![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() me rahtarithan olemme maan suurimpia rikollisia,kun meidän kanssa tulee toimeen suhtkoht ok mutta kun poliisi paskoo heti housuu jos oikea rosvo sattuu kohdalle... meillä on helpompi rahastaa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Entä jos sais kaikki rekkakuskit vaikka viikoks lakkoon. Yksikään raskaankaluston auto ei liikkus. Tajuisko porukka sit mistä on kyse??
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
..Mutta mikä olisi lakon aihe??? Se että rahtarit vastustaa sitä että heillä on laissa määrätty kahvi ym.tauot.???Ja haluaisivat ajaa yli määrättyjen aikojen???Joskus aikoinaan on ollut jopa verisi taisteluja näiden "oikeuksien"puolesta. Hei ukot ja akat. mitä jos vaan ruvettaisiin noudattamaan sitä lakia,ja direktiiviä,kylmästi,ja tarpeeksi tunnollisesti. Ja jos työpaikan uhkaa vidä joku idänihme niin aina ilmoitus työsuojelu piiriin,ja ammattiliittoon,johon jokainen alan ammattilainen kuuluu eikö vaan??? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eniten pelottaa poliisi... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No en tarkoita että sais ajaa miten sattuu. Mut joku tolkku noihin sääntöihin. Miten vitussa sie pidät minuutti aikataulua tien päällä ku muutenkaan siellä ei liiku ku ryssiä tai jotain mulkkuja ajamassa alinopeutta.
jokainen voi itsessään noudattaa niitä sääntöjä jos haluaa. Mutta voi siitä hemmentin toyotasta tarkastaa mittariheiton niin ei tarvii valittaa että taas siellä joku kaahasi tuhatta ja sataa ohi vaikka itse ajoin 80km/h vaikka todellinen nopeus 70 km/h. Vittu ja polttakaa niitä saatanan sumareita viellä keskellä päivää. Kohta nimittäin potkin paskaks jokaisen sumarit kuka ajaa vastaan. SAATANA ETTÄ VITUTTAA
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tarkottaa sitä, että varkaudesta lähtöaika on 14:30 (ei saa lähteä minuuttiakaan aikasemmin, jos vaikka sattus tulemaan kirjekuori!) sitten siinä välissä otetaan pakettiautokuormallinen tavaraa kyytiin ja ajetaan sitten täysillä rajotinta vasten jyväskylään, että oltasiin siellä perillä säädetyssä aikataulussa! No, perillä pitäs olla viimeistään 16:15, mutta käytännössä on täysin hahdotonta keritä ennen 16:30 ja jos sattuu yksikin liikenneonnettomuus tai erikoiskuljetus matkalle, joka viivyttää yli 15min, tarkottaa, että kuopio-joensuu-runkokuljettaja ajaa kiltisti DHL:n runkoauton perässä turkuun lentoasemalle. Jos kuljettaja rupeaa ämpyilemään "nyt kyl iski tauot päälle, ei pysty" myöhästyy tavarat lennolta, ja DHL:n maksettavaksi jää sellaiset myöhästymisssakot, jotka tarkoittaa DHL:n alaiselle yksityisyrittäjälle sopimuskatkoa. Siiton sit hyvä repiä huumoria. T: toistaiseksi Nyybi Viipo allalla, alla vasta reilu 300 000km yhdistelmällä ilma koulutusta... Kolmannessa polvessa. Viimeksi muokannut Viipo : 06.11.2010 04:26 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, firma jolla on kiekkoautoja pystyy toteuttamaan keikat aikataulussa. Varsinkin jos firmaa ei kiinnosta milloin kuski voi ajaa laillisesti. kyllähän se on nähty niin usein et auton aikataulut on monasti tärkämpiä kuin kuskin. Ehdin tos aikaisemmin ajaa pari vuotta digiautolla. Kerran varoitus toisen tauon ollessa 29min kun ois pitänyt olla 30min. Siis täys rikollinen. Toisen kerran varoitus kun tuli vedettyä peräti 4 min yli ajoa. Eli 4h30min olikin huikeat 4h34min. Vartin tauko oli pidetty, lastauksia ja purkuja oli takana, ei siis ajettu edes putkeen. Tän kytät katsoi "taskulaskimestaan"(kortti pistetään sisään ja laita näyttää vain valoilla päivien kohdalla pun., kelt. ja vih.) ja kun kysyin, et paljonko on ajettu liikaa, vastaus kuului "nyt ei ole kyse vain parista minuutista". Tän havaitsemiseen oli mennyt yli 15 min(pelkkä kortin luku, muu hulabaloo siihen päälle eli yli puolituntia tän takia parkissa)..Ei pyydetty edes tulostetta et oisivat tietäneet oikeasti paljonko oon yli ajanut. Terveisiä vaan niille poliiseille. Paikka oli kehä III toinen pääsiäispäivä 08(Ennen lahdenmotaria, korkean kuljetuksen montussa, maija ja h-biili). Toutiimi yritti tutkata pääsiäisen paluuruuhkaa, yllättäen ei yhtään autoa ajanut edes yli 60km/h siinä ruuhkassa. Kun ei yhtään henkilöautoa olleet saaneet, viitoivat mut hätäpäissään sivuun. Kysyivät kuis menee ja näytä kiekkoa. Kun sanoin et on digi, alkoi tapahtumaan. Kyttä alkoi huutaman toimistomaijaan "hei täällä on digikortti, HEI TÄL ON DIGIKORTTI!, onks meillä lukijaa" parikertaa juoksentelua maijan ja mun auton välillä. Sitten haluttiin kaikki autonpeperit ja mun kortit. Yli vartin kesti kehittää lukutaitoa et selvis mun paperit. Tällä välin ehdin ihmetellä poliisien tutkaus vimmaa. Tuli ihan mielen "majakka ja perävaunu". "Perävaunu" oli liki parimetrinen pysäyttäjä: puhelimen kans ensin kaistojen välissä, sit meidän puolen sivussa taas kaistojen välissä ja pois. "Majakka" oli metriseittemänkymmentä karvahattu päässä, korvaläpät irrallaan heiluen, toista jalkaa voimakkaasti linkaten: Milloin oli tien reunassa tutkaa sohien ruukaa kohti, milloin mun vieressä montun pohjalla sohien tutka käsi ylhäällä et osuis säde autoihin. Sitten kummatkin menivät maijan luokse ihmettelemään mun papereita. Tää "majakka" muisti aina vähän väliä sohia tutkaa liikenteen suuntaan(pelkäsin siinä tutkasuihkussa et saan syövän). Parikertaa juoksenteli montusta tien reunaan tutkaamaan. Mut ketään ei saanut haaviin kun autoa pukkas kahta kaistaa madellen.(Harmi etten tajunnut ottaa episodia nauhalle) Papereiden tutkijat hyppäsivät maijasta ulos, sitten tutkapari hyppäs maijaan ja kaasu pohjassa pois. Jäljelle jääneistä toinen hyppäsi h-biiliin ja peruutti sen ihan keulan eteen. Toinen änkesi hyttiin kertomaan et äsken olivat ottaneet joltain MAMUlta kortin pois kun oli kuulemma koko suku ajanut samalla digikortilla(ihmetyttää mitähän töitä MAMU oli muka tehdyt, päivänvalolla pimeitätöitä). Sitten iskettin varoituslappu allekirjoitusta varten. Kysymykseen paljonko on yli sanottiin "ei ole kyse parista minuutista mut nyt annetaan vain varoitus". Nimi alle ja kun kyttä huomas et alan ottamaaan tulostetta ulos, hyppäsi saman tien ulos ja niin kyttäauto suti paikalta vauhdilla pois. Minä saan tulosteen ulos ja lasken minuutit laskimella 4MIN YLIMÄÄRÄISTÄ AJOA. Olipa rikollinen olo ![]() Toi neljä minuuttia tod.näk. tulee jo kun on joutunut pysähtelemään niin monta kertaa päivän aikana. Täähän on ainut helpotus ajoaikalakiin oikeen EU tasolta. Jos paljon pysähtelyjä digiautolla niin vartin saa katsoa läpi sormien. Tääkin on täysin kiinni siitä minkälaiset nakkisormet kytällä sattuu olemaan. Ja tähän kaikkeen tuhlattiin kaikkien aikaa yli puolituntia. Nää kummmatkin olivat eri jaksoissa(kortin 30vrk). Onneksi, oisin varmaan saanut sakon muuten näin huimasta rikollisesta toiminnasta jos olisivat sattuneet samaan jaksoon. Tämmöiset muutamat minuutit kirjataan tilastoihin ja lehdet jaksaa kirjoittaa kuinka työaikarikkomukset on hurjassa nousussa. Hesan satamassa sai yks kaveri 350€ kun yö tauko oli 6min liian lyhyt. Tää ei voi olla kohtuullista edes nyybien tai myytimiesten mielestä. Silloin kun digipiirturit tuli pakollisiksi uusiin, niin olis pitänyt määrätä kaikkiin vanhoihinkin kiekkoautoihin vaihdettavaksi digi, esim. kahden vuoden viiveellä. Nyt kiekkoautot saa kohtuuttoman edun keikkakilpailutuksessa. Sen huomaa kun samassa firmassa on kumpiakin, niin eipä kaikkia keikkoja voikkaan hoitaa digiautolla samalla rahalla/ajalla. Monet hommat voi hoitaa yksi mies kiekkoautolla mutta digiautossa tarvitaankin kaksi tai peräti kolme vuorossa. Ennen oli ajoja jotka pystyi hoitamaan päivässä. Ja nyt digillä joutuu vajaan tunnin takia nukkumaan autossa, ym. Mutta ei hätää nykyään ajellaan taas kiekkoautolla ja eipä ratsioissa tahdo auton touhut kiinnostaa juuri ollenkaan ![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 Viimeksi muokannut NewJuhani : 07.11.2010 00:51 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Illalla töissä kuulin kyl parhaan huomatuksen mitä poliisi antannu. Oli lukennu et mahdollinen ajoajan ylittäminen. Mut pitäähä se jotain keksii kun rekan pysäyttää.
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Jos kerta raskaankaluston valvonta on mennyt liian pitkälle niin on sitä myös kyseisen alan kilpailutuksessakin menty liian pitkälle. Kaikkien on helppo sanoa että mitäs teit tuollaisen sopimuksen joka edellyttää ajamista 24/7 ilman taukoja ja aina rajoitinta vasten, että tienatuista rahoista jäisi jotain itselle eikä kaikki menisi auton kuluihin.
Mutta kilpailutuksen yhteydessä joku isompi firma antaa halvemman tarjouksen kun joku pieni muutaman auton firma antaa korkeamman. Jotta pienemmilläkin firmoilla olisi mahdollisuus päästä osingoille ja pysyä työnsyrjässä kiinni niin kilpailuttaja antaa mahdollisuuden sopimukseen sillä ehdolla että ajatte samalla taksalla kuin tuo halvimman tarjouksen tehnyt. Ja jos et tee sopimusta niin joku muu varmasti suostuu, eikä sitten ole tiedossa korvaavaa kuljetussopimusta. Joten yritys joutuu karsimaan kalustoa ja kuskeja. Jollei uutta sopimusta saa jostain niin sitten koko yritys on tuhoon tuomittu kun ei noiden autojen pihalla seisottaminenkaan halpaa lystiä ole. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kun on tietty yhtäjaksonen ajoaika ja tietty ajoaika päivässä.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko garret 4 liian iso hj60:een | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.03.2009 18:07 |
"Raskaan" kaluston tuntijoita? | Päksi | Chit-Chat | 8 | 24.08.2008 10:55 |
OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.06.2007 07:02 |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 |