![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kyllä siinä vaiheessa kun ajopiirtureista tuli digitaalisia niin ainakin mulle tuli olo että nyt valvotaan liian tarkkaan. Ihteeni ainakin rasittaa kaikenlainen vapaavaltainen kyttääminen, joka paikassa on valvontakamerat ja joku isoveli valvoo aina kun pystyy. Kohta kai sitä on GPS-paikantimet henkilöautoissakin, joiden mukaan verotetaan auton käyttö ja pannaan ruuhkamaksuja maksuun. Kevyt kalusto ajelee vastuullisiakin kyytejä ilman mitään seurantaa, voi olla vaikka kuinka väsynyt ja muuten vaan huonoilla hoksottimilla varustettu kuski koulukyytejä ajamassa. Saa ajaa päivät koululaisia ja illat humalaisporukoita, eikä kukaan sano mitään. Vastaavasti 7.5 tonnisella kevytkuorkilla ajavan pulla-autokuskin piirturin käyttöä kyttäillään kun olis joku ehdonalaisessa oleva. Eli periaatteessa vastustan kaikkea liikavalvontaa, pitäis keskittyä olennaiseen ja olla tilannetajua, kattoa kokonaisuutta eikä laskea minuutteja. Kai teistä kaikki tietää että nykyisin kaikissa yli 7.5 tonnisissa kuorma-autoissa pitää olla ajopiirturi ja sitä pitää käyttää myös omissa ajoissa vaikkei mitään luvanvaraista touhua olisikaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Se vaan tais tyssätä johonkin tylsään tietoturva,tai yksityisyyden suojaan... |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miten sitten menee kuorma-auton alustalle rakennetut työkoneet tai erikoismatkailuautoiksi rekisteröidyt linja-autot? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Monen ammattikuskin kanssa jutellu aiheesta ja olen heidän kanssaan samaa mieltä. Digiaikaan siirtymisen jälkeen homma on menny perseelleen.
Tälläseen tilanteeseen pääsee kun päättäjilla ei ole minkäänlaista kokemusta oikeasta työnteosta. Kuormien sitomiset sunmuu kalusto pitää tietty olla 100%, mutta toi aikaseuranta on naurettavalla ylipilkunnussija tasolla. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Poliisi ei ole rahtarin ystävä. Piste.
__________________
Broken Back Team #1 |
#6
|
|||
|
|||
![]() MUUTOSTEN AIKA
Muutokset tuntuu aina oli ne hyviä tai huonoja.Kyllä rekkamieskin oppii kunnioittamaan lakeja ja nopeusrajoituksia.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa kun kävi ajamassa kuorma-autokortin niin siellä korostettiin sitä että kuskin pitää huolehtia ettei kuorma ylitä painorajoja. Esi. jos roudaa jotain jääkaappeja tms niin niissähän on paketissa painot. Ei oikeen voi ylikuormaa tulla jos osaa laskea. Tosin sitten kun kuormana on hiekkaa tms niin voi ollakin vähän ongelma. Tosin eiköhän ammattitaitoinen kuski osaa sanoa suurinpiirtein kuorman painon jos sinne hiekkaa vaikka laitetaan. Tuo 600kg ylikuorma vaan taitaa tulla aika helpolla juuri hiekan kanssa..
Tuo aikaseurantakin voisi olla vähän joustavampaa, mutta sitten homma meneekin siihen että ajetaan sillä joustolla koko ajan. Voisivat nuo poliisit tulla vaikka it-alalle tutkimaan porukan työaikoja. Ensin normi duunipäivä 8-16, sitten ylitöinä siitä eteenpäin rästiin jääneitä hommia kun ei vaan normi päivä riitä. Lopuksi yöllä pitää tulla duuniin kun järjestelmiä ei vaan voi sammuttaa päivällä, eikä illalla kun joku voi niitä käyttää. Yö on ainoa hetki tehdä päivityksiä. Tietenkään mitään kiitosta firmalta ei tule siitä että tekee pitkää päivää ja yötä hommia. Itsehän en tuollaiseen suostu, mutta aika monta tapausta tiedän että kiltisti vaan tekevät hommia ilman mitään korvausta. Liekö omaa typeryyttä sitten.. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ajoajoiossa pitäis olla joustoa.
esim. 1.Ekan 4h30min ajoa sais ylittää puolella tunnilla ja se pitäis korvata seuraavalla tauolla yks/yhteen(45+30) 2.Päivittäisen ajoajan pituuden (9/10h) sais ylittää tunnilla ja se korvattais seuraavalla yötauolla yks/yhteen. 3.Päivänpituuden sais ylittää tunnilla kahtena päivänä viikossa ja se korvattais seuraavassa viikkolevossa tuplana. MIN tauko 24h+(korvattavat tunnit x 2) ja jos 45h ei tarvi korvata. 4.Kyllä sen 9 tuntia yötaukoa pitäis riittää jos yöpyy autossa muualla kuin asemapaikassa. Paitsi jos on käyttänyt kohdan 2 pidennyksen, silloin tarvis 10h. Eli kolme yötähän saa olla 9 tuntia eli tien päällä jäis kaksi yötä (max. kaksi+kaksi tuntia) korvattavaa. Nää tunnit pitäis korvata seuraavalla viikkolevolla.minimi 24h + korvattavat tunnit ja jos on täydet 45h taukoa, ei tarvis korvata. kyllä se 11 tuntia tuntuu järjettömän pitkältä autossa maata. Kuka nukkuu kotonaan edes 10 tunnin unia. 5.Kahden viikon ajot sais olla 100h (56h+44h). Vanhojen rajojen(90h(56+34) ylitykset korvattaisiin heti jakson jälkeisessä viikkolevossa. esim jos vanhat ylitetty; vähintään 45h+ylitys. Aluksi vaikka näin ![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ylipainosta voi antaa kuskille sakon vaikka kilosta, mutta ylipainomaksuihin on noi toleranssit. Ne taas sit menee tonnit ja eurot.
Ja rahtarit itkee jos kortti menee 2kk, mut taksissa henkilönkuljetus lupa kuivumas väh 6kk et ei sekään ihan tasapuolista oo. Tosin siihen lakiin tulossa muutos, kun ei ole tasapuolinen muitten kuljetusalalaisten kanssa. Ja se totta että taksissa kökit 22h vuoron ja sit voit mennä bussin rattii ja siitä kun pääset takas 22h taksiin. Tai vaikka 30h taksis, mut tääl pisin vuoro 22h taksis. Piirturinkiekko oli sen puolee hyvä ettei poliisit sitä osanu kattoo ja pysty vaihtelee kiekkoja, mut kyl tuota digiäkii kierretään. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo se siinä vanhassa kiekossa oli hyvä että se poliisi joka oli valittu kurssille sillä että sai neliskulmasen palikan pyöreeseen reikään,ei välttämättä osannu tulkita sitä oikein. Ja kuten aikaisemmmin jo sanoin niin sitä se polliisi lyö ketä saa lyödä...ja kuka sen luvan on antanut niin se on tuo oma armas edusuntamme joka nykyään toimii sen mukaan mitä ilta(lehti,ja sanomat) kirjoittaa. Muutenkin tuo liikennehölmöilyn rangaistusmeininki rikkoo jo jopa ihmisoikeuksia. Eli millään sakolla ei ole ylärajaa,jos hakkaat muijasi,niin saat jatkaa vaikka poliisin tehtävissä,tai jäät kiinni jostain lääke hommista,tai muusta vaikka häirinnästä,tai tahallisesta hoitovirheestä niin voit olla lääkäri. Mutta ne kolme sakkoa siellä missä muutenkin on valvontaa toisin kuin noissa esimerkeissä,eli joku akselipainon ylitys,merikontin ylikuorma,ja vaikka omalla autolla ylinopeus niin kortti on pois ja samoin elanto... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja sitten vielä se politiikka annos...
Tämä tilannehan luo otollisen paikan alan palkkaongelmien korjaamiseen....Eli koska koheltamalla 24/7 et enää pärjää,niin sen yksikköhinnan on oltava kohdallaan... ...Ja tämähän taas antaa hyvät markkinat ulkomaiselle orjatyövoimalle,jonka voi aina korvata uudella kun kortti menee. Eli se Soinin maahanmuuttovihamielisyy,ei korjaa mitään koska ongelma on keikkatyöläiset jotka eivät siirrä papereita suomeen... Ja yrittäjä! Mitä teeet l kun se 2.5 euroa maksava romanialainenkin on liian kallis???? |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tällainen teksti tarttui silmään: Työ vähimmäislepoaikoina (4 6 artikla) Mikään työ- tai virkasuhteessa tehty työ kuljetusalalla tai sen ulkopuolella ei ole mahdollista asetuksessa tarkoitetun vähimmäisvuorokausi- tai vähimmäisviikkolevon aikana. Yksityisyrittäminen ja muu itselle tehty työ on mahdollista vähimmäisvuorokausi- tai vähimmäisviikkolevon aikana. Kuljettajan, joka on useamman kuin yhden kuljetusyrityksen tai muun yrityksen palveluksessa tai käytettävissä, on toimitettava kullekin kuljetusyritykselle kirjallisesti riittävät tiedot kaikesta muissa yrityksissä työ- tai virkasuhteessa tekemästään työstä. Kuljettajan on oma-aloitteisesti annettava tiedot työnantajalle. Jos työntekijä laiminlyö selontekovelvollisuutensa tai antaa vääriä tietoja, työnantaja ei ole tästä vastuussa. http://www.tyosuojelu.fi/fi/ajoajat Kuinkahan toteutuu käytännössä... ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pöh... Ens vuoden puolella pitäis taas omien & pojan perheen rakennus- ja maanrakennushommeleiden takia hommata itelle jokin vanha kaivuri ja kymppipyörä vaihtolavalaitteilla. Onkos tää nyt ihan aikuisten oikeesti pakollinen homma täytellä piirturikiekkoja, jos ajelee pääosin omalla 10 hehtaarin plantaasilla, omilla autoilla ja koneilla ja vaan käy välillä kylillä tarvikeostoksilla ja tankkaamassa autoa & itseään... ![]() Ihan Perseestä koko systeemi! |
#16
|
|||
|
|||
![]()
tuossapa poikkeukset joissa ei piirturia tarvi käyttää.
Kaikkia jäsenvaltioita koskevat poikkeukset Edellä mainitusta pääsäännöstä on säädetty sekä kaikkia jäsenvaltioita koskevia että jäsenvaltiokohtaisia poikkeuksia. Vaikka sanamuodot viittaavat useissa poikkeuksissa vain ajoneuvoihin, tulkinnan lähtökohtana on kuljetus, johon ajoneuvoa kulloinkin käytetään. Kaikkia jäsenvaltioita koskevat poikkeukset ovat asetuksen 3 artiklassa ja sen mukaan ajo- ja lepoaika-asetusta ei sovelleta missään jäsenvaltiossa kuljetuksiin, joissa käytetään seuraavanlaisia ajoneuvoja: 1. säännöllisessä henkilöliikenteessä käytettävät ajoneuvot, kun kyseisen liikennereitin pituus on enintään 50 kilometriä 2. ajoneuvot, joiden suurin sallittu nopeus on enintään 40 kilometriä tunnissa 3. puolustusvoimien, väestönsuojelun, palokunnan ja yleisestä järjestyksestä vastaavien laitosten omistamat tai ilman kuljettajaa vuokraamat ajoneuvot, kun tieliikennettä harjoitetaan näille laitoksille osoitettujen tehtävien johdosta ja niiden valvonnassa 4. hälytys- tai pelastusajoneuvot, mukaan lukien humanitaarisen avun kuljettamiseen muuten kuin kaupallisesti käytettävät ajoneuvot 5. sairaanhoidon erikoisajoneuvot 6. hinausajoneuvot, joita käytetään enintään 100 kilometrin etäisyydellä niiden asemapaikasta 7. tekniikan kehittämiseen sekä korjausten ja kunnossapidon testaamiseen tarvittavat ajoneuvot ja uudet tai uudistetut ajoneuvot, joita ei ole vielä otettu käyttöön 8. ei-kaupalliseen tavarankuljetukseen tarkoitetut ajoneuvot tai ajoneuvoyhdistelmät, joiden suurin sallittu massa on enintään 7,5 tonnia 9. hyötyajoneuvot. jotka ovat museoajoneuvoja sen jäsenvaltion lainsäädännön mukaan, jossa niillä ajetaan, ja joita käytetään ei-kaupallisiin tavaran tai henkilöiden kuljetuksiin. |
#17
|
||||
|
||||
![]()
No täällähän kovanluokan keskustelua käydään...
Taidan sohaista aika isoa muurahaispesää, mutta senkin uhalla, että mut hirtetään ja keitetään.. Onko kukaan tässä kaikessa hurmoksessa ottanut huomioon sitä tosiasiaa, että nuo sosiaalilainsäädännön pykälät ja säännöt tulevat oikeastaan täysin lyhentämättömänä tuolta suuresta ja mahtavasta Euroopasta.. Siitä lienee tulee se ETY-asetuskin sine rangaistusvaatimuksen pykälälistaan. Lisäksi, Suomessa tulkitaan tiettyjä säännöksiä kenties jopa väljemmin, kuin muualla EU:n aluella, sekä luonnollisesti sanktiot ovat täällä paljon pienemmät, kuin monessa muussa EU-maassa.. Tosi on, että tuo lainsäädäntö on tiukka. Siitä ei pääse mihinkään. Mutta samalla lailla on tiukkaa nuo ylinopeus- sekä rattijuopumusrajat, vai väittääkö täällä joku, että pitäis antaa tietyissä olosuhteissa mahdollisuus ylittää voimassaoleva nopeusrajoitus vaikka 20km/h tai rattijuopumuksen 0.5promillea parilla kymmenyksellä.. Se mihin minä kiinnittäsiin mieluummin huomiota olisi se, minkälaisten sanktioiden jälkeen se ajokortti lähtee hyllylle. Kun kerta tämä nykyinen 3 ylinopeutta / muuta vastaavaa juttua vuoden sisään ja 4 kahden vuoden sisään on rankkaa, niin pitäisikö ilman huutoa ja mekastusta yrittää vaikuttaa siihen, että liikennerikkomusten pisteytysjärjestelmää saataisiin kehitettyä, jotta ns. pienemmät liikennerikkomukset, jotka kuitenkin joudutaan käsittelemään rangaistusvaatimuksina, eivät ihan niin äkkiä saattais kuskia pakkolomalle, kuin nykyään. Mutta miettikääpä sitä. Raskaan kaluston porukoilla on kyllä omat vaikutuskanavansa, joiden kautta muutosta voi ainakin yrittää neuvotella. Ei siinä muuten, mutta tuon tyylistä itkua aivan selkeistä säännöistä saa kuulla melko usein. Samahan se on massojen kanssa. Kun 60tonnia on raja ja ylikuormamaksun (ei rangaistus, vaan hallinnollinen maksu kilpailuaseman vääristymän korjaamiseksi, joka kirjoitetaan auton omistajalle/yrittäjälle) saa 63tonnista lähtien, niin sitten mellastetaan, kun kirjoitetaan tuo edellämainittu YKM 64tonnista, että kuinka virkavalta kehtaa puuttua vaivaisen TUHANNEN KILON ylitykseen, vaikka tosiasiassa kyseessä on jo neljän tonnin ylitys suurimmasta sallitusta.. Tekis mieli sanoa, että vaihtakaa jo levyä, mutta enpä sano. Se mitä porukka täällä kirjoittaa, on asiaa, mutta jossain kohtaa pitäis pysähtyä miettimään hieman. Ja täytyy kyllä todeta, että jos joku konstu on kehdannut 4:n minuutin ajoaikaylityksestä tai vastaavasti minuutin liian lyhyestä tauosta kirjoittaa sakkoa, niin hulluhan se on, joka ei moisesta lapusta ole valittanut.. Vaan oliskohan sittenkin niin, että urbaanilegenda on taas päässyt valloilleen ja minuutit muistetaan hieman väärin. Nimimerkillä Nalle, joka tekee myös raskaanliikenteen valvontaa leipänsä eteen. |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mä sain niistä varoitukset, mikä lukee tekstissä ihan selvästi. Kyttä haukkuu hulluksi eikä osaa lukea!!! Ainut urbaanilegenda taitaa olla sun lukutaito/tahto. Jos et viitannut niin ei sit mitään. ![]() Mutta jos meidän leirissä on kusipäitä niin on niitä poliiseissakin.
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mutta sitten se, mikä tuollaisen lapun selittää.. En nyt äkkiseltään osaa sanoa, miten paljon olet poikien touhua kenties värittänyt, mutta ainakin tuosta tekstistä tunnistan ihmistyypin varsin helposti. Ja ei voi muuta, kuin todeta, että aikamoisten sankareiden kynsissä olet tainnut olla.. Ensinnäkin, tuohon aikaan, oliko 08, digipiirturit olivat senverran uusia vekottimia, että niitä ei monikaan osannut lukea. Tai osasivat kyllä, mutta se lukeminen oli semmoista liuskatalkoota, ettei paremmasta väliä. Tuo kortinlukulaite, josta mainitsit, ei mahtanut häävi värkki olla. Tai mistäpä minä sen tiedän, kun itse en moista Tamagotchia ikinä päässyt näkemään, mutta ei sieltä nähtävästi mitään kovin kummosia tietoja päässyt lukemaan. Tai kenties pääsi, jos osasi. Mutta se, että joku ilkeää parin minuutin puuttumisesta alkaa sakottamaan tai isommin mekastamaan (esim. kirjoittamaan kirkkaria), varsinkin, jos kortilta ei muuta löydy, osoittaa, että vähänpä on tekemistä. Mutta se niistä konstuista. Majakka ja Perävaunu kyllä kuvastaa poikien toimintaa oikein hyvin. Itse käyttäsisin kenties hieman rumempaa nimitystä... Mutta sitten se, mitä helposti epäilisin urbaanilegendaksi on tuo 360 euron sakko kuuden minuutin uupumisesta.. Joko asia on niin, että kaveri kenties muistaa jotain väärin, tai sitten poliiseilla on ihan oikeasti ollut tarkoitus munata itsensä, ja ovat siinä vieläpä onnistuneetkin. Noh, en tiedä, miten siellä ruuhka-Suomessa kolleegat hommiansa hoitavat, mutta kun tuota tekstiä lukee, niin ei näytä vahvasti pojilla siellä menevän. Tässähän voi kohta hyvillä mielin voida todeta olevansa ihan ihmismäinen ![]() Tarkoitus ei ollut loukata kenenkään tunteita, eikä isommin epäillä sanomisiakaan, mutta erinäiset tapaukset ovat osoittaneet, että varsinkin nuo "kaverille tapahtuneet" asiat ovat sellaisia, että joko ne pitää paikkaansa tai sitten eivät. Olen minäkin kuullut mitä ihmeellisempiä tapauksia kerrotun, juurikin ratsioissa.. Että kuinka missäkin on annettu 65tonnisista kuormista kirjallista huomautusta, kun itse olen juuri kirjoittamassa sakkoa 63sesta. Samoin noista ajo- ja lepoajoista kuulee milloin mitä eriskummallisempia tulkintoja, kuinka nimenomaan siellä ja siellä poliisit ei ihan varmasti puutu reilun kahden tunnin ajoajan ylityksiin ja kuinka taas jossain kirjoitetaan minuutin ylityksestä sakkoa.. Uskokaa pois, kaikkea kuulee ja ihan ammatti-ihmisten suusta, joten ihmekös tuo, jos täälläkin sitten noita karkeimpia esimerkkejä tulee epäiltyä. Mutta kuten loppuun kiteytit. Mulkkuja jopii joka junaan ja joka alalle. Ei poliisi tee siinä(kään) poikkeusta. Joskus tuntuu, kun juttuja kuulee, että pikemminkin päinvastoin. Sitten valitettavasti tartun tuohon viimeiseen lauseeseesi, jonka mukaan digiautoissa mennään minuutilleen ja kiekkoautossa tunneilleen.. Väärässä olet. Piste. Tai noh, ehkä siellä ruuhkaperillä eivät osaa kiekkoja tulkita, mutta täällä pohjoisen päässä, mikäli ajo on kiekolle tarttunut, niin se kyllä luetaan ja tarkasti, jos siihen aihetta ilmenee. En väitä, että minä olisin mitenkään tarkka niissä hommissa (itseasiassa olen aika käsi noissa ajo- ja lepoajoissa.. ainakin ilman lunttaa ![]() Eikä sitten herneitä, perkele. Viimeksi muokannut Nalle : 16.11.2010 23:37 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko garret 4 liian iso hj60:een | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 50 | 22.03.2009 18:07 |
"Raskaan" kaluston tuntijoita? | Päksi | Chit-Chat | 8 | 24.08.2008 10:55 |
OT: Raskaan kaluston hydrauliikasta | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.06.2007 07:02 |
Raskaan kaluston kuljettajien painajainen. | Bruno | Chit-Chat | 18 | 18.03.2007 16:50 |
"Raskaan diesel kaluston yms" edullista huoltoa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.12.2005 21:33 |