Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #176  
Vanha 30.10.2010, 11:59
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin?
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #177  
Vanha 30.10.2010, 12:02
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TommiH Näytä viesti
Eikös tuon pannhardin aiheuttaman sivuttaisliikkeen sais helepoiten aisoihin Watt-linkillä tahi Mumford-linkillä?
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #178  
Vanha 30.10.2010, 12:40
jjv:n Avatar
jjv jjv ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 19.12.04
Sijainti: oulu, Finland.
Viestit: 301
Perusasetus

Orjaki on pääsy kuvaan :-D
Vastaa lainaten
  #179  
Vanha 30.10.2010, 12:53
SJ69:n Avatar
SJ69 SJ69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.10
Sijainti: LPR
Viestit: 79
Perusasetus

Korit kutistuu pesussa mutta renkaat näyttää turpoovan
__________________
Montenegro Racing 69
Vastaa lainaten
  #180  
Vanha 30.10.2010, 14:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.607
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Eikös XJ ja TJ Jeepissäkin ole jo ihan alunperin?
Ei oo tosin koskaa tullut moisilla ajettua.
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan )

Mikä on Irokin leveys, millä vanteella, ja mikä on todellinen halkaisija?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #181  
Vanha 30.10.2010, 16:57
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.857
Perusasetus

Eikös toi ny mee jo hiukan liioitelluks touhuks, ku aletaan jo muutenkin kääpiömäistä koria viel lyhentään. .
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #182  
Vanha 30.10.2010, 18:10
TommiH:n Avatar
TommiH TommiH ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.04.09
Sijainti: Oclahomacity
Viestit: 56
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
WATT-linkistä en oikein tiedä miten se offroadissa toimisi, pitäisi saada nivelpiste aika ylös ettei alempi varsi ole joka kannon nokassa kiinni.
Toi mumford oli ihan uus tuttavuus.
Ainahi Bowler Wildcatissa on Watti takana
http://www.bowler-offroad.com/HANDLING.htm
http://www.bowler-offroad.com/RAIDRAMLIFT%20ANIM2.html
edessä ovat kylläkin tyytyny perinteisiin jakareihin+pannhardiin. Etuakselilla Watti/Mumfordi taitas vaatia sitten hydro-ohjauksen ettei rupee renkaat kääntyilemään omia aikojaan joustoissa.
Vastaa lainaten
  #183  
Vanha 30.10.2010, 18:13
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Onx Repro noi pokkerit jäämässä jouten? Miten pienet ne on?
Vastaa lainaten
  #184  
Vanha 30.10.2010, 19:56
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Juu, ja Dodgessakin on. Käytetään myös nimitystä 5-linkki, koska niissäkin on panhard. Ja varret ovat auton pituusakselin suuntaiset (parallel 4-link). 88 varmaankin tarkoitti nelilinkkiä jossa on joko molemmat tai toinen pari varsia kolmiossa (tai kolmioitu jos sanan triangulated kääntää suoraan )
Juu, ei tullukkaan mieleen toi panhardillinen nelilinkki.

Ja eiks Voldissis ole toi watt jutska
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #185  
Vanha 30.10.2010, 21:32
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Cool

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PeteTurku Näytä viesti
Eikös toi ny mee jo hiukan liioitelluks touhuks, ku aletaan jo muutenkin kääpiömäistä koria viel lyhentään. .
Niin se Paulikin joskus puhelimessa nauroi!
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #186  
Vanha 30.10.2010, 21:34
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Onx Repro noi pokkerit jäämässä jouten? Miten pienet ne on?
"Eij ola! Ota ananas, sama maku!"
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #187  
Vanha 30.10.2010, 23:12
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.272
Thumbs up

Tästä projektista tulee joko jotain suurta, tai sitten tää menee reilusti vituiksi.

Mutta radikaali asenne, pisteet siitä.
Vastaa lainaten
  #188  
Vanha 31.10.2010, 11:34
MikZ:n Avatar
MikZ MikZ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.03.06
Sijainti: Lahti
Viestit: 134
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Nelilinkki etupäässä ja simpukkaohjaus voi aiheuttaa mielenkiintoisia
liikkeitä tiellä ajettaessa johonkin isompaan heittoon, luulisin.
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
Vastaa lainaten
  #189  
Vanha 31.10.2010, 11:55
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

jep ja olen nähnyt tuolla kisoissa sun muualla pyöriessäni väärin päin laitettuja panhardeja jossa tilanteen pitäisi olla vielä hurjempi ja onhan ne tainneet tiellä pysyä nekin, että tuskin tuo nyt niin huono on ajaa vaikka vähän renkaat joustossa kääntyisikin ja tuntuu tuo LJ:n vakio ohjauskin vetelevän minne sattuu, kun tuollainen sisään jousto tilanne tulee. liekkö johtuu siitä että panhard tanko ei ole saman mittainen kuin ohjauksen tanko?
Vastaa lainaten
  #190  
Vanha 10.11.2010, 16:02
SJ69:n Avatar
SJ69 SJ69 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.10
Sijainti: LPR
Viestit: 79
Perusasetus

Onkos tämä edistynyt viime aikoina?
__________________
Montenegro Racing 69
Vastaa lainaten
  #191  
Vanha 10.11.2010, 17:50
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

On on, hitaasti tosin.
Katon liitos hitsattu ja sisäpellit kevennetty skutsiin.
Viel pitäs kiinnikkeet tehdä loppuun.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #192  
Vanha 10.11.2010, 18:14
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikZ Näytä viesti
Mitenkäs nelilinkin ja simpukkaohjauksen töyssykäyttäytyminen eroaa lehtijousista ja simpukkaohjauksesta, joka suurimmassa osassa näitä vekottimia taitaa vakiona olla? Kummassakin versiossa akseli pysyy joustoissa keskellä, joten tuskin se siitä sen hurjemmaksi muuttuu.
No niimpä onkin. Tämän takia on myynissä drop pitman armeja jotta saatais raidetanko vaakaan.

Voi olla että raidetanko ja panhardi jotka ei ole sopivasti yhdensuuntaiset käyttäytyy villimmin,
varsinkin jos kumpikaan ei ole vaakasuorassa tai edes lähellä. Perustuu kokemukseen.

Lehtijousivehkeistä ja nelilinkki etupäällä varustetuista pelkkää pähkäilyä asian tiimoilta.

Nii ja kuvia Repro
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #193  
Vanha 10.11.2010, 19:03
Palex:n Avatar
Palex Palex ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.07.05
Sijainti: Lahti
Viestit: 3.220
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
On on, hitaasti tosin.
Katon liitos hitsattu ja sisäpellit kevennetty skutsiin.
Viel pitäs kiinnikkeet tehdä loppuun.
Kai jotain tukea kuitenkin kattopellille värkkäsit? Katto pitää meinaan ajaessa veikeetä pauketta jo pelkästään poistamalla sen onnettoman vakiotukiraudan!
__________________
-Pauli-
Vastaa lainaten
  #194  
Vanha 10.11.2010, 19:53
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Noh, ei tästä niin hiljaista tarvi tehdä kun suorahampainen vaihdelaatikko on kiilunut silmissä alusta alkaen.
Sellaisen löytyminen tuon moottorin perään onkin jo vähän vaikeampi homma.
Pitää se alkuperäinen kattotuki hepata paikalleen kunhan saa katon ensin jotenkin istumaan paikalleen kiinnikkeineen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #195  
Vanha 10.11.2010, 20:03
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
Pitää se alkuperäinen kattotuki hepata paikalleen kunhan saa katon ensin jotenkin istumaan paikalleen kiinnikkeineen.
Elä heppaa. Parempi tulee kun käännät sellaista hattu listaa ja liimaat sen kiinni. Eihän se tehtaaltakaan ole kuin liimalla kiinni.
Vastaa lainaten
  #196  
Vanha 11.11.2010, 20:36
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Cool

No nyt on hyvä syy olla tekemättä mitään kun hävis sähköt koko kaupunginosasta, jäi vaan migin kahva kattoon roikkumaan.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #197  
Vanha 11.11.2010, 20:56
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.358
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Repro Näytä viesti
No nyt on hyvä syy olla tekemättä mitään kun hävis sähköt koko kaupunginosasta, jäi vaan migin kahva kattoon roikkumaan.
Pimees on hyvä tehä vaik karttureita SukiSukin takapenkillä, eiku penkille Laitas hakkeri kuvia näkyville, ni saa laiskemmatkin motivaatiota omiin rojekteihin.
Vastaa lainaten
  #198  
Vanha 20.11.2010, 19:58
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Laitas hakkeri kuvia näkyville, ni saa laiskemmatkin motivaatiota omiin rojekteihin.
Katon sisäpellit pois, sais taas monta grammaa painoa pois.

Sinne se kahva jäi roikkumaan ja odottamaan seuraavaan päivään että sähköt palaa.

B-pilarin kohdalle korinkannakkeille vahvikkeet sen jälkeen kun katsoi Maken ja auton pyörimistä rinteestä alas.

Kori firman pajalle (tilavampi) ja kaarien vääntelyyn.

Semmoset siihen nyt tuli, saumatonta putkea.
48,5mm pääkaari ja loput 38,2mm (tai jotain sellaista) On muuten uskomattoman vaikeaa löytää putken taivuttimen lestiä tolle 38,2mm putkelle! Etuputkien vääntely sen takia jatkuu ens viikonloppuna (toivottavasti!)

Kattokin istuu paikalleen.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #199  
Vanha 20.11.2010, 21:07
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.857
Perusasetus

Alkaa tuo kori oolemaan jo mellko puhdas maalistakin. Pelkkä lakka vaan päälle, ni ei tarttee ees maalata.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #200  
Vanha 21.11.2010, 20:33
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.043
Perusasetus

Näppärää kun kuljetuskalustoksi riittää lyhyt paku.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 COWBOY O/M/V Ajoneuvot 4 19.10.2007 06:48


Sivu luotu: 14:20 (GMT +2).