Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2010, 22:13
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Niinkuin moni on jo huomannut niin Stadion Trialista osanottajalistasta poistettiin Raision -kisan protoluokan ylivoimaisesti voittaneen Anton Filinomovin nimi. Syy siihen katsastuspäällikön mukaan oli, etteivät kaaret tätä AKK:n sääntökirjan määräyksiä. Sama auto kuitenkiin hyväksyttiin esim. Ruotsin EuroTrialissa ja Raisiossa. Myöskin Venäjän RAF eli suomen AKK:ta vastaava FIA:n alainen on hyväksynyt kaaret venäjän kilpailuihin. Venäjän RAF:lle oli riittänyt kun auto oli hyväksytty kisaan Ruotsin EuroTrialissa, enempiä papereita ei vaadita. Trial säännöt Venäjällä ovat muuten yksi yhteen EuroTrialin kanssa. Nyt kun suomessa kisassa, joka on kerhojen välinen kilpailu siis ei edes mikään AKK:n arvolla mitattavissa oleva kilpailu aletaan vaatimaan puolitoistaviikkoa ennen kisaa kaarien valmistajalta todistusta chromemoly -kaarien kestävyydestä. Kun näin vaaditaan FHRA:n kiihdytyskisoissakin! Yes, Trial ja kiihdytyskisa on yx yhteen. Anna taas järjen valon loistaa. Tietysti tehtävä oli mahdoton, joka lienee ollut tarkoituskin.

Sain auton rakentajan Dustin Webbsterin kiinni ja hän oli jollain BF Goodrichin mainoskiertueella jenkeissä .. ensimmäinen kommentti oli, että se katsastuspäälikkö ei todellakaan tiedä mitä hän tekee. Auton kaaret on rakennettu US:n Rock Crawlerin kilpailusääntöjen mukaan, jotka on huomattavasti rankemmat kuin AKK:n vaatimat vesijohtoputket. Loppukommentointi oli sitten täällä ei julkaistavaa, lähinnä että katsastuspäälikkö on syntynyt siellä missä aurinko ei koskaan paista...

Trialihan on elänyt ruususen unta jo monta vuotta. Sitä on käsitykseni mukaan pyritty elvyttämään juuri näillä kerhojen välisillä kilpailulla, jotka ovat SHOW -kisoja vrt. cup/SM -kisoihin . Korostan Sanaa Show. Se, että kerhojen välisissä kisoissakin luetaan AKK:n sääntökirjaa kuin piru raamattua ja ei eroteta täysin kilpakäyttöön tehtyjä kaaria mistään Jeepin/suzukin vakiotehdaskaarista osoittaa vain sen ettei Ahveniston kisan järjestävä seura (Mad Moose Racing) ole ymmärtänyt mistä kerhojen välissä kilpailuissa on kysymys. Lopputuloksena... suomi trial leikkii sillä omalla hiekkalaatikolla, ja kerran vuodessa muutama autokunta käy ”turistimatkalla” EuroTrialissa ihmettelemässä miksi muilla on niin vähän pisteitä...

Mitä minä tästä opin.. ainakin sen , että jos joku vielä kysyy minulta tai 4x4 maailma -lehden kautta mahdollisuutta päästä suomen triali -kisoihin ajaamaan eurotrialissa hyväksytyllä autolla.. vastaus on jyrkkä ei...tai älä ainakaan menesty....

__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.10.2010, 22:20
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Paska homma, scorpion v6 ei sitten suotu toimimaan!!!!!!!! jää kisat väliin paitsi tullaan ainakin katsomaan, pahoillani osanottaja listan puolesta! Notta pikkasen ottais nuppiin!
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2010, 22:36
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Ja kun AKK:ta ei muutenkaan pidetä offipiireissä mörkönä, niin tämähän auttaa asiaan
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2010, 23:28
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ja kun AKK:ta ei muutenkaan pidetä offipiireissä mörkönä, niin tämähän auttaa asiaan
Huvittavintahan tuossa on, että auto hyväksyttiin Raisiossa huomatuksitta, mutta ei mene sitten kirveelläkään läpi ahvnenistolla. Molemmat kisat on kuitenkin AKK:n mukaisia kerhojen välisiä kilpailuja, joissa pitäisi olla samat AKK:n säännöt turvallisuuden suhteen. On nimittäin helvetin vaikea selittää ulkopuoliselle ja suomen perisyntiä eli kateellisuutta tuntemattomalle selittää, no kun siellä on eri katsastuspäällikkö... ei mene ihan heti läpi....
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2010, 23:52
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Huvittavintahan tuossa on, että auto hyväksyttiin Raisiossa huomatuksitta, mutta ei mene sitten kirveelläkään läpi ahvnenistolla. Molemmat kisat on kuitenkin AKK:n mukaisia kerhojen välisiä kilpailuja, joissa pitäisi olla samat AKK:n säännöt turvallisuuden suhteen. On nimittäin helvetin vaikea selittää ulkopuoliselle ja suomen perisyntiä eli kateellisuutta tuntemattomalle selittää, no kun siellä on eri katsastuspäällikkö... ei mene ihan heti läpi....

Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä minkä takia tuota trialia pitää vielä roikottaa AKK:n hihnassa. AKK ei ole siitä kinnostunut pätkänkään virkaa joten mikä kuka mikä pitää kiinni? Lajihan ei enää voi kuolla kun se on kerran jo AKK:n toimesta tapettu. Viimeviikonloppuna oli suunnistuskisa himalaja 24h, se osoitti jälleen kerran sen, että suunnistuspuoli elää erittäin hyvin ilman AKK:ta, järjestäjillä ei tarvitse olla mitään AKK:n rahastamislisenssejä tietääkseen mitä ne tekee, yleisö-ek Himalajassa oli napakymppi ainakin yleisön mielestä, palvelut yms oli viimeisen päälle, katsastus toimi kuin rasvattu salama.. niin ja ennenkaikkea sitä yleisöä oli..suunnistuscupin komitea jyrää nyt jo rutiinilla ja siinä on mukana ne joka kisoja järjestävät..joiden etu on saada mahdollisimman paljon autoja ja yleisöä...
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2010, 22:30
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Kiitos rakentavasta palautteesta...

Mielestäni esitin sinulle kysymykseni ja perusteluni hivenen toisin mutta olkoon sitten noin. Tämän enempää en tästä asiasta lähde kinaamaan. Siellä olen sitten Ahvenistolla paikassa johon ei aurinko paista, toivottavasti kaikille muille sitten paistaa.

Terveisin katsastuspäällikkö.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2010, 22:33
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Tossa pari kerättyä "pääkaari ristituella" autoa Eurotrial:sta...

Säästyy vaan tuo auton mitta yllättävän hyvin, kun "takaseinää" ei vaan ole...



Ja tässä lisäksi oviputket alkaa olemaan aika "hylkyrajalla" pääkaaren tukien lisäksi...



OVIputket
Pääkaaren tuet
A-pilarin kulma + tuki
Takatukien kiinnityspisteet
Kattopelti...
Noin niinku nopeesti katottuna...........



Onhan se jo 30-50cm mittaa pois, kun istuu suoraan taka-akselin päälle...

Mutta meillä tuo AKK sanoo miten mennään ja millä marssijärjestyksellä.


Ja muistaakseni Junde / Uni hoitaa juuri ko. asiaa MEIDÄN PUOLESTA kuntoon:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75308
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 04.10.2010 23:05
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2010, 08:10
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
OVIputket
Pääkaaren tuet
A-pilarin kulma + tuki
Takatukien kiinnityspisteet
Kattopelti...
Noin niinku nopeesti katottuna...........


-Eikös tuolla ole oviputki kuitenkin? Mielestäni on, Noin niinku nopeesti katottuna...........
-Pääkaaren tuet....mikäs vika noissa on? Suorat ja lähtee pääkaaren yläkulmista ja menee oletettavasti runkoon, joten mielestäni ok.
-A-pilarin kulma + tuki. Eikös sääntö vaadi tuen, mikäli a-pilarin kaariputkessa on mutka, joka ylittää sen määrätyn kulman. Jos putkessa ei ole mutkaa, eli on suora, kuten tässä, niin silloin ei AKK sääntöjen mukaan tukea tarvita...eikö?
-Takatukien kiinnityspisteet......millä sä näät tästä kuvasta, että ne on huonot KOVA JÄTKÄ
-Kattopelti... mun mielestä tuossa on kattopelti, Noin niinku nopeesti katottuna...........



MUTTA: ON KYLLÄ AIVAN PERSEESTÄ TUO ANTONIN POIS SULKEMINEN KISASTA, KUN ON JO 2 KISAA SAANUT AJAA! Tavallaan ymmärrän katsastupäälikön panikoinnin, koska auto ei ole AKK sääntöjen mukainen, mutta kannattaisiko hieman järkeillä ja ottaa samaa rohkeutta käyttöön, kun esim Raisiossa ja Euro Trialissa olleet katsastajat ottivat??
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2010, 09:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Haloo


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti



MUTTA: ON KYLLÄ AIVAN PERSEESTÄ TUO ANTONIN POIS SULKEMINEN KISASTA, KUN ON JO 2 KISAA SAANUT AJAA! Tavallaan ymmärrän katsastupäälikön panikoinnin, koska auto ei ole AKK sääntöjen mukainen, mutta kannattaisiko hieman järkeillä ja ottaa samaa rohkeutta käyttöön, kun esim Raisiossa ja Euro Trialissa olleet katsastajat ottivat??
No on sitten aivan perseestä tuo katsastuspäälikkö ja olkoon sitten samaten koko kisakin.
Ei viitsi lähteä edes katsomaan tuollasta helvetin pelleilyä, onhan toi nyt oikeesti naurettavaa touhua että hyväksytään muualle ja tänne perkeleen stadion trialiin ei!
Pitäkää perkele tunkkinne ja toivottavasti tätä kisaa ei lähde kukaan muukaan katsomaan....onpahan sitten järjestäjillä ajateltaa kisan jälkeen että olikohan nyt ihan viisas ratkaisu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.10.2010, 10:55
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Nyt joudun sen verran takkia kääntämään että palaan asiaan:

1. Kukaan ei ole ollut sulkemassa häntä kisasta, siihen ei ole mitään syytä. Lisäselvitystä pyydettiin huhujen takia ja myöskin siksi että autoon ei ilmoittautumisen yhteydessä kerrottu löytyvän katsastuskorttia.

2. Eurotrialissa auto ajoi kun kaikki team leaderit tähän suostuivat, Raisioon en ota kantaa.

3. RAF todistus on venäjän kielinen, kuka sen luotettavasti kääntää Suomeksi tai Englanniksi?

4. Sen takia otin etukäteen yhteyttä Myllikseen ( kuljettajaan suoraan ei ole yhyeystietoa) että asioista joista on huhuja ja oletettuja epäkohtia saataisiin ratkaistua. Varsinkin siksi koska en ole itse kyseistä autoa itse luonnossa nähnyt, vaan koettanut saada materiaalit ja koot ym. selville lukemalla rakentelu kertomusta ja tutkimalla sivuja joille siellä viitataan materiaalien hankinnasta ym.

5. Kyseisestä materiaalista kun ei löydy vapailta markkinoilta tietoja joita verrata vaadittuihin arvoihin niin asia on hankala tulkita. Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi materiaalin olevan hyvää. Ja tuo viittaus kiihdytyksen ja trialin vertaamiseen nyt on aivan turha. Mainitsin että niistä säännöistä löytyy SFI taulukko jossa verrataan seinämä vahvuuksia CrMo<->normi putki saman ulkohalkaisijan putkessa, ja seinämä voidaan mitata.

6.Meidän säännöt on mitkä on, ja ainoa tapa toimia tasa-arvoisesti kaikkia kohtaan on se että lukee niitä. Ne kun ovat kuitenkin ne lähtökohdat joiden kanssa minun pitää työni tehdä ja elää tässä harrastus toiminnassa. En ole sääntöjä laatinut, enkä myöskään ole ikinä mielestäni väittänyt että olisin kaikkitietävä.

7. Vastuu kysymys on sekä minulla että koko muulla kisa organisaatiolla, tämä on se asia jonka takia asioita kysytään. Siinä ikävä kyllä ei ole kyse rohkeudesta, ja järkeilyäkin on koetettu käyttää. Asiasta on keskusteltu aika paljon.

8.En tiedä kenelle ja miksi minun pitää olla kateellinen autosta. Ja jos sitä joku epäilee että minua on tähän jostain painostettu, niin siinä lyö kirveensä kiveen.

9. Sääntökirja velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden.

Terveisin katsastuspäällikkö Hannu Nurminen 040-5445779
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2010, 12:41
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Question

tämä desibeli on ilmeisesti 110db?? Mitenköhän tätä voi mitata etukäteen muutakun ostamalla oman mittarin?

Entäpä paljonko kerta lisenssi maksaa ja paljonko maksaa akk katsastus kortti ku ne hintoja löytäny ja maksetaanko ne paikanpäällä käteisellä?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.10.2010, 12:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Nythän on vain kyse turvallisuudesta eikö vain, muistelkaa vaan viimevuotista Kuksan putoamista kontin päältä. Kuinka olisi käynyt jos ei olisi ollut kunnon kaaria, olisi voinut käydä huonommin. Voi loppua hyvinkin nopeesti nämä kisaamiset jos jotain pahempaa tapahtuu ja vain sen takia että haluaa ajamaan ja mennään tyyliin etteihän mulle voi tapahtua mitään. Autojahan saa aina uusia mutta ihmisiä ei korvaa mikään, miettikääs sitä asiaa. Niin katkeraa kun se onkin mutta niin totta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.10.2010, 12:19
-B- -B- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.05.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
tämä desibeli on ilmeisesti 110db?? Mitenköhän tätä voi mitata etukäteen muutakun ostamalla oman mittarin?

Entäpä paljonko kerta lisenssi maksaa ja paljonko maksaa akk katsastus kortti ku ne hintoja löytäny ja maksetaanko ne paikanpäällä käteisellä?
Kertalisenssi maksaa 15,00 eur / hlö ja katsastuskortti on 30,00 (korttihan on voimassa koko auton loppuelämän). Kummatkin maksetaan paikan päällä käteisellä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 05.10.2010, 12:49
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Eli taas meni tappeluksi kaarista....

Jotenka kannattaisko kuitenkin vaan mennä sen mukaan mikä meillä on määräys ja nurista sitten ihan ittekseen, miksei hommalle tehdä mitään????

Tietääkseni Junde kyseli lajiyhteyshenkilöksi uutta kaveria, kun on siirtymässä toisiin tehtäviin ja UNI yrittää jotenkin selvitä näistä hommista. Eikä hirveesti näy lisää tekijöitä niiden avuksi, näitten perusteella päinvastoin....

Ja onhan meillä sen verran viitseliäitä kuskeja, jotta auto joka kelpaa Eurotrial kisoihin jätetään kotisuomessa talliin kun ei kelpaa kisoihin kaarien puolesta....

Ja tässä pikku näyte, minkä mukaan meillä kaaret rakennetaan
http://www.youtube.com/watch?v=GnnpC...eature=related
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 07.10.2010, 18:38
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tota sokeana en löytäny, että mitä yleisölle maksaa liput ja minkä ikäisten nassikoiden pitää kans maksaa???
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 06.10.2010, 11:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Nyt joudun sen verran takkia kääntämään että palaan asiaan:

1. Kukaan ei ole ollut sulkemassa häntä kisasta, siihen ei ole mitään syytä. Lisäselvitystä pyydettiin huhujen takia ja myöskin siksi että autoon ei ilmoittautumisen yhteydessä kerrottu löytyvän katsastuskorttia.

2. Eurotrialissa auto ajoi kun kaikki team leaderit tähän suostuivat, Raisioon en ota kantaa.

3. RAF todistus on venäjän kielinen, kuka sen luotettavasti kääntää Suomeksi tai Englanniksi?

4. Sen takia otin etukäteen yhteyttä Myllikseen ( kuljettajaan suoraan ei ole yhyeystietoa) että asioista joista on huhuja ja oletettuja epäkohtia saataisiin ratkaistua. Varsinkin siksi koska en ole itse kyseistä autoa itse luonnossa nähnyt, vaan koettanut saada materiaalit ja koot ym. selville lukemalla rakentelu kertomusta ja tutkimalla sivuja joille siellä viitataan materiaalien hankinnasta ym.

5. Kyseisestä materiaalista kun ei löydy vapailta markkinoilta tietoja joita verrata vaadittuihin arvoihin niin asia on hankala tulkita. Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi materiaalin olevan hyvää. Ja tuo viittaus kiihdytyksen ja trialin vertaamiseen nyt on aivan turha. Mainitsin että niistä säännöistä löytyy SFI taulukko jossa verrataan seinämä vahvuuksia CrMo<->normi putki saman ulkohalkaisijan putkessa, ja seinämä voidaan mitata.

6.Meidän säännöt on mitkä on, ja ainoa tapa toimia tasa-arvoisesti kaikkia kohtaan on se että lukee niitä. Ne kun ovat kuitenkin ne lähtökohdat joiden kanssa minun pitää työni tehdä ja elää tässä harrastus toiminnassa. En ole sääntöjä laatinut, enkä myöskään ole ikinä mielestäni väittänyt että olisin kaikkitietävä.

7. Vastuu kysymys on sekä minulla että koko muulla kisa organisaatiolla, tämä on se asia jonka takia asioita kysytään. Siinä ikävä kyllä ei ole kyse rohkeudesta, ja järkeilyäkin on koetettu käyttää. Asiasta on keskusteltu aika paljon.

8.En tiedä kenelle ja miksi minun pitää olla kateellinen autosta. Ja jos sitä joku epäilee että minua on tähän jostain painostettu, niin siinä lyö kirveensä kiveen.

9. Sääntökirja velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden.

Terveisin katsastuspäällikkö Hannu Nurminen 040-5445779
Muutama korjaus on pakko laittaa..

1. jos ilmoitetaan ettei autoa tulla hyväksmään katastuksessa eikös se ole sama asian kuin pois sulkeminen? katsastuskortti löytyy tosin sekin yllätys venäjäksi...

2. Eli EuroTrialissa se HYVÄKSYTTIIN. Piste, se minkälaisen polemiikin jälkeen onko sillä väliä. Kaaret, materiaali ja kiinnitykset täyttää US Rock Crawler -sarjan säännöt.

3. Kaarista ei ole mitään Venäjän AKK eli RAFin todistusta. Eikä RAF edes sellaisia myönnä. Auto on hyväksytty venäjän kansallisen cup trial sarjaan, jossa ajetaan EuroTrial -säännöillä. RAFille oli riittänyt, kun kaaret on hyväksytty Ruotsin pääkisoissa eli mitään erillistä todistusta ei tarvittu.

4. Kuljettajan yhteystiedot (osoitteet, puhelinnumero, e-mail) toimitettiin kisajärjestäjille ilmoittautumisen yhteydessä (aivan samat tiedot kuin Raisioon). Nähtävästi siellä ei vasen käsi tiedä mitä oikea tekee. Tosin Antonin englanninkielitaito ei ole kovin kaksinen eli pitää kirjoittaa venäjäksi..


Mitä tästä opimme, emme varmaan yhtään mitään.

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 06.10.2010, 12:41
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mietteitä


Äkkiseltään tuli semmonen mielikuva tästä touhusta, kun lukasin topicin läpi, että ei tuo AKK ainakaan ole onnistunut luomaan yhtenäisiä sääntöjä Trialiin, kun kerran katsastuspääliköillä on niin paljon soveltamisvaraa säännöissä, että sama auto voidaan toiseen kisaan hyväksyä ja toiseen se ei millään täytä lainkirjaimia?

KÄSITTÄMÄTÖNTÄ kun linja ei ole yhtenäinen kilpailujen kesken vaan ilmeisesti yhden henkilön mahdollinen pätemisen ja kyseenalaistamisen tarve voi ajaa tälläiseen kilpailusta pois sulkemiseen?

kylläkai kaikista autoista jotain moitetta löytyy jos vaan katsastuspäälliköllä riittävästi nippelitietoa aiheesta...
Horjuttaa kyllä uskoa tähän touhuun ja sääntöjen noudattamiseen...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 06.10.2010, 15:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uni Näytä viesti
Nyt joudun sen verran takkia kääntämään että palaan asiaan:

1. Kukaan ei ole ollut sulkemassa häntä kisasta, siihen ei ole mitään syytä. Lisäselvitystä pyydettiin huhujen takia ja myöskin siksi että autoon ei ilmoittautumisen yhteydessä kerrottu löytyvän katsastuskorttia.

2. Eurotrialissa auto ajoi kun kaikki team leaderit tähän suostuivat, Raisioon en ota kantaa.

3. RAF todistus on venäjän kielinen, kuka sen luotettavasti kääntää Suomeksi tai Englanniksi?

4. Sen takia otin etukäteen yhteyttä Myllikseen ( kuljettajaan suoraan ei ole yhyeystietoa) että asioista joista on huhuja ja oletettuja epäkohtia saataisiin ratkaistua. Varsinkin siksi koska en ole itse kyseistä autoa itse luonnossa nähnyt, vaan koettanut saada materiaalit ja koot ym. selville lukemalla rakentelu kertomusta ja tutkimalla sivuja joille siellä viitataan materiaalien hankinnasta ym.

5. Kyseisestä materiaalista kun ei löydy vapailta markkinoilta tietoja joita verrata vaadittuihin arvoihin niin asia on hankala tulkita. Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi materiaalin olevan hyvää. Ja tuo viittaus kiihdytyksen ja trialin vertaamiseen nyt on aivan turha. Mainitsin että niistä säännöistä löytyy SFI taulukko jossa verrataan seinämä vahvuuksia CrMo<->normi putki saman ulkohalkaisijan putkessa, ja seinämä voidaan mitata.

6.Meidän säännöt on mitkä on, ja ainoa tapa toimia tasa-arvoisesti kaikkia kohtaan on se että lukee niitä. Ne kun ovat kuitenkin ne lähtökohdat joiden kanssa minun pitää työni tehdä ja elää tässä harrastus toiminnassa. En ole sääntöjä laatinut, enkä myöskään ole ikinä mielestäni väittänyt että olisin kaikkitietävä.

7. Vastuu kysymys on sekä minulla että koko muulla kisa organisaatiolla, tämä on se asia jonka takia asioita kysytään. Siinä ikävä kyllä ei ole kyse rohkeudesta, ja järkeilyäkin on koetettu käyttää. Asiasta on keskusteltu aika paljon.

8.En tiedä kenelle ja miksi minun pitää olla kateellinen autosta. Ja jos sitä joku epäilee että minua on tähän jostain painostettu, niin siinä lyö kirveensä kiveen.

9. Sääntökirja velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden.

Terveisin katsastuspäällikkö Hannu Nurminen 040-5445779
kohta 9 . ssääntökirjaq velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden.
kyllä todistaa jos ilmoittautuu johonkin luokkaan niin se on sen luokan sääntöjen mukainen. Mutta jos katsastuspäällikkö vaatii kaikkia todistuksia niin tarkoittaako se sita että hänen mielestään offissa otetaan FIA luokitus käyttöön, miten onnistuu protois moinen kun yksikään osa ei ole luokiteltu, katsastuspäällikön tietämättömyys saa aikaan lausunnon "todista".
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 06.10.2010, 17:10
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kohta 9 . ssääntökirjaq velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden.
kyllä todistaa jos ilmoittautuu johonkin luokkaan niin se on sen luokan sääntöjen mukainen. Mutta jos katsastuspäällikkö vaatii kaikkia todistuksia niin tarkoittaako se sita että hänen mielestään offissa otetaan FIA luokitus käyttöön, miten onnistuu protois moinen kun yksikään osa ei ole luokiteltu, katsastuspäällikön tietämättömyys saa aikaan lausunnon "todista".
Vittuuks sitä enää vinkumaan jos auto on jo hyväksytty kiklpailukelpoiseksi?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 05.10.2010, 13:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Angry

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
No on sitten aivan perseestä tuo katsastuspäälikkö ja olkoon sitten samaten koko kisakin.
Ei viitsi lähteä edes katsomaan tuollasta helvetin pelleilyä, onhan toi nyt oikeesti naurettavaa touhua että hyväksytään muualle ja tänne perkeleen stadion trialiin ei!
Pitäkää perkele tunkkinne ja toivottavasti tätä kisaa ei lähde kukaan muukaan katsomaan....onpahan sitten järjestäjillä ajateltaa kisan jälkeen että olikohan nyt ihan viisas ratkaisu.

HUI.

Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin.
Ja näin kärkevät tekstit voit varmaan kirjoittaa nimelläkin!!!
T: Tero S
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 05.10.2010, 14:15
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Kyllä näissä kaarisäännöissä saisi käyttää pikkuhiljaa jo maalaisjärkeä eikä tuijottaa sitä AKK raamattua Jumankauta jos ne on RC hyväksytyt kaaret!...oli pakko taas avautua Mut silti taidan kisaa tulla katselemaan.

Viimeksi muokannut mikjus : 05.10.2010 14:17
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Trial ja Eurotrial säännöt 2010 + 2011 Jare Tekniikka & Jutustelu 201 15.03.2011 18:54
Stadion trial Ahvenistolla Saija Tapahtumat 361 10.08.2010 19:14
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! oska80 Tapahtumat 227 13.06.2010 18:57
Kauden ensimmäinen TRIAL-kilpailu 30.1.2010 JiiPee Chit-Chat 1 19.01.2010 17:30
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12


Sivu luotu: 05:21 (GMT +2).