![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Ketäs muuten on jäämässä illanviettoon????
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pari Montenegron raitista höpönassua jäis kai muutaman terveysjuoman ottamaan jos löytyisi D-kortillinen kuski takas Luumäelle?
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hmm, pitäsiköhän jäädä???
Kuljettajille tiedoksi, infot ja liput lähtee huomisessa postissa, eli pitäs olla perillä keskiviikkona. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Niinkuin moni on jo huomannut niin Stadion Trialista osanottajalistasta poistettiin Raision -kisan protoluokan ylivoimaisesti voittaneen Anton Filinomovin nimi. Syy siihen katsastuspäällikön mukaan oli, etteivät kaaret tätä AKK:n sääntökirjan määräyksiä. Sama auto kuitenkiin hyväksyttiin esim. Ruotsin EuroTrialissa ja Raisiossa. Myöskin Venäjän RAF eli suomen AKK:ta vastaava FIA:n alainen on hyväksynyt kaaret venäjän kilpailuihin. Venäjän RAF:lle oli riittänyt kun auto oli hyväksytty kisaan Ruotsin EuroTrialissa, enempiä papereita ei vaadita. Trial säännöt Venäjällä ovat muuten yksi yhteen EuroTrialin kanssa. Nyt kun suomessa kisassa, joka on kerhojen välinen kilpailu siis ei edes mikään AKK:n arvolla mitattavissa oleva kilpailu aletaan vaatimaan puolitoistaviikkoa ennen kisaa kaarien valmistajalta todistusta chromemoly -kaarien kestävyydestä. Kun näin vaaditaan FHRA:n kiihdytyskisoissakin! Yes, Trial ja kiihdytyskisa on yx yhteen. Anna taas järjen valon loistaa. Tietysti tehtävä oli mahdoton, joka lienee ollut tarkoituskin.
Sain auton rakentajan Dustin Webbsterin kiinni ja hän oli jollain BF Goodrichin mainoskiertueella jenkeissä .. ensimmäinen kommentti oli, että se katsastuspäälikkö ei todellakaan tiedä mitä hän tekee. Auton kaaret on rakennettu US:n Rock Crawlerin kilpailusääntöjen mukaan, jotka on huomattavasti rankemmat kuin AKK:n vaatimat vesijohtoputket. Loppukommentointi oli sitten täällä ei julkaistavaa, lähinnä että katsastuspäälikkö on syntynyt siellä missä aurinko ei koskaan paista... Trialihan on elänyt ruususen unta jo monta vuotta. Sitä on käsitykseni mukaan pyritty elvyttämään juuri näillä kerhojen välisillä kilpailulla, jotka ovat SHOW -kisoja vrt. cup/SM -kisoihin . Korostan Sanaa Show. Se, että kerhojen välisissä kisoissakin luetaan AKK:n sääntökirjaa kuin piru raamattua ja ei eroteta täysin kilpakäyttöön tehtyjä kaaria mistään Jeepin/suzukin vakiotehdaskaarista osoittaa vain sen ettei Ahveniston kisan järjestävä seura (Mad Moose Racing) ole ymmärtänyt mistä kerhojen välissä kilpailuissa on kysymys. Lopputuloksena... suomi trial leikkii sillä omalla hiekkalaatikolla, ja kerran vuodessa muutama autokunta käy ”turistimatkalla” EuroTrialissa ihmettelemässä miksi muilla on niin vähän pisteitä... Mitä minä tästä opin.. ainakin sen , että jos joku vielä kysyy minulta tai 4x4 maailma -lehden kautta mahdollisuutta päästä suomen triali -kisoihin ajaamaan eurotrialissa hyväksytyllä autolla.. vastaus on jyrkkä ei...tai älä ainakaan menesty....
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Paska homma, scorpion v6 ei sitten suotu toimimaan!!!!!!!! jää kisat väliin paitsi tullaan ainakin katsomaan, pahoillani osanottaja listan puolesta! Notta pikkasen ottais nuppiin!
__________________
Team Rajaka Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J Etenkin suzuki sJ |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun AKK:ta ei muutenkaan pidetä offipiireissä mörkönä, niin tämähän auttaa asiaan
![]()
__________________
Harbor Cruisers |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Huvittavintahan tuossa on, että auto hyväksyttiin Raisiossa huomatuksitta, mutta ei mene sitten kirveelläkään läpi ahvnenistolla. Molemmat kisat on kuitenkin AKK:n mukaisia kerhojen välisiä kilpailuja, joissa pitäisi olla samat AKK:n säännöt turvallisuuden suhteen. On nimittäin helvetin vaikea selittää ulkopuoliselle ja suomen perisyntiä eli kateellisuutta tuntemattomalle selittää, no kun siellä on eri katsastuspäällikkö... ei mene ihan heti läpi....
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Minä en henkilökohtaisesti ymmärrä minkä takia tuota trialia pitää vielä roikottaa AKK:n hihnassa. AKK ei ole siitä kinnostunut pätkänkään virkaa joten mikä kuka mikä pitää kiinni? Lajihan ei enää voi kuolla kun se on kerran jo AKK:n toimesta tapettu. Viimeviikonloppuna oli suunnistuskisa himalaja 24h, se osoitti jälleen kerran sen, että suunnistuspuoli elää erittäin hyvin ilman AKK:ta, järjestäjillä ei tarvitse olla mitään AKK:n rahastamislisenssejä tietääkseen mitä ne tekee, yleisö-ek Himalajassa oli napakymppi ainakin yleisön mielestä, palvelut yms oli viimeisen päälle, katsastus toimi kuin rasvattu salama.. niin ja ennenkaikkea sitä yleisöä oli..suunnistuscupin komitea jyrää nyt jo rutiinilla ja siinä on mukana ne joka kisoja järjestävät..joiden etu on saada mahdollisimman paljon autoja ja yleisöä...
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kiitos rakentavasta palautteesta...
Mielestäni esitin sinulle kysymykseni ja perusteluni hivenen toisin mutta olkoon sitten noin. Tämän enempää en tästä asiasta lähde kinaamaan. Siellä olen sitten Ahvenistolla paikassa johon ei aurinko paista, toivottavasti kaikille muille sitten paistaa. Terveisin katsastuspäällikkö. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tossa pari kerättyä "pääkaari ristituella" autoa Eurotrial:sta...
Säästyy vaan tuo auton mitta yllättävän hyvin, kun "takaseinää" ei vaan ole... Ja tässä lisäksi oviputket alkaa olemaan aika "hylkyrajalla" pääkaaren tukien lisäksi... OVIputket Pääkaaren tuet A-pilarin kulma + tuki Takatukien kiinnityspisteet Kattopelti... Noin niinku nopeesti katottuna........... Onhan se jo 30-50cm mittaa pois, kun istuu suoraan taka-akselin päälle... Mutta meillä tuo AKK sanoo miten mennään ja millä marssijärjestyksellä. Ja muistaakseni Junde / Uni hoitaa juuri ko. asiaa MEIDÄN PUOLESTA kuntoon: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=75308
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 04.10.2010 23:05 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() -Pääkaaren tuet....mikäs vika noissa on? Suorat ja lähtee pääkaaren yläkulmista ja menee oletettavasti runkoon, joten mielestäni ok. -A-pilarin kulma + tuki. Eikös sääntö vaadi tuen, mikäli a-pilarin kaariputkessa on mutka, joka ylittää sen määrätyn kulman. Jos putkessa ei ole mutkaa, eli on suora, kuten tässä, niin silloin ei AKK sääntöjen mukaan tukea tarvita...eikö? -Takatukien kiinnityspisteet......millä sä näät tästä kuvasta, että ne on huonot ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -Kattopelti... mun mielestä tuossa on kattopelti, Noin niinku nopeesti katottuna........... ![]() ![]() ![]() ![]() MUTTA: ON KYLLÄ AIVAN PERSEESTÄ TUO ANTONIN POIS SULKEMINEN KISASTA, KUN ON JO 2 KISAA SAANUT AJAA! Tavallaan ymmärrän katsastupäälikön panikoinnin, koska auto ei ole AKK sääntöjen mukainen, mutta kannattaisiko hieman järkeillä ja ottaa samaa rohkeutta käyttöön, kun esim Raisiossa ja Euro Trialissa olleet katsastajat ottivat?? |
#12
|
|||
|
|||
![]() HalooLainaus:
Ei viitsi lähteä edes katsomaan tuollasta helvetin pelleilyä, onhan toi nyt oikeesti naurettavaa touhua että hyväksytään muualle ja tänne perkeleen stadion trialiin ei! Pitäkää perkele tunkkinne ja toivottavasti tätä kisaa ei lähde kukaan muukaan katsomaan....onpahan sitten järjestäjillä ajateltaa kisan jälkeen että olikohan nyt ihan viisas ratkaisu. |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Nyt joudun sen verran takkia kääntämään että palaan asiaan:
1. Kukaan ei ole ollut sulkemassa häntä kisasta, siihen ei ole mitään syytä. Lisäselvitystä pyydettiin huhujen takia ja myöskin siksi että autoon ei ilmoittautumisen yhteydessä kerrottu löytyvän katsastuskorttia. 2. Eurotrialissa auto ajoi kun kaikki team leaderit tähän suostuivat, Raisioon en ota kantaa. 3. RAF todistus on venäjän kielinen, kuka sen luotettavasti kääntää Suomeksi tai Englanniksi? 4. Sen takia otin etukäteen yhteyttä Myllikseen ( kuljettajaan suoraan ei ole yhyeystietoa) että asioista joista on huhuja ja oletettuja epäkohtia saataisiin ratkaistua. Varsinkin siksi koska en ole itse kyseistä autoa itse luonnossa nähnyt, vaan koettanut saada materiaalit ja koot ym. selville lukemalla rakentelu kertomusta ja tutkimalla sivuja joille siellä viitataan materiaalien hankinnasta ym. 5. Kyseisestä materiaalista kun ei löydy vapailta markkinoilta tietoja joita verrata vaadittuihin arvoihin niin asia on hankala tulkita. Kyse ei ole siitä ettenkö tietäisi materiaalin olevan hyvää. Ja tuo viittaus kiihdytyksen ja trialin vertaamiseen nyt on aivan turha. Mainitsin että niistä säännöistä löytyy SFI taulukko jossa verrataan seinämä vahvuuksia CrMo<->normi putki saman ulkohalkaisijan putkessa, ja seinämä voidaan mitata. 6.Meidän säännöt on mitkä on, ja ainoa tapa toimia tasa-arvoisesti kaikkia kohtaan on se että lukee niitä. Ne kun ovat kuitenkin ne lähtökohdat joiden kanssa minun pitää työni tehdä ja elää tässä harrastus toiminnassa. En ole sääntöjä laatinut, enkä myöskään ole ikinä mielestäni väittänyt että olisin kaikkitietävä. 7. Vastuu kysymys on sekä minulla että koko muulla kisa organisaatiolla, tämä on se asia jonka takia asioita kysytään. Siinä ikävä kyllä ei ole kyse rohkeudesta, ja järkeilyäkin on koetettu käyttää. Asiasta on keskusteltu aika paljon. 8.En tiedä kenelle ja miksi minun pitää olla kateellinen autosta. Ja jos sitä joku epäilee että minua on tähän jostain painostettu, niin siinä lyö kirveensä kiveen. 9. Sääntökirja velvoittaa kuljettajan todistamaan autonsa sääntöjen mukaisuuden. Terveisin katsastuspäällikkö Hannu Nurminen 040-5445779 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
HUI. Eipäs mennä henkilökohtaisuuksiin. Ja näin kärkevät tekstit voit varmaan kirjoittaa nimelläkin!!! T: Tero S |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trial ja Eurotrial säännöt 2010 + 2011 | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 201 | 15.03.2011 18:54 |
Stadion trial Ahvenistolla | Saija | Tapahtumat | 361 | 10.08.2010 19:14 |
Paratiisi Offi 2010 14-16.5.2010, Kiitokset kaikille!! | oska80 | Tapahtumat | 227 | 13.06.2010 18:57 |
Kauden ensimmäinen TRIAL-kilpailu 30.1.2010 | JiiPee | Chit-Chat | 1 | 19.01.2010 17:30 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |