Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2010, 19:57
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Moottorin tyyppi on joko M4-2.0G tai M4-2.2G. Malli merkinnästä voi näppärästi päätellä koon. Autosta tuskin löytyy ihan saman laista moottoria. Jos laitat auton moottorin säilytä trukin moottorista kierosten rajoittaja. Nestekaasua käyttäessä auton moottorin venttiilit ei ole pitkä ikäiset. T. Trukkiasentaja

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2010, 21:39
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Moottorin tyyppi on joko M4-2.0G tai M4-2.2G. Malli merkinnästä voi näppärästi päätellä koon. Autosta tuskin löytyy ihan saman laista moottoria. Jos laitat auton moottorin säilytä trukin moottorista kierosten rajoittaja. Nestekaasua käyttäessä auton moottorin venttiilit ei ole pitkä ikäiset. T. Trukkiasentaja
Tässä viestissä tuntuu olevan viisautta. Trukin koneet ovat nuhaisia pörisijöitä, todella matala viritteisiä. Nokka-akselikin on varmasti miedompi.

Tuossa viitattiin venttiileihin. Nestekaasu/maakaasu Valmet/sisudiesel moottoreissa on natrium jäähdytteiset pakoventtiilit, varmaan tässäkin tapauksessa. (Viispyttysissä turbo-audeissa on myös, ja vaparin venttiilit ei kestä niissäkään)

Noissa suomalaisissa kaasu-koneissa on eri laakerit kuin diesel malleissa, vaikka perusmoottori on sama. Syynä kaasusta moottoriöljyyn tulevat myrkyt, jotka syövyttävät dieselin laakeriliuskat. Sinänsä hassua, koska kaasu koneet eivät likaa moottoriöljyjään. Hieman vain muuttuvat ruskeammiksi, mutteivat mustiksi kuin bensa koneissa. Kaasu on puhdasta.

En tiedä liittyykö tämä millään lailla mazdan bensa/nestekaasu koneisiin, mutta tuli näin pienessä kaljassa mieleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2010, 18:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oikein päätelty, venttiileissä on eroa. Kierrosten rajoittajan tarvii vetolevyn keston takia. Vetolevyjä on mennyt kun kierosten rajoittaja on poistettu. Ilmeisesti jakohihna on katkennut kun on moottorin tarve. Osia kannattaa kysellä Ultra linkistä T. Trukkiasentaja
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2010, 21:26
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Trukki moottori?


Hämärä mielikuva että joskus joku olisi dieselöinyt mazda pic upin, 2000? ja noin vm -87 ja siitä
bensakone olisi mennyt johonkin trukkiin.

Toyota hiluxin bensakone kanssa jossain trukissa.

suomesta löytyy jonkinverran tarvikeosia allaoleviin koneisiin.

Täällä oulussa on Tarviketori- niminen varaosaliike mistä itse kyselisin osia, mikäli kone joku autokone

onko tuo kone?

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/?id_fuel_type=1

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3339186

http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3488338
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2010, 16:35
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

En oo vielä kerenny tutkiin mikä kone se on,mutta siinä ei ole yläpuolista nokkaa joten ei ainakaan oo remmi poikki.Täytyy viikonloppuna ottaa työn alle ja tutkia mitä on tapahtunut
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2010, 18:24
salamanteri salamanteri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Sweden.
Viestit: 153
Perusasetus

ei sit ollutkaan koneessa mitään vikaa,mutta jonkinlainen kaasuhäiriö kun sammuu ja sit ei meinaa lähtee millään käymään.kun oottaa puolituntia käy taas vartin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2010, 20:27
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.335
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja salamanteri Näytä viesti
ei sit ollutkaan koneessa mitään vikaa,mutta jonkinlainen kaasuhäiriö kun sammuu ja sit ei meinaa lähtee millään käymään.kun oottaa puolituntia käy taas vartin.
Sitten vaan reippaasti paineen alennin ja höyrystin auki osiksi, ja putsaamaan. Onko Wabcon laitteilla? Kaasupullojen sisältä kertyy metalli hilettä ja muuta paskaa sinne. Sitten alkaa häiriöt.

Ne laitteet haisevat muuten käytettynä todella pahalle, ei ole mitään krapula päivän hommaa...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Trukki Mutamies O/M/V Muut 2 29.10.2009 20:31
Myydään TRUKKI VALMET jeeppi-eki O/M/V Muut 5 16.09.2009 13:35
Myydään Trukki sunday23 O/M/V Muut 0 20.04.2009 16:39
Myyty towmotor trukki akp O/M/V Muut 0 20.02.2009 10:51
M: Trukki Caterpillar SoSo O/M/V Muut 6 14.04.2008 17:38


Sivu luotu: 11:34 (GMT +2).