![]() |
Trukki moottori
Hyster h25-35xl -87 trukki Mazdan koneella.Onkohan kenelläkään tietoa,jos jossain Mazdan autoissa on sama moottori?
|
Moro Ari!
Saatko koneesta valmistenumeroa tai tyyppinumeroa ilmoitettua, voisin koittaa töissä vähän penkoa sen perusteella. |
juu koitan löytää jotain numeroo siittä koneesta.
|
Onko tuo nyt sitten diesel, vai nestekaasu/bensakone?
Olen huoltanut Mazda-koneisia Yale trukkeja, ja ne oli muistaakseni 2 litraisia. Villi veikkaus, että saman ikäinen 929 matukka saman kokoisella koneella olis lähellä? |
tää on kaasupeli
|
Trukista kone rikki, ja osia tarvitaan? Sinuna menisin purkaamolle niitä takapotku-matukoita tonkimaan. :D
Kaasukoneessa taisi olla joku 40 hurjaa hevosvoimaa... Esitteitä silloin lueskelin ex-työpaikalla. |
voi olla aika heikossa löytää noita vanhoja japsipelejä ruattin romulla.
|
joskus kattelin YALE merkkisen kaasu rukin konetta ja siinä oli sama kone kun mitä on käytetty takaveto 323/818:ssa. Tuosta moottori perheestä löytyy 1.0 , 1,3 ja 1,4. Moottorin tyypit on pc , tc ja uc. Virranjakaja osoittaa jakopäästä päin katsottuna vasemmalle ja samalla puolella on myös imusarja. Jakajan alla lohkossa ton kohokirjaimilla tuo moottori tyyppi ainakin auto moottoreissa. Jakopää ketjulla. Nämä siis pikku lohkoja^^
Sit isolohkot ovat 1.6 1.8 ja 2.0 Joiden tyypit ovat na, vc ja ma. Näissäkin virranjakaja jakopäästä katsoen vasemmalla ja moottori tyyppi löytyy samasta paikasta mutta kansi on erikätinen eli pakosarja samalla puolella kuin virranjakaja. jakopää ketjulla. Myöhemmin tuli sit nuo fe moottorit joissa jako hihnalla. Minulta löytyy muutama prjekti kuntoinen tc/uc moottori jos osia kaipaat. |
Moottorin tyyppi on joko M4-2.0G tai M4-2.2G. Malli merkinnästä voi näppärästi päätellä koon. Autosta tuskin löytyy ihan saman laista moottoria. Jos laitat auton moottorin säilytä trukin moottorista kierosten rajoittaja. Nestekaasua käyttäessä auton moottorin venttiilit ei ole pitkä ikäiset. T. Trukkiasentaja
|
Lainaus:
Tuossa viitattiin venttiileihin. Nestekaasu/maakaasu Valmet/sisudiesel moottoreissa on natrium jäähdytteiset pakoventtiilit, varmaan tässäkin tapauksessa. (Viispyttysissä turbo-audeissa on myös, ja vaparin venttiilit ei kestä niissäkään) Noissa suomalaisissa kaasu-koneissa on eri laakerit kuin diesel malleissa, vaikka perusmoottori on sama. Syynä kaasusta moottoriöljyyn tulevat myrkyt, jotka syövyttävät dieselin laakeriliuskat. Sinänsä hassua, koska kaasu koneet eivät likaa moottoriöljyjään. Hieman vain muuttuvat ruskeammiksi, mutteivat mustiksi kuin bensa koneissa. Kaasu on puhdasta. En tiedä liittyykö tämä millään lailla mazdan bensa/nestekaasu koneisiin, mutta tuli näin pienessä kaljassa mieleen. :D |
Oikein päätelty, venttiileissä on eroa. Kierrosten rajoittajan tarvii vetolevyn keston takia. Vetolevyjä on mennyt kun kierosten rajoittaja on poistettu. Ilmeisesti jakohihna on katkennut kun on moottorin tarve. Osia kannattaa kysellä Ultra linkistä T. Trukkiasentaja
|
Trukki moottori?
Hämärä mielikuva että joskus joku olisi dieselöinyt mazda pic upin, 2000? ja noin vm -87 ja siitä
bensakone olisi mennyt johonkin trukkiin. Toyota hiluxin bensakone kanssa jossain trukissa. suomesta löytyy jonkinverran tarvikeosia allaoleviin koneisiin. Täällä oulussa on Tarviketori- niminen varaosaliike mistä itse kyselisin osia, mikäli kone joku autokone onko tuo kone? http://www.nettiauto.com/mazda/2000/?id_fuel_type=1 http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3339186 http://www.nettiauto.com/mazda/2000/3488338 |
En oo vielä kerenny tutkiin mikä kone se on,mutta siinä ei ole yläpuolista nokkaa joten ei ainakaan oo remmi poikki.Täytyy viikonloppuna ottaa työn alle ja tutkia mitä on tapahtunut
|
ei sit ollutkaan koneessa mitään vikaa,mutta jonkinlainen kaasuhäiriö kun sammuu ja sit ei meinaa lähtee millään käymään.kun oottaa puolituntia käy taas vartin.
|
Lainaus:
Ne laitteet haisevat muuten käytettynä todella pahalle, ei ole mitään krapula päivän hommaa... :eek: |
Lainaus:
|
Se on muuten Impco, kun näin päissään ajattelee... :D Wabco tekee paineilmalaitteita kuorma-autoihin.
Mulla on Impcon ohjekirja, mutta se on ihan paperi muodossa. Kyseinen paperi on jossain verstaan arkistoissa. http://www.forkliftaction.com/news/r...s%2f7223-6.jpg Googletin sanalla "Impco lpg forklift", ja tuommonen kuva tuli. Kunnon googletuksella voi löytää interneetin ihmemaasta lisääkin... Kuvassa on paineen alennin ja höyrystin vierekkäin. Niiden sisällä ei ole mitään mullistavaa tekniikkaa, mutta varo ettei pienet sokat huku. Paineen alentimessa on venttiilinä kumilaatta, joka sulkee kaasun reitin. Kumilaatta (halkaisijaltaan noin 10mm) kovettuu vanhuuttaan, ja se alkaa vuotamaan. Siihen tulee myös O-kirjaimen muotoinen monttu. Leikkaa uudesta ohuesta kumista uusi lätkä, ja liimaa se pikaliimalla paikoilleen. Sen korjauksen muistan hyvin, muista osien korjaamisista en muista niin tarkkaan. Laitoin niitä viimeksi vuonna 1992. :) |
Tarkista jäähdytin nesteen määrä ja pakkasen kesto. Kaasu höyrystetään jäähdytin nesteen lämmöllä, pelkkä vesi saattaa jäätyä. Kaasusuodatin kannattaa tarkistaa, karkea suodatin todennäköisesti vastapainon päällä. Kaasupullon asento, letku lähtö alaspäin. T. Trukkiasentaja
|
tänään avannut sekä paineenlaskijan,höyrystimen ja kaasarin.putsannu kaikki osat enkä näe mitään vikaa niissä.sama ongelma jatkuu.kylmänä käy hemmetin hyvin ja noin 20 min.ja sammuu.kun oottaa vartin lähtee taas käyntiin.pikkusen ärsyttävä vika.
|
Lainaan vanhaa topikkia.
Taas moottorin tunnistusta. Kyseessä Yale trukki vm-76 Moottorin lohkossa : UA1484CC-S277184 Ja mikä osa on punaisen neliön sisällä? Osaan ei mene putkia eikä letkuja. Vain kaasuvipu menee osan kautta. https://picasaweb.google.com/elina.annala/Trukki# |
Lainaus:
Uudemmissa japsi koneisissa trukeissa oli alumiini kansi. Tuo on näköjään valurauta kannella, ja työtötangoilla. |
Joo, trukeissa on käytetty sivuventtiilikoneitaki oikein pitkään matalan profiilin ja alhaisen painopisteen takia. Ja lisäksi rautaa, että ompi sitä kuollutta painoa.
|
Tuntematta nestekaasu vehkeitä sen tarkemmin niin tuli mieleen, et olisko joku "kuormantunteva".systeemi,niiku traktoreissaki eli nostaa kierroksia kun hydrauliikka vaati voimaa?
|
Lainaus:
Toisin kuin Yalen mazda, niistä meni kansia jo takuu aikana... Paisuntasäiliön lisäys takapainon päälle auttoi vähän asiaa. |
Lainaus:
Wixfiltersin sivulta yritin onkia lisää tietoja.. Sen verran edistyin että kone on joko Mazda1600 tai continental. Mazdaan luulisi viälä löytyvän osia ,mitenhän continentaliin? Tarvitsisi löytää kiertokanki, mäntä ja kankeen alikoko laakerit. |
Sivu luotu: 16:03 (GMT +2). |