![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kokeilin nyt ensalkuun vaihtaa sen vesiletkun pätkän. Oli aikamoista hötöä jo vanha letku ja kiristimet. Ei muutakun Hiflexistä uusi järeempi letkunpätkä ja kunnon klemmarit... No eihän se suoriltaan siihen taittunu vaan joutu käyttämään termarikotelon auki, samalla tuli putsailtua tiivistepinnat... Uusi letkunpätkä väliin ja termarikotelo paikalleen... Eipä tihkuttanu enää mistään. Laitoin nesteet sisään ja käytin kuumaksi ja lisäilin nestettä, kunnes ei enää mennyt lisää... Hyttiin puhaltaa lämmintä ja kaikissa letkuissa vesi liikkuu.. Liian kuumaa sieltä lämppäristä ei tule, täytynee varmaan koittaa puhdistaa kenno samalla kun vaihtaa talveksi sopivat vellit kiertoon. Tais ilmaantua itsestään tuo järjestelmä... Hyvin tuntuu pelittävän ja onhan tällainen nyt aivan mahtava ajolleen
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?
Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Kennon puhdistuksen jälkeen ei oo ajettu kuin about 2000km ja termari laitettu uusi turbon asennuksen yhteydessä. Eli termari lähes uusi.
__________________
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Huomenna menis Bertta teho ja pakokaasumittaukseen.
Paljonko tällaisessa BJ40:sessä saa olla maximi teho, kun eteen vaihdettu HJ:n akseli levyjarruilla? Otteessa lukee ympäripyöreästi "Ajoneuvoon vaihdettu moottori, vaihteisto ja voimansiirtoakseli" Tahdon ahtimen muutoskatsastaa otteeseen, koska siitä ei ole erillistä merkintää...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Takana pitäisi tällöin myös olla FJ40/BJ42/HJ60/61 isommat rummut. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Savutkin sai otettua, muutama ruuvaus pumppuun ja ensimmäinen veto mittariin 1,7. Se ois lähiviikkoina kohti katsastusta. Ja tosiaan takana on HJ61 isommat rummut.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#8
|
|||
|
|||
Vaisuun käyttöön lämpöä pakkasilleLainaus:
sitten sekoitetaan kahvinkeittimen puhdistus (kalkinpoisto-) litraan kiehuvaa vettä, ja kaadetaan lämppärin kennoon, ja pistetään 250 asteiseen uuniin putket ylöspäin 1/2-1 tunniksi. Ja huuhdotaan kuumalla vedellä Ja jos lämpö ei riitä, niin toinen kenno vänkärin jalkatilaan, nestekierto tuolta alkuperäisen kennon paluuputkesta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. | mosku | Maasturiprojektit | 66 | 01.07.2010 17:47 |
| Myyty TOYOTA BJ40 Turbo -80 | Coutsi | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 04.12.2008 00:11 |
| Video | Punanenä | Chit-Chat | 5 | 01.08.2007 19:33 |
| M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
| C 6 video | J.P | Yleiset | 0 | 02.01.2004 23:17 |