Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.10.2010, 22:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Huomenna menis Bertta teho ja pakokaasumittaukseen.

Paljonko tällaisessa BJ40:sessä saa olla maximi teho, kun eteen vaihdettu HJ:n akseli levyjarruilla?

Otteessa lukee ympäripyöreästi "Ajoneuvoon vaihdettu moottori, vaihteisto ja voimansiirtoakseli"

Tahdon ahtimen muutoskatsastaa otteeseen, koska siitä ei ole erillistä merkintää...
Vertailumalli on FJ40 eli 135 hv bensakutonen. Siihen 20% päälle. Eli tuskinpa pelkoa tehojen ylittämisestä.

Takana pitäisi tällöin myös olla FJ40/BJ42/HJ60/61 isommat rummut.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.10.2010, 08:28
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vertailumalli on FJ40 eli 135 hv bensakutonen. Siihen 20% päälle. Eli tuskinpa pelkoa tehojen ylittämisestä.

Takana pitäisi tällöin myös olla FJ40/BJ42/HJ60/61 isommat rummut.
Moottoriteho oli tänään 146 hevosvoimaa 1,0 barin ahdoilla. Eli hyvin täyttyi rajat, ei ollu vielä aivan kaikki ahtimesta irti ja syöttöäkin olis voinut kääntää vielä lisää... Tuo siis ekan vedon tulos. Täytyy asentaa ahtoilmanjäähdytin ja mennä sitten kokeilemaan uudestaan.

Savutkin sai otettua, muutama ruuvaus pumppuun ja ensimmäinen veto mittariin 1,7.

Se ois lähiviikkoina kohti katsastusta.

Ja tosiaan takana on HJ61 isommat rummut.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.10.2010, 12:14
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Moottoriteho oli tänään 146 hevosvoimaa 1,0 barin ahdoilla. Eli hyvin täyttyi rajat, ei ollu vielä aivan kaikki ahtimesta irti ja syöttöäkin olis voinut kääntää vielä lisää... Tuo siis ekan vedon tulos. Täytyy asentaa ahtoilmanjäähdytin ja mennä sitten kokeilemaan uudestaan.

Savutkin sai otettua, muutama ruuvaus pumppuun ja ensimmäinen veto mittariin 1,7.

Se ois lähiviikkoina kohti katsastusta.

Ja tosiaan takana on HJ61 isommat rummut.
millä kierroksilla max teho ja mtä löyty vääntöä ja millä kierroksilla?

onko ahtimena ct-26? itsellä kans joskus valmistumassa 2H ahdettuna katumaasturin moottoriksi....
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.10.2010, 12:33
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
millä kierroksilla max teho ja mtä löyty vääntöä ja millä kierroksilla?

onko ahtimena ct-26? itsellä kans joskus valmistumassa 2H ahdettuna katumaasturin moottoriksi....
Tuo oli vanhanliiton inertiadyno, sellainen mihin laitetaan paperi ja kynä joka piirtää käppyrän. Kierroslukutietoa ei saanut tuohon lappuun... Oletettavasti tuo max teho tuli jossain 3000-4000rpm välillä, rajotin oli säädetty 4100rpm tms... Väännön laskis tosta aika helposti kun vauhti siitä käppyrästä selviää... Olisko vääntö jotain 350-400Nm tai jotain sinnepäin... Ahdin on tosiaan CT26, ei ahtoilmanjäähdytintä...

Jahka kerkiää/jaksaa tehdä vähän muutoksia niin vois sitten käydä penkittämässä ihan kunnon jarrudynossa, niin sais väännötkin selville.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.10.2010, 13:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Oliko puhetta mihin saakka Klaukkalan Dieselin penkin mittauskyky riittää? 4-vetopenkki vai 2-veto?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.10.2010, 21:02
rodhot rodhot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 03.12.05
Sijainti: Loimaa
Viestit: 18
Perusasetus

Dynoissa on eroa. Kesällä kävin ensin inertia dynossa ja samalla motilla sportti auton penkissä +100nm. Luistiko sit renkat se on arvoitus ...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.10.2010, 22:35
piipari:n Avatar
piipari piipari ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 13.08.08
Sijainti: Joensuu
Viestit: 804
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rodhot Näytä viesti
Dynoissa on eroa. Kesällä kävin ensin inertia dynossa ja samalla motilla sportti auton penkissä +100nm. Luistiko sit renkat se on arvoitus ...
Ainaki moternit dynot osaa ilmottaa jos renkaat luistaa. Eli vertaa koneen kierrosluvun muutosta rullien kierroksiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. mosku Maasturiprojektit 66 01.07.2010 17:47
Myyty TOYOTA BJ40 Turbo -80 Coutsi O/M/V Ajoneuvot 9 04.12.2008 00:11
Video Punanenä Chit-Chat 5 01.08.2007 19:33
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
C 6 video J.P Yleiset 0 02.01.2004 23:17


Sivu luotu: 17:07 (GMT +2).