Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2010, 22:21
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.

__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2010, 23:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
en tiedä mutta kunhan arvailen että bj:n syyläri ei välttämättä jäähdyttäisi tarpeeks vieläkun on turbo niin tuppaa nuo lämmöt herkästi nousemaan pakopaineet syötöt ym.. onko cooleria ? hj:n syyläri mahtuu kyllä bj:n keulalle. mikä flekti sulla on sitten? ja mitä lämmöt näyttää ? joskus oon kuullu että on pistetty hj:n lämppärinkennoja. ja onko sulla takalämppäri ? sellanen auttaa kans jostain hj:sta käyt ottaa..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.10.2010, 00:51
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Kennon puhdistuksen jälkeen ei oo ajettu kuin about 2000km ja termari laitettu uusi turbon asennuksen yhteydessä. Eli termari lähes uusi.
__________________

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.10.2010, 21:20
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Huomenna menis Bertta teho ja pakokaasumittaukseen.

Paljonko tällaisessa BJ40:sessä saa olla maximi teho, kun eteen vaihdettu HJ:n akseli levyjarruilla?

Otteessa lukee ympäripyöreästi "Ajoneuvoon vaihdettu moottori, vaihteisto ja voimansiirtoakseli"

Tahdon ahtimen muutoskatsastaa otteeseen, koska siitä ei ole erillistä merkintää...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.10.2010, 22:05
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.066
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Huomenna menis Bertta teho ja pakokaasumittaukseen.

Paljonko tällaisessa BJ40:sessä saa olla maximi teho, kun eteen vaihdettu HJ:n akseli levyjarruilla?

Otteessa lukee ympäripyöreästi "Ajoneuvoon vaihdettu moottori, vaihteisto ja voimansiirtoakseli"

Tahdon ahtimen muutoskatsastaa otteeseen, koska siitä ei ole erillistä merkintää...
Vertailumalli on FJ40 eli 135 hv bensakutonen. Siihen 20% päälle. Eli tuskinpa pelkoa tehojen ylittämisestä.

Takana pitäisi tällöin myös olla FJ40/BJ42/HJ60/61 isommat rummut.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.10.2010, 08:28
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Vertailumalli on FJ40 eli 135 hv bensakutonen. Siihen 20% päälle. Eli tuskinpa pelkoa tehojen ylittämisestä.

Takana pitäisi tällöin myös olla FJ40/BJ42/HJ60/61 isommat rummut.
Moottoriteho oli tänään 146 hevosvoimaa 1,0 barin ahdoilla. Eli hyvin täyttyi rajat, ei ollu vielä aivan kaikki ahtimesta irti ja syöttöäkin olis voinut kääntää vielä lisää... Tuo siis ekan vedon tulos. Täytyy asentaa ahtoilmanjäähdytin ja mennä sitten kokeilemaan uudestaan.

Savutkin sai otettua, muutama ruuvaus pumppuun ja ensimmäinen veto mittariin 1,7.

Se ois lähiviikkoina kohti katsastusta.

Ja tosiaan takana on HJ61 isommat rummut.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.10.2010, 12:14
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.708
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Moottoriteho oli tänään 146 hevosvoimaa 1,0 barin ahdoilla. Eli hyvin täyttyi rajat, ei ollu vielä aivan kaikki ahtimesta irti ja syöttöäkin olis voinut kääntää vielä lisää... Tuo siis ekan vedon tulos. Täytyy asentaa ahtoilmanjäähdytin ja mennä sitten kokeilemaan uudestaan.

Savutkin sai otettua, muutama ruuvaus pumppuun ja ensimmäinen veto mittariin 1,7.

Se ois lähiviikkoina kohti katsastusta.

Ja tosiaan takana on HJ61 isommat rummut.
millä kierroksilla max teho ja mtä löyty vääntöä ja millä kierroksilla?

onko ahtimena ct-26? itsellä kans joskus valmistumassa 2H ahdettuna katumaasturin moottoriksi....
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.10.2010, 22:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vaisuun käyttöön lämpöä pakkasille


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
Ensimmäiseksi puhdistetaan lämppärin kenno ulkopuolelta: esim. paineilmalla puhallellen tai fairyllä ja "pill_puhelimella" huuhdellen molemmin puolin.

sitten sekoitetaan kahvinkeittimen puhdistus (kalkinpoisto-) litraan kiehuvaa vettä, ja kaadetaan lämppärin kennoon,
ja pistetään 250 asteiseen uuniin putket ylöspäin 1/2-1 tunniksi.

Ja huuhdotaan kuumalla vedellä

Ja jos lämpö ei riitä, niin toinen kenno vänkärin jalkatilaan, nestekierto tuolta alkuperäisen kennon paluuputkesta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. mosku Maasturiprojektit 66 01.07.2010 17:47
Myyty TOYOTA BJ40 Turbo -80 Coutsi O/M/V Ajoneuvot 9 04.12.2008 00:11
Video Punanenä Chit-Chat 5 01.08.2007 19:33
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
C 6 video J.P Yleiset 0 02.01.2004 23:17


Sivu luotu: 11:02 (GMT +2).