![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tänään kun ajoin duunipaikan pihaan ja avasin pellin niin pientä höyryä oli havaittavissa, jostain oli vähän hikoillu nestettä ulos... Liekkö jäähdytysjärjestelmässä jotain häikkää? Syylärin korkki? Paisarin letku? Tuossa tarkemmin tutkittua en kyllä havainnu mistä oli nestettä pihalle roiskauttanu. Syyläri oli täynnä ja nesteet normaalin väristä ja normaali määrä...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! Viimeksi muokannut Morjenz : 30.09.2010 10:39 |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Termarilta lähtevään vesiletkun pätkään oli tullut nuppineulan pään kokoinen reikä josta nestettä oli tullut pihalle. Onneksi havaitsin ajoissa, täytynee huomenna tsekata pelittääkö termari ja käydä HiFlexistä hakemassa uusi letkunpätkä ja klemmarit... Mitähän muuta kannattaa tsekata jäähdytysjärjestelmästä? Ei oo toi HJ:n järjestelmä yhtään tuttu...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Näkemättä kuinka orkkiksen oluiset ne letkut on,niin että jos sinne alkuperäiset sattuu niin toyotalla ei bj:letkut olleet kovin kalliit.
Ja kokemuksesta sanoisin että vaihda ainakin molemmat ylä,ja alaletkut sillä jos ne on saman ikäiset niin lähtövalmista kamaa saattaa olla ne muutkin.Ja termari tietty jos ei iästä ole tietoa. Yksinkertainen asia monimutkaisesti sanottuna. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Ja orginaal termari jos päädyt vaihtamaan sen..älä kysy miksi
__________________
Terveisiä Perseestä |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kokeilin nyt ensalkuun vaihtaa sen vesiletkun pätkän. Oli aikamoista hötöä jo vanha letku ja kiristimet. Ei muutakun Hiflexistä uusi järeempi letkunpätkä ja kunnon klemmarit... No eihän se suoriltaan siihen taittunu vaan joutu käyttämään termarikotelon auki, samalla tuli putsailtua tiivistepinnat... Uusi letkunpätkä väliin ja termarikotelo paikalleen... Eipä tihkuttanu enää mistään.
Laitoin nesteet sisään ja käytin kuumaksi ja lisäilin nestettä, kunnes ei enää mennyt lisää... Hyttiin puhaltaa lämmintä ja kaikissa letkuissa vesi liikkuu.. Liian kuumaa sieltä lämppäristä ei tule, täytynee varmaan koittaa puhdistaa kenno samalla kun vaihtaa talveksi sopivat vellit kiertoon. Tais ilmaantua itsestään tuo järjestelmä... Hyvin tuntuu pelittävän ja onhan tällainen nyt aivan mahtava ajolleen
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?
Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään! |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
Vaisuun käyttöön lämpöä pakkasilleLainaus:
sitten sekoitetaan kahvinkeittimen puhdistus (kalkinpoisto-) litraan kiehuvaa vettä, ja kaadetaan lämppärin kennoon, ja pistetään 250 asteiseen uuniin putket ylöspäin 1/2-1 tunniksi. Ja huuhdotaan kuumalla vedellä Ja jos lämpö ei riitä, niin toinen kenno vänkärin jalkatilaan, nestekierto tuolta alkuperäisen kennon paluuputkesta. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. | mosku | Maasturiprojektit | 66 | 01.07.2010 17:47 |
| Myyty TOYOTA BJ40 Turbo -80 | Coutsi | O/M/V Ajoneuvot | 9 | 04.12.2008 00:11 |
| Video | Punanenä | Chit-Chat | 5 | 01.08.2007 19:33 |
| M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
| C 6 video | J.P | Yleiset | 0 | 02.01.2004 23:17 |