Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.09.2010, 09:02
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Tänään kun ajoin duunipaikan pihaan ja avasin pellin niin pientä höyryä oli havaittavissa, jostain oli vähän hikoillu nestettä ulos...

Liekkö jäähdytysjärjestelmässä jotain häikkää? Syylärin korkki? Paisarin letku?

Tuossa tarkemmin tutkittua en kyllä havainnu mistä oli nestettä pihalle roiskauttanu. Syyläri oli täynnä ja nesteet normaalin väristä ja normaali määrä...

__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!

Viimeksi muokannut Morjenz : 30.09.2010 10:39
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.09.2010, 17:12
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Termarilta lähtevään vesiletkun pätkään oli tullut nuppineulan pään kokoinen reikä josta nestettä oli tullut pihalle. Onneksi havaitsin ajoissa, täytynee huomenna tsekata pelittääkö termari ja käydä HiFlexistä hakemassa uusi letkunpätkä ja klemmarit... Mitähän muuta kannattaa tsekata jäähdytysjärjestelmästä? Ei oo toi HJ:n järjestelmä yhtään tuttu...
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.09.2010, 18:06
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Näkemättä kuinka orkkiksen oluiset ne letkut on,niin että jos sinne alkuperäiset sattuu niin toyotalla ei bj:letkut olleet kovin kalliit.

Ja kokemuksesta sanoisin että vaihda ainakin molemmat ylä,ja alaletkut sillä jos ne on saman ikäiset niin lähtövalmista kamaa saattaa olla ne muutkin.Ja termari tietty jos ei iästä ole tietoa.

Yksinkertainen asia monimutkaisesti sanottuna.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.09.2010, 18:27
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Ja orginaal termari jos päädyt vaihtamaan sen..älä kysy miksi
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.10.2010, 18:25
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Kokeilin nyt ensalkuun vaihtaa sen vesiletkun pätkän. Oli aikamoista hötöä jo vanha letku ja kiristimet. Ei muutakun Hiflexistä uusi järeempi letkunpätkä ja kunnon klemmarit... No eihän se suoriltaan siihen taittunu vaan joutu käyttämään termarikotelon auki, samalla tuli putsailtua tiivistepinnat... Uusi letkunpätkä väliin ja termarikotelo paikalleen... Eipä tihkuttanu enää mistään.

Laitoin nesteet sisään ja käytin kuumaksi ja lisäilin nestettä, kunnes ei enää mennyt lisää... Hyttiin puhaltaa lämmintä ja kaikissa letkuissa vesi liikkuu.. Liian kuumaa sieltä lämppäristä ei tule, täytynee varmaan koittaa puhdistaa kenno samalla kun vaihtaa talveksi sopivat vellit kiertoon. Tais ilmaantua itsestään tuo järjestelmä...

Hyvin tuntuu pelittävän ja onhan tällainen nyt aivan mahtava ajolleen
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2010, 22:21
Morjenz:n Avatar
Morjenz Morjenz ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Tuusula, Finland
Viestit: 1.806
Perusasetus

Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
__________________
Vaik mää en mistään mitään tiedäkkään!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.10.2010, 23:44
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
en tiedä mutta kunhan arvailen että bj:n syyläri ei välttämättä jäähdyttäisi tarpeeks vieläkun on turbo niin tuppaa nuo lämmöt herkästi nousemaan pakopaineet syötöt ym.. onko cooleria ? hj:n syyläri mahtuu kyllä bj:n keulalle. mikä flekti sulla on sitten? ja mitä lämmöt näyttää ? joskus oon kuullu että on pistetty hj:n lämppärinkennoja. ja onko sulla takalämppäri ? sellanen auttaa kans jostain hj:sta käyt ottaa..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.10.2010, 22:57
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Vaisuun käyttöön lämpöä pakkasille


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Morjenz Näytä viesti
Mitenkäs porukka on tuunaillut Bertoista lämpimiä talveksi? Haalean lämmintä kyllä tulee, mutta ei kuumaa, kun on tottunut 240 Volvon lämpöihin? Olisi yksi sellaisen kenno ylimääräisenä, saiskohan sovellettua? Onko kukaan korvannut tuota 30 vuotta vanhaa alkuperäistä kennoa? Kiertovesipumppukin varmaan auttaisi asiaan?

Nyt siis BJ:n syyläri, BJ:n lämppärin kenno, HJ:n kone, ahdin nestekierrossa, viskoflekti.
Ensimmäiseksi puhdistetaan lämppärin kenno ulkopuolelta: esim. paineilmalla puhallellen tai fairyllä ja "pill_puhelimella" huuhdellen molemmin puolin.

sitten sekoitetaan kahvinkeittimen puhdistus (kalkinpoisto-) litraan kiehuvaa vettä, ja kaadetaan lämppärin kennoon,
ja pistetään 250 asteiseen uuniin putket ylöspäin 1/2-1 tunniksi.

Ja huuhdotaan kuumalla vedellä

Ja jos lämpö ei riitä, niin toinen kenno vänkärin jalkatilaan, nestekierto tuolta alkuperäisen kennon paluuputkesta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ40 "Bajamaja"Tämä on muuttanut uuteen kotiin. mosku Maasturiprojektit 66 01.07.2010 17:47
Myyty TOYOTA BJ40 Turbo -80 Coutsi O/M/V Ajoneuvot 9 04.12.2008 00:11
Video Punanenä Chit-Chat 5 01.08.2007 19:33
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
C 6 video J.P Yleiset 0 02.01.2004 23:17


Sivu luotu: 12:26 (GMT +2).