Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.09.2010, 10:38
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

No onhan täälläkin foorumilla ollu yks Niva Nissanin tiiselillä ja mä olen sen ihan livenä nähnytkin. Itellekin piti tulla samanlainen viritys mut tekemättä jäi vaikka osatkin oli jo hommattu.

Sopivalla koneen ja laatikon väliin tulevalla sovitelevyllähän (jossa tietysti myös paikka startille) saadaan mikä vaan kone käymään mihin vaan laatikkoon. Paineasetelmaksi se mikä sen moottorin vauhtipyörään kuuluu, levyksi ja painelaakeriksi Ladan omat vehkeet. Ja tietysti pitää tsekata että kytkinlevyn etäisyys on suht koht sama kuin alkuperäisessä ladakonstruktiossa.

Et ei toi koneiden ja lootien sovittaminen näin paperilla oo ameriikantemppu, mut en kyllä ite kuvittelis siinä onnistuvan :-D

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.09.2010, 16:09
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
No onhan täälläkin foorumilla ollu yks Niva Nissanin tiiselillä ja mä olen sen ihan livenä nähnytkin. Itellekin piti tulla samanlainen viritys mut tekemättä jäi vaikka osatkin oli jo hommattu.

Sopivalla koneen ja laatikon väliin tulevalla sovitelevyllähän (jossa tietysti myös paikka startille) saadaan mikä vaan kone käymään mihin vaan laatikkoon. Paineasetelmaksi se mikä sen moottorin vauhtipyörään kuuluu, levyksi ja painelaakeriksi Ladan omat vehkeet. Ja tietysti pitää tsekata että kytkinlevyn etäisyys on suht koht sama kuin alkuperäisessä ladakonstruktiossa.

Et ei toi koneiden ja lootien sovittaminen näin paperilla oo ameriikantemppu, mut en kyllä ite kuvittelis siinä onnistuvan :-D
Joo,Luin tuosta niva/nissani yhdistelmästä ja siinä tais olla jonkinlainen ongelma tuo voimansiirron kestävyys.. konehan tais kuitenkin olla joku 2-litranen.. jos löytys joku 1.6 D tai joku muu "pienitehoinen" moottori niin vois luulla että saattas nivassakin voimansiirto kestää.. esim. jossai vw:n 1.6 D tais vääntöä olla joku noin 100Nm... jos en viärin muista.

Niin sovitelevyllähän saisi käymään melkein moottorin kuin moottorin. Mutta aina helpompi jos kävisi suoraan laatikkoon

Tai sitten joku takavetosen moottori+vaihdelaatikko niin ei tartteis tehä uusiksi kuin v-laatikon ja jakiksen välikartaani. Ja totta kai moottorin korvakkeet. Mutta ne nyt joutuu tekemään uusiksi joka tapauksessa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lada nivan jakolaatikko ? Artzi_ip Tekniikka & Jutustelu 18 07.11.2020 20:56
Ostetaan Lada nivan jakkis La tuskaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 31.08.2008 20:41
Ostettu o/ lada nivan perän gtkossu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.05.2008 18:40
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet gtkossu O/M/V Renkaat ja vanteet 1 04.02.2007 18:26
LADA NIVAN LEVIKESARJA sakari65 O/M/V Muut 1 24.11.2005 07:07


Sivu luotu: 05:35 (GMT +2).