Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.06.2010, 20:55
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Byrokraatille tiedoksi että tarkoitus ei ole kiertää sääntöjä vaan pohtia miten kaaret saisi helpoiten tehtyä. Ei ole kovin helppoa hitsata kunnon saumoja ympäri jos putki on lähes kiinni korissa, kuten sen ymmärtääkseni tulee olla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2010, 08:52
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
Byrokraatille tiedoksi että tarkoitus ei ole kiertää sääntöjä vaan pohtia miten kaaret saisi helpoiten tehtyä. Ei ole kovin helppoa hitsata kunnon saumoja ympäri jos putki on lähes kiinni korissa, kuten sen ymmärtääkseni tulee olla.
Mitäs vaikeeta siinä on kun tekee pohjaan kaarien mentävät reiät, nostaa pääkaaret niin ylös kuin haluaa, sovittaa ja heppaa katon rajassa kulkevat putket paikoilleen, pudottaa kaaret alas ja hitsaa yläputket ympäri. Sitten nostetaan kaaret takasi ylös ja tehdään oviputket, diagonaali, takatuet ja poikkiputket. Nostetaan kaaret ylös ja merkitään pääkaarten katkaisukohdat, lasketaan alas ja rälläpyörä laulamaan. Nostenaan ylös ja hitsuutellaan laput lattiaan ja kaariin. Yleensä kun kaaret laskee alas niin kattoputket osuvat sopivasti sivuikkunoiden kohdalle niin saa helposti tinattua ympäri. Muutamat kaaret on jokkisvehkeisiin tullut väännettyä ja hyvin on onnistunu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2010, 11:06
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Helppoa ja yksinkertaista


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Mitäs vaikeeta siinä on kun tekee pohjaan kaarien mentävät reiät, nostaa pääkaaret niin ylös kuin haluaa, sovittaa ja heppaa katon rajassa kulkevat putket paikoilleen, pudottaa kaaret alas ja hitsaa yläputket ympäri. Sitten nostetaan kaaret takasi ylös ja tehdään oviputket, diagonaali, takatuet ja poikkiputket. Nostetaan kaaret ylös ja merkitään pääkaarten katkaisukohdat, lasketaan alas ja rälläpyörä laulamaan. Nostenaan ylös ja hitsuutellaan laput lattiaan ja kaariin. Yleensä kun kaaret laskee alas niin kattoputket osuvat sopivasti sivuikkunoiden kohdalle niin saa helposti tinattua ympäri. Muutamat kaaret on jokkisvehkeisiin tullut väännettyä ja hyvin on onnistunu.
Nyybin esittämä tapa helppo ja yksinkertainen ja täyttää liite J:n vaatimukset. Periaatteessahan tuo on sama jota Killmann piirroksellaan haeskeli, mutta se kaaren jalkalappu on oikeassa paikassa. Siinä sinulle ratkaisu
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2010, 16:58
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

On toi ollut tiedossa, mutta olisi voinut vielä "jalkalapun" hitsata tasamaalla eikä muutaman setin päässä helmakotelosta puikkoja taivutellen. Kiitos kaikille, viesti on mennyt perille.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.06.2010, 09:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Killman Näytä viesti
On toi ollut tiedossa, mutta olisi voinut vielä "jalkalapun" hitsata tasamaalla eikä muutaman setin päässä helmakotelosta puikkoja taivutellen. Kiitos kaikille, viesti on mennyt perille.
Mää olen jättänyt poikkitukien teon viimeiseksi jos on näyttänyt siltä, että pääkaaret tulevat kovin lähelle helmoja.Olen vetänyt kaarien alapäätä hivenen suppuun kuormaliinalla niin on mahtunut hitsuuttelemaan tukilaput kaarien alapäähän ympäriinsä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:28 (GMT +2).