![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
suunnistussäännöissä ei taida olla mitään kattopeltivaatimuksia??? mutta ei varmaankaan katsota hyvällä jos porailet ja pop-niittailet, luulisin ainakin trialpuolella ei saa porata tarpeettomia reikiä, eikä pop-niittaus ole salittu, pitää olla pultit. suunnistukssäännöissä ei kielletä hitsailemasta, vaikka laittaisit 12metrisen lipputangonjalan hitsamalla kaariin kiinni, voi siis hitsailla varmaan myös kassakaapin oven saranat, luulisin ainakin. trialsäännöissä ei saa hitsailla mitään ylimääräisiä kaarien rakennetta heikentäviä juttuja. halpoja vöitä saa esim. http://www.summitracing.com/parts/GRM-15-621/ |
#27
|
||||
|
||||
![]()
kyllä mä olen tähän trialia silmällä pitäen kaaria väsännyt.
tiedä sitten kelpaako. täytyy sitten tehdä kiinnikeitä kattopelliä varten. katon ajattelin jokatapauksessa tehdä, että ei ole sateella aina paikat märkänä, ja estää ehkä vähäsen kuran satamista ![]() pitäiskö tohon vielä jotkut oviputketkin laittaa? kaksiputkea per puoli? tohon sais vaan etukaareen turattua mukavasti oven saranat kiinni! niin ja mihkähän luokkaan tollasella vois päästä ajeleen? mistä niitä sääntöjä sais lukee? alustassa kolmiotukivarret. ettei ainakaan mihkää standardiin mene vaikka alla vielä onkin 205 renkaat ![]() Viimeksi muokannut Jani E : 28.05.2010 21:12 |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Jotkut on laittaneet noita pakoputken kiristys U-pultteja ja niihin sitten pelti kiinni. Minusta yksi parhaimmista tavoista ja helppo purkaa jos täytyy joskus muutella.
|
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#30
|
||||
|
||||
![]()
nivel on samalla kohtaa kuin on jakolootassa etu ja takapään ristikkojen nivelet!
linjaus vaan keskellä. taakse tulee vähän turhan lyhyt varsi. hakkaa sen vetovarren pään nopeeta löysäksi, vaikka on isoo mallia. |
#31
|
||||
|
||||
![]()
Hakusanalla eurotrial löytyy viimeisintä tietoa kaarista ja muusta (ei onnistunut suora linkki Nokialaisen selaimella).
edit/ Elikkäs tuolta -> http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=eurotrial
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.05.2010 12:32 |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Noita Cup-sääntöjä kun lukee, niin niissä pääkaaren sijainnista ei ole sanottu muuta, kuin että täytyy olla kokonaan etupenkkien takana. Saa ilmeisesti olla vaikka c-pilarin kohdalla neliovisessa autossa? Tosta sitten vinotuet taakse ja vaarallisten rastien nouto muuttuu turvalliseksi
![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Vähän epäselvä tuo turvakaari putkien mitoitus? AKK Trial ja Eurotrial : Kaikissa kokoonpanoissa tulee seuraavat putken minimimitat täyttyä 38x2,5mm tai 40x2,0mm.
Off-Road Suunnistus-CUP: Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Ei tuota 45x2.5 tai 45x3.2 putkea löydy kovin helposti,lähimmät putkikoot saumallinen tai saumaton 42.4x3.2 tai 48.3x3.2
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#34
|
|||
|
|||
![]() Trialissa mm tällaista pääkaarestaLainaus:
Trial-sääntö ilmoittaa, että vähintään yksi pääkaari (siis se heti penkin takana oleva) Sääntö ei siis kiellä tekemästä useampaakin "pää"kaarta kunhan tuo yksi on oikealla paikalla. Kaadettavalla tuulilasilla olevat autot on sitten jo varustettava turvakehikolla. Nämä kaarisäännöt siis Trialista. ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]()
Just näin on jonkun mua viisaamman jäljiltä myös mun BJ:ssä. Ja orkkis kovakattoki mahtuu olemaan paikallaan sen kanssa.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Onko joku tehnyt turvakaaria niin että kehikki olisi pulteilla kasassa? Suunnitelmissa olisi askarrella suzukiin kaaret korin ulkopuolelle ja ajattelin että jos kaikki putket olisivat pulttiliitoksilla kiinni niin yksittäisen putken vaihto olisi myöhemmin huomattavasti helpompi operaatio.
Takatuet saa offi-suunnistuksen sääntöjen mukaan olla pulteilla kiinni mutta voiko etuputket laittaa myös pulteilla kiinni? Montako pulttia per liitoskohta? Pulttien koko? ![]() Kiitos.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#37
|
|||
|
|||
![]() Voi tehdä tietyin ehdoinLainaus:
![]() |
#38
|
|||
|
|||
![]()
käsittääkseni uusien sääntöjen mukaan takatuissa ei pahemmin mutkia saa olla.(euro-trial) korjatkaa jos oon väärässä.
|
#39
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas noiden kaarien alapäiden lappojen kanssa pitää toimia. Kelpaako nyt ja tulevaisuudessa putken kylkeen hitsattu lappu jotka on sitten pultattu koriin kiinni? Vai kannattaako kylmästi laittaa laput putkien alapäähän niin että pultit menevät suoraan helmapalkin läpi?
![]() ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#40
|
|||
|
|||
![]() Lappu putken päähän Trial-kaariinLainaus:
|
#41
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#42
|
||||
|
||||
![]()
ite oon jo pitkään miettiny, miten ihmeessä on mahdollista tehdä autoon ulkopuoliset turvakaaret, niin, että ne täyttäisivät trialin säännöt?
Jos jollakin on heittää esimerkkikuvia kiinnitysten toteutuksista ym. niin mielenkiinnolla katselisin. Suunnistukseen nyt kelpaa lähes mitkä tahansa häkkyrät. (paitsi wranglerin orkkiskaaret) |
#43
|
||||
|
||||
![]()
uuden trial säännön mukaisia kaaria ei pysty ulkopuolelle toteuttaan tai sit saa muuttaa avo autoks.suunnistukseen kelpaa ns.turvakehikko kunhan pääkaari ja takatuet ovat sääntöjen mukaista materiaalia.aika pirusti kaikkee uutta näkyy tulevan kaarihommiin noissa uusissa säädöksissä,(euro-trial) millaisia siirtymä aikoja ootte saanu noihin vanhoihin kaariin?
|
#44
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Materiaalihan on samaa mutta ohuempaa kuin ne strippiluolien putket,siis korkeinta mahdollista luokiteltua materiaalia--VITUNKESTÄVÄÄ!!! |
#46
|
|||
|
|||
![]()
Katselin noita uazin kaaria ja mun mielestä ne kelpaisi mutta alapäiden laput tulee vain kahdella pultilla kiinni. Tosin laput ovat samaa erikoisterästä joten ihmettelen kun eivät kelpaa.
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turvakaarista | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.01.2008 22:27 |
turvakaarista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.06.2007 11:16 | |
Turvakaarista kysymyksiä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.03.2007 14:30 |
Turvakaarista | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2006 16:37 |
Turvakaarista sääntökysymys | Teemu | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 30.04.2006 17:06 |