![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Eipäs sovikkaan tuohon suorana. eli voiko takatukien putkia taivuttaa? Tai voiko sen laittaa omalla lapulla tuohon pyöränaukon yläpuolelle tuon valon takapuolelle?
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
http://www.4x4cup.com/index.php?sivu=ukk
"Kysymys : Saako turvakaarien takatuet olla mutkalla? Vastaus : Saa" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kappas niin onkin. onkohan mitään rajaa paljon niitää saa käännellä?
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
kysytään nyt tämmöisestä, kun tuli tohon bjhin väänneltyä kaaret ja hitsattua jo kiinnikkin.
saako kattopellin/alumiinipellin vetää popniiteillä suoraan kaariputkiin kiinni? vai pitääkö hitsata sivuun latan pätkiä johon kiinnittää? entäs oven kohdalle, saako etukaareen hitsata saranat? ps. mistä saa edullisia 4piste vöitä? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
suunnistussäännöissä ei taida olla mitään kattopeltivaatimuksia??? mutta ei varmaankaan katsota hyvällä jos porailet ja pop-niittailet, luulisin ainakin trialpuolella ei saa porata tarpeettomia reikiä, eikä pop-niittaus ole salittu, pitää olla pultit. suunnistukssäännöissä ei kielletä hitsailemasta, vaikka laittaisit 12metrisen lipputangonjalan hitsamalla kaariin kiinni, voi siis hitsailla varmaan myös kassakaapin oven saranat, luulisin ainakin. trialsäännöissä ei saa hitsailla mitään ylimääräisiä kaarien rakennetta heikentäviä juttuja. halpoja vöitä saa esim. http://www.summitracing.com/parts/GRM-15-621/ |
#7
|
||||
|
||||
![]()
kyllä mä olen tähän trialia silmällä pitäen kaaria väsännyt.
tiedä sitten kelpaako. täytyy sitten tehdä kiinnikeitä kattopelliä varten. katon ajattelin jokatapauksessa tehdä, että ei ole sateella aina paikat märkänä, ja estää ehkä vähäsen kuran satamista ![]() pitäiskö tohon vielä jotkut oviputketkin laittaa? kaksiputkea per puoli? tohon sais vaan etukaareen turattua mukavasti oven saranat kiinni! niin ja mihkähän luokkaan tollasella vois päästä ajeleen? mistä niitä sääntöjä sais lukee? alustassa kolmiotukivarret. ettei ainakaan mihkää standardiin mene vaikka alla vielä onkin 205 renkaat ![]() Viimeksi muokannut Jani E : 28.05.2010 21:12 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jotkut on laittaneet noita pakoputken kiristys U-pultteja ja niihin sitten pelti kiinni. Minusta yksi parhaimmista tavoista ja helppo purkaa jos täytyy joskus muutella.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hakusanalla eurotrial löytyy viimeisintä tietoa kaarista ja muusta (ei onnistunut suora linkki Nokialaisen selaimella).
edit/ Elikkäs tuolta -> http://forums.offipalsta.com/showthr...ight=eurotrial
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 Viimeksi muokannut HeikkiH : 29.05.2010 12:32 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
käsittääkseni uusien sääntöjen mukaan takatuissa ei pahemmin mutkia saa olla.(euro-trial) korjatkaa jos oon väärässä.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
Kuinkas noiden kaarien alapäiden lappojen kanssa pitää toimia. Kelpaako nyt ja tulevaisuudessa putken kylkeen hitsattu lappu jotka on sitten pultattu koriin kiinni? Vai kannattaako kylmästi laittaa laput putkien alapäähän niin että pultit menevät suoraan helmapalkin läpi?
![]() ![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lappu putken päähän Trial-kaariinLainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
ite oon jo pitkään miettiny, miten ihmeessä on mahdollista tehdä autoon ulkopuoliset turvakaaret, niin, että ne täyttäisivät trialin säännöt?
Jos jollakin on heittää esimerkkikuvia kiinnitysten toteutuksista ym. niin mielenkiinnolla katselisin. Suunnistukseen nyt kelpaa lähes mitkä tahansa häkkyrät. (paitsi wranglerin orkkiskaaret) |
#16
|
||||
|
||||
![]()
uuden trial säännön mukaisia kaaria ei pysty ulkopuolelle toteuttaan tai sit saa muuttaa avo autoks.suunnistukseen kelpaa ns.turvakehikko kunhan pääkaari ja takatuet ovat sääntöjen mukaista materiaalia.aika pirusti kaikkee uutta näkyy tulevan kaarihommiin noissa uusissa säädöksissä,(euro-trial) millaisia siirtymä aikoja ootte saanu noihin vanhoihin kaariin?
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
turvakaarista | Jii-Jii | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 23.01.2008 22:27 |
turvakaarista | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.06.2007 11:16 | |
Turvakaarista kysymyksiä | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 29.03.2007 14:30 |
Turvakaarista | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 01.08.2006 16:37 |
Turvakaarista sääntökysymys | Teemu | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 30.04.2006 17:06 |