![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jep...kun kuitenkin käytät G vaunua myös sukellusveneenä niin kannattaa välttää suurempia sähköohjauksia ![]()
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#2
|
||||
|
||||
![]()
No se on kyllä tosi että halpoja ne 606:set ei ole ja sillä sähköpumpulla kannattaa heittää vesilintua tai myydä mikäli joku sellasen haluaa. Mutta tietysti kestää se vaparikin kunhan vaihtaa ees ne kk laakerit ja pitää järjen päässä viritys puuhassa. Ja sellanen tuli vielä mieleen että tuolla mersuforumin puolella joskus muistan lukeneeni että tuossa vaparissakin olis ne öljyruutat jos on valmistettu 7-9 kuukaudet ja vuosi -91, kuukaudet ihan muistin varassa mutta vuosiluku on varma
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kamoon sehän on pitkämalli!?! Lattiaan lisää reikiä, kyllä sinne mahan alle tavaraa mahtuu. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
ja 606.91x moottorit on mekaanisella rivipumpulla, eli vapari 24 Veet... ainakin alkupää, 124 koppasesta...
mainio aihio, isommat elementit vakiona ja suihkut löytyy, taisipa olla samat laakerikint kuin tbossa...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juu siis käsittääkseni nuo om606 moottorit ovat juurikin mekaanisella rivipumpulla mutta se pumppu on sähköohjattu. Korjatkaa jos olen väärässä, kun ihan kaikkee ei voi muistaa.
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ei se 603 ja automaatti taida olla yhtään pitempi kuin tuo bensakuutonen ja automaatti, välikardaani on jotain 300mm, siihenhän mahtuis vaikka kokonainen volvon laatikko, ilman sitä nappiviitosta. Voihan sitä pataa tietysti myös ottaa vähän eteenpäin jos siirtäisi tuon jäähyttäjän konttiin vaikka toisen takasivuikkunan paikalle ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ruusulehto muistaa oikein ja väärin, osa on ihan mekaanisia, ainoa sähköjuttu on tyhjäkäynnin korjaus, näin siis vapareissa... Näissä on sitten se alppiventtiili yllänsä, jota voi melko helposti modata tai muuttaa morkooliksi
Jyymmärsinkö oikein, että Mico pujottaa lodan perään pelkän ylivaihdeyksikön ? ja vielä väärtepäin ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
|||
|
|||
![]() Kiintoisaa...
Mulla kovasti heräs kysymyksiä pieneen mieleeni...
CV eli vakionopeus nivel...Ehdinkin jo pähkiä mistä sellaiset vois saada valmiina vai tarviiko värkätä jostain tehokkaammasta etuveto autosta...Noitten käyttöähän puoltaa jos autoa on korotettu, ainakin Geessä sille on tarvetta. Noi on ilmeisesti pelannut hyvin? Nyt kun sä oot korotellut niin ookko ajatellut sitä olka-akselin kulmaa? Mulla ainakin meni omassa Geessä katuajo-omituisuudet huonompaan suuntaan kun vaihdoin pidemmät jouset, no on se nyt korkeempi mutta erinomaisen vikuri ajettava vaikka ohjaus iskari on kunnossa...Se on tietty oma vika kun halusin korottaa...No sehän piti sisällään tietty myös muutoksia panhard tankoihin, niistä piti värkätä säädettävät että akseli istuu keskellä runkoa. Sitten se Volvon sähkövitos laatikko...Eli sehän on se Laycock ylivaihde...Niitä on Volvoissa kahta sorttia, toista en muista..Jos löydät jostain turbovolvon lootan niin siinä on muistakseni merkintä: type J..on hivenen kestävämpi kun se tavanomainen...Sitä samaa on ollut joskus brittivehkeissä suoraan perään kiinnitettynä...No enivei..oiken päin, eli ylivaihteena sen pitäis kestää 400nm vääntö...Sitä en tiedä kuika sitten käy jos ruuvaat sen ylivaihde osan irti siitä Volvon askista ja teet siitä "alivaihteen" Ihan kokeilemisen arvoinen juttu kuitenkin vaikka siinä on kovasti mietiskelyä monen asian suhteen... Sitten tuosta sun koneesta...Kaikkihan saa asennettua mihin vaan jos yritystä ja intoa piisaa, veikkaampa että ö-pohja tulee just inhottavasti etukardaanin tielle...Mä pistin omaani OM602 ja henkilöauton ö-pohja ei kovin kauas kardaanista jäänyt joten vaihdoin sen ihan oikeen Geen koneen ö-pohjaan. Oli melkoisesti eroa... No kuitenkin voi olla kovin kiintoisa kuljettaa kantojen välistä laitetta jossa on alavääntö hmmm..alhainen...Enmä nyt ala moittimaan tuota sun konetta mutta noissa on monesti melko mitätön vääntö alakierroksilla elon merkkejä alkaa näkyä 2500-3000 rpm:n jälkeen ja monesti kunnioitettaviakin lukuja. Mutta se kiertopumpun korvaaminen rivipumpulla ei siihen lohkoon aivan hirvitä vaadi, rälläkkä, vinku ja läjä erimoisia hiomavälineitä piisaa. Toki niiden "ylimääräisten" ja tiellä olevien onaleiden hiominen muutaman tunnin ottaa...nimimerkillä on tehty. En muuten olis sekaantunut tähän kirjoittelemaan mutta kun mulla on tuo sama ajatus ollut asentaa Geehen viriviridiesel. Mä pitkään ja hartaasti mietin 603 tai 606 mutta päädyin sitten OM602:seen...Toki sekin on pitkään ja hartaasti ollut työn alla, nyt on kuitenkin kasassa ja olis tarkoitus "pudottaa" se paikalle lähiviikkoina. Voin kuvitella että ahdasta sullakin tulee kun tuo viisipyttyinenkin sopii kovin ahtaasti konehuoneeseen holset hx 40 kanssa... Mutta mutta...kun tuo että nää "superdieselit" on "ylävireisiä" niin mä ajattelin sit kokeilla suorasuihkuna tätä mun konetta, eli mulla on 290 lohko (sprinter tai väyrynen), männät ja kansi, 250 turbon kampiakseli ja veivit...eli kone on ns. 270... Sit ajan takaa että jos saat käsiisi suorasuihkuversion tosta kutos koneesta kun sulla nyt on jo tavanomainen kone olemassa niin aikasi kun niitä yhdistelet niin sulla pitäis olla "väännökäs" kone kasassa jonkun ajan päästä... Eli voimaa ja vääntöä alhaalta asti Geen koriin niin ollaan asian ytimessä, taisin hoksata mitä sulla on ajatuksissa? Täytyypä seurailla tätä sun hyvältä vaikuttavaa touhaamista toistekkin! |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos se alavääntö on hukassa, ni kaipa valtoselta voi ottaa mallia...
http://www.youtube.com/watch?v=Yv2aX58lx2Q |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
mites muuten tuo volvon nappivitunen?lähinnä sen kestävyys?omassa tieherrastepelissä oli ainakin koko ajan päreinä.vääntö rikkoi jota siinä pelissä oli jotain 450nm.
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Syy siihen miksi moista viritystä olen suunnitellut, on aikalailla edullinen välityksen muutos, välitys noissa ylivaihteissa on 0,8. karkealla prosenttilaskulla 35" pyörällä välitys olisi vielä tiheämpi kuin orkkisrenkailla ja noilla 44":silla vastaava kuin orkkivälitys 35" pyörällä. Tosin alkuperäiset välitykset meni 35" pyörällä jo aika pitkiksi tuolle bensakoneelle, mutta josko se tuo tiisselöinti toisi sen verran lisää punetta että saisi sillä kompensoitua ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
onks tuo alunperin ollu millä motilla, eli kummat välitykset aksiloissa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]()
300D on ollut alkujaan
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
ootko katsonut mitä siitä ylivaihteesta särkyy?
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Korotusten kanssa en ole vielä metriäkään ajanut, kun on tuo perävälitys irti ja tallin oviaukko 20 cm liian matala että tuon saisi ulos sieltä ![]() Panhard tankoihin ei ole tehty muutoksia, mutta niiden rungonpuoleiset korvakot putoaa korotuksen verran alemmaksi Etukardinaali ja ö.pohja ei varmaankaan enää yllä tervehtimään toisiaan, mutta jos yltävät niin pitää sitten muotoilla ö.pohja uudelleen Moottorista on jokaisella tänne kirjoittaneella oma mielipiteensä ja toteutustapansa, Onneksi Merssssun tehtaalta on tullut paljon hyviä aihiota tänne meidän rikottavaksi ![]() Oma reseptini on kuitenkin tuo 603, kkk27, kuuleri ja 7mm tapit. Ja tarkoitushan ei ole huipputehon hakeminen vaan suohon polkeminen ![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... | kares | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.08.2009 18:47 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |