Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.05.2010, 21:57
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Onko muilla g harrastajilla kokemusta mitä nuo omat aksulat kestää? tuosta on tarkoitus kutitella 350-450 heposta ja rengaskoko on tuo 44", murroksen tuosta sai rikki jo 35", tosin vähän ääntävän sellaisen

Toinen mieltä askaruttanut asia on nuo jousipedin jatkeet onko kellään kokemusta katsastus sedän kanssa moisista?

ja nyt kun kysely ikään päästiin niin onko jotain valmista reseptiä kuinka tuon automaagin saisi pakotettua pitämään ykkösen silmässä?

Tänään meni ilta muissa projekteissa, huomenna pitää ottaa vanteet leikkauspöydälle ja kasvattaa vähän kehää 16" -> 16,5". lukkokehät on valmiiksi niin reippaan kokoiset että niille ei tarvitse tehdä mitään mutta sisäreunaa kemppaan 3mm latin ja humpiksi 4mm pyörön.

__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.05.2010, 13:52
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
kuinka tuon automaagin saisi pakotettua pitämään ykkösen silmässä?
Napilla? on-off katkaisija päälle ja pois. Kyllähän se loota jossain vaiheessa heittää isompaa silmään olipa nappia tai ei. Jos ei oo muokattu loota.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.05.2010, 14:06
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Onko muilla g harrastajilla kokemusta mitä nuo omat aksulat kestää? tuosta on tarkoitus kutitella 350-450 heposta ja rengaskoko on tuo 44", murroksen tuosta sai rikki jo 35", tosin vähän ääntävän sellaisen

Toinen mieltä askaruttanut asia on nuo jousipedin jatkeet onko kellään kokemusta katsastus sedän kanssa moisista?

ja nyt kun kysely ikään päästiin niin onko jotain valmista reseptiä kuinka tuon automaagin saisi pakotettua pitämään ykkösen silmässä?

Tänään meni ilta muissa projekteissa, huomenna pitää ottaa vanteet leikkauspöydälle ja kasvattaa vähän kehää 16" -> 16,5". lukkokehät on valmiiksi niin reippaan kokoiset että niille ei tarvitse tehdä mitään mutta sisäreunaa kemppaan 3mm latin ja humpiksi 4mm pyörön.
Murrokset ei kestä sen enempää kuin muissakaan maastureissa,lukkopäällä kun kääntelee niin kyllä poikii,laakerointihan on kovilla kun muutat offsettiä,voi katketa vaikka edestä napa kuten mulla kävi 35 renkailla ja kevyttä offia tarjoen.Varamurros on hyvä olla olemassa...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.05.2010, 19:30
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Ja kun tuleva moottori on vaparikone alkujaan niin eipä kannata tuommosia 400 heposen tehoja tavotella, kun sieltä yleensä puuttuu öljysuihkut männille ja kiertokangen laakerit on ihan höttöä. Mutta jos vaihat turbon kk laakerit niin auttaa jo jotakin, kun niitten pitäis olla punametallia, mutta siihen öljysuihkujen puuttumiseen ei helppoa konstia oikein oo kun alkuperäiset ei mahu elämään vaparin mäntien ja kankien kanssa
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.05.2010, 20:04
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa... Hallilla Nissanin 2.0dsl ahettuna ollu jo 15v... Ja EI ollu öljyruiskuja vielä, mutta nyt tulevaan moottoriin tulee ne ja jälkiasenuksena. Entisestä pannusta 0,7bar ahtja ja tehoa pyörille 114,7hp ja eikä ees ehditty säätää mitään... Pumppu laiteltu ahonalaselle syötölle ja nestepääkin vaihdettu milliä isommaksi mitä orkkis oli ja säädetty... Ruokahalut kasvaa syödessä ja siksi rakenteella uutta versiota...
Öljyruiskut napattu Nissanin SD23 moottorista ja eikä vakiomäntiin tarvi muutoksia tehdä. Ehkä ei siksi, kun kysest moottoria on tehty laivakäyttöön turbolla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2010, 20:43
Ruusulehto:n Avatar
Ruusulehto Ruusulehto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 25.12.09
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 332
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Jaa... Hallilla Nissanin 2.0dsl ahettuna ollu jo 15v... Ja EI ollu öljyruiskuja vielä, mutta nyt tulevaan moottoriin tulee ne ja jälkiasenuksena. Entisestä pannusta 0,7bar ahtja ja tehoa pyörille 114,7hp ja eikä ees ehditty säätää mitään... Pumppu laiteltu ahonalaselle syötölle ja nestepääkin vaihdettu milliä isommaksi mitä orkkis oli ja säädetty... Ruokahalut kasvaa syödessä ja siksi rakenteella uutta versiota...
Öljyruiskut napattu Nissanin SD23 moottorista ja eikä vakiomäntiin tarvi muutoksia tehdä. Ehkä ei siksi, kun kysest moottoria on tehty laivakäyttöön turbolla.
Niin niin mutta nyt oli kyse mersun moottorista mikä muuten on ikuinen mutta se vaan on kylmä fakta että ne kk laakerit kandee vaihtaa niihin turbon punametallisiin, koska vaparin laakerit alkaa oleen loppu jo 400000km tietysti yksilöstä riippuen.
Ps. itsellä ollut yksi w124 300d 870000 ajettuna ja nyt alla toinen samanlainen mutta vain 660000km ajettu ja orkkis laakereil molemmat, mutta turboa ne ei oikeen kestä
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2010, 20:48
mersuana:n Avatar
mersuana mersuana ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.02.08
Sijainti: Pori
Viestit: 591
Perusasetus

603


Kannattaa pitää tehot maltillisina tuossa 603 moottorissa, varsinkin metsäkäytössä kun kovasti lämpeää, esim:"jos vaikka kaasu pohjassa sitten menisi" tilanteissa. Itse tullut särjettyä ko. moottorityypistä runsaasti kansia ja kaikkea mikä liittyy voiman siirtoon yli 420hv teholla, kiva moottori mutta "kuolee" melko helposti. Toki mulla ei ole koskaan järki ja laitteet kohdanneet, mutta se on varma että kun kasvan isoksi niin ostan taas G-mersun...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 25.05.2010, 21:23
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Hieno ennakkoluuloton projekti Joo, itsekkin ihmettelin tuota kuminiveltä kun en ole ennen G vaunuissa nähnyt. Mutta jos on henkilöauton perua tekniikka niin sehän sen selittää. Mulla on kans henkilömallin 280 ruisku pellin alla (n. 180hv) ja sekin on vähän "kierossa", mutta eipä ole oireillut mitenkään normi kardaaneilla ja ristikoilla. Murroksiakaan en ole saanut rikki, mutta gummitkin on vaan 36/12,5 Pamppersin TSL:ät. Toki 450hv ja 600-700NM ja tuo rengaskoko niin varmaan alkaa niveliä nolottamaan jossain vaiheessa...riippumatta akseleiden valmistajasta

Niinhän ne puhuu, että vaparista tehty SuperTurbo ei ole niin pitkäikäinen ja tottahan se varmaan on. Toisaalta, offiskäytössä on kovin harvoin lappu lattiassa minuuttitolkulla, jotta se lämpökuorma sulattaisi kannen tai männät (mäntien öljyruiskun pääasiallinen tehtävä on käsittääkseni jäähdyttää mäntiä?)....5-10 sekuntia lappu lattiassa noilla tehoilla ja renkailla => vauhtia on niin paljon että menee kiviin tai kantoihin pahki...tai on kaivanut alaspäin niin paljon että pyörii jo tyhjää pohjan varassa? Ja ehkä niitä viimeisiä hevosvoimia ei edes tarvitse kaivaa esille...itse olisi varsin tyytyväinen esim. 250-300hv ja 500nm lukuihin ja alhaalta herkästi vetävään moottoriin.

Kai laitat pidemmät iskarit tai korotuspalat kiinnikkeisiin...voipi jäädä ulosjousto muuten vähäksi? Ja jarruputkia/letkuja saa vähän pidentää myös Meinaatko muuten välityksiä tihentää jotenkin?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 25.05.2010, 21:37
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petr Näytä viesti
Kai laitat pidemmät iskarit tai korotuspalat kiinnikkeisiin...voipi jäädä ulosjousto muuten vähäksi? Ja jarruputkia/letkuja saa vähän pidentää myös Meinaatko muuten välityksiä tihentää jotenkin?
Iskari paketeista otin tuossa äsken pari kuvaakin, mutta ei tällä kotikoneella saa tänne laitettua... 300mm iskulla, unipallipäillä tulee etuset kaksi puolelleen kun ovat niin hepposen näköisiä (A omega), takana jo paikallaan 270mm iskulla vastaavan painoiseen tarkoitetut. taka korvakot ja iskarit siirrän vähän keskemmälle akselia, edessä yläkiinnikkeen siirto.

Välitystä meinasin kokeilla muuttaa tuolla ylempänä mainitulla volvon nappiviitosella "väärinpäin" laatikoiden väliin. jakolaatikko välitetään kunhan poijjat saa yhden laatikon ensin välitettyä
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 25.05.2010, 21:27
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mersuana Näytä viesti
Kannattaa pitää tehot maltillisina tuossa 603 moottorissa, varsinkin metsäkäytössä kun kovasti lämpeää, esim:"jos vaikka kaasu pohjassa sitten menisi" tilanteissa. Itse tullut särjettyä ko. moottorityypistä runsaasti kansia ja kaikkea mikä liittyy voiman siirtoon yli 420hv teholla, kiva moottori mutta "kuolee" melko helposti. Toki mulla ei ole koskaan järki ja laitteet kohdanneet, mutta se on varma että kun kasvan isoksi niin ostan taas G-mersun...
oman ajotyylini tuntien paras olisi laittaa 200d ja pirun tiheä välitys mut kokeillaan nyt tuolla vaparista rakennetulla, ei nuo mersun alakerrat ja kannet niin kalliita ole, pumppuhan siinä eniten maksaa

Mikä siellä voimansiirrossa on pahin sulake jos murroksia ei lasketa?
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.05.2010, 21:37
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Onko muilla g harrastajilla kokemusta mitä nuo omat aksulat kestää? tuosta on tarkoitus kutitella 350-450 heposta ja rengaskoko on tuo 44", murroksen tuosta sai rikki jo 35", tosin vähän ääntävän sellaisen
Mulla ois tuohon sopiva ahin ja pakosarja tuolla myydään osia osastolla jos tuollasia tehoja tavottelet.

Mahtava projekti sulla!!

Gee.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.05.2010, 22:02
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee. Näytä viesti
Mulla ois tuohon sopiva ahin ja pakosarja tuolla myydään osia osastolla jos tuollasia tehoja tavottelet.

Mahtava projekti sulla!!

Gee.
Mulla on tuossa 603 kyljessä kkk27, koitetaan sillä nyt alkuun. Tehotavoitetta voidaan sitten päivittää pienemmäksi jos siltä tuntuu Pakosarjan kävin hakemassa putkiliikkeestä, pitäs vaan heppailla nippuun
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.05.2010, 22:08
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Mulla on tuossa 603 kyljessä kkk27, koitetaan sillä nyt alkuun. Tehotavoitetta voidaan sitten päivittää pienemmäksi jos siltä tuntuu Pakosarjan kävin hakemassa putkiliikkeestä, pitäs vaan heppailla nippuun
Let me guess... 48mm vesijohto käyriä?
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 27.05.2010, 22:09
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

240 GD murikoillahan sais taas kymmenisen rosenttia loppupään välityksiä tiuhemmiks... ja myyntipalstaltahan sellaiset löytyis kuljetustelineessään...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.05.2010, 22:42
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappe Näytä viesti
Let me guess... 48mm vesijohto käyriä?
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 28.05.2010, 09:19
Mico:n Avatar
Mico Mico ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.09
Sijainti: Outokumpu
Viestit: 439
Perusasetus

Nyt syön sanani


Kävin aamulla st keskustelun mersufoorumilta tutun mikko.k:n kanssa ja tuomio oli että vaparikone ja laatikko myyntiin! 200hv on maksimi mitä tuo vapari kestää, samoin "leikkiminen" vaparin automaatilla on kuulemma tuhoon tuomittua. Turbon automaatissa on myöskin tuon ykkösen pakottaminen päälle huomattavasti helpompaa

Samassa yhteydessä ihmeteltiin tuollaista volvon nappiviitosen sielun elämää ja tuomio oli sama, eli roskiin koko paska. Kokeillaan vielä jatkaa kuitenkin samalla linjauksella eli "ylimääräisellä" vaihteistolla välikardaanissa eli aihio hakusessa.
__________________
Analoginen sankari, digitaalisessa maailmassa.

rakennuspiirustus.fi/

<-ISORY->
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 28.05.2010, 09:27
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Kävin aamulla st keskustelun mersufoorumilta tutun mikko.k:n kanssa ja tuomio oli että vaparikone ja laatikko myyntiin! 200hv on maksimi mitä tuo vapari kestää, samoin "leikkiminen" vaparin automaatilla on kuulemma tuhoon tuomittua. Turbon automaatissa on myöskin tuon ykkösen pakottaminen päälle huomattavasti helpompaa

Samassa yhteydessä ihmeteltiin tuollaista volvon nappiviitosen sielun elämää ja tuomio oli sama, eli roskiin koko paska. Kokeillaan vielä jatkaa kuitenkin samalla linjauksella eli "ylimääräisellä" vaihteistolla välikardaanissa eli aihio hakusessa.
Mikä on ton moottorin laatikon tyyppi? Jos 722,3 niin ei kannata myydä. Muistaakseni esim vapari farmareissa ollut noita 722,3:sia. Se on paras mahdollinen automaattilaatikko mersuun.
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 28.05.2010, 17:30
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mico Näytä viesti
Kävin aamulla st keskustelun mersufoorumilta tutun mikko.k:n kanssa ja tuomio oli että vaparikone ja laatikko myyntiin! 200hv on maksimi mitä tuo vapari kestää, samoin "leikkiminen" vaparin automaatilla on kuulemma tuhoon tuomittua. Turbon automaatissa on myöskin tuon ykkösen pakottaminen päälle huomattavasti helpompaa

Samassa yhteydessä ihmeteltiin tuollaista volvon nappiviitosen sielun elämää ja tuomio oli sama, eli roskiin koko paska. Kokeillaan vielä jatkaa kuitenkin samalla linjauksella eli "ylimääräisellä" vaihteistolla välikardaanissa eli aihio hakusessa.
Nyt on järkeä! Säästät koko hommassa reilusti rahaa, aikaa ja hermoja kun teet kerralla kestäväksi ja toimivaksi todetun kokooonpanon. Kyllä siellä mersufoorumilla on nuo asiat kokeiltu ja todettu moneen kertaan.

Muista vielä laittaa tuohon 722.3xx laatikkoon detxron 2 luokan öljy, niin toimii parhaiten.
Eikä tuo alkuperäinen 603A pakosarja ole ensimmäisenä vaihtolistalla, siitä saa hyvän tekemällä jaetun ulostulon. Herää jopa paremmin kuin ylipitkät ja turhan paksusta(>38mm) vesikäyristä väännetyt.
Turbokoneen öljypohja mahtuu hyvin kun poistaa sen irroitettavan lisäosan, ja laittaa siihen laipan.

Profiilissa on yhestä tekniikanvaihdosta kuraisia kuvia jos niistä on apua.
__________________
KYM
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa Pörö O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 21 13.02.2010 21:22
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... kares O/M/V Renkaat ja vanteet 0 06.08.2009 18:47
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla Räjä O/M/V Renkaat ja vanteet 7 26.02.2009 18:29
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" Cam1lla O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 24.11.2008 19:28
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat Zamppa O/M/V Renkaat ja vanteet 11 25.09.2008 13:43


Sivu luotu: 22:09 (GMT +2).