![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Tohon 603:een vielä cooleri turbon ja imusarjan väliin niin hyvä tulee. Onko muuten vaparikoneesta tehty?
__________________
Steady as she goes... |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() vaparistahan tuo näyttää olevan sävelletty, painekotelo millistä peltiä ja vuotaa kuin kastelukannu. pakosarjan laipassakin on vähän pojat rautaa säästäneet, on peräti kaksimillistä... uusiksihan tuosta nuo hipo palikat menee ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko muilla g harrastajilla kokemusta mitä nuo omat aksulat kestää? tuosta on tarkoitus kutitella 350-450 heposta ja rengaskoko on tuo 44", murroksen tuosta sai rikki jo 35", tosin vähän ääntävän sellaisen
![]() Toinen mieltä askaruttanut asia on nuo jousipedin jatkeet onko kellään kokemusta katsastus sedän kanssa moisista? ja nyt kun kysely ikään päästiin niin onko jotain valmista reseptiä kuinka tuon automaagin saisi pakotettua pitämään ykkösen silmässä? Tänään meni ilta muissa projekteissa, huomenna pitää ottaa vanteet leikkauspöydälle ja kasvattaa vähän kehää 16" -> 16,5". lukkokehät on valmiiksi niin reippaan kokoiset että niille ei tarvitse tehdä mitään mutta sisäreunaa kemppaan 3mm latin ja humpiksi 4mm pyörön. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Napilla? on-off katkaisija päälle ja pois. Kyllähän se loota jossain vaiheessa heittää isompaa silmään olipa nappia tai ei. Jos ei oo muokattu loota.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ja kun tuleva moottori on vaparikone alkujaan niin eipä kannata tuommosia 400 heposen tehoja tavotella, kun sieltä yleensä puuttuu öljysuihkut männille ja kiertokangen laakerit on ihan höttöä. Mutta jos vaihat turbon kk laakerit niin auttaa jo jotakin, kun niitten pitäis olla punametallia, mutta siihen öljysuihkujen puuttumiseen ei helppoa konstia oikein oo kun alkuperäiset ei mahu elämään vaparin mäntien ja kankien kanssa
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jaa... Hallilla Nissanin 2.0dsl ahettuna ollu jo 15v... Ja EI ollu öljyruiskuja vielä, mutta nyt tulevaan moottoriin tulee ne ja jälkiasenuksena. Entisestä pannusta 0,7bar ahtja ja tehoa pyörille 114,7hp ja eikä ees ehditty säätää mitään... Pumppu laiteltu ahonalaselle syötölle ja nestepääkin vaihdettu milliä isommaksi mitä orkkis oli ja säädetty... Ruokahalut kasvaa syödessä ja siksi rakenteella uutta versiota...
Öljyruiskut napattu Nissanin SD23 moottorista ja eikä vakiomäntiin tarvi muutoksia tehdä. Ehkä ei siksi, kun kysest moottoria on tehty laivakäyttöön turbolla. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ps. itsellä ollut yksi w124 300d 870000 ajettuna ja nyt alla toinen samanlainen mutta vain 660000km ajettu ja orkkis laakereil molemmat, mutta turboa ne ei oikeen kestä
__________________
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi. |
#9
|
||||
|
||||
![]() 603
Kannattaa pitää tehot maltillisina tuossa 603 moottorissa, varsinkin metsäkäytössä kun kovasti lämpeää, esim:"jos vaikka kaasu pohjassa sitten menisi" tilanteissa. Itse tullut särjettyä ko. moottorityypistä runsaasti kansia ja kaikkea mikä liittyy voiman siirtoon yli 420hv teholla, kiva moottori mutta "kuolee" melko helposti. Toki mulla ei ole koskaan järki ja laitteet kohdanneet, mutta se on varma että kun kasvan isoksi niin ostan taas G-mersun...
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mahtava projekti sulla!! Gee. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Let me guess... 48mm vesijohto käyriä?
__________________
Steady as she goes... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
240 GD murikoillahan sais taas kymmenisen rosenttia loppupään välityksiä tiuhemmiks... ja myyntipalstaltahan sellaiset löytyis kuljetustelineessään...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]() |
![]() |
Luokat |
mercedes, mersu |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Patrol "super roof" VM-88 "purettu" +muuta palikkaa | Pörö | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 21 | 13.02.2010 21:22 |
Myyty 33"/12.5"/15" aurora rt02 compomotiven 8x15 et14 tojon jakosilla vanteilla... | kares | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 06.08.2009 18:47 |
Ostettu 8"-10" x 15" (beadlock/ilman) vanteet - 6x5,5" jaolla | Räjä | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 26.02.2009 18:29 |
Ostetaan Tojotan "lantikan" 2henk. penkki "OSTETTU" | Cam1lla | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 24.11.2008 19:28 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |