![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() nyt on karaa muokattu. karan asento oli alunperin ainakin jostain muusta kuin hyvästä. Huomenna vasta koeajolle. ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
juu vaihda se turbo pian ennenkö särjet koneesi ahdistavalla turbolla ja suurilla ahdoilla, rupee pakopaineet oleen varmaan melko kovat.
__________________
PäHäMa Pamaas SLCK Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980 Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982 Ex. Suzuki Jimny 2006 Ex. Toyota Landcruiser RJ70 Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981 Ex. Hilux LN65 Ex. Volvo C303 Ex. Hilux LN65 Ex. Suzuki 413 Ex. Range 3.5L +hj akselit Ex. L200 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ennakot katsotaan heittokellolla, tarvii purkaa jakopää esiin ajoitusmerkkien esiin saamiseksi ja heittokellolle tarvii adapterin joka tulee suutinputkien väliin pumppuun kiinni.
Vedot loppuu kierroksilla koska alkuperäinen pumppu rupeaa vähentämään syöttöä 3000 rpm jälkeen. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ja olikohan ennen -93 käyttöönotetuissa autoissa riittää käytönaikainen päästömittaus eli savut konttorilla.
Coolerin lisäyksen ja turbon vaihdon jälkeen kannattaa käyttää penkissa, helpottaa muutoskatsastusta. Syötön lisäys lisää ruiskutusaikaa jonka takia ennakkoa pitää lisätä että kaikki kerkeää ajoissa sylinteriin, liian pitkä ruiskutusaika pienellä nestepäällä nostaa lämpöjä joka ei ole hyvästä, liiallinen syöttö myöskin liuottaa sylinterin seinämiltä voiteluaineet pois ja tekee sylinteristä näin ollen väljän voitelun puutteen vuoksi, aivan kuten bensamoottoreissakin liian paksu seos. P.S kohta vois olla myytävänä 2LT2 viripumppu |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Uudemmissa vähäpäästöisissä coolerin leimaaminen onnistuu jos mallisarjasta löytyy coolerilla varustettu versio, muuten käytännössä mahdotonta, eikö...?? Vanhemmissa vähäpäästöttömissä tätä ongelmaahan siis ei ole.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 05.05.2010 22:11 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Noniin.. Hmm tuo pumppu voisi kiinnostaa.
![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
pientä lisäystä edelliseen. Eli savua ei tietty tule "normaali" ajossa vaan pelkästään täys vedätyksessä. Normaalista putkesta tulee vain kukkasia ja saippuakuplia.
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vähäpäästöisyys tuli henkilöautoihin 1.1.1992 ja maastureihin/pakuihin 1.7.1993. Voivat toki olla myös aiemmin eikä sitä nykyään otteella lue missään, kysyttävä siis varmuuden vuoksi konttorista jos on em. päivämääriä vanhempi. Lainaus:
![]() Lainaus:
Vanhemmat vähäpäästöiset = nou proplem. Muutoskatsastuksen tehomittauksineen vaatii siis vaan. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kävi käpy ja meni tehot ja kuutiot sekaisin, kiitos korjauksesta!
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan |
#10
|
|||
|
|||
![]()
oma hiluxi kanssa ei tahdo mennä kun tuon 110km/h 33´silla ja sekin hampaat irvessä,saako tollasesta muokatusta karasta laitettua kuitenkin syötön niin pienelle että menee leimasta läpi?vai tarviiko joka kerta vaihtaa kara.
Kyllähän tuo riittää että 100km/h pääsee suht helposti,mutta jos lähtee motarille pikkasen pidemmälle niin oisi mukava että vois pitää pikkasen korkeempaa matkanopeutta. Koneena on siis 2l-t,tarkotus olisi kesällä ottaa pumppu tuosta irti,vaihtaa välijäähdytin isompaan ja myös mahdollisesti turbo,kunhan saa tuon kesäauton pois tallista. Se täytyy muistaa että mitä nopeusmittari näyttää niin on eri kun vakiopyörillä (lähempänä totuutta). tuosta koneesta tuskin saa sitä vapari hiacen alavääntöä eli että voi lähteä kakkosella liikkeelle normaalisti ![]() Ja kovemmissa nopeuksissa tuntuu että ahdot vain nousee eikä kierrokset lainkaa, eli kulkee melkeen huippuja saman 0.7 barin ahdoilla kuin 1.3 barin ahdoilla,(johtuu varmaanki tosta surullisesta vakioturbosta). Viimeksi muokannut diakka : 06.05.2010 05:30 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
ct-20:sen vaihtaminen lienee parasta mitä voi 2L-t koneelle tehdä ensiapuna, ja sitten syöttöpumpun muokkausta. mulla omassa siviili ln110 2LII koneessa vanha garretin to3:nen pienellä pakopesällä ja tarvittaessa kulkua riittää. normaalisti ahdot noin 0.8-0.9 eli mihin vakio kello päästää ne nousemaan, syöttöjä lisätty sopivasti. alasavutkaan ei ongelma kun ahdin alkaa herätä 0.3 jälkeen, ja tämä siis vaparin pumpulla. ja tietysti cooleri keulalla. kerran olen koittanut niin että otin letkun irti portilta, niillä syötöillä ahdot meni reiluun 1,5 ja kulku parani aika huomattavalla tavalla...
kyllä 2,5" putki piisaa melkolaila pitkälle, 3" alkaa olla jo hätävarjelun liioittelua |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Miltä meno maittaa jos CT20:sen tilalle tulisi joku vaikka VW:n LT:stä tai Transporterista 2,5 litrasesta dieselistä lainattu VNT-turpo? Niissähän on jotain 170 heppaakin. Sitten välijäähdytin ja isompi downpipe.
Tuo vähän kyllä ihmetyttää miten vakioturbo ei olisi riittävä normaaliajoon kun se ei kuitenkaan vakiona herää ainakaan yhtään liian alhaalta? Jos herääminen siirtyy myöhemmäksi, menee normaaliajoa ajatellen huonompaan suuntaan. Sellaisia kokeiluja tehty kun otin vakio Hilusta hukkaportin letkun irti, pelkästä lisäahdosta ei ollut mitään hyötyä. Vakiona tuntuu pihistelevän syöttöjä. Jos niitä olisi enempi, tilanne voi olla toinen. Minkäsmoinen oli vaikutus jos pelkästään laittaa coolerin muuten vakioon vehkeeseen? |
#13
|
|||
|
|||
![]()
en ole ikinä ajanut tolla koneella ilman cooleria kiinni ja penkissä en ole käynyt (ollu 2x leimalla jo),tekis mieli iha piruuttaa kokeilla vakiopyörillä niilläkään en ole koskaa ajanut tolla koneella,tietysti kulkupuoleen noissa maantienopeuksissa vaikuttaa varmaan nuo lisävalot katollaki,paremmin tuo jaksaa kuitenki mennä kuin vakion 22re koneella.
Välijäähy on aika pieni audi s4 2.7 biturbosta toinen cooleri kun siinä niitä on kaks,tiedä sitten onko konekkaa ihan vedossa enää mutta hyvin tuntuu toimivan ja turbo on ihan tikissä. Tuo vapari koneenahtaminen on hyvä siitä että siinä pysyy vaparin alavääntö vielä,vaikka kestävyys voi pidemmänpäälle olla huonompi. Viimeksi muokannut diakka : 06.05.2010 16:38 |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#15
|
|||
|
|||
![]()
saako tollasesta muokatusta karasta laitettua kuitenkin syötön niin pienelle että menee leimasta läpi?vai tarviiko joka kerta vaihtaa kara.
Itse ainakin muokkasin karaa siten että sen voi kääntää "normaaliin" asentoon tarvittaessa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2lt2 kansi | white brothers | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.03.2011 21:28 |
2LT2 koneen perään parempi kytkin? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 25.12.2008 23:24 |
Mazdan WL-T -koneen piristys | gikseri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 14.12.2008 19:46 |
Vähäpäästösen hilun piristys | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.10.2007 23:59 | |
M: Piristys paketti hiluxiin | juudas | O/M/V Muut | 0 | 17.10.2005 07:03 |