Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 29.03.2010, 19:37
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Pitää harkita asiaa, ACSssään en ainakaan lähde kun siellä on kuitenkin 70% samat laitteet kun viimevuonnakin ja ei se tuuninkipuoli kiinnosta hevonvittuja
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 31.03.2010, 17:25
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

samat, josko saatais maurinkin sj jo ulostallista...
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 31.03.2010, 17:46
Lätty-ode Lätty-ode ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.10.08
Sijainti: Badassriver/Padasjoki
Viestit: 118
Perusasetus

Mul ei auto ihan valmis, mut pääseeks appariks???
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 31.03.2010, 22:00
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lätty-ode Näytä viesti
Mul ei auto ihan valmis, mut pääseeks appariks???
Katsellaan mitäviikonloppu tuo tullessaan...
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 01.04.2010, 10:30
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

sj:ssä ja rangessa ainakin tilaa... tiä sitten, jos pe. iltana tai la. rupes turaan tota vinssin paskaa kiinni sj.
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 01.04.2010, 16:06
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Eilen tuli takakulmista hiottua pintaruosteet pois ja maalattua sekä massattua ne. Tuli aikapaljon paremman näköset niistä kulmista ilman Norjankromia Kuvia taas kun muistaa ottaa kameran tallille.
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 15.04.2010, 16:43
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Perien panssarit saatu tehtyä ja jouston rajotuksia ja kääntörajotuksia hierottua kohdilleen.

Kuvasatoa tän päivän "testeistä":

Etuperän panssari:

Takaperän panssari:

Etupään sisäänjousto on aika optimi:

Samoin takapäässä sisäänjousto aika kohdillaan:

Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta.
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 18.04.2010, 20:34
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Vähän ihmettelen kun jotkut selvittää että vakiotukivarsilla ja puslilla ei saa kunnon joustoja aikaseks, mielestäni toi on ainakin suhtkoht riittävästi kilpipeliin. Ja noissa kuvissa ei kuitenkaan edes yritä vielä nostaa tassua ilmaan mistään nurkasta.
Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 18.04.2010, 20:35
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JAMANT Näytä viesti
Pilkunnu**ija!! Tavallinen tallaaja ei erota terästä raudasta!!
Eikä lauhdutinta jäähdyttimestä, eikä iskaria heilahduksenvaimentimesta, eikä...
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 18.04.2010, 22:10
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Komeet panssarit akseleissa, mut onko ne liimattu kiinni suoraan koppaan? Kyllähän noilla joustoilla katukivetyksen yli ajaa jo paremmin kuin CRV:llä, mut jotenkin tuolleen http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._offroad_2.jpg ne pitäis kilvellisessäkin offiautossa olla Siulla on noi pyöränkaaret turhan alhaalla edessä ja takana, joten pajottamista riittää vielä ennen kuin auto on valmis.
Kyllä ne panssarit on liimattu suoraan peränkuoriin kiinni. On hitsauksien jälkeen ja katottu ettei oo vetäny kieroks eli tiivistyksen kanssa ei ainakaan ole ongelmia. Ja samaan tyylin näkyy olevan amerikan maallakin tehty noita. Ei noita pyöränkaaria tarvi tosta nostaa kun tarkotus ei oo laittaa 31" isompia renkaita ja nuo mahtuu ihan mukavasti tuolla pyörimään...
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 18.04.2010, 22:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä!
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 18.04.2010, 22:56
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Jeps, mutta kannattaisi silti ainakin keulassa leikata etusiipi- ja levike poikki tuosta sivuvalon alareunan tasalta ja vaikkapa sitten jatkaa puskuri kiertämään sopivasti sinne alle että suojaa. Nyt sulla on vähän turhaan tuo puskuri jatkettu etunurkkien alle tuollaisena neliskanttisena kulmana, joka tökkää heti ekaan kiveen.

Saat sillä reilusti lisää tilaa sillä kun kiipeää esteen päälle. Sisälokarin ja sen viistotuen sitten sorvailet kohdilleen sen mukaan mistä leikkaat poikki. Töötit saa taitettua ylös sivuun pois tieltä eikä pitäisi vielä 31" renkaiden niihin osua. Sen alipainesäiliön voi siirtää jonnekkin konehuoneen puolelle pois tieltä jos ei jo ole.


Kuinkas paksusta tavarasta teit perän panssarit? Toteutus vaikuttaa oikein hyvältä!
Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 21.04.2010, 21:48
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Ajetaan koppaan ensin muutama lommo että raaskii alkaa leikkelemään Alipainesäiliö on nostettu konehuoneeseen apukuskin puolelle meilkein tulipeltiin kiinni, sieltä löytyi sopiva kolo. Tööttien nostoa on jo muutenkin tullut suunniteltua ylös konehuoneeseen ettei olis noin alhaalla kuran ja tiesuolan peitossa koko ajan. Perän panssarit on veistelty 8mm lootusta. Noin 75 senttiä 80x8mm lattaa noihin meni eli käytännössä noitten tekeminen on aikalailla ilmaista, suosittelen persaukisille
Sääli on sairautta, ei muuta kuin koppa vaan kerralla maastokelpoisempaan kuosiin. Torvia ei tarvi olla kuin yksi, niin sille löytyy varmasti tilaa konehuoneestakin. Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 21.04.2010, 22:50
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.443
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miulla ei ole tota alipainepönttöä ollenkan paikallaan ja missään toiminnossa en ole huomannut ongelmia. Perien panssarit on muuten ihan asialliset, mutta ainakin omassa ajokissa on alareuna peräkopan päällä olevasta levystä kulunut hyvin voimakkaasti. Ylimääräinen materiaali kopan ohuen pellin lisäksi ei olisi yhtään pahitteeksi. Miten niin ei ole tarkoitus suurentaa rengaskokoa, odotas vaan kun homma karkaa lapasesta
Alipainepönttö jos uupuu niin ei toimi ilmanvaihdon säädöt ajon aikana.. muistaakseni. Vai olikohan se niin että jumittui jollekkin tietylle säädölle? Ei pysty muistamaan.

Jos multa kysyttäisi perien panssareista, niin jos noista jotain parantaisi niin kovasta/vahvasta tavarasta peräkopan ulkokehä ja 12.9 uppokantapultit kuusiokolokannalla -> ei pitäisi olla ongelmia missään tilanteessa. Ja tietysti itse peräkoppa kunnolla vahvistettu kuten jo onkin.

Mitä tuohon rengaskokoon tulee, niin se karkaa vielä joskus lapasesta
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 21.04.2010, 23:11
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 22.04.2010, 05:36
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Juu ja vakionopeudensäädin ei taida toimia ilman alipainepönttöö. Rengaskoko pidetään kolmeykkösenä niin kauan kun joku keksii kuinka leimata isommat XJ:hin
Vakkaria miulla ei enää olekaan ja lämppärinsäädöt kyllä toimii. On noita ainakin yksi leimattu 33"
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 22.04.2010, 09:36
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Eipä oo siitä yhdestä yksilöstä hirveesti apua
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 22.04.2010, 13:37
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Vakkaria miulla ei enää olekaan ja lämppärinsäädöt kyllä toimii. On noita ainakin yksi leimattu 33"
elvistele vaan saatana! pohjanmaalla on iso tatami
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 22.04.2010, 14:08
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
elvistele vaan saatana! pohjanmaalla on iso tatami

Eiku sitä mie vaan että keino on, joten tän topicin auto suorastaan huutaa jo isompiä pyöriä alleen.
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 22.04.2010, 20:29
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Mikähän se keino sitten on? Ilmeisesti poikkeuslupa ja sitä en kyllä ala hakemaan kun ei oikein ole mitään järkeviä perusteita sille.
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 03.05.2010, 20:18
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Perusasetus

Laatikkoon tuli laiteltua lämpömittari sekä tehtyä pohjapanssari ja laiteltua uudet jarrusatulat eteen. Panssarista ei tähän hätään auton alta kuvaa tarttunut kameraan. Mutta kun tuo on metrin pitkä niin lootat ja katti jää kivasti raudan taakse suojaan että voi matalalla autolla kolistella kivikossa.

Ja sitten pari kuvaa ettei tule pelkkää yksinpuhelua:
Uutta satulaa kehiin

Panssaria maalauksessa

Automaatin öljypohjaan paikka lämpöanturille
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 04.05.2010, 06:08
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

se muuten että isäshän saapi kyllä poikkeusluvan, metsäkone miehenä... )
__________________
PäHäMa
Pamaas
SLCK

Toyota Landcruiser BJ40 4.0 1980

Ex. Toyota Landcruiser BJ42 4.0 1982
Ex. Suzuki Jimny 2006
Ex. Toyota Landcruiser RJ70
Ex. Mercedes-Benz 300GD 1981
Ex. Hilux LN65
Ex. Volvo C303
Ex. Hilux LN65
Ex. Suzuki 413
Ex. Range 3.5L +hj akselit
Ex. L200
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 04.05.2010, 08:42
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

mäkään saa viillellä vaik isä on kirurgi eli isälles töihin tai jeeppi sen nimiin ja eiku perusteluja hakemukseen! kannattaa listä hakemukseen yhteydenottopyyntö jos ongelmia tai vaaditaan lisäselvityksiä.
niin ja työperuste on ainoa mikä kelpaa ja siinäkin 35" maksimi?!
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 04.05.2010, 10:46
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.267
Thumbs up

Vapun jälkitunnelmat


Täytyy varmaan itte alkaa ajamaan konetta niin sitten vois ainakin hakea lupaa niihen renkaisiin... Vapun jäljiltä auto pesty ja tutkittu mitä tehdään seuraavaksi ja listaahan kyllä löytyi. Eli:
-Runkopalkkien päihin rautaa
-Etupuskuriin vinssipeti ja puskurinpäiden pidennys noin 10 senttiä.
-Etulokasuojien etureunoista siivut Kuubaan
-Tankinpanssari
-Takapään korotuspalat Kuubaan
-Palojen tilalle pidemmät riiput+apukierrejouset+lehtiä Kuubaan - konversio
-Ehkä taakse Traction bar
-Laa-puhelin

Mutta pienistä puutteista huolimatta olen tyytyväinen auton toimintaan ja etenevyyteen. Varsinkin kivikossa pääsee haastamaan isopyöräset 30 senttiä korkeemmat autot aivan täysin.
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 04.05.2010, 20:04
Juh@H Juh@H ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.10.09
Sijainti: Hollola
Viestit: 109
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
Mutta pienistä puutteista huolimatta olen tyytyväinen auton toimintaan ja etenevyyteen. Varsinkin kivikossa pääsee haastamaan isopyöräset 30 senttiä korkeemmat autot aivan täysin.
Älähä ny!
Huhuja kuulin, että olis Jeeppiä jouduttu nyppäseen useempikin kerta.
Ja sellastakin kuulin, että 30cm korkeampaa hiluksia ei nyppäilty kertaakaan.
Enhän mä mitään tiedä. Kunhan vaan lämpimikseni vittuilen

BTW:
Kyllä sä siitä oot aika käytännöllisen pelin aikaan saanu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokeen co korkea Tekniikka & Jutustelu 7 27.07.2007 13:06
cherokeen värinumero Tekniikka & Jutustelu 1 30.11.2006 15:44
CHEROKEEN OSIA -77 sakari65 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 08.09.2006 14:17
O: Cherokeen takavalo Sami_V O/M/V Muut 0 27.12.2003 21:35
O: Cherokeen karjarauta Intiaani_Chief O/M/V Muut 0 15.10.2003 20:07


Sivu luotu: 15:19 (GMT +2).