![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg Voinko kytkeä näin, vai onko paineputken mentävä välttämättä pikku puhaltimen läpi?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#2
|
||||
|
||||
![]()
täs on kans jotain mä en muista mistä löysin kerran tarkemmat kuvat ton pakosarjan mallista mut kai tosta jotain saa ? http://www.atsdiesel.com/ats2/produc...und_Turbo_Kits
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nuo kuvien mukaiset rakennelmat ovat ihan tavallisia sarjaan ahdettuja dieseleitä jolloin saadaan kerrattua aina paine seuraavalla ahtimella: eka ahdin työntää vaikka 1 bar ja toinen edellisen ahtimen läpi vaikka lisää 1 bar niin tulos on 2 bar ahtopainetta moottorille.
Toimii todella hienosti.
__________________
Holset siellä lukee.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
toimiikohan tollanen ahdin bj B mootorissa ollenkaa?
AIResear imu44mm ja pako59mm AR 1,15 tai 1,13 ei saanu viimeisestä numerosta oikein selvää. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
^Ei kai tuota asennusta ole tarkoitus jättää tuon 3mm peltilevystä tehdyn "laipan" varaan?
10mm laippa melkeinpä ehdoton vaatimus.
__________________
Holset siellä lukee.. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Polttoaineen syöttöä pitää aikas varmasti roplata. Teet kunnon välilaipan tohon. Sisä halkaisia sama kuin turbon turbiiniin menevä... ei se oo ku koittaa
![]()
__________________
Steady as she goes... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja on se 4mm ![]() ei ole jaksamista tehdä mistää paksummasta levystä, kun ei olekotona mitään kunnon työkaluja jolla tehdä paksumpaan levyyn iso reikä! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
"16 cm2 = 1.13 A/R" eli tuo ois kai 16 pesä ? vai ymmärsinkö oikee onko nelikymppises 65 pakosiipi meneekö se erillailla ? mul on 14 pesä tuos hj:ssa ja herää aika huonosti vaikka mynäpumppu mut kokeile ihmees eikai näistä ikinä tiedä ?
![]() ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitten pienensin pakopesää ja sain ahdot nousemaan 0.8 baariin. Jos jostain löydät jonkun saabin tms.turbon niin se saattaisi olla sopivampi. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Kymysys polttoaineen syötöstä. Mikä paikka oireilee, kun rykäsee täyskaasu kiihdytyksessä siinä vaiheessa kun ahtopaine lähestyy kiloa? Jos kaasupolkimella huolehtii paineen noususta tai säätää hukkaportin maks 0.6-0,7 baariin, niin ongelmaa ei ole. Kun nostaa hukkaportin säätöä kiloon, niin alkaa rykimään. Ongelma tulee 3000-4000 kierroksen välissä ja nimenomaan kun lusikka on pohjassa. Kiertää kuitenkin nätisti ainakin 4500 kiekkaan asti ja ahtojakin nousee tuo kilo, mutta lusikka ei saa olla pohjassa. Kyseessä siis bensamylly, ilman välijäähyä ja kaasarilla.
Olen nyt kokeillut toisellakin bensapumpulla ja välillä kahdella rinnan, näyttäis ettei ole niiden tuotosta kiinni tämä homma. Tosin yhtä letkua pitkin on soppa tullut tankisa moottoritilaan asti. Auttaa ehkä hivenen toinen pumppu tai sitten on vaan kuvitelmaa. Voiko syyllinen olla bensanpaineen säätäjä, vai loppuuko kaasarin pääsuuttimesta kapasiteetti? Pitäskö laittaa kaks pumppua kahdella letkulla perille asti?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja mikä kaasari?
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Pertura : 23.04.2010 15:23 |
#13
|
||||
|
||||
![]()
No ei pitäis ainakaan mäntien sulaa pakopaineen takia!
![]() Liekö herää koskaan jos ei pumpulle mitään kikkaviitosia tee. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
^^Ei ilmankehänpainetta voi laskea ihan suoraan noin, voi se nostaa paineen tuossa tapauksessa 2,45 bar kohdille.
Esim 1 bar ilmankehänpaineella ei ole tractorpullingissa jossa oli parhaimmillaan 3 ahdinta sarjassa ja 15bar ahtopainetta mitään merkitystä.
__________________
Holset siellä lukee.. |
#15
|
||||
|
||||
![]()
kyllä tommonen garretin 4 pyörii edes tyhjäkäynnilläkin joteki 3Lmoottorissa, ja puhaltaa kierroksilla jonkin verran kun pidin painelähdön tukkeena kämmentä, ja kun otti käden pois niin komeesti puhalti. kai se vähän voi koneen tuuletukseen auttaa?
|
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään 2l turbo | pulu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.03.2009 23:20 |
Myydään iso turbo | Nutti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 06.11.2008 22:09 |
Ostetaan Turbo lj:hin | LarppaV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 22.09.2008 15:03 |
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
M/V Turbo | Nemi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 13.04.2006 06:35 |