Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2010, 20:46
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No niin sanokaapa seuraavaan mietitykseen ratkaisu. Jälkiturbotettu bensakone vetää niin maan perusteellisesti yläkierroksilla, mutta alle 2000 r/min on aika vähän voimaa. Elikkäs kohtuu iso puhallin paikallaan. Nyt pitäs saaha alavääntöjä lisää offihommiin ja pääpuhaltimen haluan säilyttää maantiemenojen takia. Olis pikkunen matalapaine turbo jemmassa ja kysymys kuuluukin, miten kytken ne toimivaksi tuplaturboksi? Elikkä minkälainen pakosarja tehdään ja mitä säädetään? Nelos kone kyseessä.

__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.04.2010, 21:09
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
No niin sanokaapa seuraavaan mietitykseen ratkaisu. Jälkiturbotettu bensakone vetää niin maan perusteellisesti yläkierroksilla, mutta alle 2000 r/min on aika vähän voimaa. Elikkäs kohtuu iso puhallin paikallaan. Nyt pitäs saaha alavääntöjä lisää offihommiin ja pääpuhaltimen haluan säilyttää maantiemenojen takia. Olis pikkunen matalapaine turbo jemmassa ja kysymys kuuluukin, miten kytken ne toimivaksi tuplaturboksi? Elikkä minkälainen pakosarja tehdään ja mitä säädetään? Nelos kone kyseessä.
Eiks tommonen "kaksivaihe" ahtaminen tapahdu niin että pikkuturbo on ekana ja siitä pakokaasut menee isommalle turbolle joka tulee luonnollisesti mukaan myöhemmillä kierroksilla... Varmaan saa miettiä mihinkä noi puhaltimet asentaa. Tässä kuva kahella turbolla olevasta vehkeestä jota joskus oon netistä kattellu. http://teamfalken.1g.fi/kuvat/Valton...t/IMG_9461.jpg Mikä auto sul on kyseessä?
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.04.2010, 07:05
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joo kitos kuvista. Auto on Mazda B2600, eli 2,6 litran nelos bensamylly. Tilaa on mielestäni riittävästi, jos vaan laittaa ahtimet kohtuu liki toisiaan. Ja jäähdytystehoa sopii riittävästi lavalle, eli se ei ole ongelma. Pakosarja on niinsanotusti hieman hölmösti tehty, joten ajattelin oikaista linjaa ja samalla tekis uuden pakosarjan kahdelle turbolle, kun tuo pikkupuhallinkin joutilaana on.

Eli siis ahtimet peräkkäin ja pikkunen keulille. Kaikki pakokaasu menee siis tästä pienestä ensin läpi ja sen jälkeen isosta. Mites pikkuturbon hukkaportti, onko jotain huomioitava. Ja nouseeko isomman turbon herääminen tämän jälkeen ylemmäksi.

Iso puhallin on KKK, mutta mallia en tiedä tarkemmin. Pikkupuhallin ois Toyota CT12, miten se potkis tässä koneessa, onko tietoa jollakin?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.04.2010, 19:59
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

http://www.dieselplace.com/forum/uploads/twin_turbo.jpg

Voinko kytkeä näin, vai onko paineputken mentävä välttämättä pikku puhaltimen läpi?
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.04.2010, 00:31
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

täs on kans jotain mä en muista mistä löysin kerran tarkemmat kuvat ton pakosarjan mallista mut kai tosta jotain saa ? http://www.atsdiesel.com/ats2/produc...und_Turbo_Kits
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.04.2010, 08:29
Solmurauta Solmurauta ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.03.10
Sijainti: etelä-karjala
Viestit: 70
Perusasetus

Nuo kuvien mukaiset rakennelmat ovat ihan tavallisia sarjaan ahdettuja dieseleitä jolloin saadaan kerrattua aina paine seuraavalla ahtimella: eka ahdin työntää vaikka 1 bar ja toinen edellisen ahtimen läpi vaikka lisää 1 bar niin tulos on 2 bar ahtopainetta moottorille.
Toimii todella hienosti.
__________________
Holset siellä lukee..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.04.2010, 08:45
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

toimiikohan tollanen ahdin bj B mootorissa ollenkaa?



AIResear imu44mm ja pako59mm AR 1,15 tai 1,13 ei saanu viimeisestä numerosta oikein selvää.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 23.04.2010, 15:15
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Solmurauta Näytä viesti
Nuo kuvien mukaiset rakennelmat ovat ihan tavallisia sarjaan ahdettuja dieseleitä jolloin saadaan kerrattua aina paine seuraavalla ahtimella: eka ahdin työntää vaikka 1 bar ja toinen edellisen ahtimen läpi vaikka lisää 1 bar niin tulos on 2 bar ahtopainetta moottorille.
Toimii todella hienosti.
Tota noin, jos kummankin ahtimen portti on säädetty 1 bariin, on ahtopaine moottorilla 3 bar. Compoundit toimivat painesuhteilla, eli primarystä tuupataan 1 bar (painesuhde 2) secondarylle joka tuuppaa saman painesuhteen tuohon päälle (painesuhde 2 x painesuhde 2), ollaan painesuhteessa 4. Eli 3 bar ylipaineen puolella.

Viimeksi muokannut Pertura : 23.04.2010 15:23
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 2l turbo pulu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 16.03.2009 23:20
Myydään iso turbo Nutti O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 06.11.2008 22:09
Ostetaan Turbo lj:hin LarppaV O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 22.09.2008 15:03
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. tapsa4x4 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 24.05.2007 12:34
M/V Turbo Nemi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.04.2006 06:35


Sivu luotu: 15:49 (GMT +2).