![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
mutta kuten tuossa sos:n aikaisemmin esittämässä kysymyksessä diagonaalien olisi oltava x:mallisena pääkaaressa
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran jaksoin kuvii etsii että tuossa kohdassa 8.3.2.3. lukee päiväykset ja sen jälkeen on kuvat kehikkojen minimivaatimuksista.
Se pitää selvittää huomenna joltakin viisammalta että rinnastetaanko offiauto luokitustodistukseen katsastuskortin päiväyksen perusteella, toisaalta se on vähän väärin, jos se kortti vaikka häviää niin joutuu tekemään vanhaan autoon muutokset, ja toisekseen ei niitä kortteja siinä katsastuksessa kerkiä niin tarkkaa syynää, katsoo vaan onko siellä huomautuksia vai ei... Äkkisestään laskettuna noita kuvia vertailemalla uudes autos pitää olla 4 putkee enemmän ku alle 2002 mallis. Palaan asiaan huomenna iltasella. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
8.3.2.1.4 Tuulilasipilarin vahvistus
Autot, jotka on luokiteltu 01.01.2006 alkaen: Kyseinen vahvistus tulee tehdä molemmille puolille, mikäli mitta ”A” (kts kuva 253-15) on suurempi kuin 200mm. Putkea saadaan taivuttaa enintään 20 astetta edellyttäen, että sivuprojektio on suora. Kiinnityspisteet tulee olla ylhäällä enintään 100 mm:n etäisyydellä turvakehikon etukaaren ja pitkittäistuen yläliitoksesta (kts kuva 253- 52 mittauksesta) ja enintään 100mm etukaaren tai sivukaaren kiinnitysjalasta. 8.3.2.2.2 Tuulilasipilarin vahvistus (Kuva 253-15) Kyseinen vahvistus on pakollinen autoissa, jotka on luokiteltu 01/01/2006 jälkeen. Kyseinen tuki saa olla taivutettu vain siten, että sivuprojektio on suora eikä taivutuskulma ole yli 20 astetta. 8.3.2.1.5 Taivutusten ja liitosten vahvistukset Seuraavat liitokset on vahvistettava vähintään kahdella Art253-8.2.14 mukaisella vahvikkeella: • Pääkaaren diagonaalitukien keskiliitos • Kuvan 253-12 kattovahvikkeiden keskiliitoksessa (Koskee vain autoja, jotka on luokiteltu 01/01/2007 alkaen) • Kuvan 253-9 mukaisten oviputkien keskiliitos Oviputken ja kuvan 253-15 mukaisen tuulilasipilarin vahvistuksen välinen liitos: Jos oviputki ei ole samassa tasossa tuulilasipilarivahvistuksen kanssa, voidaan kulmavahvistuksena käyttää Art 253-8.2.14 mitoituksen mukaista metallilevystä tehtyä vahvistuskappaletta. herkkua uusille autoille. jos oikein ymmärsin Tuulilasipilarin vahvistus eli toi a mitta on kun vedetään pystysuora viiva ylös etukaaren Ns:tuulilasi linja taitoksesta ja mitataan tästä viivasta etukaaren yläkulmaan jos etäisyys yli 200mm tarvii lisätuen. toi voodo jeepin a mitta on varmaan aika lähellä 200mm näin kuvista katsottuna ja vekarassa a mitta on varmaan tuplat jeppiin verrattuna ja tukiputki sivulta katsottuna pitää näyttää suoralta ,sen saa taivuttaa enintään 20 astetta sisään päin. eli jos kaaret edestä päin katottuna kapenee ylöspäin tukiputken saa taivuttaa niden mukaiseks muttei yli 20 astetta. ja näitä kulma vahvistuksia joutuu näköjään laittelee vähän joka paikkaan. pääkaaren kallistuskin on määrätty offroad puolella maksimi 15 astetta. melkonen sääntö soppa kun tekee auton joka käy foffiin ja trialiin.......... Viimeksi muokannut TimJus : 19.04.2010 01:48 Perustelu: 15 astetta |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Ja "hylsy" oli jokseenkin mutkalla (kuva muuten samalta jaksolta, missä pyörähdettiin) ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mitehän toi ei taivutettu etukaari tulkitaan.
mietin nimittäin just et mites semmoseen pitäs toi lisä tukiputki muka laittaa jos a mitta ylityy.........ai offroadissä olikin tommonen 15 asteen pääkaari sääntö. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
itse ymmärsin että etukaaren 200mm mitataan erotus etukaaren taitoksen linjasta (siis jos taivutettu) kaaren ylä osaan, eli jos etukaaressa ei pokkausta ni tukea ei tarvita vaikka olis kuinka vinossa, koska tukihan tulee lattia kiinnikkeen kohdalta yläkulmaan ja jos etkukaareessa ei pokkausta ni nehän tulis päällekkäin. ja eikai oviputkia saa taivutta?
niin ja olihan jare laittanu ton kuvan mitan se mitataan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia Viimeksi muokannut sos : 19.04.2010 07:47 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
-Ei siitä ole mitään mainintaa, että pitäis olla suorat. Diagonaalitukien kohdalla asia on erikseen painotettu, että ei saa olla taivutuksia, mutta oviputkien kohdalla tätä ei ole, joten silloin niihin saa tehdä taivutuksia. Taitaa olla joissain kopan omaavissa autoissa varmaan jopa pakko, koska pääkaari saattaa mennä sen verran piiloon auton oman b-pilarin taakse, ettei suoralla putkella edes pääse tekeen oviputkea.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
muistelin vaan, että jos ei sallittu erikseen ni sillon on kielletty, eli vaikeampi löytää porsaan reikiä jotka unohtunu sääntöjä kirjoittaessa. ja meillä tarvii tuon tuen tai tehtävä uusi etukaari
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Moi!
Muuten näissä viesteissä ollaan täysin oikeilla jäljillä, mutta itseäni jäi vaivaamaan se kansallinen lisäys jossa sanotaan että 2002 eteenpäin vaaditaan yksi diagonaali ja yksi oviputki! Odottelen viisaammilta sääntöjen kirjoittajilta tulkintaa miten tuo poikkeus on käsitettävissä! Muuten kommentoin seuraavaa: Jos pääkaari on 0-10 astetta kallistettu ei erillistä kulmavahviketta tarvita, mutta jos pääkaari on 10-15 astetta kallistettu tulee pääkaaren ja yläreuna putken väliin asentaa esimerkiksi kuvan 253-34 mukainen kulmavahvike tai vahvike putki. Takatukien välinen diagonaali ei ole pakollinen, mutta sellainen on suositeltavaa asentaa A-pilarin vahvike tarvitaan jos A-pilari on taivutettu ja suoran linjan ja taivutetun yläpisteen välinen etäisyys ylittää 200mm. (Oviputket saa kiinnittää tähän vahvikeputkeen) Junde |
#10
|
||||
|
||||
![]()
No nyt on aamusta taas asiaa yritetty tutkii.
Se kortin päiväys on luokitus päivä, eli nyt uusiin autoihin vaaditaan enempi putkia. Sit G-69 kysymykseen kallistetusta a-pilarista, jos mitta ylittyy ja tuki tarvitaan niin, HUOM. mun nähdäkseni sen voi laittaa silloin yläpään liitoskohdasta suoraan alas, mutta silloin se taitaa jo haitata kulkemista. Oviputkethan saa olla myös siinä kiinni... Tämä on siis vain minun arvailuni tällä hetkellä ennen kun asiaa koetan joltain viisaammalta kysyä. Mutta kuten SOS kirjoittaa, sääntöä lukiessahan asia menee juuri noin. Pääkaaren yli 15 asteen kallistushan johtaa uuden kaaren tekoon, jos se jossain mitataan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |