![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|||
|
|||
![]() Vähimmäismittoja ovat
Lainaus:
![]()
|
|
||||
|
||||
![]()
Moi!
Line lock seisontajarru hyväksytään suomen kisoissa vielä 2010 ja järjestäjän poikkeussäännöllä mahdollisesti 2011 mutta 2012 eteenpäin on viimeistään oltava erillinen piiri kuten muissa maissa, toki kannataa muttaa heti kun vain ehtii! Junde |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
mites nuo turvakaaret ku ollaan korjaamassa ni ymmärsinkö oikein, että 2002 jälkeen tehtyyn autoon pitää diakonaali putket laittaa pääkaareen, eli takatuissa olevat ei kelpaa? eli siis 253-7 kuvan mukaan
ja ilmeisesti pitää olla tuo tuulilasipilarin vahvistus ja risti tai vee kattoon ja oviputket tuplana. rupee oleen sitä rautaa aikas paljo
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia Viimeksi muokannut sos : 18.04.2010 16:36 |
|
||||
|
||||
![]() Kaikille samat muutoksetLainaus:
Ei tarvii kun linja on Kuksassa suora "pilari". Vai kallistuuko se yli 20astetta??? Silloin tarvii putken siihenkin... Jepjep, suosittelen V, ja sitten taakse sama V peilikuvana Ei välttämättä, kannattaa "venyttää"sääntökohtaa hieman, koska tulkintaa EI OLE ja mittaa oviputken korkeus, saattaa onnistua 253-8 mukaisesti tai sitten teet 253-10 tai 253-11 mukaisesti. ""8.3.22 Oviputket Yksi tai useampi pitkittäinen oviputki tulee asentaa auton molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja 253-11 mukaisesti. Autoissa, jotka on luokiteltu 1.1.2007 jälkeen, tulee käyttää kuvien 253-9, 253-10 tai 253-11 mukaisia oviputkia. Oviputken tulee olla mahdollisimman korkealla, mutta liitokset eivät kuitenkaan saa olla oviaukon puoltaväliä korkeammalla."" Vekarassahan on 253-9 oviputket ja ei ne kauheesti edessä ole. Mun ei tarvii sinne nyt kiivetä kun polvi on "huollossa", mutta kyllähän siinä penkki hyvin näkyy, kun sivulinjaa katsoo... Ja milloin katsastuskortti Kuksasta on tehty, sen mukaisestihan määräykset tulee menemään... Katos kuvaa 253-35B, eiks Kuksa mee tohon "aikajanaan"??? Ja kaikillehan tuo malmikasa tulee, ja MUN mielestä ihan oikeaan paikkaan!!! (eli suojaamaan meitä itseltämme!))
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 18.04.2010 17:46 Perustelu: Kuvat unohtu |
|
|||
|
|||
![]()
nyt mää oon jo ihan sekasin. eli näillä kaarilla on siis turha koittaa kilpaileen vai?
|
|
||||
|
||||
![]()
Koetan huomenna keritä katsomaan noita AKK kuvia, kun kerran oon jonkinlainen katsastuspäällikkö. Ne joilla on epäselvyyksiä, voi myös laittaa mulle kuvia asiasta niin koetan parhaani mukaan selventää asioita.
T : Hannu |
|
||||
|
||||
![]()
Mua kiinnostaa, että mistä tuo luokiteltu päivämäärä katsotaan offi autossa? Onks se siitä kun on hankittu katsastuskortti?
|
|
||||
|
||||
![]()
Katon alle en näe, mutta jos siellä on vahvike niin eihän tuosta näyttäisi puuttuvan kuin oviputket ja ne vahvikekulmat!
Junde |
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs meinasit noilla vahvikekulmilla? vai käykö nää mun kaaret tollasenaan kun on?
Tossa on vanha kuva jossa kaaret näkyy hyvin |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mutta kuten tuossa sos:n aikaisemmin esittämässä kysymyksessä diagonaalien olisi oltava x:mallisena pääkaaressa |
|
||||
|
||||
![]()
Toi G-69 esimerkki on hyvä!!!!! Tuollaisia suunnitelmia kun varmaan on hieman muillakin mielessä, mut sit sääntöviilareiden kans tulee just nuo sos:n kirjoittamat kommentit vastaan. Eli oviputket on rungossa, eikä ns. kaarissa ja sama on sit pääkaaren ristikko homma
![]() ![]() ![]() ![]() Olisko näistä turvakaari säännöistä aiheellista keräillä tietoa myös vaikka muista pohjoismaista ja koittaa offiin veivata ehkä omat kaarisäännöt? Nykyäänkin taitaa tulla ongelmia, jos halutaas Suomeen ajelemaan naapurimaiden autoja, kun niiden sännöissä on poikkeamia meidän sääntöihin. Vai antaako joku pykälä lisää vapautta heille tyyliin, ajavat swedujen lisenssillä ja sen mukaisilla turvallisuussäännöillä, vaikka Suomessa jutut onkin hieman erilailla. Niin ja siis tuleeks nää nykyiset kaarisäännöt voimaan kaikkiin autoihin viimeistään 1.1.2012??? Vai saaks vanhoilla autoilla ajaa hamaan tulevaisuuteen??? |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() -Penkit pääkaaren etupuolelle ja pääkaaren kulmista kulmiin diagonaali, eli ristikko ilman taivutuksia. -diagonaalin ristikon liitoskohtaan lisätuenta -kaksi oviputkea esim tuolla lailla -Katossa V-tuki noin päin tai toisinpäin tai ristikko. Jos ristikko, niin sen liitoskohta pitää tukea kuten pääkaaren diagonaalien liitoskohta (-mun mielestä tässä ei tarvitse tuulilasipilarin vahvistusta, koska etupääkaaren alaosissa ei ole taivutuksia) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |