Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.04.2010, 18:45
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Vähimmäismittoja ovat


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti

Sääntö kysymys: Säännöissä lukee, että porttien leveys 3m kaikki luokat paitsi protoilla 3,5m. Niin saako portit olla leveveämmällä, vai onko mitta tasan noi ja sillä selvä?
Leveyttähän saa olla vaikka kuinka paljon kunhan ovat vähintäin tuon levyisiä eli minimimittoja ovat.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.04.2010, 19:29
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Moi!

Line lock seisontajarru hyväksytään suomen kisoissa vielä 2010 ja järjestäjän poikkeussäännöllä mahdollisesti 2011 mutta 2012 eteenpäin on viimeistään oltava erillinen piiri kuten muissa maissa, toki kannataa muttaa heti kun vain ehtii!

Junde
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 18.04.2010, 08:12
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Leveyttähän saa olla vaikka kuinka paljon kunhan ovat vähintäin tuon levyisiä eli minimimittoja ovat.
Siksi kysyin, koska säännöissä ei ole mitään mainitaa minimistä. Ennen aikaan oli, että porttien leveys vähintään 4m, jolloin sääntö oli selkeä, että se saa olla myös leveämpi. Nykyinen tekstimuoto kun taas ilmoittaa portin leveydeksi 3m (protot 3,5m). Ehkä seuraaviin sääntöihin vois lisätä portit min 3m ja protoilla min 3,5m, niin tämmönen tyhmä Hämäläinenki tajuais kerrasta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.04.2010, 09:20
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

mites nuo turvakaaret ku ollaan korjaamassa ni ymmärsinkö oikein, että 2002 jälkeen tehtyyn autoon pitää diakonaali putket laittaa pääkaareen, eli takatuissa olevat ei kelpaa? eli siis 253-7 kuvan mukaan
ja ilmeisesti pitää olla tuo tuulilasipilarin vahvistus ja risti tai vee kattoon ja oviputket tuplana. rupee oleen sitä rautaa aikas paljo
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia

Viimeksi muokannut sos : 18.04.2010 16:36
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.04.2010, 17:36
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Kaikille samat muutokset


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
mites nuo turvakaaret ku ollaan korjaamassa ni ymmärsinkö oikein, että 2002 jälkeen tehtyyn autoon pitää diakonaali putket laittaa pääkaareen, eli takatuissa olevat ei kelpaa?
Ovat kyllä pakolliset, mutta JOS olet sahaamassa (velipoika kuulemma hitsaa??) putkia, niin tee samalla muutos, jossa takatuen putket muuttuu V-muotoon ja kattoon tulee myös V (kärjet vastakkain), eli kuvat 253-14 ja 253-22

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja ilmeisesti pitää olla tuo tuulilasipilarin vahvistus
Ei tarvii kun linja on Kuksassa suora "pilari". Vai kallistuuko se yli 20astetta??? Silloin tarvii putken siihenkin...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
risti tai vee kattoon
Jepjep, suosittelen V, ja sitten taakse sama V peilikuvana

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
oviputket tuplana
Ei välttämättä, kannattaa "venyttää"sääntökohtaa hieman, koska tulkintaa EI OLE ja mittaa oviputken korkeus, saattaa onnistua 253-8 mukaisesti tai sitten teet 253-10 tai 253-11 mukaisesti.
""8.3.22 Oviputket
Yksi tai useampi pitkittäinen oviputki tulee asentaa auton molemmille puolille kuvien 253-8, 253-9, 253-10 ja 253-11 mukaisesti. Autoissa, jotka on luokiteltu 1.1.2007 jälkeen, tulee käyttää kuvien 253-9, 253-10 tai 253-11 mukaisia oviputkia.
Oviputken tulee olla mahdollisimman korkealla, mutta liitokset eivät kuitenkaan saa olla oviaukon puoltaväliä korkeammalla.""

Vekarassahan on 253-9 oviputket ja ei ne kauheesti edessä ole. Mun ei tarvii sinne nyt kiivetä kun polvi on "huollossa", mutta kyllähän siinä penkki hyvin näkyy, kun sivulinjaa katsoo...



Ja milloin katsastuskortti Kuksasta on tehty, sen mukaisestihan määräykset tulee menemään...

Katos kuvaa 253-35B, eiks Kuksa mee tohon "aikajanaan"???

Ja kaikillehan tuo malmikasa tulee, ja MUN mielestä ihan oikeaan paikkaan!!! (eli suojaamaan meitä itseltämme!))
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 18.04.2010 17:46 Perustelu: Kuvat unohtu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.04.2010, 19:17
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

nyt mää oon jo ihan sekasin. eli näillä kaarilla on siis turha koittaa kilpaileen vai?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	user5355_pic49474_1263040661.jpg‎
Views:	526
Size:	90,8 Kt
ID:	12131  
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.04.2010, 21:33
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Koetan huomenna keritä katsomaan noita AKK kuvia, kun kerran oon jonkinlainen katsastuspäällikkö. Ne joilla on epäselvyyksiä, voi myös laittaa mulle kuvia asiasta niin koetan parhaani mukaan selventää asioita.

T : Hannu
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.04.2010, 23:02
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mua kiinnostaa, että mistä tuo luokiteltu päivämäärä katsotaan offi autossa? Onks se siitä kun on hankittu katsastuskortti?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.04.2010, 21:34
Junde:n Avatar
Junde Junde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.07.03
Sijainti: Finland.
Viestit: 256
Perusasetus

Katon alle en näe, mutta jos siellä on vahvike niin eihän tuosta näyttäisi puuttuvan kuin oviputket ja ne vahvikekulmat!

Junde
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.04.2010, 21:49
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Mitäs meinasit noilla vahvikekulmilla? vai käykö nää mun kaaret tollasenaan kun on?
Tossa on vanha kuva jossa kaaret näkyy hyvin
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	jou 010.jpg‎
Views:	1078
Size:	92,9 Kt
ID:	12149  
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.04.2010, 21:57
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Viestit: 706
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Junde Näytä viesti
Katon alle en näe, mutta jos siellä on vahvike niin eihän tuosta näyttäisi puuttuvan kuin oviputket ja ne vahvikekulmat!

Junde
katossa v vahvikkeet ja suora oviputki on kanssa niinkuin ne vahvike kulmat pääkaareen,

mutta kuten tuossa sos:n aikaisemmin esittämässä kysymyksessä diagonaalien olisi oltava x:mallisena pääkaaressa
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.04.2010, 22:12
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Toi G-69 esimerkki on hyvä!!!!! Tuollaisia suunnitelmia kun varmaan on hieman muillakin mielessä, mut sit sääntöviilareiden kans tulee just nuo sos:n kirjoittamat kommentit vastaan. Eli oviputket on rungossa, eikä ns. kaarissa ja sama on sit pääkaaren ristikko homma

Olisko näistä turvakaari säännöistä aiheellista keräillä tietoa myös vaikka muista pohjoismaista ja koittaa offiin veivata ehkä omat kaarisäännöt? Nykyäänkin taitaa tulla ongelmia, jos halutaas Suomeen ajelemaan naapurimaiden autoja, kun niiden sännöissä on poikkeamia meidän sääntöihin. Vai antaako joku pykälä lisää vapautta heille tyyliin, ajavat swedujen lisenssillä ja sen mukaisilla turvallisuussäännöillä, vaikka Suomessa jutut onkin hieman erilailla.


Niin ja siis tuleeks nää nykyiset kaarisäännöt voimaan kaikkiin autoihin viimeistään 1.1.2012??? Vai saaks vanhoilla autoilla ajaa hamaan tulevaisuuteen???
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.04.2010, 23:35
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FROM Näytä viesti
nyt mää oon jo ihan sekasin. eli näillä kaarilla on siis turha koittaa kilpaileen vai?
Mjoo'o koitetaas tätäkin....kovaa hommaa toi sääntöjen lukeminen ja niiden ymmärtäminen
-Penkit pääkaaren etupuolelle ja pääkaaren kulmista kulmiin diagonaali, eli ristikko ilman taivutuksia.
-diagonaalin ristikon liitoskohtaan lisätuenta
-kaksi oviputkea esim tuolla lailla
-Katossa V-tuki noin päin tai toisinpäin tai ristikko. Jos ristikko, niin sen liitoskohta pitää tukea kuten pääkaaren diagonaalien liitoskohta
(-mun mielestä tässä ei tarvitse tuulilasipilarin vahvistusta, koska etupääkaaren alaosissa ei ole taivutuksia)

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 20:17 (GMT +2).