Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.04.2010, 00:59
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

6.2:n turbottamisesta löytyy kotimaassakin overdriven puolelta... sieltä hakua käyttämällä löytyy kyllä, lueskele vaikka Mudracer nimimerkillä huutelevan hepun kommentteja aluksi, siellä on aika hyvin vinkkejä siiihen mitä tehon kanssa tarvii tehdä...

d60+14bff yhdistelmä löytyy helpoiten k30 pick-upin alta, niissä on monesti 4.56 välitykset ja takana lukko valmiiksi, säästyy plajo rahaa, silloin tällöin on niitä palstallakin kaupan, saksasta niitä saa myös vanhoista nato pick-upeista ja ruotsista on jotkut ostaneet... hetkinen, joo, joku kauppas kanssa...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70113 tämän auton rakentelija saattais tietää sulle akselit...

jos suolla täytyy ajaa niin kuituetulokarit, nokkapelti ja takaluukku, kiinalaiset tarvike ovet laittaa ja alkuperäiset puskurit vaihtoon, saat siitä autosta vähä edes kevyemmän kun isot akselit lisää painoa.. ja jokainen tuuma renkaan leveyttä tarkoittaa aina muutamaa pehmeää paikkaa enemmän ajamalla läpi..

laatikkoa on helppo vähän vahvistaa jos sitä tuntuu, mutta sen jäähdytys on homma numero 1, sitä on parannettava tarpeeksi isolla jäähdyttimellä.

vinssi. iso...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.04.2010, 08:29
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Kiitoksia kaikille paljon vinkeistä. Nyt on sen verran pohja tietoa, että vetäydyn suunnittelemaan / rakentelemaan kiesiä. Moottorin viritys asioissa kyselin nimenomaan Overdrive.fi kautta. Pistän kuvaa tulemaan kunhan alkuun pääsen.

Lisäys; voisko joku sen verran vielä auttaa että kertois mikä liike myy kyseisiä Dana60 ja GM 14 bolt full floater akseleita ? Siis uusia.. Ja saako niitä lukoilla uutena ?

Vielä; Tää näyttäis aika hyvältä. Tekstin mukaan olis just Dana60 + GM 14 pulttinen, vai ? Mikähän nakkien koko ja paljonkohan korotus? Tämmöseksi kun saa niin hyvä tulee ;D http://www.youtube.com/watch?v=tme2a...eature=related

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 05.04.2010 11:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.04.2010, 16:37
Nutti:n Avatar
Nutti Nutti ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.05
Sijainti: Jeppo, Finland.
Viestit: 684
Perusasetus

http://www.wfoconcepts.com/Default.aspx sieltä saat uudet akselit...mutta en mä tie miks kannattaa osta uudet?

d60+14bff on vaikea löytää vaikka ne on käytetty, ja ne maksaa paljon...1500-2000€ mutta e-baystä saat vaikka mitä sitten kannattaa vahvistaa vaihdelaatikko ja kardaanit. kardaanit saat vaikka täältä: http://www.highangledriveline.com/

tämä kertoo jotain kuinka paljon sun pitäs korottaa auto: http://coloradok5.com/tirefitmenttable.shtml

sitten kannattaa lukea paljon ennen kun tehdät jotain, muuten menee rahaat nopeasti...

turbonasennus riittää varmasti yks turbo, ja se kannattaa tehdä itse. banks turbokit (käytetty) maksaa noin 1000€ ja antaa +60hp/150Nm. mulla on täällä hetkellä 0.9bar mutta se ei vielä pelaa kunnollisesti, olen löytänyt vikaa mutta en oo vielä kerkenyt tehdä siellä jotain...olis laittanut pensakone alusta alkaen

elikkä, se kymppitonni voi olla aika lähellä jos teet sen kunnolla heti alusta alkaen
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.04.2010, 22:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Vielä; Tää näyttäis aika hyvältä. Tekstin mukaan olis just Dana60 + GM 14 pulttinen, vai ? Mikähän nakkien koko ja paljonkohan korotus? Tämmöseksi kun saa niin hyvä tulee ;D http://www.youtube.com/watch?v=tme2a...eature=related
Siellähän ne speksit lukee, 44x19.5x15 ja korotusta 12" jousissa + 3" korin ja rungon välissä, akselit on edessä Fordin HP Dana 60 5.38 välläreillä ja Detroitilla, ja takana tuo 14FF myöskin Detroitilla.

Ihan liian korkea, eikä kannata edes haaveilla tollasen saamista kilpiin.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.04.2010, 22:30
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Siellähän ne speksit lukee, 44x19.5x15 ja korotusta 12" jousissa + 3" korin ja rungon välissä, akselit on edessä Fordin HP Dana 60 5.38 välläreillä ja Detroitilla, ja takana tuo 14FF myöskin Detroitilla.

Ihan liian korkea, eikä kannata edes haaveilla tollasen saamista kilpiin.
Ja todella napakan kuuloiseksi viritetty 7.4L bensakasi. 6.2l dieselistä ei kannata kuvitella mitään samantyylistä suorituskykyä millään ahtopaineilla. Ikinä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.04.2010, 22:47
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Pari kommenttia liittyen tuohon ensimmäiseen postaukseen:

Olet siis hankkimassa työautoa. Miten musta jotenkin tuntuu että jos kerran jonkinasteinen "tie" kohteille on olemassa, niin hieman miedompikin rengastus/korotus riittäisi. joku 35-15,5 TSL SX vie jo aika pahaan paikkaan. Kannattaa käydä jossain safarilla tutustumassa miten kevyemminkin modattu maasturi kulkee.

Toinen juttu, kannattaisko hankkia joku aihio, missä olisi valmiiksi edes jotain hyvää ja käypäistä? Voi iskeä rojektiväsymys jos joutuu joka paikan hieromaan. Varsinkin jos ei ole kokemusta isommista autoprojekteista.
Jos sen on oltava jenkki, niin joku vähän uudempi RAM tai F250. Niissä olisi sentään voimaa alkujaankin.

Kolmas juttu, kannattaisko harkita valmiin auton ostoa jos budjetissa on kerran varaa?
Jenkeistä, Ruotsista tai sitten vaikka Suomesta esim.-> http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=70406 ??

En halua masentaa enkä lytätä ideoita, mutta kommentteja kaivattiin. Ja ymmärrän hyvin, jos sen on PAKKO olla Blazer, ja siitä halutaan rakentaa monsteri. Mutta silloin sitä ei voi enää naamioida työ/järkiperustaiseksi toiminnaksi, vaan puhtaasti harrastukseksi.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.04.2010, 22:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Kysäseppäs järeitä akseleita ja muita kilkkeitä numerosta 045-78811638 / Manu
205 jakis löytyis numerosta 040-5442401 / Jukka
Tai vaikka koko auto numerosta 0500-550055 Makke
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2010, 11:35
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.531
Perusasetus

No kuinkas rakentelut sorankylässä etenöö? :-)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazer-projekti (-83 diesel) 83K5 Maasturiprojektit 66 28.04.2019 13:31
blazer k5 projekti Nutti Maasturiprojektit 286 15.01.2013 18:24
Myyty Blazer K5 -83 projekti jp64 O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2010 13:37
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel savlari O/M/V Ajoneuvot 5 25.10.2008 20:35
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti Suburban95 O/M/V Ajoneuvot 10 16.07.2008 18:54


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).