Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä.
No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä
Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista.
Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ?
Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin.
Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa
http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html
|
Tossa linkissä puhutaan taka-akselin valinnasta. Taka-akseliksi D60 on kovassa käytössä vähän pieni ja D70 tai D80 varmasti vahvempia, mutta hinta / kestävyys suhteeltaan ylivoimainen on gm14bolt FullFloater jossa 10,5" lautaspyörä. (14pulttisia on myös pienempinä semifloatterina, mitä tulee välttää).
Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin.
Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.