Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2010, 16:26
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Säästä tuo siviiliajoon, ja hommaa työkoneeksi joku unimog tai bankku? Niillä pääsee oikeasti etenemään jo sillä rahalla jonka meinaat upottaa Blazeriin.

__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2010, 16:38
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Säästä tuo siviiliajoon, ja hommaa työkoneeksi joku unimog tai bankku? Niillä pääsee oikeasti etenemään jo sillä rahalla jonka meinaat upottaa Blazeriin.
Se voi olla hyvin mahollista kyllä ettei kaivokselle asti mene. Riippuu tosiaan kuinka paljon rahaa auton tekemiseen menee. On meillä pari armeijan vanhaa pankkua sielä käytössä, mutta ei niillä oikein kesällä viitsi ajella ku telat menee heti hajalle. Mutta olen kyllä sen huomannu että se autojen kunto työmaalla on ihan käyttäjä kohtainen asia. Joillaki ei vaan kiinnosta pitää kunnossa autoja saatikka huoltaa kun tarvii. Tympii ajella niillä kun nelivedot paukkuu paskana ja suoraa peltiosaa ei autosta löydy

Suoraan sanottuna sillä että ajanko autolla offroadia vai kuljenko työkoneella ei ole oikeastaan mitään väliä, koska kyseessä on kaiketi saman tyyppinen maasto. Paitsi työkoneelle poljetaan traktorilla ensin vähän tien pohojaa ja sahataan puut pois. Eli ei sillä nyt kuitenkaan ihan mihin tahansa lähetä
Olishan se nyt ihan kiva kun blazer guruja täältä löytyy saada neuvoja auton rakentamiseen, eikä arvostelua siitä mihin käyttöön auto tulee ? Enhän minä muiltakaan ole kysellyt mitä autolla tekevät, vaan miten sen ovat rakentaneet ? Sanoohan se järkikin että jos autoon alkaa kymppitonni uppoamaan, ettei sillä ajella pää perseessä puusta puuhun ? Ihmettelen vain..

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 16:46
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 17:13
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

No jos toitsut ja muut uppoaa, niin taitaa upota blazerikin. Eli tarvitset mahdollisimman isoa (korkeaa ja leveää) rengasta alle jotta laite pysyis pinnalla. Sitte tarpeeks tiuhat välitykset kun isot renkaathan "pidentää" välityksiä ja vakioväleillä et tee mitään isojen renkaiden kanssa. Sit vielä lukot akseleille niin voi johonkin päästäkkin. Ja nyt tulee se tympeempi puoli. Noi orkkisakselit ei kestä etkä sä pysty niitä järkevästi vahvistamaan. Eli sä tarviit järeämmät akselit. Siis koko akselistot vaihtoon. Tulee paljon halvemmaks vaihtaa ne kun ostella vakio akseleihin kalliita osia jotka särkyy silti. Orkkis akselit toimii orkkisrenkailla siti-maasturoinnissa, ei jänkhällä 44" nakeilla.

Jos meinaat pitää korin vakiona joudut korottaa alustaa ihan sikana että mahtuu 42"-44" rengas, 38" rengaskin vaatii melko lailla korkeutta. Sitte reilusti korotettuna tulee ongelmia kardaanien kulmien kanssa. Toinen vaihtoehto on pitää auto suht matalana ja leikellä lokareihin tilaa. Tällöin autosta ei tule niin kaatumatautistakaan. Tietty jos vedessä pitää kahlailla ja haluis pinnalla pysyä niin voihan sitä koria korottaa sen 3", omat haittansa siinäkin mutta ehkä käytössäs parempi kompromissi kuin älytön jousikorotus.

6.2 dieselistä ei oo kokemusta mulla itellä, mutta olen kyllä nähnyt että melko voimaton se on vakiona. Turbottamalla toki saa voimaa lisää, kannattavuudesta en osaa sanoa. Bensakasin mä laittaisin, ruiskulla.

Älä sit vedä herneitä nenään tästä viestistä, ei oo tarkotus millään lailla masentaa eikä suunnitelmias latistaa, mut kunhan huomaat ettei vakioblaze (eikä vähän paranneltukaan) mikään oikotie onneen oo offailuissa, hauskoja peljä kylläkin sitte kun on rakennettu tarpeeks että alkaa toimimaankin. Ja rakentelu on melkoinen ketjureaktio, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja homma lähtee äkkiä lapasesta.

Joku sopiva unimogi vois pelata pelkästään kunnon renkaat laittamalla tossa sun käytössä. Sitte sitimaasturois blazerilla sinne kylille lähtiessä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2010, 17:39
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No jos toitsut ja muut uppoaa, niin taitaa upota blazerikin. Eli tarvitset mahdollisimman isoa (korkeaa ja leveää) rengasta alle jotta laite pysyis pinnalla. Sitte tarpeeks tiuhat välitykset kun isot renkaathan "pidentää" välityksiä ja vakioväleillä et tee mitään isojen renkaiden kanssa. Sit vielä lukot akseleille niin voi johonkin päästäkkin. Ja nyt tulee se tympeempi puoli. Noi orkkisakselit ei kestä etkä sä pysty niitä järkevästi vahvistamaan. Eli sä tarviit järeämmät akselit. Siis koko akselistot vaihtoon. Tulee paljon halvemmaks vaihtaa ne kun ostella vakio akseleihin kalliita osia jotka särkyy silti. Orkkis akselit toimii orkkisrenkailla siti-maasturoinnissa, ei jänkhällä 44" nakeilla.

Jos meinaat pitää korin vakiona joudut korottaa alustaa ihan sikana että mahtuu 42"-44" rengas, 38" rengaskin vaatii melko lailla korkeutta. Sitte reilusti korotettuna tulee ongelmia kardaanien kulmien kanssa. Toinen vaihtoehto on pitää auto suht matalana ja leikellä lokareihin tilaa. Tällöin autosta ei tule niin kaatumatautistakaan. Tietty jos vedessä pitää kahlailla ja haluis pinnalla pysyä niin voihan sitä koria korottaa sen 3", omat haittansa siinäkin mutta ehkä käytössäs parempi kompromissi kuin älytön jousikorotus.

6.2 dieselistä ei oo kokemusta mulla itellä, mutta olen kyllä nähnyt että melko voimaton se on vakiona. Turbottamalla toki saa voimaa lisää, kannattavuudesta en osaa sanoa. Bensakasin mä laittaisin, ruiskulla.

Älä sit vedä herneitä nenään tästä viestistä, ei oo tarkotus millään lailla masentaa eikä suunnitelmias latistaa, mut kunhan huomaat ettei vakioblaze (eikä vähän paranneltukaan) mikään oikotie onneen oo offailuissa, hauskoja peljä kylläkin sitte kun on rakennettu tarpeeks että alkaa toimimaankin. Ja rakentelu on melkoinen ketjureaktio, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja homma lähtee äkkiä lapasesta.

Joku sopiva unimogi vois pelata pelkästään kunnon renkaat laittamalla tossa sun käytössä. Sitte sitimaasturois blazerilla sinne kylille lähtiessä?
X2
Eli voit hyvin pistää ISON kasan euroja nippuun, hommata isot danat tai mielummin porttaalit, 42+ IROK:it, silpoa tai nostaa koria, korottaa 12" ja pimpata uskomatomat kardaanit, pistää pellin alle tuplapuhaltimet jne... Mutta silti siitä ei tule kunnon työkonetta, saati että sen jälkeen saisit luvallisesti ajella kioskille ja takaisin.
Tarkoitus ei tosiaan ole tyrmätä ajatusta, vaan tuoda oma mielipide esille. Blazerihan on vallan mainio hupivehje, itselläkin pian työn alla Veten TPI:n lyöminen pellin alle ja Eatonin M112 päälle huolehtimaan ilman saannista. Ja mitäkö järkeä? EI mitään
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2010, 17:57
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Hei. No nythän tuli paljon asiaa kerralla Enhän minä nyt herneitä vedä, olen täysin avoin ehdotuksille.
Koria oli vakiona korotettu muistaakseni 3-5 tuumaa. Alla vakiona on vain 33 tuumaset pullat joista kankaat paistaa. Eli jos haluan 42-44 tuumaset esim.pitbullin rocker radialit alle niin koko akselisto vaihtoon. Kyllä se minulle passaa, mitä pannaan tilalle ? Vetareista olen jo tietoinen, mutta kun kaikki puhuu jostain vahvistetuista vetareista ja kun en tiedä mistään mitään niin mikä se on hyvä sitte ? Ne saa olla siis mahollisimman julmat että joskus mahollisesti sen bensa kasin pellin alle nakkais. Tosin työkäytössä tuo diesel silti vie, koska työmaalla ei ole mahdollisuutta bensaa tankata (eikä lähimailla muutenkaan +-70km) Mutta siitä ei pääse mihinkään että blazer se olla pitää, siinä vaan on sitä luonnetta mikä puuttuu muista härpäkkeistä. Kulukupuoli on sitte asia erikseen, mutta eiköhän se jollain tuplaturbo kitillä hoidu kuntoon. Vakiona tosin niin mopo kone että viritysvaraa varmasti löytyy kestävyyttää heikentämättä kunnon kitillä.
Löytyykö tähän jotain valmista settiä missä olis kaikki tarvittava, siis voimansiirron osalta. Laatikon välitykset on mitä on, mutta laatikko vaihtuu kuitenkin, kun haluan shifterin tähän. Tässähän on ratti automaatti vakiona..

Eli toisin sanoen nyt ollaan niinku asian ytimessä

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 18:03
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2010, 18:04
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

No jos haluat detroitin metallia akseleihin, voit unohtaa vahvistetut vetari, ja suunata katseen Dana 60 eteen, ja GM 14 pulttinen taakse = kasa rahaa.
Toinen vaihtoehto, porttaliakselit = kasa rahaa + hieman enemmän työtä

Miksi se aski pitää vaihtaa jos haluat toisenlaisen shifterin?
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2010, 18:31
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
No jos haluat detroitin metallia akseleihin, voit unohtaa vahvistetut vetari, ja suunata katseen Dana 60 eteen, ja GM 14 pulttinen taakse = kasa rahaa.
Toinen vaihtoehto, porttaliakselit = kasa rahaa + hieman enemmän työtä

Miksi se aski pitää vaihtaa jos haluat toisenlaisen shifterin?
Dana60 eteen + GM 14 bolt taakse = selvä, mistä saa ?

Laatikko vaihtoon sen takia että sen pitää kestä kasvava teho, ja haluan vaihteet normaali paikalle.
Hurstin shifteri mopari tyyliin sitte että saa vispata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2010, 18:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Hei. No nythän tuli paljon asiaa kerralla Enhän minä nyt herneitä vedä, olen täysin avoin ehdotuksille.
Koria oli vakiona korotettu muistaakseni 3-5 tuumaa. Alla vakiona on vain 33 tuumaset pullat joista kankaat paistaa. Eli jos haluan 42-44 tuumaset esim.pitbullin rocker radialit alle niin koko akselisto vaihtoon. Kyllä se minulle passaa, mitä pannaan tilalle ? Vetareista olen jo tietoinen, mutta kun kaikki puhuu jostain vahvistetuista vetareista ja kun en tiedä mistään mitään niin mikä se on hyvä sitte ? Ne saa olla siis mahollisimman julmat että joskus mahollisesti sen bensa kasin pellin alle nakkais. Tosin työkäytössä tuo diesel silti vie, koska työmaalla ei ole mahdollisuutta bensaa tankata (eikä lähimailla muutenkaan +-70km) Mutta siitä ei pääse mihinkään että blazer se olla pitää, siinä vaan on sitä luonnetta mikä puuttuu muista härpäkkeistä. Kulukupuoli on sitte asia erikseen, mutta eiköhän se jollain tuplaturbo kitillä hoidu kuntoon. Vakiona tosin niin mopo kone että viritysvaraa varmasti löytyy kestävyyttää heikentämättä kunnon kitillä.
Löytyykö tähän jotain valmista settiä missä olis kaikki tarvittava, siis voimansiirron osalta. Laatikon välitykset on mitä on, mutta laatikko vaihtuu kuitenkin, kun haluan shifterin tähän. Tässähän on ratti automaatti vakiona..

Eli toisin sanoen nyt ollaan niinku asian ytimessä
Jos sä kerran olet avoin ehdotuksille, niin mä ehdotan että rauhotut hiukan, luet noi rytarin linkittämät topikit läpi ja funtsailet mitä porukka on tehny autoille ja miksi. Jos osaat englantia niin lueskele vaikka coloradok5.comista juttuja, siellä rakentelevat paljon blazereita. Ootko miettiny millanen budjetti sulla on tähän rojektiin? noi muutokset mitä tarvitaan ei tuu olemaan ihan halpoja. Kymppitonni on sileenä hyvin äkkiä.

ja se laattikko muuttuu rattiautomaatista lattia-automaatiksi ihan vaihdekeppiä vaihtamalla, ellet sä sitten manuaalilaatikkoa halua?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.04.2010, 19:01
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jos sä kerran olet avoin ehdotuksille, niin mä ehdotan että rauhotut hiukan, luet noi rytarin linkittämät topikit läpi ja funtsailet mitä porukka on tehny autoille ja miksi. Jos osaat englantia niin lueskele vaikka coloradok5.comista juttuja, siellä rakentelevat paljon blazereita. Ootko miettiny millanen budjetti sulla on tähän rojektiin? noi muutokset mitä tarvitaan ei tuu olemaan ihan halpoja. Kymppitonni on sileenä hyvin äkkiä.

ja se laattikko muuttuu rattiautomaatista lattia-automaatiksi ihan vaihdekeppiä vaihtamalla, ellet sä sitten manuaalilaatikkoa halua?
No budjettia on varattu sen verran että mielellään mahdollisimman vähän "trial & error" kokeiluja. Eli kunnon autoon kunnon palikat
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä.
No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä
Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista.
Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ? Dana60:stä sanovat jotain että "ihan kaikki" komponentit eivät ole niin kestäviä..
Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin.
Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa

http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html

Pahoittelen vauhkoamista, mutta kun tulee paljon asiaa ja kun ei mistään mitään tiedä niin pakko kysellä että jotain oppii. Kunhan sisäistän vähän näitä asioita niin eiköhän tämä tästä.

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 19:18
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazer-projekti (-83 diesel) 83K5 Maasturiprojektit 66 28.04.2019 13:31
blazer k5 projekti Nutti Maasturiprojektit 286 15.01.2013 18:24
Myyty Blazer K5 -83 projekti jp64 O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2010 13:37
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel savlari O/M/V Ajoneuvot 5 25.10.2008 20:35
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti Suburban95 O/M/V Ajoneuvot 10 16.07.2008 18:54


Sivu luotu: 09:52 (GMT +2).