![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Säästä tuo siviiliajoon, ja hommaa työkoneeksi joku unimog tai bankku? Niillä pääsee oikeasti etenemään jo sillä rahalla jonka meinaat upottaa Blazeriin.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Suoraan sanottuna sillä että ajanko autolla offroadia vai kuljenko työkoneella ei ole oikeastaan mitään väliä, koska kyseessä on kaiketi saman tyyppinen maasto. Paitsi työkoneelle poljetaan traktorilla ensin vähän tien pohojaa ja sahataan puut pois. Eli ei sillä nyt kuitenkaan ihan mihin tahansa lähetä ![]() Olishan se nyt ihan kiva kun blazer guruja täältä löytyy saada neuvoja auton rakentamiseen, eikä arvostelua siitä mihin käyttöön auto tulee ? Enhän minä muiltakaan ole kysellyt mitä autolla tekevät, vaan miten sen ovat rakentaneet ? Sanoohan se järkikin että jos autoon alkaa kymppitonni uppoamaan, ettei sillä ajella pää perseessä puusta puuhun ? Ihmettelen vain.. Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 16:46 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No jos toitsut ja muut uppoaa, niin taitaa upota blazerikin. Eli tarvitset mahdollisimman isoa (korkeaa ja leveää) rengasta alle jotta laite pysyis pinnalla. Sitte tarpeeks tiuhat välitykset kun isot renkaathan "pidentää" välityksiä ja vakioväleillä et tee mitään isojen renkaiden kanssa. Sit vielä lukot akseleille niin voi johonkin päästäkkin. Ja nyt tulee se tympeempi puoli. Noi orkkisakselit ei kestä etkä sä pysty niitä järkevästi vahvistamaan. Eli sä tarviit järeämmät akselit. Siis koko akselistot vaihtoon. Tulee paljon halvemmaks vaihtaa ne kun ostella vakio akseleihin kalliita osia jotka särkyy silti. Orkkis akselit toimii orkkisrenkailla siti-maasturoinnissa, ei jänkhällä 44" nakeilla.
Jos meinaat pitää korin vakiona joudut korottaa alustaa ihan sikana että mahtuu 42"-44" rengas, 38" rengaskin vaatii melko lailla korkeutta. Sitte reilusti korotettuna tulee ongelmia kardaanien kulmien kanssa. Toinen vaihtoehto on pitää auto suht matalana ja leikellä lokareihin tilaa. Tällöin autosta ei tule niin kaatumatautistakaan. Tietty jos vedessä pitää kahlailla ja haluis pinnalla pysyä niin voihan sitä koria korottaa sen 3", omat haittansa siinäkin mutta ehkä käytössäs parempi kompromissi kuin älytön jousikorotus. 6.2 dieselistä ei oo kokemusta mulla itellä, mutta olen kyllä nähnyt että melko voimaton se on vakiona. Turbottamalla toki saa voimaa lisää, kannattavuudesta en osaa sanoa. Bensakasin mä laittaisin, ruiskulla. Älä sit vedä herneitä nenään tästä viestistä, ei oo tarkotus millään lailla masentaa eikä suunnitelmias latistaa, mut kunhan huomaat ettei vakioblaze (eikä vähän paranneltukaan) mikään oikotie onneen oo offailuissa, hauskoja peljä kylläkin sitte kun on rakennettu tarpeeks että alkaa toimimaankin. Ja rakentelu on melkoinen ketjureaktio, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja homma lähtee äkkiä lapasesta. Joku sopiva unimogi vois pelata pelkästään kunnon renkaat laittamalla tossa sun käytössä. Sitte sitimaasturois blazerilla sinne kylille lähtiessä? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eli voit hyvin pistää ISON kasan euroja nippuun, hommata isot danat tai mielummin porttaalit, 42+ IROK:it, silpoa tai nostaa koria, korottaa 12" ja pimpata uskomatomat kardaanit, pistää pellin alle tuplapuhaltimet jne... Mutta silti siitä ei tule kunnon työkonetta, saati että sen jälkeen saisit luvallisesti ajella kioskille ja takaisin. Tarkoitus ei tosiaan ole tyrmätä ajatusta, vaan tuoda oma mielipide esille. Blazerihan on vallan mainio hupivehje, itselläkin pian työn alla Veten TPI:n lyöminen pellin alle ja Eatonin M112 päälle huolehtimaan ilman saannista. Ja mitäkö järkeä? EI mitään ![]()
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hei. No nythän tuli paljon asiaa kerralla
![]() Koria oli vakiona korotettu muistaakseni 3-5 tuumaa. Alla vakiona on vain 33 tuumaset pullat joista kankaat paistaa. Eli jos haluan 42-44 tuumaset esim.pitbullin rocker radialit alle niin koko akselisto vaihtoon. Kyllä se minulle passaa, mitä pannaan tilalle ? Vetareista olen jo tietoinen, mutta kun kaikki puhuu jostain vahvistetuista vetareista ja kun en tiedä mistään mitään niin mikä se on hyvä sitte ? Ne saa olla siis mahollisimman julmat että joskus mahollisesti sen bensa kasin pellin alle nakkais. Tosin työkäytössä tuo diesel silti vie, koska työmaalla ei ole mahdollisuutta bensaa tankata (eikä lähimailla muutenkaan +-70km) Mutta siitä ei pääse mihinkään että blazer se olla pitää, siinä vaan on sitä luonnetta mikä puuttuu muista härpäkkeistä. Kulukupuoli on sitte asia erikseen, mutta eiköhän se jollain tuplaturbo kitillä hoidu kuntoon. Vakiona tosin niin mopo kone että viritysvaraa varmasti löytyy kestävyyttää heikentämättä kunnon kitillä. Löytyykö tähän jotain valmista settiä missä olis kaikki tarvittava, siis voimansiirron osalta. Laatikon välitykset on mitä on, mutta laatikko vaihtuu kuitenkin, kun haluan shifterin tähän. Tässähän on ratti automaatti vakiona.. Eli toisin sanoen nyt ollaan niinku asian ytimessä ![]() Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 18:03 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No jos haluat detroitin metallia akseleihin, voit unohtaa vahvistetut vetari, ja suunata katseen Dana 60 eteen, ja GM 14 pulttinen taakse = kasa rahaa.
Toinen vaihtoehto, porttaliakselit = kasa rahaa + hieman enemmän työtä ![]() Miksi se aski pitää vaihtaa jos haluat toisenlaisen shifterin?
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Laatikko vaihtoon sen takia että sen pitää kestä kasvava teho, ja haluan vaihteet normaali paikalle. Hurstin shifteri mopari tyyliin sitte että saa vispata. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
ja se laattikko muuttuu rattiautomaatista lattia-automaatiksi ihan vaihdekeppiä vaihtamalla, ellet sä sitten manuaalilaatikkoa halua? |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä. No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista. Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ? Dana60:stä sanovat jotain että "ihan kaikki" komponentit eivät ole niin kestäviä.. Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin. Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa ![]() http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html Pahoittelen vauhkoamista, mutta kun tulee paljon asiaa ja kun ei mistään mitään tiedä niin pakko kysellä että jotain oppii. Kunhan sisäistän vähän näitä asioita niin eiköhän tämä tästä. Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 19:18 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Blazer-projekti (-83 diesel) | 83K5 | Maasturiprojektit | 66 | 28.04.2019 13:31 |
blazer k5 projekti | Nutti | Maasturiprojektit | 286 | 15.01.2013 18:24 |
Myyty Blazer K5 -83 projekti | jp64 | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 12.01.2010 13:37 |
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel | savlari | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 25.10.2008 20:35 |
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti | Suburban95 | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 16.07.2008 18:54 |