Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.04.2010, 17:39
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No jos toitsut ja muut uppoaa, niin taitaa upota blazerikin. Eli tarvitset mahdollisimman isoa (korkeaa ja leveää) rengasta alle jotta laite pysyis pinnalla. Sitte tarpeeks tiuhat välitykset kun isot renkaathan "pidentää" välityksiä ja vakioväleillä et tee mitään isojen renkaiden kanssa. Sit vielä lukot akseleille niin voi johonkin päästäkkin. Ja nyt tulee se tympeempi puoli. Noi orkkisakselit ei kestä etkä sä pysty niitä järkevästi vahvistamaan. Eli sä tarviit järeämmät akselit. Siis koko akselistot vaihtoon. Tulee paljon halvemmaks vaihtaa ne kun ostella vakio akseleihin kalliita osia jotka särkyy silti. Orkkis akselit toimii orkkisrenkailla siti-maasturoinnissa, ei jänkhällä 44" nakeilla.

Jos meinaat pitää korin vakiona joudut korottaa alustaa ihan sikana että mahtuu 42"-44" rengas, 38" rengaskin vaatii melko lailla korkeutta. Sitte reilusti korotettuna tulee ongelmia kardaanien kulmien kanssa. Toinen vaihtoehto on pitää auto suht matalana ja leikellä lokareihin tilaa. Tällöin autosta ei tule niin kaatumatautistakaan. Tietty jos vedessä pitää kahlailla ja haluis pinnalla pysyä niin voihan sitä koria korottaa sen 3", omat haittansa siinäkin mutta ehkä käytössäs parempi kompromissi kuin älytön jousikorotus.

6.2 dieselistä ei oo kokemusta mulla itellä, mutta olen kyllä nähnyt että melko voimaton se on vakiona. Turbottamalla toki saa voimaa lisää, kannattavuudesta en osaa sanoa. Bensakasin mä laittaisin, ruiskulla.

Älä sit vedä herneitä nenään tästä viestistä, ei oo tarkotus millään lailla masentaa eikä suunnitelmias latistaa, mut kunhan huomaat ettei vakioblaze (eikä vähän paranneltukaan) mikään oikotie onneen oo offailuissa, hauskoja peljä kylläkin sitte kun on rakennettu tarpeeks että alkaa toimimaankin. Ja rakentelu on melkoinen ketjureaktio, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja homma lähtee äkkiä lapasesta.

Joku sopiva unimogi vois pelata pelkästään kunnon renkaat laittamalla tossa sun käytössä. Sitte sitimaasturois blazerilla sinne kylille lähtiessä?
X2
Eli voit hyvin pistää ISON kasan euroja nippuun, hommata isot danat tai mielummin porttaalit, 42+ IROK:it, silpoa tai nostaa koria, korottaa 12" ja pimpata uskomatomat kardaanit, pistää pellin alle tuplapuhaltimet jne... Mutta silti siitä ei tule kunnon työkonetta, saati että sen jälkeen saisit luvallisesti ajella kioskille ja takaisin.
Tarkoitus ei tosiaan ole tyrmätä ajatusta, vaan tuoda oma mielipide esille. Blazerihan on vallan mainio hupivehje, itselläkin pian työn alla Veten TPI:n lyöminen pellin alle ja Eatonin M112 päälle huolehtimaan ilman saannista. Ja mitäkö järkeä? EI mitään

__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.04.2010, 17:57
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Hei. No nythän tuli paljon asiaa kerralla Enhän minä nyt herneitä vedä, olen täysin avoin ehdotuksille.
Koria oli vakiona korotettu muistaakseni 3-5 tuumaa. Alla vakiona on vain 33 tuumaset pullat joista kankaat paistaa. Eli jos haluan 42-44 tuumaset esim.pitbullin rocker radialit alle niin koko akselisto vaihtoon. Kyllä se minulle passaa, mitä pannaan tilalle ? Vetareista olen jo tietoinen, mutta kun kaikki puhuu jostain vahvistetuista vetareista ja kun en tiedä mistään mitään niin mikä se on hyvä sitte ? Ne saa olla siis mahollisimman julmat että joskus mahollisesti sen bensa kasin pellin alle nakkais. Tosin työkäytössä tuo diesel silti vie, koska työmaalla ei ole mahdollisuutta bensaa tankata (eikä lähimailla muutenkaan +-70km) Mutta siitä ei pääse mihinkään että blazer se olla pitää, siinä vaan on sitä luonnetta mikä puuttuu muista härpäkkeistä. Kulukupuoli on sitte asia erikseen, mutta eiköhän se jollain tuplaturbo kitillä hoidu kuntoon. Vakiona tosin niin mopo kone että viritysvaraa varmasti löytyy kestävyyttää heikentämättä kunnon kitillä.
Löytyykö tähän jotain valmista settiä missä olis kaikki tarvittava, siis voimansiirron osalta. Laatikon välitykset on mitä on, mutta laatikko vaihtuu kuitenkin, kun haluan shifterin tähän. Tässähän on ratti automaatti vakiona..

Eli toisin sanoen nyt ollaan niinku asian ytimessä

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 18:03
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.04.2010, 18:04
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

No jos haluat detroitin metallia akseleihin, voit unohtaa vahvistetut vetari, ja suunata katseen Dana 60 eteen, ja GM 14 pulttinen taakse = kasa rahaa.
Toinen vaihtoehto, porttaliakselit = kasa rahaa + hieman enemmän työtä

Miksi se aski pitää vaihtaa jos haluat toisenlaisen shifterin?
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.04.2010, 18:31
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
No jos haluat detroitin metallia akseleihin, voit unohtaa vahvistetut vetari, ja suunata katseen Dana 60 eteen, ja GM 14 pulttinen taakse = kasa rahaa.
Toinen vaihtoehto, porttaliakselit = kasa rahaa + hieman enemmän työtä

Miksi se aski pitää vaihtaa jos haluat toisenlaisen shifterin?
Dana60 eteen + GM 14 bolt taakse = selvä, mistä saa ?

Laatikko vaihtoon sen takia että sen pitää kestä kasvava teho, ja haluan vaihteet normaali paikalle.
Hurstin shifteri mopari tyyliin sitte että saa vispata.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.04.2010, 18:52
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Hei. No nythän tuli paljon asiaa kerralla Enhän minä nyt herneitä vedä, olen täysin avoin ehdotuksille.
Koria oli vakiona korotettu muistaakseni 3-5 tuumaa. Alla vakiona on vain 33 tuumaset pullat joista kankaat paistaa. Eli jos haluan 42-44 tuumaset esim.pitbullin rocker radialit alle niin koko akselisto vaihtoon. Kyllä se minulle passaa, mitä pannaan tilalle ? Vetareista olen jo tietoinen, mutta kun kaikki puhuu jostain vahvistetuista vetareista ja kun en tiedä mistään mitään niin mikä se on hyvä sitte ? Ne saa olla siis mahollisimman julmat että joskus mahollisesti sen bensa kasin pellin alle nakkais. Tosin työkäytössä tuo diesel silti vie, koska työmaalla ei ole mahdollisuutta bensaa tankata (eikä lähimailla muutenkaan +-70km) Mutta siitä ei pääse mihinkään että blazer se olla pitää, siinä vaan on sitä luonnetta mikä puuttuu muista härpäkkeistä. Kulukupuoli on sitte asia erikseen, mutta eiköhän se jollain tuplaturbo kitillä hoidu kuntoon. Vakiona tosin niin mopo kone että viritysvaraa varmasti löytyy kestävyyttää heikentämättä kunnon kitillä.
Löytyykö tähän jotain valmista settiä missä olis kaikki tarvittava, siis voimansiirron osalta. Laatikon välitykset on mitä on, mutta laatikko vaihtuu kuitenkin, kun haluan shifterin tähän. Tässähän on ratti automaatti vakiona..

Eli toisin sanoen nyt ollaan niinku asian ytimessä
Jos sä kerran olet avoin ehdotuksille, niin mä ehdotan että rauhotut hiukan, luet noi rytarin linkittämät topikit läpi ja funtsailet mitä porukka on tehny autoille ja miksi. Jos osaat englantia niin lueskele vaikka coloradok5.comista juttuja, siellä rakentelevat paljon blazereita. Ootko miettiny millanen budjetti sulla on tähän rojektiin? noi muutokset mitä tarvitaan ei tuu olemaan ihan halpoja. Kymppitonni on sileenä hyvin äkkiä.

ja se laattikko muuttuu rattiautomaatista lattia-automaatiksi ihan vaihdekeppiä vaihtamalla, ellet sä sitten manuaalilaatikkoa halua?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.04.2010, 19:01
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Jos sä kerran olet avoin ehdotuksille, niin mä ehdotan että rauhotut hiukan, luet noi rytarin linkittämät topikit läpi ja funtsailet mitä porukka on tehny autoille ja miksi. Jos osaat englantia niin lueskele vaikka coloradok5.comista juttuja, siellä rakentelevat paljon blazereita. Ootko miettiny millanen budjetti sulla on tähän rojektiin? noi muutokset mitä tarvitaan ei tuu olemaan ihan halpoja. Kymppitonni on sileenä hyvin äkkiä.

ja se laattikko muuttuu rattiautomaatista lattia-automaatiksi ihan vaihdekeppiä vaihtamalla, ellet sä sitten manuaalilaatikkoa halua?
No budjettia on varattu sen verran että mielellään mahdollisimman vähän "trial & error" kokeiluja. Eli kunnon autoon kunnon palikat
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä.
No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä
Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista.
Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ? Dana60:stä sanovat jotain että "ihan kaikki" komponentit eivät ole niin kestäviä..
Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin.
Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa

http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html

Pahoittelen vauhkoamista, mutta kun tulee paljon asiaa ja kun ei mistään mitään tiedä niin pakko kysellä että jotain oppii. Kunhan sisäistän vähän näitä asioita niin eiköhän tämä tästä.

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 19:18
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.04.2010, 19:16
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso on kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.542
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Alajarvi84 Näytä viesti
Ok, eli shifterin lattiaan saa ilman boksin vaihtoa. Tämä selvä.
No enhän minä nyt niin kierroksilla käy kuitenkaan..vielä
Itse asiassa koko ajan lukenut erinäisillä foorumeilla asiaa akseleista.
Olen saanut sen käsityksen että Dana70 tai Dana80 olis likempänä totuutta kestävyyden suhteen ?
Toki eri auto kyseessä mutta kun akseleista puhutaan tässäkin.
Tossa olis linkkiä, voiko joku vähän tulkata kun englanti muuten hyvä mutta ammatti sanasto vähän hakusessa

http://forums.fourwheeler.com/70/652...olt/index.html
Tossa linkissä puhutaan taka-akselin valinnasta. Taka-akseliksi D60 on kovassa käytössä vähän pieni ja D70 tai D80 varmasti vahvempia, mutta hinta / kestävyys suhteeltaan ylivoimainen on gm14bolt FullFloater jossa 10,5" lautaspyörä. (14pulttisia on myös pienempinä semifloatterina, mitä tulee välttää).

Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin.

Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.04.2010, 19:25
Alajarvi84 Alajarvi84 ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.04.10
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 13
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Tossa linkissä puhutaan taka-akselin valinnasta. Taka-akseliksi D60 on kovassa käytössä vähän pieni ja D70 tai D80 varmasti vahvempia, mutta hinta / kestävyys suhteeltaan ylivoimainen on gm14bolt FullFloater jossa 10,5" lautaspyörä. (14pulttisia on myös pienempinä semifloatterina, mitä tulee välttää).

Etuakseliksi D60 on järein mikä sopii suoraan ja se kestää vahvistettuna mitä vaan, vakionakin riittää todella pitkälle ja takaisin.

Eli D60 eteen ja 14B FF taakse on mun suositus. En usko että sun kannatta ruveta asentamaan tai teettämään portaaliakseli muutosta, voi olla turhan laaja työmaa. Ja koita tehdä kaikki muutokset vain yhden kerran, kaikista kalleinta rakentamista on tehä hommat vaiheittain, tyyliin vahvemmat vetoakselit > isommat akselit > niihin vahvemmat vetarit > portaalit > niihin ralliosia. tai renkaiksi 35", sitte 39" sitte 44" jne.jne. Eli malta miettiä valmiiks ja tee kerralla.
Ok. Tarkoitus on juuri selvittää mitkä palikat kannattaa laittaa ja laittaa ne sitten kerralla. Tähän asti siis selvillä se että Dana60 eteen ja Gm 14bolt FullFloater taakse. Tuli kyllä sellasta sanastoa taas että huh huh, pitää piettää kahavi+tupakki tauko että pysyy perässä

No niin, tossa löyty juttua turbotuksesta. Yli 170 kaakkia ravitty 6.2 dieselistä, ei paha sanoisinko kun ottaa huomioon kuinka mopo vakiona on. http://www.fourwheeler.com/projectbu...kit/index.html
Mitähän kittiä tuossa on käytetty ? Joku sidewinder niminen ilmeisesti.. 0.7bar ahtoja kestää vakiona ;D

Pistin viestiä banksin porukalle turbo kitistä. Katotaan mitä vastaavat, pyysin mahdollisimman rajua turbo pakettia eli maximum hp + torque gain ;D

Viimeksi muokannut Alajarvi84 : 04.04.2010 20:20
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.04.2010, 22:38
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.618
Perusasetus

Jep, akseleiksi nuo D60 ja 14FF, tuolla on ollu markkinapuolella myynnissäkin niitä. Sellainen pari tonnia menee niihin. Välitykset yleensä olleet 4.56, lukkoa ei ole D60:sä, ja 14FF:ssä saattaa olla Gov-Lok. Eteen ARB:n ilmalukko, tonnilla, ja taakse vaikkapa Detroit Locker ~600€. Etuakseliin vois tietty vaihtaa 35-rihlaiset ulommat vetarit ja korvata napalukot vetolevyillä. Siinä paukkuu taas euroja... Niin, ja ohjaus pitää luonnollisesti olla cross-overi että toimii ja ohjautuu haluttuun suuntaan myös kun ollaan ristiriipunnassa. Moottorin alla oleva palkki pitää vaihtaa että cross-overi onnistuu. Kardaaneiksi 1410-ristikkoiset, vaikkapa High Angle Drivelinesta. Akseleiden joukit pitää vaihtaa isomiksi näille, samaten jakikseen. Ja jos halutaan pomminvarma jakis, niin Atlas jos rahasta ei ole pulaa, tai sitten 3:1 välitteinen NP205 (ei halpa sekään). Noihin on jo menny kymppi helposti, ja renkaatkin puuttuu.

6.2 diesel kestää vakiona noin 0.5-0.6 bar ahdot, ja yhdellä turbolla. Kahdesta ei ole vastaavaa hyötyä. Turboksi voi laittaa 6.5 litraisen paketin, mutta se ei ihan sovi jos on ilmastointi, ottaa kiinni koteloon. Lohko näissä on heikko, jos kampuran dampperi on paskana, lohkoon tulee halkeamia jotka lopulta katkaisevat kampuran. Runkolaakeripukeille kannattaa laittaa tukiraudat jotka estävät värinöitä aiheuttamasta vaurioita. Itse korvaisin myös jakoketjun Pete Jacksonin ratassarjalla, sekä kansipultit pinnapulteilla (samalla vaivalla vaihtaa myös laadukkaat turbon kestävät kannentiivisteet)

Jos päätyy vaihtamaan koneen, niin 6.2 litraisista sellainen minkä valunumero loppuu numeroon 599. Tai sit on vaihtoehtoina 6.5 litrainen Optimizer tai P400.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 04.04.2010 22:40
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazer-projekti (-83 diesel) 83K5 Maasturiprojektit 66 28.04.2019 13:31
blazer k5 projekti Nutti Maasturiprojektit 286 15.01.2013 18:24
Myyty Blazer K5 -83 projekti jp64 O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2010 13:37
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel savlari O/M/V Ajoneuvot 5 25.10.2008 20:35
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti Suburban95 O/M/V Ajoneuvot 10 16.07.2008 18:54


Sivu luotu: 11:47 (GMT +2).