Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #16  
Vanha 04.04.2010, 17:39
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
No jos toitsut ja muut uppoaa, niin taitaa upota blazerikin. Eli tarvitset mahdollisimman isoa (korkeaa ja leveää) rengasta alle jotta laite pysyis pinnalla. Sitte tarpeeks tiuhat välitykset kun isot renkaathan "pidentää" välityksiä ja vakioväleillä et tee mitään isojen renkaiden kanssa. Sit vielä lukot akseleille niin voi johonkin päästäkkin. Ja nyt tulee se tympeempi puoli. Noi orkkisakselit ei kestä etkä sä pysty niitä järkevästi vahvistamaan. Eli sä tarviit järeämmät akselit. Siis koko akselistot vaihtoon. Tulee paljon halvemmaks vaihtaa ne kun ostella vakio akseleihin kalliita osia jotka särkyy silti. Orkkis akselit toimii orkkisrenkailla siti-maasturoinnissa, ei jänkhällä 44" nakeilla.

Jos meinaat pitää korin vakiona joudut korottaa alustaa ihan sikana että mahtuu 42"-44" rengas, 38" rengaskin vaatii melko lailla korkeutta. Sitte reilusti korotettuna tulee ongelmia kardaanien kulmien kanssa. Toinen vaihtoehto on pitää auto suht matalana ja leikellä lokareihin tilaa. Tällöin autosta ei tule niin kaatumatautistakaan. Tietty jos vedessä pitää kahlailla ja haluis pinnalla pysyä niin voihan sitä koria korottaa sen 3", omat haittansa siinäkin mutta ehkä käytössäs parempi kompromissi kuin älytön jousikorotus.

6.2 dieselistä ei oo kokemusta mulla itellä, mutta olen kyllä nähnyt että melko voimaton se on vakiona. Turbottamalla toki saa voimaa lisää, kannattavuudesta en osaa sanoa. Bensakasin mä laittaisin, ruiskulla.

Älä sit vedä herneitä nenään tästä viestistä, ei oo tarkotus millään lailla masentaa eikä suunnitelmias latistaa, mut kunhan huomaat ettei vakioblaze (eikä vähän paranneltukaan) mikään oikotie onneen oo offailuissa, hauskoja peljä kylläkin sitte kun on rakennettu tarpeeks että alkaa toimimaankin. Ja rakentelu on melkoinen ketjureaktio, kaikki vaikuttaa kaikkeen ja homma lähtee äkkiä lapasesta.

Joku sopiva unimogi vois pelata pelkästään kunnon renkaat laittamalla tossa sun käytössä. Sitte sitimaasturois blazerilla sinne kylille lähtiessä?
X2
Eli voit hyvin pistää ISON kasan euroja nippuun, hommata isot danat tai mielummin porttaalit, 42+ IROK:it, silpoa tai nostaa koria, korottaa 12" ja pimpata uskomatomat kardaanit, pistää pellin alle tuplapuhaltimet jne... Mutta silti siitä ei tule kunnon työkonetta, saati että sen jälkeen saisit luvallisesti ajella kioskille ja takaisin.
Tarkoitus ei tosiaan ole tyrmätä ajatusta, vaan tuoda oma mielipide esille. Blazerihan on vallan mainio hupivehje, itselläkin pian työn alla Veten TPI:n lyöminen pellin alle ja Eatonin M112 päälle huolehtimaan ilman saannista. Ja mitäkö järkeä? EI mitään
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Blazer-projekti (-83 diesel) 83K5 Maasturiprojektit 66 28.04.2019 13:31
blazer k5 projekti Nutti Maasturiprojektit 286 15.01.2013 18:24
Myyty Blazer K5 -83 projekti jp64 O/M/V Ajoneuvot 1 12.01.2010 13:37
Myydään M: Chevrolet Blazer K5 diesel savlari O/M/V Ajoneuvot 5 25.10.2008 20:35
Myydään M:Blazer 6.2D -83 2+3 paku projekti Suburban95 O/M/V Ajoneuvot 10 16.07.2008 18:54


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).