Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.03.2010, 17:38
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Perusasetus

siistiä
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 17:49
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Perusasetus

No ei jätä, kun on laskettu alustaa noin 5 senttiä ja vielä etumurikkaa muutama sentti päälle. Joustot on rajoitettu, ettei juuri pyörä pysty nousemaan. Citymaastureissa on enemmän maavaraa murikkojen alla. Citymaastureissa on sentään jatkuva neliveto ja mulla vaan takaveto, jossa vapariperä, eli luistonrajoitin poistettu. Alla kuukauden päästä sliksit, joten ei mene hangessa ei. Tosin ei kuukauden päästä ole hankeakaan.. P.S. tästäkin saa höyrytä ja kaikki on totta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
On se isutsu aika peli jos se tarvii arb:t ja ketjut jättääkseen vakiorengas uatsin hangessa! Vai jättääkö?
Tää on kyllä loistava topikki, toivottavasti porukka jaksaa höyrytä vielä pitkään!
Vanha 09.03.2010, 18:57
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Vieläki meni väärin... tasauspyörästö jakaa voiman aina suhteessa 50/50! Pyörintänopeus voi jakautua 0-100 pyörien kesken. Elikkä jos se toinen sutii ja toinen ei, ne vetää silti saman verran.
Lukolla tasauspyörästöä estetään toimimasta, jolloin vetoa voi olla 0-100% kitkasta riippuen pyörien välillä, mutta pyörintänopeus molemmilla pyörillä on sama.
No perkules menee niin teknilliseksi että tässä täytyy kyseenalaistaa kaikki mitä on kirjoissa opiskeltu joten moggi varmaan korjaa sitten kaikki nuo maailmallakin olevat virheet samaan syssyyn

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tasausp...t%C3%B6n_lukko

Tosin nyt ollaan niin kaukana alkuperäisestä aiheesta että nyt pitää pistää jo lukkoon ja bannia off topicin kylvämisestä.

Kiitos ja anteeksi

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 18:59
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 18:59
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Perusasetus

on muuten oikeesti kiva lukee kun aikuiset lapset kinaa siitä että kumman äiskä tekee paremmat ruoat.

paskat mersuista ja uazeista,nivoista ja mitä ne nyt oli, JEEPPI rulettaa
Vanha 09.03.2010, 20:43
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani

Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Perusasetus

tää vastaa kohta sitä taannoista nerd-o:n topiccia..
Vanha 09.03.2010, 21:43
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Talking

pakko heittee lissee löylyä kun uatsimiehillä keittää...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Arvoisat MB tosikot,siis koskee ihan kaikkia tosikkoja,jotka SUURESSA viisaudessaan lukivat viestini ja ehkäpä jotenkin taisivat maitonsa keittää pohjaan johtuen kaiketi syystä että JULKESIN olla kehumatta meseä vaikka sellaisen omistankin.Voinen kertoa että tallissani tahi tallini ulkopuolella minulla on nytkin melko kattava valikoima erilaisia maastoautoja,tarkoittaen eritasoisia maastomenijöitä.Toki alkaen tuosta Herrojen vaiko lie narrien haukkumasta Uaz merkkisestä menijästä porttaaliakseli putkihässäkkään ja sitten siinä välissä se G mese ja 360 cu in myllyllä oleva suora akselinen putkihässäkkä.
Erittäin mielenkiintoista, mutta mitenkä liittyy topikin aiheeseen ?

Lainaus:
.Eli minä rukka ihan vain kokemuksesta mielipiteitäni julkaisen.Ymmärtääkseni joku siellä aikaisemmin arvosteli että jos puihin osuu niin se on ajotaidottomuuttani ja kun kirjoitin tuosta tekniikka autoilusta niin taisikin osua puuhun ,niin tai puupäähän.
Niin itse kertoilit että oot saanu lommoja mersun kylkeen ja että tämä on auton syy, jota en vieläkään käsitä koska itse en ole ajellut puita päin mersullani, ehkä kyseessä on juurikin ajotaito ja mahdollisesti ripaus järkeä olla ajamatta autoa lommoille.

Lainaus:
Tällä Uazilla jolla haastoin,ajelin viimevuonna jotakuinkin 7000km karjalan mailla ja tosipienin remontein,.
uatsi miehillä pienetkin remontit on suhteellisia... meseeni en ole käytännössä joutunut tekemään minkäälaista teknistä remonttia (ellei pientä ajankuluksi tehtyä modifikaatiota lasketa)
Lainaus:
edessä nyt syvä kumarrus URPOT G Mese ja golffi.
urpot g mese ja golffi...hmmm mitähän tälläkin sitten tarkoitat ??? pelaatko mahdollisesti golffia vai...

Lainaus:
Ettekä paljoakaan taida tietää mesen ns vahvoista akseleista jollette o pilkkonu yhtään lukkovipua tai sylinteriä taikka murrosta..
lukkovipu toimii mesessä kuin junan vessa kun sitä käytetään oikein, omassa on kerran kyseinen vipu suoristettu, kun ilmeisesti edellinen omistaja ei ole osannut käyttää. Sylintereissä rikkuvaa lähinnä tiivisteet jotka on helppo vaihtaa, eikä näitäkään auton elinaikana varmaan tarvi montaa kappaletta vaihtaa. Murroksia en ole vielä ainuttakaan saanut rikki, vaikka on 35" renkaat ja tehoakin reilusti yli tuplaten mitä alkuperäisessä, ehkä tähänkin jotenkin liittyy ajotaito ja järjenkäyttö, kukatietää...
Lainaus:
AI NIIN VANNAPEE...NIIN olikos miestä lähtemään vakiota vastaan vakiolla???Keitteleekö???
Lähden mielelläni ajeleen mutta kun mulla on kulissit kunnossa isolla velkarahalla kuulemma niin ei ole varaa ostaa vakioo gee mersua, mutta jos tasapuolisuuden vuoksi virität siihen uotsiis 35" renkaat ja koneeseen reilu 200 heppaa niin sitten voidaan käydä mittaamassa että kummassa on kestävämmät akselit ja kuinka paljon mä sitten sulle häviän, niinhän sä uhosit tuolla aikasemmin. Ja täälläpäin ei keitellä muutakuin pontikkaa

Ja lopuksi vielä haluan sanoa ettei tämä koko kirjoitus menisi aivan lapsellisuuksiin niin muutaman järjen sanan teille kaikille maastoautoilun ystäville: mersuonparasmersuonparasmersuonparas, köyhät hei, mullapas onkin lukot ja viel vakiona.
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 21:44
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Perusasetus

Tää taitaa kyllä olla olla ihan paras topikki pitkiin aikoihin.. Lisää
Vastaa lainaten
Vanha 09.03.2010, 22:13
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Thumbs up

http://www.youtube.com/watch#!v=ZmD_...eature=related

Sopii aiheeseen...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 08:26
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Perusasetus

Vittu mitä paskaa jo kuuden sivun verran (tää viesti nostaa hiukan tasoa), onko kaikki modet ottanu loparit?

Siirtäkää edes shittiosastolle...

Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 08:55
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Perusasetus

Pajeroon ku laittaa MERSUN koneen ja vaihteiston (ha) ni siitä tulee pomminvarma suokiitäjä jotenka pistäkääs kaikki nyt mielestänne parhaat osat yhteen ja kattokaa mitä tuli ,maksoi ja painoi.
Vanha 10.03.2010, 10:19
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator

Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Vittu mitä paskaa jo kuuden sivun verran (tää viesti nostaa hiukan tasoa), onko kaikki modet ottanu loparit?

Siirtäkää edes shittiosastolle...
Annetaan nyt" poikien" päästellä höyryjä, ymmärtääkseni kukaan ei ole vielä saanut "osumia" tän topicin takia.
Ja jossain välissä täällä on pari lausetta asiaakin.
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 12:18
Gary Grand:n Avatar
Gary Grand Gary Grand ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 10.11.04
Sijainti: Petäjävesi, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Annetaan nyt" poikien" päästellä höyryjä, ymmärtääkseni kukaan ei ole vielä saanut "osumia" tän topicin takia.
Missä kohtaa?!??!

Edittiä:
Ai niin, tuo otsikko...
Vanha 10.03.2010, 17:38
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
HYvä Pauli!!Taitaapi olla mersu uskovaisilla lämpöongelma...Asentaisit vaikka ilmastoinnin siihen mersuun niin ei tu hiki noin helposti,HUH HUH.
Kaikki kansa on verolle pantava,Tiiselimersuverolle,tokihan mese on paras,tähti keulalla sen kertoo.Vasen alasakara ajan milloin hajos eli 08.00 yläsakara kun merkkimiehet lähtikin syömään 12.00 ja oikea alasakara kun pojat läks kotio 16.00
Hei haloo,kun se mese niin etevä niin miksi menit moukka loistopelin pilaamaan???Ja kun sitä ajotaitoa piisaa niin tulepa vaan näyttämään kuinka AATUN aarre etenee ja kolhimatta metsässä kurvailee,vot olla varma että me kisa saadaan,ajattelinkin jo aikaisemminkin lanseerata ajatelman ns haastekisasta,eli tällee sopivasti haastepareja ajamaa ja ponnistamaan kuinka käy,tiedossa jo valmiiks muutama helppo haastettava...
Rupesin jo miettimään että pitäiskö laittaa uaziin uusi ilmansuodatin jottei ahdista vanha kun läppiä raottelee ja antaa voiman virrata.Eihä se kai mersumiestä haittaa kun kerron että tos Uatsis on orkkis porttaalit ja lukot ja se uudenmallin 2.8 16venai mylly.ORKKIS....Kaikkea se toveri rakentelee,tukivarretkin kuin mesessä!!!Ihme juttu!Mittasin kerran etujousia,taisvat vakoilla range roveria..NO joo,toivottavasti tiemme kohtaavat,mieshän se on mersumieskin vai olikse hävinny vai mikä se oli.TÄ???
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 17:54
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Perusasetus

Jes, tulihan se uokki meitä viihdyttään taas. Kyllä saa nauraa, että maha on kipiänä.. No semmosia ne pojat on, märät unet ku kohta täyttää 15, että saa laillisesti ajaa mopolla. Ei siinä jatka ihmeessä samaan malliin.
Vanha 10.03.2010, 17:59
Legenda

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Jes, tulihan se uokki meitä viihdyttään taas. Kyllä saa nauraa, että maha on kipiänä.. No semmosia ne pojat on, märät unet ku kohta täyttää 15, että saa laillisesti ajaa mopolla. Ei siinä jatka ihmeessä samaan malliin.
Nykynuoriso ajaa mopoautoilla...
Jokivarren VPK
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 18:09
Konkari++

Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Perkkeles ku ei vaan kerkiä tääl netis notkua ku pitää rakennella tota vanhaa geetä uatsin näköseköseks että kehtaa ajella!!Hankalin homma on panjojen rälläköinti halki että näyttää uatsilt.Sen öljyjen valumisenhan mä voin järkätä ovelasti jättämällä ropun löyssälle,kiva kun molemmissa valmiiks 5 pulttiset vanteet niin ei kukaan tajuu.Pakoputkiston tein aitoon germaanityyliin sisään pöllyttäväksi ja ulos kaiutin josta soittelen UATSIN sulosävelet niille uponneille germanilaisten harrastajille ns hämäykseks.Tosinkin voipi olla että tarkkasilmäisimmät tajuu ettei o aito Ulianovskin tuote kun siel on volkkarin jakkarat...
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 18:52
Konkari++

Perusasetus

Voi hitsin hitsi,nyt mun pitääkin jo lähteä lypsämään sonnit,ja iskä sano jotta se vetelehtiminen koneen äärellä saa loppua ja vielä ettei saa valehella netissä,joku voi loukkaantua,niin ja sit se sano että mersu on paras,niin ja sittense sano että tosimersumiehen tietää siitä että se on mersumies,niin ja että ei mulla olekaan mitään uatsia,mä vaan olen kuunnellu aarmeijan käyneitten isojenpoikien juttuja ja ne on sanonu että uatsit on parhaita korjata pois pihasta ja heti ja toi pappatunska tulee mulle kunnes mä täytä edes 12 ja sitten se sano vielä että kyllä nyt tarvii jo nöyrtyä mersumiesten edessä kun ne on niin isoja ja painavia,ne mersut.Ja sitten vielä se sano ettei ne armeijankäyneet nykynuoret tiedä mitään kun niillähä onkin lantrooverit käytössä nniin ja sittenvielä ettei ne enklesmannit osaa etes sähköjä tehä ja kyllä mersu on paras vaikka rakenneltunakin...
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 18:57
apiaani:n Avatar
apiaani apiaani ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 01.01.07
Sijainti: Panelia
Perusasetus

Lainaus:
Voi hitsin hitsi,nyt mun pitääkin jo lähteä lypsämään sonnit,ja iskä sano jotta se vetelehtiminen koneen äärellä saa loppua ja vielä ettei saa valehella netissä,joku voi loukkaantua,niin ja sit se sano että mersu on paras,niin ja sittense sano että tosimersumiehen tietää siitä että se on mersumies,niin ja että ei mulla olekaan mitään uatsia,mä vaan olen kuunnellu aarmeijan käyneitten isojenpoikien juttuja ja ne on sanonu että uatsit on parhaita korjata pois pihasta ja heti ja toi pappatunska tulee mulle kunnes mä täytä edes 12 ja sitten se sano vielä että kyllä nyt tarvii jo nöyrtyä mersumiesten edessä kun ne on niin isoja ja painavia,ne mersut.Ja sitten vielä se sano ettei ne armeijankäyneet nykynuoret tiedä mitään kun niillähä onkin lantrooverit käytössä nniin ja sittenvielä ettei ne enklesmannit osaa etes sähköjä tehä ja kyllä mersu on paras vaikka rakenneltunakin...
Nyt oikeesti, mee hoitoon.
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 19:01
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Nyt oikeesti, mee hoitoon.
VITTU teepä ite kokopäivä töitä kuulosuojaimet päässä,jollei lähe kiertää niin ei o mitään mikä kiertäis.ISKÄ SANO!!!
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 21:56
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Siirsin tän chit-chatiin - alkaa alkaa olemaan tekniikan osuus aika vähissä tässä topicissa.
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 22:04
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Jouni keräs pisteet.

OT: Miten on voisko tohon nikin viereen saada vaikka syntymäajan näkyviin? Aattelin vaan, ni ihmiset tietäs, että miten vakavasti kannattaa ruveta asioista vääntämään?

Vittu mersut ja uatsit on ihan perseestä ku mei iskä sano et vittu tojota on paras

Älä rupee, vittu oon mie enneki liimannu tarroja autoon

Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 22:14
Legenda

Talking

Lainaus:
Jouni keräs pisteet.

OT: Miten on voisko tohon nikin viereen saada vaikka syntymäajan näkyviin? Aattelin vaan, ni ihmiset tietäs, että miten vakavasti kannattaa ruveta asioista vääntämään?

Vittu mersut ja uatsit on ihan perseestä ku mei iskä sano et vittu tojota on paras

"Olen mie ajanu ennenkin...!!!"
http://www.youtube.com/watch?v=iJn50vGhEk0
Jokivarren VPK
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 22:25
Konkari++

Perusasetus

Lainaus:
Jouni keräs pisteet.

Just ku mersuintoilijatkin rupes tajuu ettei offaus o kovin kauhean mahottoman kuvottavan mielettömän vakava asia ni siirrettiin sitsattiin.Mut no panic,kyl mä voin mersuja kehua lisääkin.Eipä taida olla oikeasti sitä hyvää tehdastekoista kun kaikkia tarvii rakentaa,Ranges paras alusta,mersussa tuenta ja ameriikasta moottori,sitä konseptiahan kaikki matkii.Jopa tojotissa vakiona lukkoja mikäli sitä ajatellaan ja sekä tojon kuin niksoninkin aksulat yhtä vahvoja.Mutta asiaan,sillee oikeesti mulla se mese on tallissa kun haasteellisempaa on ajella tolla idän ihmeellä ja keveämpi on kaivella kun uppoaa,nimittäin varmasti uppoaa,varaosat halpoja ja tarpeeksi helppoa huoltaa ja korjata.Tokihan jokainen joka on autoa rakentanut tekee sen tunnesitoutuneena eli ymmärrän ettei omaa sais haukkua ja valintahan tehdään ainakin muka perustellusti,olkoon lopputulos muiden mielestä mitävaan.Mutta mukavia ajosessioita myös mersumiehelle-HV
Vastaa lainaten
Vanha 10.03.2010, 22:26
Arvostettu jäsen

Perusasetus

Nii'i mut nyt rupee vetään vasemmalle

Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 20:24 (GMT +2).