Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.03.2010, 22:21
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
meilläpäin ei tosiaankaan ymmärretä mitä teilläpäin ymmärretään... Mitä mun nimimerkki liittyy tähän, nimestä ensimmäiset kirjaimet, onko sulla jotain ongelmaa sen kanssa ???

ja toisek piti ihan pariin kertaan lukea toi sun tektsi koska ekalla kertaa meni täysin ohi, vähän enemmän selkeyttä asiaan, ja mistä vitusta tällästä uhoa oikein löytyy...
Jos kyseessä on VAKIO maasturi niin siinä melkovarmasti ratkaisee myös moni muu ominaisuus ja yleensä vakioautot toimii käyttöautona, tuskin kovinkaan monella on uazia käyttöautona... Ja tässäkin topikissa aloittajalla oli mielessä 500 gee käyttöautoksi, jota ei kukaan selväjärkinen edes lähde vertaamaan mihinkään ryssän valmistamaan kuppaseen uaziin.

Ja se että omistan mersun ei vaikuta mitenkään mun ajotaitoon, enkä ymmärrä mistä tämänkin vedit ??? En tosiaankaan harrasta maastoautoilua sen takia että ajelen huvikseni puita päin...
Eikä se uazi todellakaan ole niin hyvä maastoauto jona sitä itse pidät, ei lukkoja, käytännös ei jousitusta, ei mitenkään kestävä eikä laadukas (tämän tietää jokainen armeijan käynyt)
Ja monessa paikassa mese menee edellä ja uatsi tulee narun jatkona peräs, siinä sulle testiä saatana
Arvoisat MB tosikot,siis koskee ihan kaikkia tosikkoja,jotka SUURESSA viisaudessaan lukivat viestini ja ehkäpä jotenkin taisivat maitonsa keittää pohjaan johtuen kaiketi syystä että JULKESIN olla kehumatta meseä vaikka sellaisen omistankin.Voinen kertoa että tallissani tahi tallini ulkopuolella minulla on nytkin melko kattava valikoima erilaisia maastoautoja,tarkoittaen eritasoisia maastomenijöitä.Toki alkaen tuosta Herrojen vaiko lie narrien haukkumasta Uaz merkkisestä menijästä porttaaliakseli putkihässäkkään ja sitten siinä välissä se G mese ja 360 cu in myllyllä oleva suora akselinen putkihässäkkä..Eli minä rukka ihan vain kokemuksesta mielipiteitäni julkaisen.Ymmärtääkseni joku siellä aikaisemmin arvosteli että jos puihin osuu niin se on ajotaidottomuuttani ja kun kirjoitin tuosta tekniikka autoilusta niin taisikin osua puuhun ,niin tai puupäähän.Tällä Uazilla jolla haastoin,ajelin viimevuonna jotakuinkin 7000km karjalan mailla ja tosipienin remontein,Mikjusin Laatokka kuvista voitte etsiä vaikka kuvan jossa vakio UAZ kahlaa konepeltisyvyydessä muinamiehinä ja seuraavassa kuvassa 6pyörä volvo hyytyy samaan paikkaan ja Korkeat tojotat kääntyivät ympäri.Löytyy muutakin dokumenttia..eipävaan suunsoittaja mesekuskeja näkynyt edes katsomassa.Tohon UAZIIN on tainnut tulla joku 15000 km viimevuonna,nyt raukka on sisäänteljettynä talvihorrostamassa,edessä nyt syvä kumarrus URPOT G Mese ja golffi.Ettekä paljoakaan taida tietää mesen ns vahvoista akseleista jollette o pilkkonu yhtään lukkovipua tai sylinteriä taikka murrosta.AI NIIN VANNAPEE...NIIN olikos miestä lähtemään vakiota vastaan vakiolla???Keitteleekö???

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2010, 02:18
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä näitä sikiää?? kauhea uho ja pätemisen tarve kun on ajettu karjalassa ja piha on täynnä loppuun ajettuja vanhoja paskoja, olikin merkki mikä tahansa. käytä tämäkin energia vaikka romujesi korjaamiseen, jota riittää...myy se mersuski pois niin ei mene enempää pilalle..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2010, 07:41
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä että poijaat tappelee hiekkalaatikolla kumman isi on parempi tai kumman äiti tekee parempaa ruokaa... Itse en rupea lisää vettä myllyyn heittämään vaikka uazin omistankin ja sillä päivittäin ajan työmatkaa tosin ei mitään 50 kilsan siivua.. Kuitenkin mielipiteet on kuin persreikä jokaisella on omansa joten turha niistä on ruveta kiistelemään.

Monesti ei aina, ne jotka eniten haukkuvat ihan mitä tahansa laitetta eivät kyseistä laitetta ole edes omistaneet viikkkoa kauempaa joten kaikki mitä niistä"tietävät" perustuu esson baariin ja kantakapakan biljardipöytäkeskusteluun jos siellä sitä pöytää edes on.

Itellä ollut kaikki ns.paskat merkit ja jokaisella olen päässyt sinne minne olen halunnut joten asenne ratkaisee asiassa kun asiassa. Ihan turha jatkaa eipäs juupas keskustelua tunnepohjalla FAKTAT kehiin niin saadaa kivoja numeroita.

Ajaahan jotku f-ryhmän autolla samoja ek-aikoja , kun jotkut huippuluokan nelikko n-ryhmäläisellä tai wrc:llä mutta ei se silti aina kanna maaliin asti.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 07:44
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2010, 09:07
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No niin uokki, laitappas faktat ryssän ihmeestä kehiin. Montako vetävää ratasta siinä on ja minkä kokoset? Paljonko löytyy maavaraa ja paljonko on joustomatkoja? Nämähän pääasiassa ratkaisee menokyvyn auton osalta ja autoahan tässä olet kehunut. Voit ilmoittaa painonkin, kun se oli niin tarkeä. Faktaa peliin, niin ei tartte tingata turhaan.

Sattumoisin on kokemuksia Uatzista ja kattos pirua, ku veti vaan kahella rattaalla ja ne jauho tyhjää mettärattorin uraa ylittäessä kun jäi ristiriipuntaan. Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää. Isänisällä oli kolme raatoa pihassa, joissa mittarissa 20-50 tkm. Tuo 20 tkm ajettu oli vm. 76 ja seisoi tolppien nokassa jo vuonna -80. Niistä kahdesta raadosta kun otti osat, niin sillä yhdellä ylitettiin sitten maaginen 50 tkm, eli länsiauton sisäänajomäärä. Vähillä korjauksilla kuten totesit olet ajellut uatzilla jopa 15 tkm. Eräillä toisilla ajellaan 300 tkm vähillä korjauksilla.

Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut

Ai niin, unohdin ihan, että olihan se unimoggikin joskus setällä. Se oli kuin uatz, mutta lukkojen ansiosta vähintään kaks kertaa parempi menemään, ei ollut ongelmia ristiriipunta tilanteissa. Auton tekniikka ei sen kummemmin tullut tutuksi, koska joutu vaan öljyt vaihtaan vuosittain ei muuta. Ai sori, se oli mersu.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2010, 10:12
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut
Ompa vähällä kiukuttelulla Niva omistajansa päästänyt.

Savolaisittain sanottuna ryssän vehkeissä ei ole mitään vikaa. Ne ovat haasteita. Asenne ei ole vain kuskilla kohdallaan
Välillä minustakin tuntuu että lada on huonompaa laatua kuin ooppeli...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2010, 12:33
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti

Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää.
Mitä tuohon voisi sanoa ei noita virallisesti 4-vetoisia autoja vakiona montaa ole jos rupeat miettimään mutta jotenkinhan ne on määritelty lakiinkin. Ja tuosta kestosta voi itse sanoa vaan vuoden kokemuksesta että ilmeisen paska tuo uazi kun kerran olen joutunut jarrut remontoimaan

Mutta poijaat ajakaa millä haluatte rolss roysellä tai izusulla tai vaikka sillä g-mersulla ladalla tai uazilla eikös kuitenkin ole pääasia että itse tykkää siitä helvetin vispilästä millä ajaa?? Vai onko tässäkin tämä että kulissit kunnossa vaikka velkarahalla

p.sersaukiset valittaa polttoaineen hinnasta sitä saa automaatista kun käy ostamassa
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2010, 13:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

tuli tuplat..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2010, 13:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Onko niin, että uatzi miehet osaa puhua vain vakio autoista. Nyt jo toinen uatzin käyttäjä vetoaa vakio-ominaisuuksiin. Mitä tekemistä vakio autoilla on offareitten autoihin? Tämä ensimmäinen uatz (wannabee) mies puhui vaan ja ainoastaan siitä kuinka vakio uatz on kova peli vastaan muut vakio vehkeet. Kaikki muu harrastus (esim auton tuunaus) paitsi votkan juonti lienee kielletty jos ajaa uatzilla.

Siinä olet oikeassa, että kukanenkin ajaa niillä vehkeillä mistä tykkää, mutta eihän tässä tingassa siitä ollut kyse. Kyse oli siitä, että erään foorumilaisen mukaan tämä vakio-uatz pesee kaikki muut autot mennen tullen (joo saa pestäkki sillä rapanenhan tuo kylki jo on). Siihen muutama järkevä ihminen koitti vastaan väittää, vaan ei auta. Uatzi on ykkönen, hauu, tämä muistettaneen jatkossa. Ei tarvi esittää faktaa, sillä venäjän kulkuneuvoilla ajava on aina oikeessa, kuten englantilaisen patenttitoimiston pääjohtaja vuonna 1899. P.S. venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2010, 14:30
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Onko niin, että uatzi miehet osaa puhua vain vakio autoista. Nyt jo toinen uatzin käyttäjä vetoaa vakio-ominaisuuksiin. Mitä tekemistä vakio autoilla on offareitten autoihin? Tämä ensimmäinen uatz (wannabee) mies puhui vaan ja ainoastaan siitä kuinka vakio uatz on kova peli vastaan muut vakio vehkeet. Kaikki muu harrastus (esim auton tuunaus) paitsi votkan juonti lienee kielletty jos ajaa uatzilla.
No joo en minä ainakaan mitenkään ylistänyt vakioautojen ominaisuuksia tietääkseni.....Toki voin olla väärässä koska olen kusta tai paskaa kun ajan vahingossa venäläisellä maastoauton irvakkeella. Kyllähän subaru leonestakin saa metsämönkijän kun rakentaa mutta sinähän sanoit itse että ei ollut lukkoja vakio-uazissa joten kukahan tässä nyt sekoilee...

Laitellaan portaalit ja muut himmelit vaan kiinni kaikkii kikkareisiin niin ei tartte miettiä meneekö vai eikö mene. Olen ehkä tyhmä jos en tajunnut sinun pointtiasia tuossa asiassa.

Kuitenkin minä olen se meistä kahdesta joka ei rupea vittuilemaan ja mollaamaan sinua kun omistat jonkun muun kun uazin toisin kun sinä teet. Oikein aikuista toimintaa mutta siksihän tämä leikkikenttä osaksi on olemassa että täällä voi päästellä paineita ja yllyttää ihmisiä raivon rajalle .

Sovitaan niin että me näillä harvinaisen paskoilla värkeillä ajalevat olemme väärässä niin ei tartte sinunkaan aivojasi menettää kun pitää sanoa että paskaa mikä paskaa. Mulla ainakin on varaa siihen että selvä mun auto on paska mutta eipä se mitään haittaa. Sillä ei se mun elämää paremmaksi tee vaikka ajaisin sillä mersulla.

Minun osaltani tämä vääntäminen saa olla tässä koska ei tästä tule koskaan valmista mutta minä osaan luovuttaa ja niellä tappion monessa muussakin asiassa että jonkun pvä pelastuu ja tuntee olonsa voittajaksi.

Onneksi olkoon olet voittanut itsellesi iloisen mielen ja saanut muuta matelemaan ja selittelemään......

p.s:rakennetaan jatkossakin niitä oikeita maastoautoja ettei vaan pääse vakioilla mikään merkki loistamaan sehän on off roadin peruste eiks je hehehe
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 14:32
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2010, 15:41
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Mitä tuohon voisi sanoa ei noita virallisesti 4-vetoisia autoja vakiona montaa ole jos rupeat miettimään mutta jotenkinhan ne on määritelty lakiinkin.
Kaikki maasturit ON nelivetoisia! Jos se vetää vaan kahdella, niin siinä on jotain vikaa!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2010, 15:53
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Kaikki maasturit ON nelivetoisia! Jos se vetää vaan kahdella, niin siinä on jotain vikaa!
Heheheh odotinkin jo tuota että joku tuohon tarttuu....Jos auto on ns.jokapyörävetoinen niin siinähän vetää 4-pyörää aina eikö? Mutta 4-veto auto missä ei ole tasauspyörästön lukkoja akseleissa niin riippuen tilanteesta saattaa vetää 2,3 tai 4 pyörää. Ristiin tai samalla puolella jne...vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ja joskus ei ainutkaan pyörä hehehe.

Toki ihannetilanteessa 4-vetoisessa autossa vetää kaikki 4 pyörää.

Elikkä johtopäätös tuosta lauseesta jos autossa ei ole portaaleja,lukkoja akseleissa ja vinssejä joka suuntaan turvakaaria unohtamatta ja ainiin se gps:kin taitaa kuulua niihin ja läppäri koska eihän kunnon maasturi voi olla jos ei ole varusteita

Tosin tuossakin taitaa olla jotain pientä vinoilun poikasta mukana kun noin pitää KOROSTAA tuota. Ja sitten kilokaupalla lidlistä herneitä sun muita hedelmiä sieraimiin jookosta...
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 16:04
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.03.2010, 21:43
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Talking

pakko heittee lissee löylyä kun uatsimiehillä keittää...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Arvoisat MB tosikot,siis koskee ihan kaikkia tosikkoja,jotka SUURESSA viisaudessaan lukivat viestini ja ehkäpä jotenkin taisivat maitonsa keittää pohjaan johtuen kaiketi syystä että JULKESIN olla kehumatta meseä vaikka sellaisen omistankin.Voinen kertoa että tallissani tahi tallini ulkopuolella minulla on nytkin melko kattava valikoima erilaisia maastoautoja,tarkoittaen eritasoisia maastomenijöitä.Toki alkaen tuosta Herrojen vaiko lie narrien haukkumasta Uaz merkkisestä menijästä porttaaliakseli putkihässäkkään ja sitten siinä välissä se G mese ja 360 cu in myllyllä oleva suora akselinen putkihässäkkä.
Erittäin mielenkiintoista, mutta mitenkä liittyy topikin aiheeseen ?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
.Eli minä rukka ihan vain kokemuksesta mielipiteitäni julkaisen.Ymmärtääkseni joku siellä aikaisemmin arvosteli että jos puihin osuu niin se on ajotaidottomuuttani ja kun kirjoitin tuosta tekniikka autoilusta niin taisikin osua puuhun ,niin tai puupäähän.
Niin itse kertoilit että oot saanu lommoja mersun kylkeen ja että tämä on auton syy, jota en vieläkään käsitä koska itse en ole ajellut puita päin mersullani, ehkä kyseessä on juurikin ajotaito ja mahdollisesti ripaus järkeä olla ajamatta autoa lommoille.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Tällä Uazilla jolla haastoin,ajelin viimevuonna jotakuinkin 7000km karjalan mailla ja tosipienin remontein,.
uatsi miehillä pienetkin remontit on suhteellisia... meseeni en ole käytännössä joutunut tekemään minkäälaista teknistä remonttia (ellei pientä ajankuluksi tehtyä modifikaatiota lasketa)
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
edessä nyt syvä kumarrus URPOT G Mese ja golffi.
urpot g mese ja golffi...hmmm mitähän tälläkin sitten tarkoitat ??? pelaatko mahdollisesti golffia vai...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
Ettekä paljoakaan taida tietää mesen ns vahvoista akseleista jollette o pilkkonu yhtään lukkovipua tai sylinteriä taikka murrosta..
lukkovipu toimii mesessä kuin junan vessa kun sitä käytetään oikein, omassa on kerran kyseinen vipu suoristettu, kun ilmeisesti edellinen omistaja ei ole osannut käyttää. Sylintereissä rikkuvaa lähinnä tiivisteet jotka on helppo vaihtaa, eikä näitäkään auton elinaikana varmaan tarvi montaa kappaletta vaihtaa. Murroksia en ole vielä ainuttakaan saanut rikki, vaikka on 35" renkaat ja tehoakin reilusti yli tuplaten mitä alkuperäisessä, ehkä tähänkin jotenkin liittyy ajotaito ja järjenkäyttö, kukatietää...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja uokki Näytä viesti
AI NIIN VANNAPEE...NIIN olikos miestä lähtemään vakiota vastaan vakiolla???Keitteleekö???
Lähden mielelläni ajeleen mutta kun mulla on kulissit kunnossa isolla velkarahalla kuulemma niin ei ole varaa ostaa vakioo gee mersua, mutta jos tasapuolisuuden vuoksi virität siihen uotsiis 35" renkaat ja koneeseen reilu 200 heppaa niin sitten voidaan käydä mittaamassa että kummassa on kestävämmät akselit ja kuinka paljon mä sitten sulle häviän, niinhän sä uhosit tuolla aikasemmin. Ja täälläpäin ei keitellä muutakuin pontikkaa

Ja lopuksi vielä haluan sanoa ettei tämä koko kirjoitus menisi aivan lapsellisuuksiin niin muutaman järjen sanan teille kaikille maastoautoilun ystäville: mersuonparasmersuonparasmersuonparas, köyhät hei, mullapas onkin lukot ja viel vakiona.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 17:12 (GMT +2).