![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#76
|
|||
|
|||
![]()
Hyvä hyvä, tulihan sitä keskustelua lisää. Jos kylmästi vertaillaan vääntömonentteja ja kierroslukuja, niin homma menee näin.
G-500 450 Nm 2800-4000 r/min D-max 330 Nm 1800-3400 r/min (nyt boksitettuna) Mersussa on maksimivääntöä enemmän, mutta se tulee ulos ylempänä. Vääntökäppyrää ei ole tiedossa mersun koneesta 1800 kierroksen pinnassa. Mersulla en ole juuri ajanut, mitä nyt jonku kilometrin maantietä pitkin. D-maxilla on oltu kiinni jo monesti.. Hias kakkonen päällä, ketjut joka kulmassa ja lukot kiinni, niin jaksaa mennä aivan riittävästi. Turbo viheltää siihen malliin, että voimaa ulosmitataan jo kovasti ja pelto kääntyy niin, että maajussit tykkää. Kun syvällä ollaan niin hias kolmonen on jo liikaa. Ja usko vaan, että kaikki rattaat pyörii tasatahtia molemmissa. D-maxissa on ARB:it molemmissa päissä. Sen verran olen "pelännyt" voimalinjan, lähinnä etuvetoakselien ja nivelien kestoa, että en ole rattia käännellyt etulukko kiinni ja vetopäällä yli puolta kierrosta. Toisataiseksi on paikat kestänyt, mutta tiukoissa mutkissa pitää hieman vekslailla. ARBin asennuksen jälkeen olen oikeastaan yllättynyt positiivisesti siitä kuinka hyvin lavis voi mennä, kun vaan pito rattaissa (ketjut) riittää. Jahtikäytössä en tarvinne enempää etenemiskykyä. Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#77
|
|||
|
|||
![]()
Olet postista toiseen harvinaisen oikeassa. Aloitin tämän topikin hieman pilke silmä kulmassa (vaikka halko yrittäjä en olekkaan). Halusin kuulla mitä mieltä moisesta hommasta ollaan, koska itse pidin ko. autoa erittäin hyvänä, ehkä parhaana vaihtoehtona ko. käyttöön. G-500:ssa on todellakin erittäin paljon kohdallaan jo valmiiksi ja laiskakin rakentaja saa siitä helpolla liki täydellisen. Pidetään homma mielessä, vaikka kauppoja ei heti tehhäkkään. G kulkee toistaiseksi nyky omistajansa alla ja tilanteen voi punnita uudelleen myöhemmin.
Itselläni sattui eräs taloudellinen juttu (tuotant&liiketiloille&omalle uudelle kämpälle löytyi tontti) tämän topikin aloittamisen jälkeen ja siksikään en heti ala toteuttaan tätä auto juttua. Enkä todellakaan ole laittamassa isuzuun 25000 euroa lisää kiinni - vitsinä sen väänsin muiden lausunnoista.. Hydraulijouset on tulossa lähiviikkoina ja sitten ehkä puskurin muokkausta ja muuta oikein pientä. Uudehko autohan tuo vielä on joten tekniikan toimimiseen uskon täysillä. Vanhoilla isuzuilla ajoivat 500-600 tkm ja kun kori mätäni niin työnsivät kaatopaikalla sen jälkeen. Nyt on 43 tkm mittarissa, niin ei kai tuo heti leviävän luulis. Tiedän että tarkoitatte kestämisellä myös maastoajoa. Se on totta että vetonivel voi mennä jossakin vaiheessa, mutta nykykokemuksella nekin kestää minun käytön, koska jahtiautoilu ei ole sama kuin wannabee offi. Isuzu toteuttaa omassa käytössä 3 in 1 -mallia ja siksi se säilyy kulkineena vaikka rinnalle mersu tulisikin. Siksi olen toistaiseksi hieman tuunaillut nykyautoani. G-500 ei kuitenkaan olisi se millä ajellaan työmatkat (kulutus) ja kuljetellaan tavaraa itse työmaallakin. Pahvilaatikkoja sitten toisessa firmassa toki voisi kuljettaa molemmilla. Lainaus:
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#78
|
|||
|
|||
![]()
Vaikka mulla on käytössä ollut jahtiveturinakin sekä offissa patrollista g meseen niin kyllä täytyy uskoa ettei joku ns muoviräpyskälevikkeinen mese se paras vaihtoehto,toki vetokyky kantavallapinnalla jees mutta kun haet sen raadon metsästä niin kulmat ruttaantuu,on sen veran kankee.Toki jos puuttomalla tunturialueella niin vain nurkat kun ei tarvi puitavasten kääntää.Mun mesen takaovess vielä hirvisonnin sarvenpainama kun tarvi pakitella hirvi perässä,uazilla vetäessä vain nurkissa pie niä painamia.Mulla oli mesessä 35 renkaat ja silti piti olla tarkkana mistä ajoi ettei uppoa.Uazi painaa alle 1800 kg ja mese 2400kg ja kyseessähän onkin vain 300gd ilman turhaa painoa,siis ei mitn sähköikkunoita ym...Voimallahan et tee mitn jollei pohja kanna,siitä mistä uaz menee sukkasillaan mese ja muut painavat esim hjt kyntää rumasti.Mulla oikeasti on ollut suikkaa,rangea,patrollia,uazeja sekä mese,ja jokaisessa jotain hyvää ja jokaisessa jotain huonoa.Tokihan tää topikki enempikin fiktiivinen eli jos ois rahaa niin...
|
#79
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#80
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meseä on laiteltu ja säädetään Uazia samaan suuntaan ja sit koitetaan että kuinkapaljon sä sit häviät. Totuushan on ettei auto jossa ohjaustehostin automaatti ja tehokas moottori opeta ajamaan,sellasellahan ajaa vaikka opetettu kädellinen apina.Mutta auto ilman ohjaustehostinta,manuaali ja tehoton moottori opettaa paljon enemmän,koitapa joskus.Niin ja haasteena muillekin omiensa kehujille,uskallatteko lähteä vakiopelillä koittamaan Uazin pesua??? |
#81
|
|||
|
|||
![]()
Justjoo.com tasost juttua täällä. Tämän päivän "offi" keikan jälkeen voin itekki sanoa, että ei tullut mikään auto perässä, eikö päässeet vai eivätkö vaan olleet menossa samaan suuntaan, hmmm.
![]() Täs perhees on ollut Nuffield, Niva, Uatz, BJ40, B2600, Kingcabbi ja D-max. Kaikki menee rajaansa asti mettässä, viimeksi mainittu parhaiten tienpäällä. Nuhuvi nuista ykkönen jos mettässä menemisestä puhutaan. Telat päälle vaan, tietenkin. Uatzin ok mettässä, mutta vain siellä ja vain jonkun aikaa. Mettässäkin siinä vetää vain kaks ratasta. Tienpäällä se on nuhvin tasolla ajo-omituisuuksiltaan ja soppaa menee aivan naamattomasti. Korjata saa kuten Harlikkaa, eli 2 korjaus tuntia vastaan yks ajotunti. Lumessa ei mene vakiovenäläis maastokömyröillä sitäkään mitä nykynen D-max ketjut päällä. Eli vaikka se uatz ois jossakin täydellinen niin aina löytyy voittaja, pitää vaan ettiä sopiva tapaus. Kaikki lavikset joista on kokemusta on menneet liki samoin, menoerot on johtuneet renkaista ja muista lisäominaisuuksista tai niiden puuttumisesta. Kuka tahansa saa kaikessa rauhassa sillä täydellisellä uatzilla mennä karjalaan ryssän maalle - perille päästessä löytyy ainaki varaosia. Muistaa vaan laittaa punalippu konepellille ja ottaa vodkaa mukaan, niin sulautuu joukkoon helpommin.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#82
|
||||
|
||||
![]()
Lienekkö se uazikaan vakiona ihan mahdoton menijä, ei lukkoja ja vankkurin jouset, minkähän kokoiset gummitkin vakiona? Kai niitä enemmän olisi jos olisi jotenkin ylivoimainen auto....vielä ei ole samalla safarilla tullut uazia vastaan. Käsite "rakentelu" on varsin suhteellista. Mese on varsin kiitollinen siinä, että lukkoja löytyy ja kestävyyttä on sen verran että voi todellakin heittää alle ne 35-36" pyörät ja lähteä metsään ilman sen kummempia customonititöitä. Mesen painosta...GE280 pätkämalli hieman rakenneltuna, 36" TSL Swampperit, vinssi, putkipuskurit, helmapalkit, ohjauksen panssarit, 33" varapyörä jne = 2000kg
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#83
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
ja toisek piti ihan pariin kertaan lukea toi sun tektsi koska ekalla kertaa meni täysin ohi, vähän enemmän selkeyttä asiaan, ja mistä vitusta tällästä uhoa oikein löytyy... Jos kyseessä on VAKIO maasturi niin siinä melkovarmasti ratkaisee myös moni muu ominaisuus ja yleensä vakioautot toimii käyttöautona, tuskin kovinkaan monella on uazia käyttöautona... Ja tässäkin topikissa aloittajalla oli mielessä 500 gee käyttöautoksi, jota ei kukaan selväjärkinen edes lähde vertaamaan mihinkään ryssän valmistamaan kuppaseen uaziin. Ja se että omistan mersun ei vaikuta mitenkään mun ajotaitoon, enkä ymmärrä mistä tämänkin vedit ??? En tosiaankaan harrasta maastoautoilua sen takia että ajelen huvikseni puita päin... Eikä se uazi todellakaan ole niin hyvä maastoauto jona sitä itse pidät, ei lukkoja, käytännös ei jousitusta, ei mitenkään kestävä eikä laadukas (tämän tietää jokainen armeijan käynyt) Ja monessa paikassa mese menee edellä ja uatsi tulee narun jatkona peräs, siinä sulle testiä saatana ![]() ![]() ![]() |
#84
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#85
|
|||
|
|||
![]()
Mistä näitä sikiää?? kauhea uho ja pätemisen tarve kun on ajettu karjalassa ja piha on täynnä loppuun ajettuja vanhoja paskoja, olikin merkki mikä tahansa. käytä tämäkin energia vaikka romujesi korjaamiseen, jota riittää...myy se mersuski pois niin ei mene enempää pilalle..
|
#86
|
||||
|
||||
![]()
Eiköhän tässä nyt ole kyse siitä että poijaat tappelee hiekkalaatikolla kumman isi on parempi tai kumman äiti tekee parempaa ruokaa... Itse en rupea lisää vettä myllyyn heittämään vaikka uazin omistankin ja sillä päivittäin ajan työmatkaa tosin ei mitään 50 kilsan siivua.. Kuitenkin mielipiteet on kuin persreikä jokaisella on omansa joten turha niistä on ruveta kiistelemään.
Monesti ei aina, ne jotka eniten haukkuvat ihan mitä tahansa laitetta eivät kyseistä laitetta ole edes omistaneet viikkkoa kauempaa joten kaikki mitä niistä"tietävät" perustuu esson baariin ja kantakapakan biljardipöytäkeskusteluun jos siellä sitä pöytää edes on. Itellä ollut kaikki ns.paskat merkit ja jokaisella olen päässyt sinne minne olen halunnut joten asenne ratkaisee asiassa kun asiassa. Ihan turha jatkaa eipäs juupas keskustelua tunnepohjalla FAKTAT kehiin niin saadaa kivoja numeroita. Ajaahan jotku f-ryhmän autolla samoja ek-aikoja , kun jotkut huippuluokan nelikko n-ryhmäläisellä tai wrc:llä mutta ei se silti aina kanna maaliin asti.
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 07:44 |
#87
|
|||
|
|||
![]()
No niin uokki, laitappas faktat ryssän ihmeestä kehiin. Montako vetävää ratasta siinä on ja minkä kokoset? Paljonko löytyy maavaraa ja paljonko on joustomatkoja? Nämähän pääasiassa ratkaisee menokyvyn auton osalta ja autoahan tässä olet kehunut. Voit ilmoittaa painonkin, kun se oli niin tarkeä. Faktaa peliin, niin ei tartte tingata turhaan.
Sattumoisin on kokemuksia Uatzista ja kattos pirua, ku veti vaan kahella rattaalla ja ne jauho tyhjää mettärattorin uraa ylittäessä kun jäi ristiriipuntaan. Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää. Isänisällä oli kolme raatoa pihassa, joissa mittarissa 20-50 tkm. Tuo 20 tkm ajettu oli vm. 76 ja seisoi tolppien nokassa jo vuonna -80. Niistä kahdesta raadosta kun otti osat, niin sillä yhdellä ylitettiin sitten maaginen 50 tkm, eli länsiauton sisäänajomäärä. Vähillä korjauksilla kuten totesit olet ajellut uatzilla jopa 15 tkm. Eräillä toisilla ajellaan 300 tkm vähillä korjauksilla. Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut ![]() Ai niin, unohdin ihan, että olihan se unimoggikin joskus setällä. Se oli kuin uatz, mutta lukkojen ansiosta vähintään kaks kertaa parempi menemään, ei ollut ongelmia ristiriipunta tilanteissa. Auton tekniikka ei sen kummemmin tullut tutuksi, koska joutu vaan öljyt vaihtaan vuosittain ei muuta. Ai sori, se oli mersu. ![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#88
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() Savolaisittain sanottuna ryssän vehkeissä ei ole mitään vikaa. Ne ovat haasteita. Asenne ei ole vain kuskilla kohdallaan ![]() Välillä minustakin tuntuu että lada on huonompaa laatua kuin ooppeli... ![]() |
#89
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mutta poijaat ajakaa millä haluatte rolss roysellä tai izusulla tai vaikka sillä g-mersulla ladalla tai uazilla eikös kuitenkin ole pääasia että itse tykkää siitä helvetin vispilästä millä ajaa?? Vai onko tässäkin tämä että kulissit kunnossa vaikka velkarahalla ![]() p.s ![]() ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#90
|
|||
|
|||
![]()
tuli tuplat..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#91
|
|||
|
|||
![]()
Onko niin, että uatzi miehet osaa puhua vain vakio autoista. Nyt jo toinen uatzin käyttäjä vetoaa vakio-ominaisuuksiin. Mitä tekemistä vakio autoilla on offareitten autoihin? Tämä ensimmäinen uatz (wannabee) mies puhui vaan ja ainoastaan siitä kuinka vakio uatz on kova peli vastaan muut vakio vehkeet. Kaikki muu harrastus (esim auton tuunaus) paitsi votkan juonti lienee kielletty jos ajaa uatzilla.
Siinä olet oikeassa, että kukanenkin ajaa niillä vehkeillä mistä tykkää, mutta eihän tässä tingassa siitä ollut kyse. Kyse oli siitä, että erään foorumilaisen mukaan tämä vakio-uatz pesee kaikki muut autot mennen tullen (joo saa pestäkki sillä rapanenhan tuo kylki jo on). Siihen muutama järkevä ihminen koitti vastaan väittää, vaan ei auta. Uatzi on ykkönen, hauu, tämä muistettaneen jatkossa. ![]() ![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#92
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Laitellaan portaalit ja muut himmelit vaan kiinni kaikkii kikkareisiin niin ei tartte miettiä meneekö vai eikö mene. Olen ehkä tyhmä jos en tajunnut sinun pointtiasia tuossa asiassa. Kuitenkin minä olen se meistä kahdesta joka ei rupea vittuilemaan ja mollaamaan sinua kun omistat jonkun muun kun uazin toisin kun sinä teet. Oikein aikuista toimintaa mutta siksihän tämä leikkikenttä osaksi on olemassa että täällä voi päästellä paineita ja yllyttää ihmisiä raivon rajalle ![]() Sovitaan niin että me näillä harvinaisen paskoilla värkeillä ajalevat olemme väärässä niin ei tartte sinunkaan aivojasi menettää kun pitää sanoa että paskaa mikä paskaa. Mulla ainakin on varaa siihen että selvä mun auto on paska mutta eipä se mitään haittaa. Sillä ei se mun elämää paremmaksi tee vaikka ajaisin sillä mersulla. Minun osaltani tämä vääntäminen saa olla tässä koska ei tästä tule koskaan valmista mutta minä osaan luovuttaa ja niellä tappion monessa muussakin asiassa että jonkun pvä pelastuu ja tuntee olonsa voittajaksi. Onneksi olkoon olet voittanut itsellesi iloisen mielen ja saanut muuta matelemaan ja selittelemään...... ![]() p.s:rakennetaan jatkossakin niitä oikeita maastoautoja ettei vaan pääse vakioilla mikään merkki loistamaan sehän on off roadin peruste eiks je hehehe
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 14:32 |
#93
|
|||
|
|||
![]()
Jes, voittaja... Mutta mähän myönsin tappioni jo ennemmin, eli voitinko vai hävisinkö.. Myönsin että uatz on ykkönen ja tulen jatkossa kumartaan uatzia kohti mekan sijaan. No ootellaan uakin kommenttia, sillä sieltä se todellinen voittaja löytyy.
![]()
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#94
|
||||
|
||||
![]()
Hehehhe No harm done tarjoan kuitenkin sen kupillisen napalmia sulle jos joskus törmätään ei tää kato niin vakavaa ole
![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#95
|
|||
|
|||
![]()
Kaikki maasturit ON nelivetoisia! Jos se vetää vaan kahdella, niin siinä on jotain vikaa!
|
#96
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toki ihannetilanteessa 4-vetoisessa autossa vetää kaikki 4 pyörää. Elikkä johtopäätös tuosta lauseesta jos autossa ei ole portaaleja,lukkoja akseleissa ja vinssejä joka suuntaan turvakaaria unohtamatta ja ainiin se gps:kin taitaa kuulua niihin ja läppäri koska eihän kunnon maasturi voi olla jos ei ole varusteita ![]() Tosin tuossakin taitaa olla jotain pientä vinoilun poikasta mukana kun noin pitää KOROSTAA tuota. Ja sitten kilokaupalla lidlistä herneitä sun muita hedelmiä sieraimiin jookosta... ![]()
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 16:04 |
#97
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#98
|
||||
|
||||
![]()
On se isutsu aika peli jos se tarvii arb:t ja ketjut jättääkseen vakiorengas uatsin hangessa! Vai jättääkö?
Tää on kyllä loistava topikki, toivottavasti porukka jaksaa höyrytä vielä pitkään! |
#99
|
||||
|
||||
![]()
No ehkä sanoin väärin tuon että ei vedä siis voimasta huomattava osa menee sille pyörälle missä on huonompi kitka ja se missä on enemmän kitkaa niin saa sen eteen/taaksepäin vievän voiman mitä on jäljellä aiheuttaen sen että ei tule momenttia joka veisi pois siitä tilanteesta ilman apua. OLiko nyt tarpeeksi lähellä oikeaa ettei tarvitse jatkaa tätä off topickkia?
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä. |
#100
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lukolla tasauspyörästöä estetään toimimasta, jolloin vetoa voi olla 0-100% kitkasta riippuen pyörien välillä, mutta pyörintänopeus molemmilla pyörillä on sama. |