Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.03.2010, 09:07
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No niin uokki, laitappas faktat ryssän ihmeestä kehiin. Montako vetävää ratasta siinä on ja minkä kokoset? Paljonko löytyy maavaraa ja paljonko on joustomatkoja? Nämähän pääasiassa ratkaisee menokyvyn auton osalta ja autoahan tässä olet kehunut. Voit ilmoittaa painonkin, kun se oli niin tarkeä. Faktaa peliin, niin ei tartte tingata turhaan.

Sattumoisin on kokemuksia Uatzista ja kattos pirua, ku veti vaan kahella rattaalla ja ne jauho tyhjää mettärattorin uraa ylittäessä kun jäi ristiriipuntaan. Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää. Isänisällä oli kolme raatoa pihassa, joissa mittarissa 20-50 tkm. Tuo 20 tkm ajettu oli vm. 76 ja seisoi tolppien nokassa jo vuonna -80. Niistä kahdesta raadosta kun otti osat, niin sillä yhdellä ylitettiin sitten maaginen 50 tkm, eli länsiauton sisäänajomäärä. Vähillä korjauksilla kuten totesit olet ajellut uatzilla jopa 15 tkm. Eräillä toisilla ajellaan 300 tkm vähillä korjauksilla.

Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut

Ai niin, unohdin ihan, että olihan se unimoggikin joskus setällä. Se oli kuin uatz, mutta lukkojen ansiosta vähintään kaks kertaa parempi menemään, ei ollut ongelmia ristiriipunta tilanteissa. Auton tekniikka ei sen kummemmin tullut tutuksi, koska joutu vaan öljyt vaihtaan vuosittain ei muuta. Ai sori, se oli mersu.

__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.03.2010, 10:12
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Joo ja oli nuita nivojakin kaks kappaletta. Vuotivat öljyä molemmista peristä, vaihteistosta ja moottorista noin 30 tkm:n jälkeen. Ristikko oli aina rikki etukardaanista, kun veti jonkun taksin ojasta. Lämmityslaite keitti noin 20 tkm:n kohdalla. Meni lumessa jotenkin, liedussa loppui voima tai/ja suli kytkin. On siinä ryssällä laatu kohdallaan ja ryssän vehkeistä tämä talous on tarpeeksi saanut
Ompa vähällä kiukuttelulla Niva omistajansa päästänyt.

Savolaisittain sanottuna ryssän vehkeissä ei ole mitään vikaa. Ne ovat haasteita. Asenne ei ole vain kuskilla kohdallaan
Välillä minustakin tuntuu että lada on huonompaa laatua kuin ooppeli...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.03.2010, 12:33
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti

Voiko sitä sanoa maasturiksi jos vain puolet rattaista vetääpi. Tämä kulkuneuvo (ei auto) on suunniteltu kestään noin 5 tkm. Siihen mennessä se on jääny jo sotasaaliiksi, joten ei tarvi kestää enempää. Suomalaiset hullut ajoivat näillä jopa 50 tkm, kun jaksoivat korjata ja ostaa bensaa ja sattui perjantai kappale, sen jälkeen ei ollut enää mitään ehjää.
Mitä tuohon voisi sanoa ei noita virallisesti 4-vetoisia autoja vakiona montaa ole jos rupeat miettimään mutta jotenkinhan ne on määritelty lakiinkin. Ja tuosta kestosta voi itse sanoa vaan vuoden kokemuksesta että ilmeisen paska tuo uazi kun kerran olen joutunut jarrut remontoimaan

Mutta poijaat ajakaa millä haluatte rolss roysellä tai izusulla tai vaikka sillä g-mersulla ladalla tai uazilla eikös kuitenkin ole pääasia että itse tykkää siitä helvetin vispilästä millä ajaa?? Vai onko tässäkin tämä että kulissit kunnossa vaikka velkarahalla

p.sersaukiset valittaa polttoaineen hinnasta sitä saa automaatista kun käy ostamassa
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.03.2010, 13:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

tuli tuplat..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.03.2010, 13:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Onko niin, että uatzi miehet osaa puhua vain vakio autoista. Nyt jo toinen uatzin käyttäjä vetoaa vakio-ominaisuuksiin. Mitä tekemistä vakio autoilla on offareitten autoihin? Tämä ensimmäinen uatz (wannabee) mies puhui vaan ja ainoastaan siitä kuinka vakio uatz on kova peli vastaan muut vakio vehkeet. Kaikki muu harrastus (esim auton tuunaus) paitsi votkan juonti lienee kielletty jos ajaa uatzilla.

Siinä olet oikeassa, että kukanenkin ajaa niillä vehkeillä mistä tykkää, mutta eihän tässä tingassa siitä ollut kyse. Kyse oli siitä, että erään foorumilaisen mukaan tämä vakio-uatz pesee kaikki muut autot mennen tullen (joo saa pestäkki sillä rapanenhan tuo kylki jo on). Siihen muutama järkevä ihminen koitti vastaan väittää, vaan ei auta. Uatzi on ykkönen, hauu, tämä muistettaneen jatkossa. Ei tarvi esittää faktaa, sillä venäjän kulkuneuvoilla ajava on aina oikeessa, kuten englantilaisen patenttitoimiston pääjohtaja vuonna 1899. P.S. venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi..
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.03.2010, 14:30
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Onko niin, että uatzi miehet osaa puhua vain vakio autoista. Nyt jo toinen uatzin käyttäjä vetoaa vakio-ominaisuuksiin. Mitä tekemistä vakio autoilla on offareitten autoihin? Tämä ensimmäinen uatz (wannabee) mies puhui vaan ja ainoastaan siitä kuinka vakio uatz on kova peli vastaan muut vakio vehkeet. Kaikki muu harrastus (esim auton tuunaus) paitsi votkan juonti lienee kielletty jos ajaa uatzilla.
No joo en minä ainakaan mitenkään ylistänyt vakioautojen ominaisuuksia tietääkseni.....Toki voin olla väärässä koska olen kusta tai paskaa kun ajan vahingossa venäläisellä maastoauton irvakkeella. Kyllähän subaru leonestakin saa metsämönkijän kun rakentaa mutta sinähän sanoit itse että ei ollut lukkoja vakio-uazissa joten kukahan tässä nyt sekoilee...

Laitellaan portaalit ja muut himmelit vaan kiinni kaikkii kikkareisiin niin ei tartte miettiä meneekö vai eikö mene. Olen ehkä tyhmä jos en tajunnut sinun pointtiasia tuossa asiassa.

Kuitenkin minä olen se meistä kahdesta joka ei rupea vittuilemaan ja mollaamaan sinua kun omistat jonkun muun kun uazin toisin kun sinä teet. Oikein aikuista toimintaa mutta siksihän tämä leikkikenttä osaksi on olemassa että täällä voi päästellä paineita ja yllyttää ihmisiä raivon rajalle .

Sovitaan niin että me näillä harvinaisen paskoilla värkeillä ajalevat olemme väärässä niin ei tartte sinunkaan aivojasi menettää kun pitää sanoa että paskaa mikä paskaa. Mulla ainakin on varaa siihen että selvä mun auto on paska mutta eipä se mitään haittaa. Sillä ei se mun elämää paremmaksi tee vaikka ajaisin sillä mersulla.

Minun osaltani tämä vääntäminen saa olla tässä koska ei tästä tule koskaan valmista mutta minä osaan luovuttaa ja niellä tappion monessa muussakin asiassa että jonkun pvä pelastuu ja tuntee olonsa voittajaksi.

Onneksi olkoon olet voittanut itsellesi iloisen mielen ja saanut muuta matelemaan ja selittelemään......

p.s:rakennetaan jatkossakin niitä oikeita maastoautoja ettei vaan pääse vakioilla mikään merkki loistamaan sehän on off roadin peruste eiks je hehehe
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 14:32
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.03.2010, 14:44
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Jes, voittaja... Mutta mähän myönsin tappioni jo ennemmin, eli voitinko vai hävisinkö.. Myönsin että uatz on ykkönen ja tulen jatkossa kumartaan uatzia kohti mekan sijaan. No ootellaan uakin kommenttia, sillä sieltä se todellinen voittaja löytyy.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.03.2010, 15:06
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Perusasetus

Hehehhe No harm done tarjoan kuitenkin sen kupillisen napalmia sulle jos joskus törmätään ei tää kato niin vakavaa ole
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.03.2010, 16:22
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.547
Perusasetus

On se isutsu aika peli jos se tarvii arb:t ja ketjut jättääkseen vakiorengas uatsin hangessa! Vai jättääkö?
Tää on kyllä loistava topikki, toivottavasti porukka jaksaa höyrytä vielä pitkään!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.03.2010, 15:41
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Mitä tuohon voisi sanoa ei noita virallisesti 4-vetoisia autoja vakiona montaa ole jos rupeat miettimään mutta jotenkinhan ne on määritelty lakiinkin.
Kaikki maasturit ON nelivetoisia! Jos se vetää vaan kahdella, niin siinä on jotain vikaa!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.03.2010, 15:53
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Kaikki maasturit ON nelivetoisia! Jos se vetää vaan kahdella, niin siinä on jotain vikaa!
Heheheh odotinkin jo tuota että joku tuohon tarttuu....Jos auto on ns.jokapyörävetoinen niin siinähän vetää 4-pyörää aina eikö? Mutta 4-veto auto missä ei ole tasauspyörästön lukkoja akseleissa niin riippuen tilanteesta saattaa vetää 2,3 tai 4 pyörää. Ristiin tai samalla puolella jne...vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? Ja joskus ei ainutkaan pyörä hehehe.

Toki ihannetilanteessa 4-vetoisessa autossa vetää kaikki 4 pyörää.

Elikkä johtopäätös tuosta lauseesta jos autossa ei ole portaaleja,lukkoja akseleissa ja vinssejä joka suuntaan turvakaaria unohtamatta ja ainiin se gps:kin taitaa kuulua niihin ja läppäri koska eihän kunnon maasturi voi olla jos ei ole varusteita

Tosin tuossakin taitaa olla jotain pientä vinoilun poikasta mukana kun noin pitää KOROSTAA tuota. Ja sitten kilokaupalla lidlistä herneitä sun muita hedelmiä sieraimiin jookosta...
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.

Viimeksi muokannut Castrol : 09.03.2010 16:04
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.03.2010, 16:06
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
Heheheh odotinkin jo tuota että joku tuohon tarttuu....Jos auto on ns.jokapyörävetoinen niin siinähän vetää 4-pyörää aina eikö? Mutta 4-veto auto missä ei ole tasauspyörästön lukkoja akseleissa niin riippuen tilanteesta saatta vetää 2,3 tai 4 pyörää ristiin tai samalla puolella jne...vai olenko ymmärtänyt jotain väärin ja joskus ei ainutkaan pyörä hehehe.

Toki ihanne tilanteessa 4-vetoisessa autossa vetää kaikki 4-pyörää.

Tosin tuossakin taitaa olla jotain pientä vinoilun poikasta mukana kun noin pitää KOROSTAA tuota. Ja sitten kilokaupalla lidlistä herneitä sun muita hedelmiä sieraimiin jookosta...
Kannatta tosin opiskella tuo tasauspyörästön toiminta. Normi (lukottomassa) autossa ei ole edes mahdollista vetää vain toinen pyörä samassa akselissa, tai no onhan sekin mahdollista, mutta silloin on tasauspyörästö pahasti rikki.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.03.2010, 16:28
Castrol:n Avatar
Castrol Castrol ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.07.03
Sijainti: Helsinki,Suomi
Viestit: 869
Lightbulb

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja moggirange Näytä viesti
Kannatta tosin opiskella tuo tasauspyörästön toiminta. Normi (lukottomassa) autossa ei ole edes mahdollista vetää vain toinen pyörä samassa akselissa, tai no onhan sekin mahdollista, mutta silloin on tasauspyörästö pahasti rikki.
No ehkä sanoin väärin tuon että ei vedä siis voimasta huomattava osa menee sille pyörälle missä on huonompi kitka ja se missä on enemmän kitkaa niin saa sen eteen/taaksepäin vievän voiman mitä on jäljellä aiheuttaen sen että ei tule momenttia joka veisi pois siitä tilanteesta ilman apua. OLiko nyt tarpeeksi lähellä oikeaa ettei tarvitse jatkaa tätä off topickkia?
__________________
Neljä pyörää joista suuri osa mustia ja pyöreitä.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 09.03.2010, 17:05
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Castrol Näytä viesti
No ehkä sanoin väärin tuon että ei vedä siis voimasta huomattava osa menee sille pyörälle missä on huonompi kitka ja se missä on enemmän kitkaa niin saa sen eteen/taaksepäin vievän voiman mitä on jäljellä aiheuttaen sen että ei tule momenttia joka veisi pois siitä tilanteesta ilman apua. OLiko nyt tarpeeksi lähellä oikeaa ettei tarvitse jatkaa tätä off topickkia?
Vieläki meni väärin... tasauspyörästö jakaa voiman aina suhteessa 50/50! Pyörintänopeus voi jakautua 0-100 pyörien kesken. Elikkä jos se toinen sutii ja toinen ei, ne vetää silti saman verran.
Lukolla tasauspyörästöä estetään toimimasta, jolloin vetoa voi olla 0-100% kitkasta riippuen pyörien välillä, mutta pyörintänopeus molemmilla pyörillä on sama.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 12:23 (GMT +2).