Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti
sit kun mittailet niin mittaappa männän korko männäntapin suuntaisesti molemmillta puolilta niin näät paljonko tappi on vinossa kiertokangessa. kaverin 12h-t koneessa joutui jonkun verran kankia oikomaan. korkoeroa oli huomattavasti männän eri reunoilla....
ja sit kun purat niin puntaroi paljonko on kiertokangissa painoeroa, saattaa tulla yllätyksiä vastaan....mainitussa 12h-t koneessa painavimman ja köykäisimmän kiertokangen painoero oli 70 grammaa!!!!!! piti aika monessa puntarissa käyttää ennenkuin uskoi että heitto voi olla noin mieletön. painoerot kun tasoitteli niin nyt kyllä kone käy tasaisesti.
ja samalla kun purat niin kannattaa mitata että lohko on suora, helppo tässä vaiheessa plaanata pikku siivu pois ja sit ottaa männistä oikee määrä evästä pois kun että taas kasaat ja ihmettelet heittokellon kanssa....
|
Mittasin kyllä männäntapin suuntaisesti, mutta vain toiselta puolelta. Pitänee mitata kummaltakin puolelta.
Pitänee puntaroida tosiaan ne kiertokanget. Koneistamosta kysyin homman tarpeellisuutta, mutta väitti, että suorassa koneessa tehtaan arvot on riittävät, mutta kasissa kannattaisi tasapainottaa. Tiedä sitten... Oliko tuossa sun tuttusi koneessa useamman eri koneen kiertokankia, vai onko heitot alunperinkin ollut tota luokkaa saman koneen kiertokangissa?
Lohkon vois tosiaan tsekata vielä suoruuden varalta, kannesta tulikin jo otettua 0,2 pois.
Eka koneremontti menee harjoitellessa, joten kiitoksia vinkeistä. Onneks ei ehtiny enempää sitä kasata...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
No mites vaikka vaan tuplapahvit.
|
En taida uskaltaa edes kokeilla, kun tarkoitus on tehdä koneesta sellainen, että varmasti kestää ja toimii.