Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu
Joo eihän H/T ole hyvä talvirengas, mutta topikin aloittajahan ilmoitti että maantieominaisuudet on vaatimusten kärkipäässä ja talvipidon ei tarvitse olla kummoinen. No, noin kakskytvuotta sitten ajeltiin ensiasennus renkailla ympäri vuoden, koska silloin maasturin nastarenkaat oli oikeasti kalliita. Desert Dueler Bridgestonelta oli rengas ja kuvio on hyvin lähellä nykyistä H/T Dueleria. Koko silloin 205/80-16. Hyvin niillä selvisi ympäri vuoden kun ajoi ennakoivasti. Näillä H/T Duelereilla olen itse ajellut ensilumet ja tiellä pysynyt. Eli jos talvipito ei tartte olla hyvä ja maantieominaisuudet on tärkeimmät, niin en hylkäis H/T malleja. All terrain toki parempi kaikessa muussa paitsi tienpäällä, siinä ei A/T pärjää H/T:lle. Niin ja kyllä 245:n voi laittaa myös 6" vakiovanteelle. Rengas ei tule täydellisen oikeaan asentoon, mutta eipä tuosta vielä haittaakaan ole. H/T:ssä on kuitenkin leveyteen suhteutettuna kapeahko selkä ja pulleat kyljet, joten se sietää optimia kapeammankin vanteen. 7" on orkkis (optimi) vanne.
|
Juu... mut kutienkin noissa A/T-tyypin renkaissa on humia eroja. Ja tos parinkin rengaskauppiaan kanssa on noit H/T:t kateltu, niin ei kyllä voi sanoa et ois talvella pitoa... Niin, ja näiden kaa tultu tulokseen et mikäli ei kaksia oo vara laitella, niin sit A/T tyyppiä alle... Vaikka sit Hercules ATR:ää alle, kun niitä laittaneet alle syksyllä ku. Herculeksen palat lameloitu, jotka itekkin voisin laittaa... Mut ei sopivaa kokoa tuppaa löytyy, kun osa on vielä kumipuun kylessä... Ja nelivetopäällä (H/T:n kuskin talvella) saa kyllä niillä ajella, jos meinaa jostain risteyksestäkin pois päästä. ja Kingin orkkis teräsvanne on 6" leveä. Mut omistajan valintahan on sit renkaille... Mut itse kuitenkin ollut tyytyväinen A/T tyypin renkaisiin, ja ajan maantietäkin samoilla autolla ja tuun ajaankin... Nytkin pari nipussa, ja kolmas on laittoa vaille...