![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
ja päivityksiä..vähä venähti päivitykset.. monenlaista on sattunu ja tapahtunu runko tuli puhalluksilta jottain reikää sieltä löyty.. sitten sain koneen ahtopalikan paikolleen. vähä kamere tärähtänyt sitten piirtelin cadi kuvia ja kävin siipotekillä jyrsin keskuksessa teettään tämmösen laipan.. ja tässä syy välilaipalle.. vw transportterin rakennettu pumppu by HP Diesel ylivieska. tuotto 120 cm3 eli kolme kertaa sen mitä bj: vakio sitten siinä hommasin ihtelle vitutusta kun vingutin lohkon puhki.. :!! eli pumpulle piti tehdä vähä tilaa ja just ku tila ois riittänyt niin meni saatana läpi. eipä ollu tavaraa ku 4 mm toisin kuin takapirut taustalla väitti 10 mm.. noh kone on jo toisissa tiloissa ja kokonaan atomeina. sain hyvän syyn purkaa koko koneen.. ![]() sitten siirryin rungon kimppuun.. kaikenlaista korjaus kuvaa ja lopussa tämän hetken rytösläjä.. ![]() ja kasa vanahaa paskaa.. ja koitan päivittää kohta uutestaan... jos muistan
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Toi pumppu homma on kyllä mielenkiintoinen. Innolla odotan mitä tosta saa pihalle kun valmistuu. Eikö vakiopumpusta olisi saanut samaa pihalle jos olis vienyt laittoon? Vai onko tossa jotain muuta hyvää tossa pumpussa.
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Asiallista! Tosimies vaihtaa vanhan rivipumpun jakaja pumppuun
Pitääkö se asentaa ihan yläkuolokohtaan vai pitääkö antaa valmiiksi vähän ennakkoa... vaan eikös nuo jakaja pumput säätele sitä ennakoa vissiin itekseenki? Todella mielenkiintoinen.
__________________
Steady as she goes... |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Kulostaa todella hyvältä. Aikas hyvät tuotot saatu pumpusta irti. Kaikki ku saa pelaamaan niin voipi olla että ei edes paljon savuta. Onko toi ahdon alainen syöttö rakennettu uudestaan? Mersun pumppujen(rivi) vakiomorkoolilla tahtoo syötöt nousta jo tyyliin 1barin kohalla tappiin. Tämän takia niihin rakennetaan ahdonalainen syöttö uusiksi. Paljonko meinaat pitää ahtoja?
__________________
Steady as she goes... |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
tuo ahdonalainen syöttöhän on itse säädettävissä sillä ruuvilla mikä on kannessa. sillä saa sen heräävyyden säädettyä. ahtoja ajattelin 1.0-1.5 bar sit enemmällä paineella voipi olla et alkaa pakopaineet nouseen liikaa. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Ittellä on pikkasen käpistelty bertan vakiopumppu ja ihan kohtuudella se pukkaa tavaraa pihalle.
Toki ei se mikään superturbo ole mutta ei taida tuo B-pata ihmeitä kestääkään. Perus offiin oikeinkin riittävä. Ahdon alainen säätö on hieman haastava toteuttaa eli se kyllä puoltaa pumpun vaihtoa. Niistä kierroksista. Viimeksi pudotin muka mielestäni reilusti kiekkoja savumittuuseen niin silti 5200 hyrräsi.
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |