|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
Bektoriheilou.. tulipa ostettua BJ land cruisereiden aatelinen.. ! itsellänihän tälläista ei ole aikaisemmin ollut mutta ihastuin heti. sen täytyy johtua tämän auton rujosta muotoilusta, traktorimaisesta äänimaailmasta ja ajo tuntumasta. joku kysyki multa kun tuon ostin, et missäs sun pelttoorit on ? TÄTÄ on myös kehuttu rengas saunaksi, ja paskamakiksi.. mitä sit tarkoittaakaan. mutta mutta. tästä nyt jonkinlaine rojekti taitaa tulla. aluks ei kyll pitänyt. mut ku tuo laikka karkaa multa aina vähä liian helposti ! perusfaktaa 3.4 l diesel keulilla ohjaustehostin.. (normaalisti) SPOA korotus kääntöpäät käännetty nurinkurin Edessä jäykähkö lukko mallia kemppi/telwin takana avoin ja välitykset 4.11 4 vaiht lodju. vitusti ruostetta ja maalia (varmaan kuulunut perusvarusteisiin jo autokaupassa..) sit yks kuva tuossakin jo sen verran modattuna ostohetkestä että lifti keulilla ja ajosillat katolla.. sitten mehtäkylän ajopäivän jälkeen piti alkaa korjaileen hajonneita paikkoja, norra meni poikki ja raidetanko meni poikki myöskin vinssin kardaani hajos.. ajopäivä.. http://jolma.galleria.fi/kuvat/Meht%E4kyl%E4+19.9.2009/ oli tarkoitus sitte samalla tosiaan lukko akselit laittaa alle, kun yhdet on valmiina ootellut. MUTTA tuliki sit vähä muutakin. Eli suunnitelmia Eteen kierrejouset. Taakse lehdet taka akselia siirtää hieman taakseppäin. beadlock vanteet 15x10 ja renkaat 37x14.5x15 creepyt taakse 24v sähkökelain Korin modaus paremmaksi. turhia pois koneeseen jossaki vaihees turbo ja cooleri. ehkä hydrauli vinssikeulaan (jos rahat riittää. ) Tarkoitus rakentaa beejiiksi keveä. ei varmasti onnistu mut yritän. ! sitten kuvia lisää auto könöllään norra poikki. just ja just pysy akseli paikoillaan ku mettästä pois rymyttii.. ihanuuen toine kylki ai niin ja rasvattavat riiputki kerkesin veistellä ja katto pis ennenku pimeään talliin joutuu lihoteltavaksi.. paitsi että ku katto irtos ja aurinko alko vähä ilkottaa niin pitihä sitä käydä syksylle vielä yks avo lenkki heittämäsä ja kylän raitilla tietenkin.. ja akselia irrotellaan ja sit vielä sama akseli uusien jousipakkojen kanssa.. OHHOH:: eikö tuon pyöreen pitäs osuu tuonne vähä pyöreeseen.. takaylitys jäi aika maltilliseksi.. jos ton kans nyt tulis toimeen. Hyi.. Mitäs tolle tekis..? vaik näin ! Vänkkerin ovi. en nyt viitsis alkaa entisöihteen. voi olla että saan vihat niskaan.. eli teenpä näin. ja siihen viiva. sitte 2mm peltiä valmis tuote.. ja hullu ihan ihtekki päässy rakkaan kipinä koneensa kanssa kuvaan. onneks ei naamaa näy. noh sitte huomattiin että kopa onki niin mätä ettei pysy enää kuosissa. joten palkkia sisälle tukemaan noh onhan tässä jo kuukauden vanha leima !! kaikki orggis pisteet alkaa olee aika raposasti enää kiinni. oikeestaan vaan pyhällä henkellä. sit korkattii kylki ensin kannakkeiden ehjäystä. sit lopukki pois ja uus kynnys tilalle sit alempi putki. johon tulee pohja sillee tasasesti kiinni ohhoh sit vähä muutaki. renkaat katosi.? ja siihen kiinni.. ja hieman muutaki . tämmöset oon hommannu. oli halvat ? ja sitten hapettuneet akut vittuun HUH HUH..aina joskus jokaisen rojektin aikana tulee se fiilis et ei saatana ja sit sitä vaan tunnin pyörii eikä tiiä et mistä jatkas.. itellä tänää meinas vähä tulla kun ei päässy hiekkapuhaltaan. huomattuani hiekkapuhalluspöntön olevan hukassa ja nyt tässä vähä niinku sitä hiekkaa tarvis et vois lyyä tän vänkärin kyljen nippuu ja alottaa kuskin puolen. mutta enköhän mää sen laittee jostaki viel löyä. mutta siinäpäs viikko. jatkuu vasta ens viikolla ku pitää lähtä käymmää hesasa mutta maanantaina jatkuu.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. Viimeksi muokannut Artzi_ip : 22.10.2009 16:05 |
#2
|
||||
|
||||
Hieno meininki että näitä vermeitä pidetään liikenteessä!
Aika usein takaosa korjataan leikkaamalla etupenkkien takaa koko takaosa irti lukuunottamatta sitä korikaukalon yläosapalkkeja johon laitetaan sivuikkunapalat kiinni. Usein helpoin ja nopein tapa rempata ruosteinen perä. Sitten on ihan hyvä konsti sillä tavalla tehtynä että tekee lokasuojan kaarista sinne taakse kokopyöreät renkaita myötäilevä muoto... Samalla kun sen takaosan heittää kuikkaan. niin siinon hyvä tilaisuus tehdä takapään rungon ehjäykset ja mahdolliset modifoinnit + + + Simmosta eiku tsemppiä! |
#3
|
||||
|
||||
Lainaus:
ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret. sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan tarvii muokata vähä ehjätä. ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki, kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse. mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla. jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii.. oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ?
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#4
|
||||
|
||||
Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
sopisko ?
niin siis onko bj 40 sit erillainen tuo tankki tsydeemi.. en näistä tosiaan älyttömiä tiedä..
tässä tankki ainakin on siinä kuskin penkin ja hieman vänkärin penkin alla. huono kuva takaa.. tässä näkyy hieman vänkärin puolelta.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#6
|
||||
|
||||
Joo siis vanhemmissa bertoissa (ja ehkä myös FJ-40 malleissa) on polttoainetankki apparin penkin alla niinku korin sisällä.
Mut en muista onko toi lattian malli sit uudemmassa ja vanhemmassa sen verran erilainen, ettei vaihto onnistu...ainakaan ihan pikku työllä, mutta toisaalta eipä toi näytä kovin pieneltä projektilta muutenkaan |
#7
|
|||
|
|||
Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.
Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ? Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin. t.SS |
#8
|
|||
|
|||
Lainaus:
kyllähän toi korinnosto voipi olla edessä.. ei muuten kunnolla saa sitä tehtyä.. siinäkin vaan on semmonen vittumainen juttu et sähkö johtoja sun muita on autoon kertyny ristiin rastiin joten korin irroituksessa sähkötki sais tehä uusiks. vaan sekihän olisi vaan plussaa.. Tuon kynnyksen kans tein noin koska ovessa ja ovi kynnyksessä ja pilareissa on semmonen aika vaikea muoto joten jos kynnyksen olisin siirtäny alaspäin olisi muotokin pitänyt tietysti kopioida uuteen kynnykseen+ pilareihin. ajattelin säästää aikaa ja tehdä noin. mutta tosiaankin kynnys on nyt niin korkealla että ne persjalakaset vaimot saa jäädä suosiolla kotia.. ehkä sit kunnonkokonen tyhjennys roppu lattiaan ja kallistukset ropulle et tyhjenee nopeesti. eikä tarvii jäädä jalkoja liotteleen.. TV Artzi_ip Nanomoussana |
#9
|
||||
|
||||
vähä päivitystä
Eilen sain beadlockit valmiiksi ja hetihän niitäpiti alkaa laittaa paikoilleen.
tässä muutamia kuvia.. ja tässä vaiheessa käännän tämän niin että alan kirjoittaan tekstin aina kuvan yläpuolelle. kun jotenki .untu vaikeelta ku se on aina kuvan alapuolella. pari valmista vannetta ja yks valmis paketti. ja jottai tuuninkia.. vertailu! vasen vanteella ja oikea ilman. jännästi creepy hakee tuon pyöreän muodon ku sinne pumppaa ilmaa.. ja lähempää.. rakennus vaiheita. keskitys ja takalaita tip topin kanssa kiinni. en tiedä pysyykö paremmin. mutta ainakin kovasti kehuvat ainetta toimivaksi jopa ilman lukkovanteita. ja tässä näkyy hitec venttiilit jotka ovat ehdottomasti parasta mitä venttileille voi tehdä. jatkoa seuraa..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#10
|
||||
|
||||
tuosta venttiilin kuvasta en saa selvää mutta jos tuo on sellainen irroitettava venttiili systeemi johon ruuvataan sellainen korkki suojaksi kun ilmat on laitettu renkaaseen. niin voin kertoa että tuota on hauska etsiä vanteesta kun siellä on bedlockin reunoja myöten kuivunutta mutaa. mutta tuo venttiili ei kylläkään katkea siinä mielessä tuo on hyvä.
|
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#12
|
||||
|
||||
ulkoilutus..
piti lähtä autoa hiekkapuhaltamaan joten tuli otettua muutama avarampi kuva ulkona.
ja vähän offtopickkia. 63 vm GMC suburban K 1000 350 LT1+350 turbo Ainoa suomessa.. ei kylläkään vielä täysin valmis.. mut kohtapuoliin.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#13
|
||||
|
||||
jälkikäteen laitettu turbo tuohon? Veikeen näkönen peli...
|
#14
|
||||
|
||||
niin siis tuo 350 turbo on laatikon malli. ja tuo 350 LT1 on moottorin malli.. eli ei turpua..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#15
|
||||
|
||||
Letukalta löytyy Turbo-Hydramatic, Turbo-Fire, ja Turbo-Jet. Eka on automaattiloota, ja kaksi muuta on veekaseja. Eikä missään ole Turbo-Ahdinta.
Harhaan johtavaa mainontaa? On jonseredin moottorisahoissakin turbo-nimitys, mutta pakokaasu ahdinta ei löydy. Mutta hieno gemsu, peukku ylös.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#16
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mutta asiasta kolomanteen... tuoho GMC Mörköön pitäski saada uudet lehdet eteen ja taakse. ja jos joku Blazer/Jimmy harrastaja sattuu lukeen tätä nii oisko mahdollista saada tietää kyseisten autojen etu/taka lehtien pituuksia. kun olen jossain nähnyt maininnan et ne saattais passata.. Toosi offtopikkia. mutta kiitollinen olisin näistä tiedoista.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#17
|
||||
|
||||
ja taas jatketaan..
piti välistä tehä vähän autoja joista saa rahaakin niin tuli pikku tauko..
Mutta autoa on taas kasattu purettu ja sit iha totaalisesti räjäytetty... Kuvia. pari kuvaa auton hienosta massa maali kerroksesta.. ai että tota on mukava hinkata pois. mitä nyt 5mm kerros ahtopalikat on nyt löyetty.. takakylki 3mm alumiinia ja parlok kaaret paskan tuulilasin irrotin. ja ei kyllä tämänkään ois tarvinnu olla näin huono sit ilmassa ja keula alkaa hajota sit akselia pois siihen viiva ja poikki. vähä sheivauksia ja uuden akselin pillitystä.. ja jatkuu taas joku päivä..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#18
|
||||
|
||||
jatkoa.
homma liukenee käsistä.. !
tuulilasin kehikon korjaus.. pikku nälkä on päässy yllättään keijon kun on vaan tommosia pikkumakupaloja naukkaillut.. sitte uutta palasta ja hetikun se on ehjä, niin sehän pittää särkiä.. koska autoon tuleekin sit 3mm alumiini katto niin kehikko piti tehdä passaamaan katon kanssa.. eli keveyttä yritetään tällä hakea. katto tulee sitten turvakaariin kiinni pikakiinnityksellä.. ja jatkoa seuraa
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#19
|
||||
|
||||
Maavara
Paljonko kaaralle tulee maavaraa?
|
#20
|
||||
|
||||
jaa a..
tällä hetkellä on helmasta maahan 92 cm, mutta helmaa on nostettu noin.. 15 cm. runko on samalla korkeudella mitä normeli SPOA BJ perä ehkä hiukan korkeella uusista jousista johtuen.. mutta sehän on vain hyvä ylämäessä.. lopullisesta korkeudesta ei vielä hajua.. jos joku 2-3 metriä riittäs maavarana.. :P
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#21
|
||||
|
||||
akselointia.. ?
eli auton alla on nyt harrastettu meditointia ja joogalevitointia..
jotta nuo raskaat rautaromut saatais sinne miellyttävällä tavalla. suunnitelmat muuttuu koko ajan niitä asemoidessa. mutta springa springar springade täsä muutama kuva.. ja silleesti. jatkuuu
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#22
|
||||
|
||||
Mitä tukivarsia käytät projektissasi?
|
#23
|
||||
|
||||
nuo on pajeron takatukivarret.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#24
|
||||
|
||||
ja sitte pakitetaan..
elikkä kun rojekti alkaa edetä niin odotettavissahan on jotain vittumaista
just ku olin alkamassa heppaileen akselia alle niin huomasin että PERKELE BANJO ON KIERO !! no siitä sitte vittuuntuneena nopea purku ja pesu ja eikun oikomaan johonki hirviään rässiin.. pari kuvaa.. että silleesti.. miten mää en tota aikasemmin huomannu.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri.. |
#25
|
||||
|
||||
Aika paljon on kierossa ku kuvistaki huomaa näin hyvin... Ei muuta ku kaasua, prässiä, lekaa kyl se siitä
|
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|