Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.10.2009, 08:46
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SuurSyömäri Näytä viesti
Hieno meininki että näitä vermeitä pidetään liikenteessä!

Aika usein takaosa korjataan leikkaamalla etupenkkien takaa koko takaosa irti lukuunottamatta sitä korikaukalon yläosapalkkeja johon laitetaan sivuikkunapalat kiinni. Usein helpoin ja nopein tapa rempata ruosteinen perä. Sitten on ihan hyvä konsti sillä tavalla tehtynä että tekee lokasuojan kaarista sinne taakse kokopyöreät renkaita myötäilevä muoto...

Samalla kun sen takaosan heittää kuikkaan. niin siinon hyvä tilaisuus tehdä takapään rungon ehjäykset ja mahdolliset modifoinnit + + +

Simmosta eiku tsemppiä!
juu tässähän tosiaa oli jo edellinen omistaja korjannut ton peräpään. ainoa tosiaan että siellä on jo ruostetta et ne pitää puhaltaa poies. takaosan lattiakin on asia värkkiä jotain 2mm koko lattia.

ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret.
sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan
tarvii muokata vähä ehjätä.
ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki,
kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse.
mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee
kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla.
jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii..

oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ?

__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.10.2009, 09:07
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Artzi_ip Näytä viesti
juu tässähän tosiaa oli jo edellinen omistaja korjannut ton peräpään. ainoa tosiaan että siellä on jo ruostetta et ne pitää puhaltaa poies. takaosan lattiakin on asia värkkiä jotain 2mm koko lattia.

ne pyöreät kaaren reunat oiski tarkotus tehdä ehkä parlokkia käyttäen.. tai sit jonku muun auton suojankaaret.
sen verran pitää tosiaa tota takalattiaa ainaki modata et saa sen sähkö vinssin sinne helposti.. runkoa ei varmaan
tarvii muokata vähä ehjätä.
ainut vaan mikä vituttaa aivan suunnattomasti on tuo vakio tankki,
kun se estää traktori baarien teon, sekä mekaanisen vinssin laiton taakse.
mut kun sit siitä en haluais luopuakkaa kun se paino mikä sinne tankkiin tulee
kun on täynnä. on hyvänlaatuista painoa koska se on aika alhaalla.
jos tankin siirtää sisälle paino tulee ylemmäs ja sisätilatkärsii..

oisko kellään hyviä ehdotuksia.. ?
Sopisko tohon semmonen vanhemman bj:n tankki, mikä on siinä apparin penkin alla??
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.10.2009, 09:14
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

sopisko ?


niin siis onko bj 40 sit erillainen tuo tankki tsydeemi.. en näistä tosiaan älyttömiä tiedä..
tässä tankki ainakin on siinä kuskin penkin ja hieman vänkärin penkin alla.


huono kuva takaa..


tässä näkyy hieman vänkärin puolelta.
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.10.2009, 09:31
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Joo siis vanhemmissa bertoissa (ja ehkä myös FJ-40 malleissa) on polttoainetankki apparin penkin alla niinku korin sisällä.

Mut en muista onko toi lattian malli sit uudemmassa ja vanhemmassa sen verran erilainen, ettei vaihto onnistu...ainakaan ihan pikku työllä, mutta toisaalta eipä toi näytä kovin pieneltä projektilta muutenkaan
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.10.2009, 10:35
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.

Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ?

Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin.

t.SS
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.10.2009, 10:47
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Uudenpaan malliin ei käy se vanha tankki kun korikaukalo on erimuotoinen. Siis vanhassa mallissa lattia oli tasainen etupenkin takaosaan asti ja vänkärin penkin alla hytin sisällä oli sitten semmonen tankukka.

Kun sulla on tilat niin mikset Jigaisi korin jämäkäksi ja nostais sitä pois. Ei oo monen tunnin homma ja tulis tehtyä kunnolla kaikki korrosio ja modifiointi työ?

Monen tunnin ja päivien työ on ehjäys joten siihen verrattuna korinirroitus vain helpottaa asioita. Välttämättä en kaukalosta muuttaisi kynnyksen korkeutta vastaamaan oven alareunaa vaan tekisin päinvastoin.

t.SS
Aivan eli vanhemmassa tankki on sisällä.

kyllähän toi korinnosto voipi olla edessä.. ei muuten kunnolla saa sitä tehtyä..
siinäkin vaan on semmonen vittumainen juttu et sähkö johtoja sun muita on autoon kertyny ristiin rastiin joten korin irroituksessa sähkötki sais tehä uusiks. vaan sekihän olisi vaan plussaa..

Tuon kynnyksen kans tein noin koska ovessa ja ovi kynnyksessä ja pilareissa on semmonen aika vaikea muoto joten jos kynnyksen olisin siirtäny alaspäin olisi muotokin pitänyt tietysti kopioida uuteen kynnykseen+ pilareihin. ajattelin säästää aikaa ja tehdä noin. mutta tosiaankin kynnys on nyt niin korkealla että ne persjalakaset vaimot saa jäädä suosiolla kotia..

ehkä sit kunnonkokonen tyhjennys roppu lattiaan ja kallistukset ropulle et tyhjenee nopeesti. eikä tarvii jäädä jalkoja liotteleen..

TV Artzi_ip Nanomoussana
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.10.2009, 07:47
Artzi_ip:n Avatar
Artzi_ip Artzi_ip ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.07.07
Sijainti: Kalajoki, Finland.
Viestit: 433
Perusasetus

vähä päivitystä


Eilen sain beadlockit valmiiksi ja hetihän niitäpiti alkaa laittaa paikoilleen.
tässä muutamia kuvia..

ja tässä vaiheessa käännän tämän niin että alan kirjoittaan tekstin aina kuvan yläpuolelle.
kun jotenki .untu vaikeelta ku se on aina kuvan alapuolella.

pari valmista vannetta ja yks valmis paketti.


ja jottai tuuninkia..


vertailu! vasen vanteella ja oikea ilman. jännästi creepy hakee tuon pyöreän muodon ku sinne pumppaa ilmaa..


ja lähempää..


rakennus vaiheita.


keskitys


ja takalaita tip topin kanssa kiinni. en tiedä pysyykö paremmin. mutta ainakin kovasti kehuvat
ainetta toimivaksi jopa ilman lukkovanteita.


ja tässä näkyy hitec venttiilit jotka ovat ehdottomasti parasta mitä venttileille voi tehdä.


jatkoa seuraa..
__________________
Keijo K.orroosio kaveri joka on aina autossani vaikkei ole kaveri..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:23 (GMT +2).