Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.02.2010, 06:54
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
-moottorin tehot pienempia nesteen diiselillä verrattuna esim. keski eurooppa laatuihin.
Kyllä!!!

Itse olen välttänyt nesteellä,ja samaa kuraa myyvillä asemilla tankkaamista viimeiseen asti n.5 vuoden ajan.

Työmatkalla menee KO kuraa 2-5 litraa enemmin.Ja muutenkin meno tuntuu siltä että sitä on jatkettu vedellä.

Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar.

Sitä ei ainakaan meikäläisen kannata tankata vaikka se olisi halvempaa koska sitä menee niin paljon enemmän,ja antaa vähemmän tehoa.

Ja jos joku nyt sanoo että ne on samaa laatua niin siitä vaan...Jossain se ero jokatapauksessa on.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.02.2010, 07:05
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Joskus ihmettelinkin nesteellä tankkaillessa, miten paljon nesteen diesel vaahtoaa verrattuna teboilin polttoaineeseen.

Ei taida nesteellä kuitenkaan olla niin pahoja laatuvaihteluita, kuin venäjänmaalla, jossa tuntuu diesel kestävän -20°C, jos nyt sattuu tulemaan ollenkaan ulos säiliöistä :P
Kanisterista kun tankkaa, niin soppa on semmosta sameaa kuraa, ja lopuksi aina tulee sellasia sameita vaaleita helmiä suppiloon :P
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.02.2010, 07:54
Kokku Kokku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.01.07
Sijainti: Askola
Viestit: 350
Perusasetus

Jännästi tuntuu olevan eroja polttoaineissa. Hatusta tempastuna 95% suomessa myytävästä polttoaineesta on samaa peruskamaa jonka Neste Oil valmistaa. Lisäaineet vaan vaihtelee jakeluketjun mukaan. St1, Shell ja Teboil tuovat jossain määrin itse polttoainetta, mutta rahtikustannuksien takia ei niitä kannata jaella ympäri suomea.
__________________
Askolan Off-Road ry
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.02.2010, 08:51
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Perusasetus

No prkl!
Enpä ole ikinä ajatellut sen enempää. Yrittänyt vaan aina tankata Nesteellä,
koska on yleensä ollut ns. kotiasemalla halvimpia mitä täällä PK-seudulla on.
Pitääpä ensi kerralla kokeilla jotain toista "merkkiä" ja tarkkailla mitä HJ sanoo.
Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 23.02.2010, 09:18
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Johtuneeko lisäaineista mut Nesteen polttoaine vaahtoaa ja kestää pakkasta huonommin kun Tebbarin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.02.2010, 09:56
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Faktaa vai Fiktioo


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
No prkl!
Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
Nyt on saavutettu pohja keskustelun tasossa;(
Onhan niissä polttoaineissa eroa, mutta ei nyt ihan noin paljoo! Haloo !!!
Jos polttoaineen kulutus heittää useita litroja niin syynä on joku muu kuin polttoaine (ellei se nyt ihan väärää kamaa ole),
vikaa, kuorma, olosuhteet, mittavirheet joka onkin suurin syy ihmeellisesti heitteleviin kulutuslukemiin joita täälläkin joskus retostellaan.

En väitä että neste olis parasta mutta ei se ihan noin huonoakaan ole.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 23.02.2010, 10:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kertokaas mistä ACB-asemien litkut on peräisin?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.12.2010, 15:49
superjuhuli superjuhuli ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.06.10
Sijainti: keminmaa
Viestit: 39
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kertokaas mistä ACB-asemien litkut on peräisin?





nesteeltä, siin on vaa jotku eri lisäaineet
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.02.2010, 10:16
Rompe:n Avatar
Rompe Rompe ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 10.09.06
Sijainti: Säkylä, Finland.
Viestit: 462
Perusasetus

Mites se vika sitten korjaantuu jos kulutus putoo kun tankkaa jotain muuta kuin nesteen kuraa?
Isäukon transiitis alkaa kone käymään pirun epätasasesti nesteen aineella, rauhottuu vasta kun juotaa 0,5-1L 2-t öljyä tankkiin ja muilla aineilla ei oo ilmenny samaa käyntihäiriöö.
Raskaan kaluston puolella tuo kulutus ero näkyy viäl selvemmin vaikka samat tehtaalta lähtöpainot, sama reitti, sama kuljettaja
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.02.2010, 10:31
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joskus kakskytä vuotta sitten huomattiin, että bensoissa on eroja. Noin 3-5% tuli kulutuseroa polttoaineen vaihdolla. Lukemat että 2-5 litraa menee enemmän tarkoittaa siis tuhannen kilometrin työmatkaa tai sitten vähintään 50 litraa sataselle keskimäärin nielasevaa vehjettä. Miksi uusi kalusto ei oireile millään polttoaineella? Miksi tässäkin topikissa itkee vaan nooan aikasella kalustolla liikkuva porukka? Polttoaine suodattimet kannatta vaihtaa joka vuosi, tai vähänkin ajettaessa joka toinen vuosi. Ei ole minulla mennyt ykskään suodatin tukkoon, ei ole ollut käyntiongelmia, ei virtaavuus ongelmia -37 asteessakaan, eikä kulutuseroja jotka johtuu polttoaineesta, kylmästä johtuvia kulutuseroja kylläkin. Tankannut oon sieltä täältä, välillä nesteeltäkin. -35 kun on mittarissa, niin tuntuu että yks muki on pelistä pois, mutta se ei johdu polttoaineesta. Kohtuus kaikessa, itkemisessäkin.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.02.2010, 10:39
Nostokurki:n Avatar
Nostokurki Nostokurki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.09.09
Sijainti: Siilinjärvi, pohjois-savo, Suomi
Viestit: 1.310
Perusasetus

Ei se ero oo pelkästään kiisselissä, mun "arkiauto" joka syö 98-oktaanista kulutti tasaisessa työmatka-ajossa yli litran enemmän nesteen polttoainetta ja tuntui muutenkin nuhaisemmalta, ihan kuin olisi tankannut ysivitosta=paksumpi seos ettei nakuta...

Dieseliä en ole nesteeltä tankannut. Enkä tankkaa. Yleensä täytän tankkini aakkosasemalla, jos se ei parasta ole niin ainakin tasalaatuista, ei ole kertaakaan ollut ongelmia ja kulutuksetkin pysyneet tasaisena.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.02.2010, 11:04
knucklebone:n Avatar
knucklebone knucklebone ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.07
Sijainti: Hellsinki
Viestit: 475
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Nyt on saavutettu pohja keskustelun tasossa;(
Onhan niissä polttoaineissa eroa, mutta ei nyt ihan noin paljoo! Haloo !!!
Jos polttoaineen kulutus heittää useita litroja niin syynä on joku muu kuin polttoaine (ellei se nyt ihan väärää kamaa ole),
vikaa, kuorma, olosuhteet, mittavirheet joka onkin suurin syy ihmeellisesti heitteleviin kulutuslukemiin joita täälläkin joskus retostellaan.

En väitä että neste olis parasta mutta ei se ihan noin huonoakaan ole.

No en nyt ihan pohjan tasolle tätä topiccia laittais, kun vertaa esim. monen nyybin aloittamiin aiheisiin.
Tässä nyt tuotiin esille asia, jota ei monikaan meistä (kuten esim. allekirjoittanut) yleensä edes ajattele.
Nyt kun ajattelee, voi tehdä empiiristä tutkimusta, varsinkin kun tiedän aika tarkkaan yli kahden vuoden kokemuksella
mitä toi ryhävalas kuluttaa Nesteen kynsilakanpoistoaineilla.
Mikäs nyybin mielestä on parempaa kuin Nesteen diesel, jos vaikka kokeilisin sitä seuraavaksi?
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ]
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.02.2010, 11:17
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Prkl! En oo huomannu mitään eroa koska oon aina tankannu Nesteellä. Jossain Top tai Fifth gear? jaksossa ne muuten testas eri polttoaine toimittajien kamaa ja ainakin bensasta toi Shellin formulabensa ei säväyttäny...
__________________
Steady as she goes...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.02.2010, 11:24
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja knucklebone Näytä viesti
Mikäs nyybin mielestä on parempaa kuin Nesteen diesel, jos vaikka kokeilisin sitä seuraavaksi?
Yleensähän puhutaan kulutuksesta/100km, siihen viittasin noissa eroissa. Mielestäni henkilöautoissa ei voi päästä lähellekään tuollaisia eroja ilman virheitä tai tarkoitus hakuisuutta.
Raskaallla kalustolla tietty erot tulee selkeämmin esiin mutta väittäisin sielläkin puhtaasti polttoaineesta johtuvien erojen oleva marginaalisia. Ja huollothan kaikki tekee säännöllisesti?????

Tankkaa ihan missä vaan, niin minäkin teen enkä ole eroa huomannut laaduissa. Olosuhteissa, ajotavassa ym kylläkin.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 23.02.2010, 18:41
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar.
Onko moottori ilman hukkaporttia, kun paineet noin vaihtelee?

j.h
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 23.02.2010, 19:00
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.02.2010, 19:03
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
Aikas monessa pölliautossa on tankissa lämmitimet ainakin volvoissa 3vuotta vanhoissa ja edellisessä puolikkaassakin oli lämmitimet hyvi pysty välimallilla ajelemaan koko talven .
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.02.2010, 19:30
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Nesteen diesel on paskaa....

Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille.

Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta?

Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa.

j.h

Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus gikseri Maasturiprojektit 25 19.08.2011 09:34
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä _kekkula_ Tekniikka & Jutustelu 1 13.07.2009 18:41
Euroopan karttoja Oziin? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 0 03.06.2007 21:51
Neste / neste-lämmönvaihdin farmari Tekniikka & Jutustelu 1 13.05.2007 19:15
C5 euroopan malli C5 1 28.05.2003 06:22


Sivu luotu: 21:05 (GMT +2).