![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Itse olen välttänyt nesteellä,ja samaa kuraa myyvillä asemilla tankkaamista viimeiseen asti n.5 vuoden ajan. Työmatkalla menee KO kuraa 2-5 litraa enemmin.Ja muutenkin meno tuntuu siltä että sitä on jatkettu vedellä. Esim.max ahtopaine ST1 aineella n.1-1.1 bar ,ja nesteen aineella 0.8-0.9 bar. Sitä ei ainakaan meikäläisen kannata tankata vaikka se olisi halvempaa koska sitä menee niin paljon enemmän,ja antaa vähemmän tehoa. Ja jos joku nyt sanoo että ne on samaa laatua niin siitä vaan...Jossain se ero jokatapauksessa on.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joskus ihmettelinkin nesteellä tankkaillessa, miten paljon nesteen diesel vaahtoaa verrattuna teboilin polttoaineeseen.
Ei taida nesteellä kuitenkaan olla niin pahoja laatuvaihteluita, kuin venäjänmaalla, jossa tuntuu diesel kestävän -20°C, jos nyt sattuu tulemaan ollenkaan ulos säiliöistä :P Kanisterista kun tankkaa, niin soppa on semmosta sameaa kuraa, ja lopuksi aina tulee sellasia sameita vaaleita helmiä suppiloon :P |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Jännästi tuntuu olevan eroja polttoaineissa. Hatusta tempastuna 95% suomessa myytävästä polttoaineesta on samaa peruskamaa jonka Neste Oil valmistaa. Lisäaineet vaan vaihtelee jakeluketjun mukaan. St1, Shell ja Teboil tuovat jossain määrin itse polttoainetta, mutta rahtikustannuksien takia ei niitä kannata jaella ympäri suomea.
__________________
Askolan Off-Road ry |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No prkl!
Enpä ole ikinä ajatellut sen enempää. Yrittänyt vaan aina tankata Nesteellä, koska on yleensä ollut ns. kotiasemalla halvimpia mitä täällä PK-seudulla on. Pitääpä ensi kerralla kokeilla jotain toista "merkkiä" ja tarkkailla mitä HJ sanoo. Jälleen kerran hyvä keskustelun aihe täällä palstalla!
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Johtuneeko lisäaineista mut Nesteen polttoaine vaahtoaa ja kestää pakkasta huonommin kun Tebbarin.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Faktaa vai FiktiooLainaus:
Onhan niissä polttoaineissa eroa, mutta ei nyt ihan noin paljoo! Haloo !!! Jos polttoaineen kulutus heittää useita litroja niin syynä on joku muu kuin polttoaine (ellei se nyt ihan väärää kamaa ole), vikaa, kuorma, olosuhteet, mittavirheet joka onkin suurin syy ihmeellisesti heitteleviin kulutuslukemiin joita täälläkin joskus retostellaan. En väitä että neste olis parasta mutta ei se ihan noin huonoakaan ole. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Kertokaas mistä ACB-asemien litkut on peräisin?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() nesteeltä, siin on vaa jotku eri lisäaineet |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Mites se vika sitten korjaantuu jos kulutus putoo kun tankkaa jotain muuta kuin nesteen kuraa?
Isäukon transiitis alkaa kone käymään pirun epätasasesti nesteen aineella, rauhottuu vasta kun juotaa 0,5-1L 2-t öljyä tankkiin ja muilla aineilla ei oo ilmenny samaa käyntihäiriöö. Raskaan kaluston puolella tuo kulutus ero näkyy viäl selvemmin vaikka samat tehtaalta lähtöpainot, sama reitti, sama kuljettaja ![]()
__________________
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, saa siitä palkan ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Joskus kakskytä vuotta sitten huomattiin, että bensoissa on eroja. Noin 3-5% tuli kulutuseroa polttoaineen vaihdolla. Lukemat että 2-5 litraa menee enemmän tarkoittaa siis tuhannen kilometrin työmatkaa tai sitten vähintään 50 litraa sataselle keskimäärin nielasevaa vehjettä. Miksi uusi kalusto ei oireile millään polttoaineella? Miksi tässäkin topikissa itkee vaan nooan aikasella kalustolla liikkuva porukka? Polttoaine suodattimet kannatta vaihtaa joka vuosi, tai vähänkin ajettaessa joka toinen vuosi. Ei ole minulla mennyt ykskään suodatin tukkoon, ei ole ollut käyntiongelmia, ei virtaavuus ongelmia -37 asteessakaan, eikä kulutuseroja jotka johtuu polttoaineesta, kylmästä johtuvia kulutuseroja kylläkin. Tankannut oon sieltä täältä, välillä nesteeltäkin. -35 kun on mittarissa, niin tuntuu että yks muki on pelistä pois, mutta se ei johdu polttoaineesta. Kohtuus kaikessa, itkemisessäkin.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei se ero oo pelkästään kiisselissä, mun "arkiauto" joka syö 98-oktaanista kulutti tasaisessa työmatka-ajossa yli litran enemmän nesteen polttoainetta ja tuntui muutenkin nuhaisemmalta, ihan kuin olisi tankannut ysivitosta=paksumpi seos ettei nakuta...
Dieseliä en ole nesteeltä tankannut. Enkä tankkaa. Yleensä täytän tankkini aakkosasemalla, jos se ei parasta ole niin ainakin tasalaatuista, ei ole kertaakaan ollut ongelmia ja kulutuksetkin pysyneet tasaisena.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No en nyt ihan pohjan tasolle tätä topiccia laittais, kun vertaa esim. monen nyybin aloittamiin aiheisiin. Tässä nyt tuotiin esille asia, jota ei monikaan meistä (kuten esim. allekirjoittanut) yleensä edes ajattele. Nyt kun ajattelee, voi tehdä empiiristä tutkimusta, varsinkin kun tiedän aika tarkkaan yli kahden vuoden kokemuksella mitä toi ryhävalas kuluttaa Nesteen kynsilakanpoistoaineilla. Mikäs nyybin mielestä on parempaa kuin Nesteen diesel, jos vaikka kokeilisin sitä seuraavaksi? ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Prkl! En oo huomannu mitään eroa koska oon aina tankannu Nesteellä. Jossain Top tai Fifth gear? jaksossa ne muuten testas eri polttoaine toimittajien kamaa ja ainakin bensasta toi Shellin formulabensa ei säväyttäny...
__________________
Steady as she goes... |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Raskaallla kalustolla tietty erot tulee selkeämmin esiin mutta väittäisin sielläkin puhtaasti polttoaineesta johtuvien erojen oleva marginaalisia. Ja huollothan kaikki tekee säännöllisesti????? Tankkaa ihan missä vaan, niin minäkin teen enkä ole eroa huomannut laaduissa. Olosuhteissa, ajotavassa ym kylläkin. |
#15
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
j.h |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Meillä on Scanioihin tankattu talvilaatua (-29/-34) syksystä kevääseen, noin niinku varmuuden vuoksi, ettei tartte tuolla tienpäällä ruveta suodattimia vaihtamaan, Runkoautoissa kun ei aikatauluissa ole joustoa. Mut tuossa -30 asteen pakkasilla pöllikuskit tuntuu pistävän teboilin mittarista kesälaatua (-19/-25) tankkiin ilman pienimpiäkään ongelmia...
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Nesteen diesel on paskaa....
Neste on käsittääkseni Suomen suurin jalostaja ja myös tuottaa jalostaa muillekin öljy-yhtiöille. Pistäkääs faktoja, että mikä firma myy minkäkin jalostetta? Kannattaa muistaa, että Suomi on talviautoilun mallimaa, Oulun yläpuolisilla levyeyksillä autoilusta tehdään yli 70% Suomessa koko maailmasta. Siis käsittääkseni sielläkin Neste on jonkinlaisessa markkina-asemassa. j.h Kyllä auto kulkee Suomessa myytävillä dieseleillä ja bensoilla kun se on kunnossa ;-) |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |