![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
No en nyt ihan pohjan tasolle tätä topiccia laittais, kun vertaa esim. monen nyybin aloittamiin aiheisiin. Tässä nyt tuotiin esille asia, jota ei monikaan meistä (kuten esim. allekirjoittanut) yleensä edes ajattele. Nyt kun ajattelee, voi tehdä empiiristä tutkimusta, varsinkin kun tiedän aika tarkkaan yli kahden vuoden kokemuksella mitä toi ryhävalas kuluttaa Nesteen kynsilakanpoistoaineilla. Mikäs nyybin mielestä on parempaa kuin Nesteen diesel, jos vaikka kokeilisin sitä seuraavaksi? ![]()
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Prkl! En oo huomannu mitään eroa koska oon aina tankannu Nesteellä. Jossain Top tai Fifth gear? jaksossa ne muuten testas eri polttoaine toimittajien kamaa ja ainakin bensasta toi Shellin formulabensa ei säväyttäny...
__________________
Steady as she goes... |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Raskaallla kalustolla tietty erot tulee selkeämmin esiin mutta väittäisin sielläkin puhtaasti polttoaineesta johtuvien erojen oleva marginaalisia. Ja huollothan kaikki tekee säännöllisesti????? Tankkaa ihan missä vaan, niin minäkin teen enkä ole eroa huomannut laaduissa. Olosuhteissa, ajotavassa ym kylläkin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Edellisessä koslassa (245 diesel) huomas kyllä mitä tuli tankkiin laitettua. Käynnistäesä Nesteen litkuilla savutti siinä määrin että koko lähitienoo peitty harmaaseen pilveen... Kumma kyllä TB:n ja Shellin aineila ei savuta läheskään niin paljoa.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Juur kävin nesteeltä ottamassa 250tdt mersun tankin piripintaan. Aina se on kaiken syönyt, ei oo tarvinnu ottaa pois edes TB:n ainetta. Käynnistynykki se on, aineella kun aineella.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mää ostan ainakin yleensä ( AINA ) halvinta kiisseliä , huolimatta siitä mikä on myyvä ketju ...
Vuoden ajalta noin 35 000 km diisseli-kooralla 5,2 -6,2 l/ 100 km vaihtelee kulutus ...sekalaisessa ajossa ...välillä vedetty kärryä välillä ei ...ajettu "tuning"-renkailla ja taas sirkkelinterillä ... Suurin kulutus 6,2 l on kesällä tankattua TB:n ainetta ja tuning-renkailla ( 225 * 40 * 18 ) " Normiajossa " mulla ei ole ollut havaittavaa eroa mistä ruutasta diisselin olen ottanut ...putsarikkin on pysynyt sulana ... Venäläistä en ole uskaltanut koorassa kokeilla ...BJ:ssä taas toimii moitteetta ...paitti perässä tulevat valittavat KÄRYÄ ![]() Nii ediittä kun tuli mieleen ... Jokkut uskoo niihin mangeetteihin jokka "tasasuuntaa" polttoaineen jotain osasia ...jokainen voi uskoa mihin haluaa .. ![]() ![]() Viimeksi muokannut Palde : 23.02.2010 21:28 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itsellä tulee kokemus vakio reitistä a 140 km/kerta 3-5 kertaa viikossa suht samoilla vauhdeilla(n.80 km/h) Ajoneuvo Bj 42. Kokonaisuudessaan n.35-40000 vuodessa. Jos tankkaan Nesteeltä,tai seolta kierroksella menee melko tarkkaan 20 litraa,Jos taas teboil,St 1,niin 16-17. Ja tuo näkyy jo viikossa ihan mittarissakin,eli nesteen kamalla ei ihan uskalla ajaa neljää kierrosta(tankki 86 litraa tasan on ,kokeiltu) Mutta noilla toisilla menee kevyesti. Esim.nyt on olosuhteiden pakosta nesteen kamaa tankissa ja meno on kuin olisi suodin tukossa(toivottavasti ei ole). ![]() Kun huomasin tuon eron en uskonut sitä itsekkään kuin vasta n. 2 vuoden kuluttua(ja samalla autolla olen ajanut 14 vuotta,ja alla on pyörinyt 5 kierrosta renkaita). Ja pannaan vielä edittiä että, Nesteen,tai SEOn,bensoista ei ole huomauttamista,mutta emännyyden 900 urbo saabbi vie sen 1-1,5 litraa enemmän jos ajaa 95:sella eikä 98 oktaanisella.Eli hinta ero tulee takaisin moninkertaisena + kulku on ripeämpää.Kokeilin myös sitä Shellin Vi poweria mutta siitä ei ollut samankaltaista iloa. Viimeksi muokannut Bj Andy : 23.02.2010 12:48 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
En minä pysty mitään faktaa laittamaan, En vaan pysty uskomaan tuota eroa! No sehän on mun ongelma, muut uskoo mitä haluu ![]() Se ei vaan mene jakeluun miten ero voi olla noin suuri, silloinhan pitäis aineiden energia sisällössä olla 20% ero Nesteen ja muiden välillä. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eikai kukaan ala tuollaista väittämään jos ei kokeillut ole, itse ainakin uskon. Kerronpa esimerkin. työkaverin vanha corolla vie litran vähempi 98 oktaanista kuin 95:sta. Tämäkin monen tankauskerran tulos, eikä vain yhden kerran ja siitä väitetään että ajelit varmastikki sievästi ja vain matka-ajoa. Corolla ei ole kuin työajossa ja sama matka aina, joten en usko hänen valehtelevan. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos kaverisi corolla syö työmatka ajossanne litran enempi, niin millä selität sen, että vaimoni ex-corolla ei syönyt desiä enempää 95:sta kuin 98:a. Muutenkin corollan kulutuksessa tuo litra tuntuu paljolta ja siinä voi olla mittaus ja laskenta epätarkkuuksia ja pyöristysvirheitä. 0,3 litraa jos sanoisit, niin uskoisin heti, oli se totta tai ei. Vaihteleeko tällä kaverilla muuten keskikulutus, vai onko se aina tasan esim. 8,2 litraa 95E:llä ja sitten kun laittaa 98E:tä niin putoaa tasan tarkkaan 7,2 litraa ajoi miten vaan? Sitä en siis kiellä että ei voisi huonompaa ainetta mennä enemmän, mutta kuinka paljon niin siitä voi tingata. Esim. 1. Kävin limingasta pudasjärvellä perjantaina Isuzulla. Mennessä janotti tietokoneen mukaan 9,4 litraa. Takas tullessa juuri samaa tietä ajaessa omasta mielestä samalla tavalla menikin tietokoneen mukaan 7,8 litraa. Mites se selitetään kun en tankannut välissä? Vielä kun oikein miettii, niin mennessä ei tarvinnut ohittaa ketään ja takas tullessa piti ohitella useita. Esim 2. Kaveri tarkisti moottorikelkan tankissa olevan 10 litraa bensaa, ajoi noin 40 kilometriä ja tarkisti taas tilanteen. Arvioi määrän olevan nyt 6 litraa. Söikö kelkka oikeasti 4 litraa, eli 10 l/100km vai oliko mittaus hieman epätarkka ja otanta turhan lyhyt.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tässä tapauksessa vaikuttaa paljon myös se,että onko mainittu VANHA corolla mallia -87 vai -07? Itse uskon nyky ajotietokoneiden näyttämiin polttoaineenkulutuksiin ihan yhtä paljon,kuin autotehtaiden ilmoittamiin lukemiin hybridi autojen kulutuksista ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei sitä ensin itsekkään uskonut mutta testasi sitä monta kertaa ja sanoi että pakko se on uskoa että litran vähempi syö. Corolla oli 1.3 vm-84. En käy tuosta kiisteleen, uskon tuon koska kuka helvata haluaa maksaa 98:sta enempi jos sillä ei rahallista merkistystä ole. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ford Rangerin (euroopan malli) korotus | gikseri | Maasturiprojektit | 25 | 19.08.2011 09:34 |
Hj61 siirtopumppu vuotaa diiseliä | _kekkula_ | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.07.2009 18:41 |
Euroopan karttoja Oziin? | tmx50 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 03.06.2007 21:51 |
Neste / neste-lämmönvaihdin | farmari | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.05.2007 19:15 |
C5 euroopan malli | C5 | 1 | 28.05.2003 06:22 |