Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.02.2010, 22:07
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.02.2010, 23:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
Aivan. Tuskin sulla on jahtivarusteinakaan mitään Jahtijakt Perätukun tuotteita?
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.02.2010, 08:34
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Skaleton: Todella hienosti kirjoitettu.. Lukiessa näkee illuusion sielun silmin.

AtteL: Meän perhees hauletkin on kultaa (UnA18) ja kaik´on laakista vainaa jos vaan mies osuu..
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 18.02.2010, 14:49
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 18.02.2010, 15:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.525
Perusasetus

no ei muutaku rakentamaan, projektitopikki pystyyn ja paljon kuvia tästä ultimate vehkeestä!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 18.02.2010, 18:23
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Huom. tarra..


__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 18.02.2010, 19:30
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Mitään noista G:eistä tietämättömänä kannattaako tuohon jahti hommaan varautua helmapalkkeihin? Millaiset helmat vakiona ja ainakin säästää hieman jos sattuu lipsahtaan, kun ei ryty auto?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.02.2010, 22:40
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!

Voihan sitä uskotella itsellensä vaikka mitä... mutta vain mersumies tietää totuuden

ei muuta ku projektitopikkia isuzusta tekemään
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.02.2010, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Painavaa..


Joo,25000 isuzuun ni saa varmaan mersun verosen pelin. Ainaki yhtä painavan.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.02.2010, 23:14
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv).

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin,
Noihin kahteen kohtaan voisin mainita "jotain".

Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.

Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 19.02.2010, 08:48
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Osta nyt se mersu tai joku mersu niin pääset suoraan ajelemaan eikä sitä tarvi kokoajan korjailla. Liian monta aloittavaa "harrastelijaa" on saanut burn outin kun haukkaa heti niin ison palan kakkua (eli jostain ei niin häävistä aihiosta muuttaa kaiken ja käyttää rahaa tuhansia euroja) ja sen jälkeen kokoajan korjailee kalustoa. Mukavampihan se on ajella...vai?

PS. paska on aina paskaa vaikka sitä kuinka kiilottaa ja taputtelee...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.02.2010, 18:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Näin on. Jos vielä mietityttää koko topicin alkuperäinen kysymys, niin ajatteleppä tätä:

-Jos jahti ja metsästys varusteesi on siinä sarjassa jonka olet antanut ymmärtää, niin on todella suuri tyylirikko mennä metsästämään varsinkin seuruejahdeissa autolla joka ei ole linjassa muun varustuksen kanssa.
Mutta jos asekalustosi on jostain sotasaaliista sportteerattuja puoliruostuneita 3linjan kiväärejä jahtijakt premiumblackseries kiikareilla tai jos vaikka omistat baikkalin tms., niin niitä voi kyllä ulkoiluttaa Isuzullakin.

-Tai olet kaikissa asioissa harkitseva, et tee turhia riskejä. Mikään ei ole ilmaista, laatu maksaa. Hyvä ja halpa ei toteudu samassa tuotteessa, mutta hyvä voi tulla silti halvemmaksi kuin halpa.

-Kuitenkin olet selvästi sivistynyt, laatu- ja tyylitietoinen ihminen ja ajattelet muita ympärilläsi, niin hankit nyt vaan sen mersun ja ajelet sillä siinä kunnossa kun se on, etkä ala roplailemaan sitä piloille!
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 20.02.2010, 05:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.
Eikö tuossa Isuzussa ollu ARB:it edessä ja takana..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.02.2010, 10:18
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Hyvä hyvä, tulihan sitä keskustelua lisää. Jos kylmästi vertaillaan vääntömonentteja ja kierroslukuja, niin homma menee näin.

G-500 450 Nm 2800-4000 r/min
D-max 330 Nm 1800-3400 r/min (nyt boksitettuna)

Mersussa on maksimivääntöä enemmän, mutta se tulee ulos ylempänä. Vääntökäppyrää ei ole tiedossa mersun koneesta 1800 kierroksen pinnassa. Mersulla en ole juuri ajanut, mitä nyt jonku kilometrin maantietä pitkin. D-maxilla on oltu kiinni jo monesti.. Hias kakkonen päällä, ketjut joka kulmassa ja lukot kiinni, niin jaksaa mennä aivan riittävästi. Turbo viheltää siihen malliin, että voimaa ulosmitataan jo kovasti ja pelto kääntyy niin, että maajussit tykkää. Kun syvällä ollaan niin hias kolmonen on jo liikaa.

Ja usko vaan, että kaikki rattaat pyörii tasatahtia molemmissa. D-maxissa on ARB:it molemmissa päissä. Sen verran olen "pelännyt" voimalinjan, lähinnä etuvetoakselien ja nivelien kestoa, että en ole rattia käännellyt etulukko kiinni ja vetopäällä yli puolta kierrosta. Toisataiseksi on paikat kestänyt, mutta tiukoissa mutkissa pitää hieman vekslailla. ARBin asennuksen jälkeen olen oikeastaan yllättynyt positiivisesti siitä kuinka hyvin lavis voi mennä, kun vaan pito rattaissa (ketjut) riittää. Jahtikäytössä en tarvinne enempää etenemiskykyä.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Noihin kahteen kohtaan voisin mainita "jotain".

Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.

Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).