Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2010, 17:20
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Sopiiko kysyä mikä se nykyinen auto on?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2010, 18:44
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2010, 18:55
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
siis korjauskuluiltaan samanveroinen ja omasta tallista löytyy kyllä yksi jenkkikin (valitettavasti )

helposti tää kaveri lannistu kun jotku alko heti epäileen mersun kestävyyttä... kyllä se mersu pesee ton isuzun ihan 100-0 ja aika monen muunkin "maasturin", jenkeistä nyt ei voi puhua samassa lauseessakaan... (sainkohan suututettua kovinkin monta rokkapillyä tällä... )
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2010, 19:05
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

mersun akselit huolisin heti jeepin paskaan jossei ne pyöris pitkin vit.. tai ainakin ihan hassusti taitaa olla yhet kestävimmistä
"normi" akseleista?!
onkos hv ajanu muutakin kun takapyörän kannon päälle tuuuning mersulla? sen kestää mummon cherryki olkaa hyvä kaikille herneilijöille
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.02.2010, 19:43
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
onkos hv ajanu muutakin kun takapyörän kannon päälle tuuuning mersulla? sen kestää mummon cherryki olkaa hyvä kaikille herneilijöille
ei kehtoo ajaa pahempaan paikkaan ettei pakkelit tipu kyljistä

ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.02.2010, 20:15
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Tämäkö oli se pointti miksi merssu on ykkönen? Vetokoukkukin puuttuu joka autosta ja silti ne on suunniteltu kärryjen vetämistä varten. Oisko enemmän kustannus kysymys kuin suunnittelun lähtökohta? Ei sillä että G-mersu ei hyvä olisi, mutta vähän perspektiiviä hommaan. Miten jos on jälkiasennus lukot, niin poikkeaako veto edelleen mersusta?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.02.2010, 20:29
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

eikun mersu on sen takia hyvä kun mulla itellä sattuu oleen sellanen samalla perusteellahan täällä kaikki joko haukkuu tai kehuu autoja... eiks se ole ihan pätevä syy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.02.2010, 23:23
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ei kehtoo ajaa pahempaan paikkaan ettei pakkelit tipu kyljistä

ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Heh heh ! Sinähän sen sanoit!

Pitäähän sitä olla jotain jolla elvistellä Essolla!

Entäs onko 2006 mallin mersussa vakiona kylmiä etupenkkejä? (ei lämmitystä)
Mullapa on semmoiset nän nää!


Tosin autokin on Itävalta/Usalainen ja moottorina Italo/Detroit Diesel..

.. ja taitaa siinä olla perskules hieman Saksalaisuuttakin mukana

Viimeksi muokannut KoniJeep : 15.02.2010 23:25 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 16.02.2010, 08:06
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kylmiä penkkejä en autoon huolis. Mitään muuta varustetta ei välttämättä tarvi, mutta persegrilli aivan pakko olla. Muuten menee kusiummelle kuten poro.. Ja sitte on vittumainen ku joku jahtikaveri joutuu imeen kusen kepistä ulos - homoksi vielä asiasta tietämättömät sanoopi..

Joo, vaan on se jenkkihulluus minuunki iskenyt jo vuosia sitten. Nyt kun nämä Marsu rahatkin säästy niin voi laittaa rahat toiseen lemmikkiin, eli Kyyhyn. 8,3 litran V10 - te tiedätte..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.02.2010, 19:29
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Hep, molemmat. Ei nenäherneitä harrasteta, mutta kertokaa toki lisää miksi olisi näin? Mitä puuttuu mitä on jenkissä ja mitä mersussa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
helposti tää kaveri lannistu kun jotku alko heti epäileen mersun kestävyyttä... kyllä se mersu pesee ton isuzun ihan 100-0 ja aika monen muunkin "maasturin"
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 16.02.2010, 20:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.
No ei ihme että tuntuu jenkit, hummeri ja mersu huonoilta vaihtoehdolta tohon verrattuna. :-)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.02.2010, 22:07
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 16.02.2010, 23:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
Aivan. Tuskin sulla on jahtivarusteinakaan mitään Jahtijakt Perätukun tuotteita?
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.02.2010, 08:34
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Skaleton: Todella hienosti kirjoitettu.. Lukiessa näkee illuusion sielun silmin.

AtteL: Meän perhees hauletkin on kultaa (UnA18) ja kaik´on laakista vainaa jos vaan mies osuu..
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 18.02.2010, 14:49
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 18.02.2010, 15:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.529
Perusasetus

no ei muutaku rakentamaan, projektitopikki pystyyn ja paljon kuvia tästä ultimate vehkeestä!
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 18.02.2010, 22:40
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!

Voihan sitä uskotella itsellensä vaikka mitä... mutta vain mersumies tietää totuuden

ei muuta ku projektitopikkia isuzusta tekemään
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 18.02.2010, 23:14
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv).

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin,
Noihin kahteen kohtaan voisin mainita "jotain".

Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.

Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:27 (GMT +2).