Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 11.02.2010, 23:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

meinaakste ihan vakavissanne nyt täs väitellä ameriikanjenkit vs. mersut ? ja mitä tekemistä G 500 mersun koneella on miljoonien kilometrien ajamisen kanssa ? ja eikö 300 HV pensakoneessa riitä ?

ihmejaarittelua
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 11.02.2010, 23:13
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ja mitä tekemistä G 500 mersun koneella on miljoonien kilometrien ajamisen kanssa ?

ihmejaarittelua
ei varmaan yhtään mitään mutta vielä vähemmän jenkkiautojen kans älä o pee aina noin kyrpä ottas, eiks sunkin pitäis puolustaa g mersua
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 11.02.2010, 23:20
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Mainoskatkolle :)


Katsokaas toi SuurSyömärin tekemä mainospläjäys, siellä ajassa 1min 51sek näkyy 500G (jälkiasennettu sellainen), renkaina 39,5 kokoiset pikku pallerot, eikä se ainakaan tehojen puutteesta koskaan jäänyt kiinni, ja tuli sillä joskus ihan kadullakin kyykytettyä niitä nuorison "nopeita" viriviri-spoilerivehkeitäkin
http://www.youtube.com/watch?v=FPXHtPOsPj4
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 11.02.2010, 23:28
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Jotenki tuntuu oudolta jos jahtihommissa tulee mersuun miljoonia kilometrejä! :-) Tietty mersumies saattaa käydä jossain vähä etäämmälläki metsästelee, mut saa siinä silti ajaa ihan urakalla!
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 12.02.2010, 08:32
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
jaa tehoista... olikos siinä jotain 300hv 450nm vääntöö, kaippa noilla nyt jotain alamäkee pääsee kun painaa petaalia kohti metaalia

Onhan h1 alkuperäisesti isot renkaat mutta onpa siinä enemmän painoa, akseliväliä ja leveyttä, joten pelkästään renkaiden koko ei ratkaise maasto-ominaisuuksia, mutta taitaa topikin aloittajan tarkoituskin enemmän näkyä ja kuulua kuin päästä.
Edelleenkin on vaikea päästä kärryille mitä tarkoitat tehoista.??

Otetaanpa alusta. Eihän renkaat yksin menokykyä tee, mutta eikö iso ole tässä asiassa aina parempi kuin pieni? Oli hummerissa mitkä tahansa, niin mersussa ois mielestäni parempi olla 37" kuin 33". Jos ei muuta eroa, niin murikka ainakin on 5 senttiä ylempänä. Mikäs sen pääsemisen sitten ratkaisee, kun renkaat onkin toissijainen asia?

Joo kyllä jahtikäyttöön riittää ihan hyvin nykyinenkin auto. Nuita offipätkiä kun katsoo, niin nykykalusto menee monessa paikassa paremmin kuin loppuun tuunatut vehkeet joita on videoilla. On sitten toki paikkoja joista nuilla videoilla ajetaan ja mihin en omaa kalustoa työnnä vaikka vois päästäkki.

Tästä kun lähdetään, niin miksi laittaisin kalliin auton vain nuihin hommiin, jos en voita sillä mitään nykyvehkeeseen verrattuna? Aina kai pitää pyrkiä eteenpäin.

Kysytään vielä toisinpäin ja unohdetaan ennakkoluulot.. Mitä vehjettä käyttäsitte pohjana täydelliselle jahtiautolle ja mitä siihen tuunaisitte jos koko budjetti olis 25 k€?
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 12.02.2010, 09:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Edelleenkin on vaikea päästä kärryille mitä tarkoitat tehoista.??

Otetaanpa alusta. Eihän renkaat yksin menokykyä tee, mutta eikö iso ole tässä asiassa aina parempi kuin pieni? Oli hummerissa mitkä tahansa, niin mersussa ois mielestäni parempi olla 37" kuin 33". Jos ei muuta eroa, niin murikka ainakin on 5 senttiä ylempänä. Mikäs sen pääsemisen sitten ratkaisee, kun renkaat onkin toissijainen asia?

Joo kyllä jahtikäyttöön riittää ihan hyvin nykyinenkin auto. Nuita offipätkiä kun katsoo, niin nykykalusto menee monessa paikassa paremmin kuin loppuun tuunatut vehkeet joita on videoilla. On sitten toki paikkoja joista nuilla videoilla ajetaan ja mihin en omaa kalustoa työnnä vaikka vois päästäkki.

Tästä kun lähdetään, niin miksi laittaisin kalliin auton vain nuihin hommiin, jos en voita sillä mitään nykyvehkeeseen verrattuna? Aina kai pitää pyrkiä eteenpäin.

Kysytään vielä toisinpäin ja unohdetaan ennakkoluulot.. Mitä vehjettä käyttäsitte pohjana täydelliselle jahtiautolle ja mitä siihen tuunaisitte jos koko budjetti olis 25 k€?

Tottakai isot renkaat jeesaa jos ne vaan mahtuu pyörii. Mielummin mahtuisivat kaaria avartamalla kuin liikaa alustaa korottamalla. Varmasti riittää G500 mesen koneessa voima, mutta välitykset saattaa mennä vähä pitkiksi 37" renkailla, joten niinden vaihto voi olla edessä.

25t€ budjetilla rakentaa melkein mistä vaan vanhemmasta kotterosta "täydellisen" tai ainakin itelle mieleisen pelin. Tietty jos aihio on liian kallis ei rakentelurahaa jää tarpeeks. Kyllä niitä rakentelutonneja menee sit ku täydellisyyden tavoittelu alkaa. Mut täysin henk.koht makuasia minkä ottaa aihioks.
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 12.02.2010, 12:02
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Jahtiauto=ei mikään offroad suunnistus kilpailuauto.

Lisävarusteena etuvinssi, korotusta kohtuullisesti, ettei maantieominaisuudet kärsi liikaa ja järkevän kokoiset renkaat n.35x12.5 max.

Onko kyseinen auto 2000-luvulta niin varmaankin on vielä hyvässä alkuperäiskunnossa, niin kuka hullu lähtee raiskaamaan hienoa klassikko/kulttiautoa peruuttamattomilla rakennemuutoksilla? Nahkaiset sähköpenkit hittoon ja TML vesipestävätkö tilalle?

Kyllä sillä pääsee hirvijahtiin ja sieltä hirven kanssa poiskin, yllä mainituilla muutoksilla.
Jos auto on siisti ja suorapeltinen, niin eihän sillä mennä ryskäämään ja tahallaan hakkoittamaan paskaksi kiviä ja puita vasten, eihän?

Eri asia sitten vanhat W460:set..

Että kyllä tuo G500 on minun mielestä ehdottoman hyvä J A H T I auto!
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 12.02.2010, 15:45
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Jees, hyvin vastattu! Eihän se jahtiauto mikään pelkkä offiauto ole - tuo unohtuu iteltäkin välillä miettiessä.

Vm on 2000, eli ei 100% ryskähommiin. Oma käyttöni nykyautolla on lähinnä lumiset mettäautotiet. Talvi aikana tulee ajeltua kaikki mettätiet ja rattorinurat ja päästävä on vaikka lunta ois paljonkin - ja toistaiseksi on päästy. Nyky kiesikin on aika uus (vm 08), niin ei sillä halua ryskäämään lähteä ja toisaalta ei ole ollut tarviskaan. Jos iso-G ois jahtiautona, niin tulis ehkä ajeltua kuitenkin enemmän mettässä sulan maan aikana. Ehkä sen käyttö olis kuitenkin lähempänä ryskää, ehkä ei.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 12.02.2010, 22:01
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Jep. Mites jos laittais ilmajousituksen, jos ei sellaista alunperin ole. Vois säädellä korkeuden tarpeen mukaan, vinssi , panssarit ja vahvemmat ohjaus-/raide-tangot, automaatin lisä jäähyn, kestäis loota ja turbaani paremmin isoja renkaita.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 13.02.2010, 19:59
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Ei ilmaa vaan hydrauliikkaa, se on paljon parempi.. Mitään mettäautoa ei pitäs tehhä ilman hydrauliikkaa.

Loovan jäähdytyksestä ei ole tietoa, voi olla että ei tartte lisäjäähyä, voi olla että ois hyä olla. Meinaan että kyllä loovan jäähyn pitää pelata alunperinkin kun kahtasataa työntää lusikka pohjassa.
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 13.02.2010, 20:40
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Ei ilmaa vaan hydrauliikkaa, se on paljon parempi.. Mitään mettäautoa ei pitäs tehhä ilman hydrauliikkaa.

Loovan jäähdytyksestä ei ole tietoa, voi olla että ei tartte lisäjäähyä, voi olla että ois hyä olla. Meinaan että kyllä loovan jäähyn pitää pelata alunperinkin kun kahtasataa työntää lusikka pohjassa.
Niinhän se on! Samaa kyytiä baanalla ja spoorissa....Miten jos tikkarin ottaa pois paperista, niin maistuuko päärsaukolta?


Onnea matkaan!

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 13.02.2010, 20:57
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Ei taida jäähdytysilmaa virrata samalla tavalla spoorijumissa kuin 200km/h vauhdissa baanalla. Eli ainakin mittari kiinni ja tarpeen mukaan lisäjäähyä.
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 14.02.2010, 10:20
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Niin, kaiken voi ymmärtää oikein tai sitten väärin teki sen tahallaan tai tahattomasti. Lämpöjen mittaus hyvä ajatus, sillähän se selviää. Tikkarin syöminen muovi päällä ei taija asiassa auttaa.

Ei ole ollut koskaan G-mersua, eikä ees muuta mersua, ei myöskään automaattilootaista autoa. Silti monen vehkeen kanssa on räplätty ja tekniikkaa nekin on sisältänyt. Meneehän sieltä suuri vääntömomentti läpi hitaassa ajossa ja ajoviima on minimaalinen, mutta toisaalta lujaa ajossa menee myös melko suuri vääntömomentti läpi loovasta pyörimisnopeudet on huipussaan. Jäähdyttimen ajoviima toki luulis tavoittavan, mutta tavoittaako se itse lootaa, en usko. Normaalisti testaan vehkeen kaasu pohjassa ja jos se kestää ja toimii huutaa täysin kierroksin, niin se on kestänyt pienemmänkin voiman ulosoton.

Kaikesta kirjoittelusta päätellen en taija G-merssuun lähteä. Tämä on liika uusi ja sitä kautta kallis, turhan paljon sähköllä toimivaa hilavitkutinta ja kuitenkaan en saa maasto-ominaisuuksiin isoa askelta parannusta. Renkaiksi pystyi laittaan ongelmitta vaan 33", kun nykyseen menee jo 32". Tässä vaiheessa muistan käyttötarkoituksen ja huomaan että paremmin ei tartte juuri päästäkkään. Jatkan siis nykyauton tuunaamista.
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 14.02.2010, 13:53
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Toinen vaihtoehto olis H-1 hummeri, mutta ei taida olla kokonaisuutena mersulle vastusta?? Mersussa on tuota voiman paskaa alunperin sen verran, että luulis voimalinjan kestävän rengaskoon kasvamisen jälkeenkin.
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 15.02.2010, 00:11
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Ei ole ollut koskaan G-mersua, eikä ees muuta mersua, ei myöskään automaattilootaista autoa. Silti monen vehkeen kanssa on räplätty ja tekniikkaa nekin on sisältänyt. Meneehän sieltä suuri vääntömomentti läpi hitaassa ajossa ja ajoviima on minimaalinen, mutta toisaalta lujaa ajossa menee myös melko suuri vääntömomentti läpi loovasta pyörimisnopeudet on huipussaan. Jäähdyttimen ajoviima toki luulis tavoittavan, mutta tavoittaako se itse lootaa, en usko.
Automaatin jäähy on keulassa, joko erillisenä, yhdistettynä syylärin päätytankkiin tai molemmat.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 15.02.2010, 07:55
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h
Tarkoitatko tällä, että koneesta riippumatta voimansiirron osat ovat samoja kaikissa G-mersuissa, koska renkaathan pitää kaikissa liki samoin? Mikä on mielestäsi lähtökohta/mitoitusoletus renkaan pidolle?
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 15.02.2010, 08:58
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Jatkan siis nykyauton tuunaamista.

Sopiiko kysyä mikä se nykyinen auto on?
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 15.02.2010, 09:52
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Wink

Kyl nää jenkit on ihan paskoja lusuja!

Hys (eipähän hörökorvat ajele oikeilla autoilla, antaa niiden luulla mitä lystäävät ja ajetaan me pojjaat vaan jenkillä)
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 15.02.2010, 17:20
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Sopiiko kysyä mikä se nykyinen auto on?
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 15.02.2010, 18:28
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Tarkoitatko tällä, että koneesta riippumatta voimansiirron osat ovat samoja kaikissa G-mersuissa, koska renkaathan pitää kaikissa liki samoin? Mikä on mielestäsi lähtökohta/mitoitusoletus renkaan pidolle?
En tarkoittanut....silllä tarkoitin mitä kirjoitin...

Mutta ns. pienten vaihteiden voimansiirto on mitoitettu renkaan saattaman voiman välityskyvyn mukaan ja isommat vaihteet ovat mitoitettu moottorin suurimman vääntömomentin mukaan.

Renkaanpidolle aika yleinen oletus on kitkakerroin yksi ja maksiakselipaino (jollain ylikuormalla)

j.h

Mersun kohtuu kestävä automaattivaihteisto nöyrtyy Bangussa telakuorma-autossa aika usein, koska siellä on aivan toiset voimanvälityskyvyt (telat+kokonaispaino) kuin autossa, vaikka moottori on sama kuin autoissa.
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 15.02.2010, 18:42
rokkitane rokkitane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.05
Sijainti: Kajaani
Viestit: 84
Perusasetus

Alkuperäinen ajatus mainio. Siis ehdottomasti g500 jahtiin. Itsellä oli joskus 300gd ja sen pilasi laiska moottori, muuten varmaan paras vanha maasturikiikku, mitä ajanut. Kummasti tässä(kin) topicissa piti jonkun ne jenkit haukkua, koska niillä itsellä varmaan niistä omakohtaista kokemusta?(omistanut muutaKIN kuin sen korinvaihto tiisselöity piilopaku kaprise) Eiköhän ne joka vehkeessä ole ne omat huonot ja hyvät puolet, sitten kertoo lisää kun on omistanut kyseisiä vehkeitä. Se on muuten tuo letukan uus paska 6,6 litranen laiska hehtaaripyssy nokivasara Isuzun suunnittelema, tuli vaan mieleen
Ai niin ja Mersussa ei ole ikinä mitään korjattavaa, on vaan kuluvia osia, määräaikaishuoltoja ja tyyppivikoja.
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 15.02.2010, 18:44
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Talking

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 15.02.2010, 18:55
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
siis korjauskuluiltaan samanveroinen ja omasta tallista löytyy kyllä yksi jenkkikin (valitettavasti )

helposti tää kaveri lannistu kun jotku alko heti epäileen mersun kestävyyttä... kyllä se mersu pesee ton isuzun ihan 100-0 ja aika monen muunkin "maasturin", jenkeistä nyt ei voi puhua samassa lauseessakaan... (sainkohan suututettua kovinkin monta rokkapillyä tällä... )
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 15.02.2010, 19:05
niko69:n Avatar
niko69 niko69 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.02.08
Sijainti: espoo, Finland.
Viestit: 772
Perusasetus

mersun akselit huolisin heti jeepin paskaan jossei ne pyöris pitkin vit.. tai ainakin ihan hassusti taitaa olla yhet kestävimmistä
"normi" akseleista?!
onkos hv ajanu muutakin kun takapyörän kannon päälle tuuuning mersulla? sen kestää mummon cherryki olkaa hyvä kaikille herneilijöille
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 15.02.2010, 19:29
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Hep, molemmat. Ei nenäherneitä harrasteta, mutta kertokaa toki lisää miksi olisi näin? Mitä puuttuu mitä on jenkissä ja mitä mersussa?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
siihen kun laitat sen 25000 kiinni ni rupee olee melkein jenkin veroinen!!
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
helposti tää kaveri lannistu kun jotku alko heti epäileen mersun kestävyyttä... kyllä se mersu pesee ton isuzun ihan 100-0 ja aika monen muunkin "maasturin"
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).