Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2010, 19:03
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Joo vinssi keulaan ja ehkä siten, että saa siirrettyä myös perään. Muuta parannetavaako ei olis?

G500 löytyy liki naapurista ja oli sitä jo hetki sitten myymässä, kun on huomannut että ei ole taloudillisin mahdollinen auto ajella pari tuhatta kilsaa viikossa.. No pitää se sen toistaiseksi, niin ei tällä jahtiauto hommalla hoppu ole. Minusta olis kuitenkin kohtuullinen aihio tähän hommaan. Menis ehkä joku jahti offailuksikin..

Toinen vaihtoehto olis H-1 hummeri, mutta ei taida olla kokonaisuutena mersulle vastusta?? Mersussa on tuota voiman paskaa alunperin sen verran, että luulis voimalinjan kestävän rengaskoon kasvamisen jälkeenkin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2010, 21:18
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

unohda hummerit, ne on tehty räppäreille ja filmitähdille...paskoja

Ja jos suoraan sanotaan niin mersua parempaa et saa edes rahalla 500 tehoista nyt voi olla montaa mieltä...
pidemmät vieterit ja isompaa rengasta, mutta tuollaset 36/14.5/18 renkaat unohtaisin samantein, 33/12.5 menee heittämällä, 35 tuumasiin joutuu jo antaan rälläkkää eturenkaan takana olevalle korikiinniikkeelle yms, ja kolmeviitosilla ne viisatasen tehotkin puolittuu vakirenkaisiin nähden

tuossa on 3" korotusjouset ja "alikokoiset" 35/13.5 tulee aikalailla jo lokareista ulos, isommat ei enään mahtuisi pyörimään kunnolla

Viimeksi muokannut HV : 09.02.2010 21:23
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2010, 21:31
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

eipä tarvii 463 sessa paljon korinkiinnikkeitä siirrellä vielä 35" llakaan...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.02.2010, 17:14
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 104
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
unohda hummerit, ne on tehty räppäreille ja filmitähdille...paskoja
Jep, tossahan se näyttää jäävän kiinni paikalliselle rantabulevardille. http://www.youtube.com/watch?v=h8sY9San8kw&feature=fvw Ei kai jenkkiarmeija ihan turhaan noita Hummereita ajokkeinaan käytä, kyllä se H1 lienee tehty ihan käyttöä silmälläpitäen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.02.2010, 17:44
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Hummerissa mm. ilmoitetaan 41 senttiä maavaraa. Mersua pitää nostaa melkosesti, että saa rattaat alle joilla maavarassa pääsee samaan. Tuossa hyvä pätkä hummerin puolesta. http://www.youtube.com/watch?v=tWDv8...eature=related

On se silti jenkki, jossa tekniikka jäljessä vuosisadan muuhun maailmaan. H-1:ssä 6,5 litran dieselistä löytyy vaan 160 hv, joka on tuolle mörkölle ihan liian vähän.

Vaan menee tuo rönttökin.. http://www.youtube.com/watch?v=vvPDg...1&feature=fvwp
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.02.2010, 23:13
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
On se silti jenkki, jossa tekniikka jäljessä vuosisadan muuhun maailmaan. H-1:ssä 6,5 litran dieselistä löytyy vaan 160 hv, joka on tuolle mörkölle ihan liian vähän.
Verrattuna mihin on vuosisadan jäljessä? Millaista tekniikkaa siinä olisi pitänyt olla? Sähköllä ohjattu automaatti, Torsen tasauspyörästöt edessä/takana, portaalit, erillisjousitus joka nurkassa, renkaiden paineensäätö ajossa...

Armeijalle suunniteltu auto missä käytettiin sellaista tekniikkaa mikä oli helposti saatavilla. Varmasti Powerstroke tai Cummins olis ollu parempi moottori, mutta ne ovat painavia ja korkeampia kuin 6.2/6.5. 6.5 TD oli 195hp. H1:tä on saanut myös 6.5 Optimizer TD koneella, 205hp. Viimeisimmissä H1 Alphassa oli 300hp/705Nm 6.6 TD Duramax.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.02.2010, 08:23
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Verrattuna mihin on vuosisadan jäljessä? Millaista tekniikkaa siinä olisi pitänyt olla? Sähköllä ohjattu automaatti, Torsen tasauspyörästöt edessä/takana, portaalit, erillisjousitus joka nurkassa, renkaiden paineensäätö ajossa...
Ei. Nyt meni metsään, vaikka ei autolla ois päässytkään... Minusta on hyvä, että kaikki ei pelaa sähköllä. Tarkoitin tekniikalla perustekniikkaa joka japseissa ja joissakin eurooppalaisissa pelaa, mutta jenkeissä ei. Jenkeissä kun auto tehdään kestään 200 tkm ja sen jälkeen se työnnetään kaatopaikalle. Ketään ei kiinnosta sielläpäin tehdä toimivaa ja kestävää tekniikkaa. Jenkeissä on normaalisti iso litra tilavuuksiset koneet, joissa vähän tehoa ja siltikään eivät kestä. Kattelet mitä tahansa jenkkiautoa jolla ajettu yli 100 tkm, niin jo lukee, että konetta ja vaihdelaatikkoa vaihdettu. Hyvin harva on se perjantai kappale joka kestää 100 tkm ilman koneen vaihtoja.

Eli jos hummer kestää 100 tkm ja merssu 500 tkm, niin pitäs ostaa 5 hummeria..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 11.02.2010, 09:15
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Ei. Nyt meni metsään, vaikka ei autolla ois päässytkään... Minusta on hyvä, että kaikki ei pelaa sähköllä. Tarkoitin tekniikalla perustekniikkaa joka japseissa ja joissakin eurooppalaisissa pelaa, mutta jenkeissä ei. Jenkeissä kun auto tehdään kestään 200 tkm ja sen jälkeen se työnnetään kaatopaikalle. Ketään ei kiinnosta sielläpäin tehdä toimivaa ja kestävää tekniikkaa. Jenkeissä on normaalisti iso litra tilavuuksiset koneet, joissa vähän tehoa ja siltikään eivät kestä. Kattelet mitä tahansa jenkkiautoa jolla ajettu yli 100 tkm, niin jo lukee, että konetta ja vaihdelaatikkoa vaihdettu. Hyvin harva on se perjantai kappale joka kestää 100 tkm ilman koneen vaihtoja.

Eli jos hummer kestää 100 tkm ja merssu 500 tkm, niin pitäs ostaa 5 hummeria..
Buhahaa, TÄYTTÄ PASKAA toi sun tekstis!

katos vähän minkä verran on jälellä ajossa tavan japsi ja euro autoja esim 70 luvulta 60 luvulta, entäs samanikäiset amerikanautot. Vanha japsiauto löytyy museosta jos sieltäkään, vanhoja jenkkejä löytyy joka kylästä.

Ps. osta se merssu ilman muuta, sopinee sulle paljon paremmin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.02.2010, 11:56
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
500 tehoista nyt voi olla montaa mieltä...
... kolmeviitosilla ne viisatasen tehotkin puolittuu vakirenkaisiin nähden
Mitä mieltä niistä voidaan olla? Meinaatko että ei riitä vai että sitä ei tartte. Minä meinaan, että jos ei riitä, niin hylätään projekti. Ihastuin tässä kokoonpanossa toiseksi eniten juuri tuohon koneeseen, mutta jos sitä pitää alkaa heti turbottaan tms. niin projektilta on pohja pois. Idea olis, että isot renkaat ja tarvittavat korotukset ja eiku metsään. Sitten perusrenkaat alle ja baanalle tarvittaessa. Vinssi toki pitää laittaa, mutta tarviiko vielä jotain.

Ja kun tehot puolittuu isoilla renkailla, nin siksihän sitä pitää juuri lähtiessä olla. Isot rattaat ja kovasti kierroksia - onko sen voittanutta.? Moottorikelkalla ajelin aikoinaan pirusti ja huomasin, että telaa ei juuri tarvita, kun voimaa on riittävästi.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.02.2010, 14:58
RalliJari RalliJari ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 423
Perusasetus

Jos niitä isoja renkaita alle haluaa niin kyl tuo H1 hummeri varmaan paras valinta on, onko ne 37" vakiona jo, maastoajuissa varmaan oiva peli, kuhan ei liian kapee ura oo Mikä tietty Suomen metissä voi ongelmana olla. Kantavuuski tuossa eri luokkaa ku mesen G sarjassa, oletan ainaki.
Mutta eipä se V8 G sarjalainenkaan varmaan paskempi ostos oo..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.02.2010, 22:58
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

jaa tehoista... olikos siinä jotain 300hv 450nm vääntöö, kaippa noilla nyt jotain alamäkee pääsee kun painaa petaalia kohti metaalia
Eipä tota jenkkitekniikkaa kyllä miksikään kestävyysihmeeksikään voi sanoa, mersulla on toistasek kestävyysajossa paras tulos noin 1.9 mkm. Ja noi geethän valmistetaan hyvinkin pitkälle käsityönä eikä minkään ropotin raiskaamina

Onhan h1 alkuperäisesti isot renkaat mutta onpa siinä enemmän painoa, akseliväliä ja leveyttä, joten pelkästään renkaiden koko ei ratkaise maasto-ominaisuuksia, mutta taitaa topikin aloittajan tarkoituskin enemmän näkyä ja kuulua kuin päästä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 11.02.2010, 23:05
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

meinaakste ihan vakavissanne nyt täs väitellä ameriikanjenkit vs. mersut ? ja mitä tekemistä G 500 mersun koneella on miljoonien kilometrien ajamisen kanssa ? ja eikö 300 HV pensakoneessa riitä ?

ihmejaarittelua
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 11.02.2010, 23:13
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
ja mitä tekemistä G 500 mersun koneella on miljoonien kilometrien ajamisen kanssa ?

ihmejaarittelua
ei varmaan yhtään mitään mutta vielä vähemmän jenkkiautojen kans älä o pee aina noin kyrpä ottas, eiks sunkin pitäis puolustaa g mersua
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 11.02.2010, 23:20
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Mainoskatkolle :)


Katsokaas toi SuurSyömärin tekemä mainospläjäys, siellä ajassa 1min 51sek näkyy 500G (jälkiasennettu sellainen), renkaina 39,5 kokoiset pikku pallerot, eikä se ainakaan tehojen puutteesta koskaan jäänyt kiinni, ja tuli sillä joskus ihan kadullakin kyykytettyä niitä nuorison "nopeita" viriviri-spoilerivehkeitäkin
http://www.youtube.com/watch?v=FPXHtPOsPj4
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 12.02.2010, 08:32
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
jaa tehoista... olikos siinä jotain 300hv 450nm vääntöö, kaippa noilla nyt jotain alamäkee pääsee kun painaa petaalia kohti metaalia

Onhan h1 alkuperäisesti isot renkaat mutta onpa siinä enemmän painoa, akseliväliä ja leveyttä, joten pelkästään renkaiden koko ei ratkaise maasto-ominaisuuksia, mutta taitaa topikin aloittajan tarkoituskin enemmän näkyä ja kuulua kuin päästä.
Edelleenkin on vaikea päästä kärryille mitä tarkoitat tehoista.??

Otetaanpa alusta. Eihän renkaat yksin menokykyä tee, mutta eikö iso ole tässä asiassa aina parempi kuin pieni? Oli hummerissa mitkä tahansa, niin mersussa ois mielestäni parempi olla 37" kuin 33". Jos ei muuta eroa, niin murikka ainakin on 5 senttiä ylempänä. Mikäs sen pääsemisen sitten ratkaisee, kun renkaat onkin toissijainen asia?

Joo kyllä jahtikäyttöön riittää ihan hyvin nykyinenkin auto. Nuita offipätkiä kun katsoo, niin nykykalusto menee monessa paikassa paremmin kuin loppuun tuunatut vehkeet joita on videoilla. On sitten toki paikkoja joista nuilla videoilla ajetaan ja mihin en omaa kalustoa työnnä vaikka vois päästäkki.

Tästä kun lähdetään, niin miksi laittaisin kalliin auton vain nuihin hommiin, jos en voita sillä mitään nykyvehkeeseen verrattuna? Aina kai pitää pyrkiä eteenpäin.

Kysytään vielä toisinpäin ja unohdetaan ennakkoluulot.. Mitä vehjettä käyttäsitte pohjana täydelliselle jahtiautolle ja mitä siihen tuunaisitte jos koko budjetti olis 25 k€?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 12.02.2010, 09:55
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Edelleenkin on vaikea päästä kärryille mitä tarkoitat tehoista.??

Otetaanpa alusta. Eihän renkaat yksin menokykyä tee, mutta eikö iso ole tässä asiassa aina parempi kuin pieni? Oli hummerissa mitkä tahansa, niin mersussa ois mielestäni parempi olla 37" kuin 33". Jos ei muuta eroa, niin murikka ainakin on 5 senttiä ylempänä. Mikäs sen pääsemisen sitten ratkaisee, kun renkaat onkin toissijainen asia?

Joo kyllä jahtikäyttöön riittää ihan hyvin nykyinenkin auto. Nuita offipätkiä kun katsoo, niin nykykalusto menee monessa paikassa paremmin kuin loppuun tuunatut vehkeet joita on videoilla. On sitten toki paikkoja joista nuilla videoilla ajetaan ja mihin en omaa kalustoa työnnä vaikka vois päästäkki.

Tästä kun lähdetään, niin miksi laittaisin kalliin auton vain nuihin hommiin, jos en voita sillä mitään nykyvehkeeseen verrattuna? Aina kai pitää pyrkiä eteenpäin.

Kysytään vielä toisinpäin ja unohdetaan ennakkoluulot.. Mitä vehjettä käyttäsitte pohjana täydelliselle jahtiautolle ja mitä siihen tuunaisitte jos koko budjetti olis 25 k€?

Tottakai isot renkaat jeesaa jos ne vaan mahtuu pyörii. Mielummin mahtuisivat kaaria avartamalla kuin liikaa alustaa korottamalla. Varmasti riittää G500 mesen koneessa voima, mutta välitykset saattaa mennä vähä pitkiksi 37" renkailla, joten niinden vaihto voi olla edessä.

25t€ budjetilla rakentaa melkein mistä vaan vanhemmasta kotterosta "täydellisen" tai ainakin itelle mieleisen pelin. Tietty jos aihio on liian kallis ei rakentelurahaa jää tarpeeks. Kyllä niitä rakentelutonneja menee sit ku täydellisyyden tavoittelu alkaa. Mut täysin henk.koht makuasia minkä ottaa aihioks.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.02.2010, 13:53
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Toinen vaihtoehto olis H-1 hummeri, mutta ei taida olla kokonaisuutena mersulle vastusta?? Mersussa on tuota voiman paskaa alunperin sen verran, että luulis voimalinjan kestävän rengaskoon kasvamisen jälkeenkin.
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 15.02.2010, 07:55
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h
Tarkoitatko tällä, että koneesta riippumatta voimansiirron osat ovat samoja kaikissa G-mersuissa, koska renkaathan pitää kaikissa liki samoin? Mikä on mielestäsi lähtökohta/mitoitusoletus renkaan pidolle?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 15.02.2010, 18:28
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Voimalinja pienillä vaihteille ei ole mitoitettu moottorin antaman vääntömomentin mukaan vaan sen mukaan mitä rengas pystyy voimaa välittämään tiehen. Jos renkaita isonnetaan (siis voiman välityskykyä kasvatetaan), silloin myös voimansiirron kuormitus kasvaa ja käyttöikä lyhenee merkittävästi....

Isot vaihteet mitoitetaan moottorin väännön mukaan....

j.h

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Tarkoitatko tällä, että koneesta riippumatta voimansiirron osat ovat samoja kaikissa G-mersuissa, koska renkaathan pitää kaikissa liki samoin? Mikä on mielestäsi lähtökohta/mitoitusoletus renkaan pidolle?
En tarkoittanut....silllä tarkoitin mitä kirjoitin...

Mutta ns. pienten vaihteiden voimansiirto on mitoitettu renkaan saattaman voiman välityskyvyn mukaan ja isommat vaihteet ovat mitoitettu moottorin suurimman vääntömomentin mukaan.

Renkaanpidolle aika yleinen oletus on kitkakerroin yksi ja maksiakselipaino (jollain ylikuormalla)

j.h

Mersun kohtuu kestävä automaattivaihteisto nöyrtyy Bangussa telakuorma-autossa aika usein, koska siellä on aivan toiset voimanvälityskyvyt (telat+kokonaispaino) kuin autossa, vaikka moottori on sama kuin autoissa.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 15.02.2010, 18:42
rokkitane rokkitane ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.04.05
Sijainti: Kajaani
Viestit: 84
Perusasetus

Alkuperäinen ajatus mainio. Siis ehdottomasti g500 jahtiin. Itsellä oli joskus 300gd ja sen pilasi laiska moottori, muuten varmaan paras vanha maasturikiikku, mitä ajanut. Kummasti tässä(kin) topicissa piti jonkun ne jenkit haukkua, koska niillä itsellä varmaan niistä omakohtaista kokemusta?(omistanut muutaKIN kuin sen korinvaihto tiisselöity piilopaku kaprise) Eiköhän ne joka vehkeessä ole ne omat huonot ja hyvät puolet, sitten kertoo lisää kun on omistanut kyseisiä vehkeitä. Se on muuten tuo letukan uus paska 6,6 litranen laiska hehtaaripyssy nokivasara Isuzun suunnittelema, tuli vaan mieleen
Ai niin ja Mersussa ei ole ikinä mitään korjattavaa, on vaan kuluvia osia, määräaikaishuoltoja ja tyyppivikoja.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 16.02.2010, 12:02
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
.

Renkaanpidolle aika yleinen oletus on kitkakerroin yksi ja maksiakselipaino (jollain ylikuormalla)

j.h
OT:
Tuli vaan mieleen että mikä on suurin G-mersusta löytyvä kokonaismassa, oma veikkaus että menee lähempänä 5 kuin 4t. Kellä varma tieto?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 05:54 (GMT +2).