Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #51  
Vanha 15.02.2010, 19:43
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja niko69 Näytä viesti
onkos hv ajanu muutakin kun takapyörän kannon päälle tuuuning mersulla? sen kestää mummon cherryki olkaa hyvä kaikille herneilijöille
ei kehtoo ajaa pahempaan paikkaan ettei pakkelit tipu kyljistä

ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Vastaa lainaten
  #52  
Vanha 15.02.2010, 20:15
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Tämäkö oli se pointti miksi merssu on ykkönen? Vetokoukkukin puuttuu joka autosta ja silti ne on suunniteltu kärryjen vetämistä varten. Oisko enemmän kustannus kysymys kuin suunnittelun lähtökohta? Ei sillä että G-mersu ei hyvä olisi, mutta vähän perspektiiviä hommaan. Miten jos on jälkiasennus lukot, niin poikkeaako veto edelleen mersusta?
Vastaa lainaten
  #53  
Vanha 15.02.2010, 20:29
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

eikun mersu on sen takia hyvä kun mulla itellä sattuu oleen sellanen samalla perusteellahan täällä kaikki joko haukkuu tai kehuu autoja... eiks se ole ihan pätevä syy
Vastaa lainaten
  #54  
Vanha 15.02.2010, 21:00
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Nyt ollaan asian ytimessä.. Otetaan sille.

Tuo on kyllä ihan oikeastikki todella vahva peruste monessa paikassa arvostella toisten vehkeitä. Eipä sillä syyllistyy tähän toisinaan itsekkin. Viimeksi mollasin telamönkijää ja sitten huomasin, että en ole sellaisella koskaan ajanut ja otin hieman takaisin. Vaan edelleen olen sitä mieltä, että jos tilaa on, niin kelekalla mennään pahimmista paikoista kun telamönkkärillä. Kelkalla ajoin noin 22 vuotta, joten siitä jotain tiedän. En tosin enää viimeseen kolmeen vuoteen ole ajanut yhtään.

P.S. kaveripiiriin tuli juuri jenkkimaasturi. Jeep cherokee nimittäin. Nähtäväksi jää miten pelaa ja pääsee. Aiemmin oli Jeep miehellä BerttaJuhani.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
eikun mersu on sen takia hyvä kun mulla itellä sattuu oleen sellanen samalla perusteellahan täällä kaikki joko haukkuu tai kehuu autoja... eiks se ole ihan pätevä syy
Vastaa lainaten
  #55  
Vanha 15.02.2010, 22:43
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Marssu..


Jos mun pitäs tehä hyvä maasturi mahd.pienellä rakentamisella niin mersu. Koskauhtia löytyy(G500),lukot vakiona,hyvä alusta,vahvat axelit,muutenkin hyvä laatuinen ja varma toiminen. Ei tuu mieleen yhtä maastokelpoista autoa poislukien pankku ja steyr puch sun muut erikois vehkeet,hummeri ei nyt ensisijaisesti ole edes maastoon tehty. Ja mulla ei oo noista mitään edellä mainittua.
Vastaa lainaten
  #56  
Vanha 15.02.2010, 23:23
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HV Näytä viesti
ei kehtoo ajaa pahempaan paikkaan ettei pakkelit tipu kyljistä

ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty.
Heh heh ! Sinähän sen sanoit!

Pitäähän sitä olla jotain jolla elvistellä Essolla!

Entäs onko 2006 mallin mersussa vakiona kylmiä etupenkkejä? (ei lämmitystä)
Mullapa on semmoiset nän nää!


Tosin autokin on Itävalta/Usalainen ja moottorina Italo/Detroit Diesel..

.. ja taitaa siinä olla perskules hieman Saksalaisuuttakin mukana

Viimeksi muokannut KoniJeep : 15.02.2010 23:25 Perustelu: Lisäys
Vastaa lainaten
  #57  
Vanha 16.02.2010, 08:06
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kylmiä penkkejä en autoon huolis. Mitään muuta varustetta ei välttämättä tarvi, mutta persegrilli aivan pakko olla. Muuten menee kusiummelle kuten poro.. Ja sitte on vittumainen ku joku jahtikaveri joutuu imeen kusen kepistä ulos - homoksi vielä asiasta tietämättömät sanoopi..

Joo, vaan on se jenkkihulluus minuunki iskenyt jo vuosia sitten. Nyt kun nämä Marsu rahatkin säästy niin voi laittaa rahat toiseen lemmikkiin, eli Kyyhyn. 8,3 litran V10 - te tiedätte..
Vastaa lainaten
  #58  
Vanha 16.02.2010, 08:35
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mites ne porojen ummet puretaan ???
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #59  
Vanha 16.02.2010, 12:02
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
.

Renkaanpidolle aika yleinen oletus on kitkakerroin yksi ja maksiakselipaino (jollain ylikuormalla)

j.h
OT:
Tuli vaan mieleen että mikä on suurin G-mersusta löytyvä kokonaismassa, oma veikkaus että menee lähempänä 5 kuin 4t. Kellä varma tieto?
Vastaa lainaten
  #60  
Vanha 16.02.2010, 20:00
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kylmiä penkkejä en autoon huolis. Mitään muuta varustetta ei välttämättä tarvi, mutta persegrilli aivan pakko olla. Muuten menee kusiummelle kuten poro.. Ja sitte on vittumainen ku joku jahtikaveri joutuu imeen kusen kepistä ulos - homoksi vielä asiasta tietämättömät sanoopi..

Joo, vaan on se jenkkihulluus minuunki iskenyt jo vuosia sitten. Nyt kun nämä Marsu rahatkin säästy niin voi laittaa rahat toiseen lemmikkiin, eli Kyyhyn. 8,3 litran V10 - te tiedätte..

Kyllä sillä "kyylläkin" pääsöö mettään ja pitkällekkin!
Vastaa lainaten
  #61  
Vanha 16.02.2010, 20:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kaikkeahan saa kysyä, mutta ei oo pakko vastata.. Isuzu D-max on nykynen.
No ei ihme että tuntuu jenkit, hummeri ja mersu huonoilta vaihtoehdolta tohon verrattuna. :-)
Vastaa lainaten
  #62  
Vanha 16.02.2010, 22:07
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
Vastaa lainaten
  #63  
Vanha 16.02.2010, 22:49
Skaleton Skaleton ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 07.04.09
Sijainti: Hewitt'ss in nevada
Viestit: 100
Perusasetus

Tähän voi varmaan kommentoida jahtiasioita tuntematonkin kun taitaa olla vielä wannabee jahtiauto.

Mutta kyllä voi sielunsa silmillä nähdä hopeanhohtoisen uudenkarhean huippuunsa maastovarustellun V8 Mersun auringonkiloisessa maastossa, jossa syksyn värit hehkuvat ja metsästäjien kiihko on vertaansa vailla, vetämässä kieliroikkoista hirvenraatoa lahtipaikalle.
Siinä jää lommoiset Nivat ja ruosteiset Tojotat laaksojen varjoihin häpeämään. Korkeintaan joku isäntämies noemmänyttiedä ladonkokoisella Valmetillaan kehtaa ajaa keinauttaa siihen viereen.

Elämä on illuusioita ja niiden rakentamiseen pitää olla johtotähtiä eli ota ihmeessä näiden kaikkien myönteisten kommenttien jälkeen sarvesta härkää ja käy se Mersu sieltä naapurista
Vastaa lainaten
  #64  
Vanha 16.02.2010, 23:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
Aivan. Tuskin sulla on jahtivarusteinakaan mitään Jahtijakt Perätukun tuotteita?
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #65  
Vanha 17.02.2010, 08:34
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Skaleton: Todella hienosti kirjoitettu.. Lukiessa näkee illuusion sielun silmin.

AtteL: Meän perhees hauletkin on kultaa (UnA18) ja kaik´on laakista vainaa jos vaan mies osuu..
Vastaa lainaten
  #66  
Vanha 18.02.2010, 14:49
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!
Vastaa lainaten
  #67  
Vanha 18.02.2010, 15:40
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.521
Perusasetus

no ei muutaku rakentamaan, projektitopikki pystyyn ja paljon kuvia tästä ultimate vehkeestä!
Vastaa lainaten
  #68  
Vanha 18.02.2010, 18:23
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Huom. tarra..


__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #69  
Vanha 18.02.2010, 19:30
AH-64D:n Avatar
AH-64D AH-64D ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.07
Sijainti: -
Viestit: 358
Perusasetus

Mitään noista G:eistä tietämättömänä kannattaako tuohon jahti hommaan varautua helmapalkkeihin? Millaiset helmat vakiona ja ainakin säästää hieman jos sattuu lipsahtaan, kun ei ryty auto?
Vastaa lainaten
  #70  
Vanha 18.02.2010, 22:40
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.

- Luku 1. Maavara ja rengastus
Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni.

- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä.

- Luku 3. Voimalinja
Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole
kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa)

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään.

- Luku 5. Kuorman kuljetuskyky
Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin.

Luku 6. Loppupäätelmä
Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!!

Voihan sitä uskotella itsellensä vaikka mitä... mutta vain mersumies tietää totuuden

ei muuta ku projektitopikkia isuzusta tekemään
Vastaa lainaten
  #71  
Vanha 18.02.2010, 23:03
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Painavaa..


Joo,25000 isuzuun ni saa varmaan mersun verosen pelin. Ainaki yhtä painavan.
Vastaa lainaten
  #72  
Vanha 18.02.2010, 23:14
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
- Luku 2. Voima
Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv).

- Luku 4. Etenemiskyky
Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin,
Noihin kahteen kohtaan voisin mainita "jotain".

Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla.

Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.

Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain.
Vastaa lainaten
  #73  
Vanha 19.02.2010, 08:48
petr:n Avatar
petr petr ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.01.04
Sijainti: Oulu, .
Viestit: 1.282
Perusasetus

Osta nyt se mersu tai joku mersu niin pääset suoraan ajelemaan eikä sitä tarvi kokoajan korjailla. Liian monta aloittavaa "harrastelijaa" on saanut burn outin kun haukkaa heti niin ison palan kakkua (eli jostain ei niin häävistä aihiosta muuttaa kaiken ja käyttää rahaa tuhansia euroja) ja sen jälkeen kokoajan korjailee kalustoa. Mukavampihan se on ajella...vai?

PS. paska on aina paskaa vaikka sitä kuinka kiilottaa ja taputtelee...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja...
Vastaa lainaten
  #74  
Vanha 19.02.2010, 18:04
AtteL:n Avatar
AtteL AtteL ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 15.03.08
Sijainti: VALKEALA(kouvola)
Viestit: 850
Perusasetus

Näin on. Jos vielä mietityttää koko topicin alkuperäinen kysymys, niin ajatteleppä tätä:

-Jos jahti ja metsästys varusteesi on siinä sarjassa jonka olet antanut ymmärtää, niin on todella suuri tyylirikko mennä metsästämään varsinkin seuruejahdeissa autolla joka ei ole linjassa muun varustuksen kanssa.
Mutta jos asekalustosi on jostain sotasaaliista sportteerattuja puoliruostuneita 3linjan kiväärejä jahtijakt premiumblackseries kiikareilla tai jos vaikka omistat baikkalin tms., niin niitä voi kyllä ulkoiluttaa Isuzullakin.

-Tai olet kaikissa asioissa harkitseva, et tee turhia riskejä. Mikään ei ole ilmaista, laatu maksaa. Hyvä ja halpa ei toteudu samassa tuotteessa, mutta hyvä voi tulla silti halvemmaksi kuin halpa.

-Kuitenkin olet selvästi sivistynyt, laatu- ja tyylitietoinen ihminen ja ajattelet muita ympärilläsi, niin hankit nyt vaan sen mersun ja ajelet sillä siinä kunnossa kun se on, etkä ala roplailemaan sitä piloille!
__________________
KYM
Vastaa lainaten
  #75  
Vanha 20.02.2010, 05:20
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä.
Eikö tuossa Isuzussa ollu ARB:it edessä ja takana..
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:39 (GMT +2).