![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ja mersun puolustukseksi vielä, kuinka monessa maasturissa on uutena vielä sataprosenttiset lukot molemmissa akseleissa, eiks se jo kerro mihinkä tarkoitukseen auto on tehty. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#53
|
|||
|
|||
![]()
eikun mersu on sen takia hyvä kun mulla itellä sattuu oleen sellanen
![]() ![]() ![]() ![]() |
#54
|
|||
|
|||
![]()
Nyt ollaan asian ytimessä.. Otetaan sille.
![]() Tuo on kyllä ihan oikeastikki todella vahva peruste monessa paikassa arvostella toisten vehkeitä. Eipä sillä syyllistyy tähän toisinaan itsekkin. Viimeksi mollasin telamönkijää ja sitten huomasin, että en ole sellaisella koskaan ajanut ja otin hieman takaisin. Vaan edelleen olen sitä mieltä, että jos tilaa on, niin kelekalla mennään pahimmista paikoista kun telamönkkärillä. Kelkalla ajoin noin 22 vuotta, joten siitä jotain tiedän. En tosin enää viimeseen kolmeen vuoteen ole ajanut yhtään. P.S. kaveripiiriin tuli juuri jenkkimaasturi. Jeep cherokee nimittäin. Nähtäväksi jää miten pelaa ja pääsee. Aiemmin oli Jeep miehellä BerttaJuhani. |
#55
|
|||
|
|||
![]() Marssu..
Jos mun pitäs tehä hyvä maasturi mahd.pienellä rakentamisella niin mersu. Koska
![]() |
#56
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pitäähän sitä olla jotain jolla elvistellä Essolla! ![]() Entäs onko 2006 mallin mersussa vakiona kylmiä etupenkkejä? (ei lämmitystä) Mullapa on semmoiset nän nää! ![]() Tosin autokin on Itävalta/Usalainen ja moottorina Italo/Detroit Diesel.. .. ja taitaa siinä olla perskules hieman Saksalaisuuttakin mukana Viimeksi muokannut KoniJeep : 15.02.2010 23:25 Perustelu: Lisäys |
#57
|
|||
|
|||
![]()
Kylmiä penkkejä en autoon huolis. Mitään muuta varustetta ei välttämättä tarvi, mutta persegrilli aivan pakko olla. Muuten menee kusiummelle kuten poro.. Ja sitte on vittumainen ku joku jahtikaveri joutuu imeen kusen kepistä ulos - homoksi vielä asiasta tietämättömät sanoopi..
![]() Joo, vaan on se jenkkihulluus minuunki iskenyt jo vuosia sitten. Nyt kun nämä Marsu rahatkin säästy niin voi laittaa rahat toiseen lemmikkiin, eli Kyyhyn. 8,3 litran V10 - te tiedätte.. ![]() |
#58
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#59
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuli vaan mieleen että mikä on suurin G-mersusta löytyvä kokonaismassa, oma veikkaus että menee lähempänä 5 kuin 4t. Kellä varma tieto? |
#60
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllä sillä "kyylläkin" pääsöö mettään ja pitkällekkin! ![]() |
#61
|
||||
|
||||
![]()
No ei ihme että tuntuu jenkit, hummeri ja mersu huonoilta vaihtoehdolta tohon verrattuna. :-)
|
#62
|
|||
|
|||
![]()
nii-in miksi ostaa mitään muuta kuin parasta.
![]() |
#63
|
|||
|
|||
![]()
Tähän voi varmaan kommentoida jahtiasioita tuntematonkin kun taitaa olla vielä wannabee jahtiauto.
Mutta kyllä voi sielunsa silmillä nähdä hopeanhohtoisen uudenkarhean huippuunsa maastovarustellun V8 Mersun auringonkiloisessa maastossa, jossa syksyn värit hehkuvat ja metsästäjien kiihko on vertaansa vailla, vetämässä kieliroikkoista hirvenraatoa lahtipaikalle. Siinä jää lommoiset Nivat ja ruosteiset Tojotat laaksojen varjoihin häpeämään. Korkeintaan joku isäntämies noemmänyttiedä ladonkokoisella Valmetillaan kehtaa ajaa keinauttaa siihen viereen. Elämä on illuusioita ja niiden rakentamiseen pitää olla johtotähtiä eli ota ihmeessä näiden kaikkien myönteisten kommenttien jälkeen sarvesta härkää ja käy se Mersu sieltä naapurista |
#64
|
||||
|
||||
![]()
Aivan. Tuskin sulla on jahtivarusteinakaan mitään Jahtijakt Perätukun tuotteita?
![]()
__________________
KYM |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Skaleton: Todella hienosti kirjoitettu.. Lukiessa näkee illuusion sielun silmin.
![]() AtteL: Meän perhees hauletkin on kultaa (UnA18) ja kaik´on laakista vainaa jos vaan mies osuu.. ![]() |
#66
|
|||
|
|||
![]()
Yhteenvetoa Merssusta.. Parempi jahtiauto kiikarissa, ominaisuuksien mukaan jako.
- Luku 1. Maavara ja rengastus Nykyautoon verrattuna voitettiin 1" rengaskoossa, koska nyt menee 32" alle suositus mersuun oli 33". Maavara ei siis mersulla kasvaisi kuin sentin luokkaa takamurikan kohdalla ja etumurikan kohdalla mersu jäisi matalemmaksi kuin käyttöautoni. - Luku 2. Voima Mielestäni ja monen muunkin mielestä voimaa on riittävästi ja se olisikin nykyautoon verrattuna ainoita selviä etuja (160 -> 300 hv). Voimasta ja koneen tyypistä johtuen myös kulutus tuplaantuisi ja se ei välttämättä ole hyvä asia, kuin Shellin mielestä. - Luku 3. Voimalinja Asiantuntijan tieto oli että voimalinja on yhtä kestävä kuin peruspakussa. Akselit itsessään olisivat mersussa raadin mukaan lujemmat, siitä kans pisteet, mutta eipä nuo nykyiset akselitkaan niin hepposia ole kuin monessa nousevan auringon maan itäpuolella tehdyissä. (oon kuullu että nämä "tosi kaukoidän akselit" leviää jo pelkässä maantieajossa) ![]() - Luku 4. Etenemiskyky Nykyisestä autosta löytyy neljä vetävää ratasta eli juuri saman verran kuin mersustakin, koska sekään ei vedä vararenkaalla tai ohjauspyörällä. Koska maavarakin oli sama, niin etenemiskykyyn vaikuttaa enää vain renkaan pito. Pitoa talvikelillä ei voi enää ketjusta parantaa, joten tässä asiassa ei voiteta auton vaihdolla mitään. - Luku 5. Kuorman kuljetuskyky Mersu tarjoaa lisätilaa jahtikavereille, mutta vastaavasti se tarjoaa vähemmän tilaa muulle tavaralle tai isolle saalille. Tasapeli tämäkin. Luku 6. Loppupäätelmä Nykyiseen jahtiautoon kun laitan sen 25000 euroa kiinni ni rupee oleen katu-uskottavuudeltaan mersun ja korjauskuluiltaan jenkin veroinen!! ![]() |
#67
|
||||
|
||||
![]()
no ei muutaku rakentamaan, projektitopikki pystyyn ja paljon kuvia tästä ultimate vehkeestä!
|
#68
|
||||
|
||||
![]() Huom. tarra..![]() ![]()
__________________
KYM |
#69
|
||||
|
||||
![]()
Mitään noista G:eistä tietämättömänä kannattaako tuohon jahti hommaan varautua helmapalkkeihin? Millaiset helmat vakiona ja ainakin säästää hieman jos sattuu lipsahtaan, kun ei ryty auto?
|
#70
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Voihan sitä uskotella itsellensä vaikka mitä... mutta vain mersumies tietää totuuden ![]() ei muuta ku projektitopikkia isuzusta tekemään ![]() |
#71
|
|||
|
|||
![]() Painavaa..
Joo,25000 isuzuun ni saa varmaan mersun verosen pelin. Ainaki yhtä painavan.
|
#72
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Woima jota vertaat vain hevosvoimalukemilla ei kerro koko totuutta. Vertaile myös wääntöä, sekä kierrosluku-aluetta joilla ne lukemat tulee käyttöön, ja lopullisen eron huomaat vasta perstuntumalla, eli ajamalla. Jotenkin en jaksa uskoa, että Isuzu vetää oikeasti neljällä pyörällä, eiköhän siinä ole lukoton etuperä. Mene nyt vaan hankkimaan se Mersu, siinä on "sitä" jotain. ![]() |
#73
|
||||
|
||||
![]()
Osta nyt se mersu tai joku mersu niin pääset suoraan ajelemaan eikä sitä tarvi kokoajan korjailla. Liian monta aloittavaa "harrastelijaa" on saanut burn outin kun haukkaa heti niin ison palan kakkua (eli jostain ei niin häävistä aihiosta muuttaa kaiken ja käyttää rahaa tuhansia euroja) ja sen jälkeen kokoajan korjailee kalustoa. Mukavampihan se on ajella...vai?
PS. paska on aina paskaa vaikka sitä kuinka kiilottaa ja taputtelee...
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#74
|
||||
|
||||
![]()
Näin on. Jos vielä mietityttää koko topicin alkuperäinen kysymys, niin ajatteleppä tätä:
-Jos jahti ja metsästys varusteesi on siinä sarjassa jonka olet antanut ymmärtää, niin on todella suuri tyylirikko mennä metsästämään varsinkin seuruejahdeissa autolla joka ei ole linjassa muun varustuksen kanssa. Mutta jos asekalustosi on jostain sotasaaliista sportteerattuja puoliruostuneita 3linjan kiväärejä jahtijakt premiumblackseries kiikareilla tai jos vaikka omistat baikkalin tms., niin niitä voi kyllä ulkoiluttaa Isuzullakin. -Tai olet kaikissa asioissa harkitseva, et tee turhia riskejä. Mikään ei ole ilmaista, laatu maksaa. Hyvä ja halpa ei toteudu samassa tuotteessa, mutta hyvä voi tulla silti halvemmaksi kuin halpa. -Kuitenkin olet selvästi sivistynyt, laatu- ja tyylitietoinen ihminen ja ajattelet muita ympärilläsi, niin hankit nyt vaan sen mersun ja ajelet sillä siinä kunnossa kun se on, etkä ala roplailemaan sitä piloille!
__________________
KYM |
#75
|
|||
|
|||
![]()
Eikö tuossa Isuzussa ollu ARB:it edessä ja takana..
|