![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Mun mielipide asiaan on että katsastuksessa mitattu päästöarvo olisi voimassa seuraavaan katsastukseen. Aika perseestä laittaa vero kokonaispainon mukaan. Ooppelin kokonaispaino on 2650kg hyvät rahat verottaja käärii sitä. Ja toiseks toi on vähäpäästöinen. Egr laitteet. Ja savutus arvot aina olleet pienet vaikka koko egr edes toimi. Ei toi uudistus kannusta ostamaan uutta auto. Jollain v**un pikkukipolla mikä kaatuu tuulessa niin sellaisellako pitäis ajaa. Ei kiitos. Hemmetin sähköautoja nykyisin kaikki mille ei voi ite tehä mitään. Auto tietokoneeseen ja heti satanen selällään vaikkei vikaa löytys. Mukavempi ajaa näillä vanhemmilla autoilla kun niitä voi jopa itse korjata. Eikö oo sähkövikoja.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
EGR lisää savutusta käytännössä, teoriassa ainakin vähentää typen oksideja (NOx). Ennenpitkää siitä on vaan haittaa koneen toiminnalle ja päästöille.
|
|
#3
|
|||
|
|||
persaukisuus?
Vaivaa minua.mut jos otan vitusti lisää velkaa ja ostan uudemman auto ni ton vanhan romun ostaa joku viel pers aukisempi.On se sen varran kallis et ei se paaliin anakaan mee,vaik on vanha ku ristus.Mut joku sillä ajaa kenen on tarvis,ois munki mut jos en haluu saastuttaa ni vaihtaa pitäs.Kaikki ku noist haluu eroon ni sithän entist köyhemmil on varaa noihin,eli eiköhän oo niin et noi romut ei poistu sitä tahtii ku ne vaihtaa omistajaa vaan ne saastuttaa aina jossain.Käy vähä niinku intias et ku autot halpenee ni niit on vaan useammalla.Mut onhan se näin et auton vaihtoon ei pitäs kiristää vaan lahjoa,monikin vaihtas autoa jos ois varaa.Piiskaamalla ei saada päästöjä alas vaan lisää rahaa valtion kassaan,tekosyitähän löytyy kuten ympäristöpolitiikka.Kyl tää kiristys rassaa eniten köyhiä,ne entist enemmän kusessa.Osta tai maksa.
|
|
#4
|
|||
|
|||
Näin se tulee menemään
Että köyhät köyhtyy ja rikkaat rikastuu, köyhien kustannuksella.
Eikä varmastikkaan jää viimeiseksi laiksi millä nyhdetään nämä varattomammat kun porvarihallitus päättää. Ei nämä valtion herrat mitään rahattomuudesta tiedä kun tällasia lakeja hyväksyvät. Mikä niillä on kun ajelevat uusilla autoilla ja eikä varmasti ole mitään prius akku-autoja millä ajelevat. Minä pidän uhastakin tuon oman maasturin (vähän pakko), ei näillä palkoilla uuttakaan voi ostaa. On se kumma kun ei sinne kansanedustajiksi saada näitä varattomimpia ihmisiä, nämä julkkikset sinne äänestetään joilla rahaa on jo ennestään. Eivät tiedä tuon taivaallista mitä on elää kädestä suuhun mutta ei se itku auta markkinoilla kun ei kultalusikka suussa syntynyt. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
T. Nettomaksaja |
|
#6
|
|||
|
|||
aijaaLainaus:
Ihmettelenpä vain kuinka pienituloiset mukamas on kohtuuttoman hyvässä asemassa kun itse tienaan 1080euroa käteen ja siitä pitäs myös vuokra 480e siihen vielä sähkö, vesi, autokulut,muut laskut ja ruokaa. Kyllä tuon jälkeen pitää miettiä kaupassa mitä ostaa ja mitä yleensä niillä muutamalla kympillä saa kun kuukausi pitäs pärjätä. Veron maksaja olen minäkin. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
|||
|
|||
Edullinen ratkaisu ongelmiin?Lainaus:
Halpa mutta kestävä ratkaisu! |
|
#9
|
|||
|
|||
no perskutarallaaLainaus:
Mutta katsotaan kun saan pään täysin viinasta sekasin. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Totta kai pienituloinen joutuu miettimään tarkasti mihin rahansa laittaa, sama pätee joka paikassa maailmassa. Itsekin olen kituuttanut opintotuella useamman vuoden, joten väittäisin että tiedän mistä puhun. |
|
#11
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#12
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tai kyllähän se enimmäkseen se auto aiheuttaa niitä vaihteluita, mutta vaihtelu on niin suurta, ettei sillä voi käytännössä mitään maksuja laittaa verolle. Ja tappeluhan siitä konttorilla tulis, kun väitellään pannaanko viiden polkaisun keskiarvon mukaan vai pienimmän arvon mukaan tai otetaanko ylimääräisiä poljentoja. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Se musta jööti mitä putkesta lykkää pihalle, on siis sitä pahempi/siinä on sitä enemmän CO2:sta, mitä enemmän sen muodostumiseen on saatu kulutettua diisseliä. Katsastuksessa tehtävä päästömittaus ei kerro siitä mitään. |
|
#14
|
||||
|
||||
|
En nyt ymmärtänyt, miksi Matti lainasi minun kirjoitustani tuohon sinänsä järkevään vuodatukseensa.
Minä vain vastasin, ettei konttorin arvoja voida mielestäni ottaa lähtökohdaksi mihinkään verotukseen. |
|
#15
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Lainaus:
Eli aivan samat CO2-päästöt, oli kyseessä just kaupasta haettu Golf 2.0TDI DSG Bluemotion kommonreil-dieselillä, katalysaattorilla ja hiukkassuodattimella tai sitten vanha savuava ykköskoppanen Golf 1.6D kusevilla tappisuuttimilla oleva esikammiodiesel ilman äänenvaimentajaa. Siis jos (ja kun?!) ne kuluttavat saman verran dieseliä. |
|
#16
|
|||
|
|||
ahaa mhh..Lainaus:
Näinkö orpo on nykyajan autoteollisuus. |
|
#17
|
|||
|
|||
muttaLainaus:
Eikö näillä saa pudotettua päästöjä? |
|
#18
|
|||
|
|||
|
Meinaako nyybi leimata jonkun rajun dieselin ku pitäs katsastuksen ajaksi katti laittaa? Naamioi se vaimentimeksi ettei vaan merkitä otteeseen!
|
|
#19
|
|||
|
|||
elä puhu soopaa kuuleLainaus:
Eikö katilla saa dieseleissä päästöjä pienemmiksi vai onko niihin jotain hiukkassuodatinta? Voisi sellaisen jälkiasentaa ja ottaa päästöt konttorilla ja sen mukaan verotusta pienemmäksi. Maailmaa kai tässä ollaan pelastamassa ja tuollainen ratkaisu olisi varmasti järkevämpi. |
|
#20
|
|||
|
|||
|
(Voisi sellaisen jälkiasentaa ja ottaa päästöt konttorilla ja sen mukaan verotusta pienemmäksi.
Maailmaa kai tässä ollaan pelastamassa ja tuollainen ratkaisu olisi varmasti järkevämpi.) Joo se ois hyvä juttu jos tuolla lailla vois veroja kiertää! Ja heti katsastuksen jälkeen katti pois koska se syö tehoja ja se on ehkä kamalin asia mitä äkkiä tulee mieleen!!! |