Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 09.12.2009, 13:57
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

aijaa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Noh, jos nyt verrataan Suomea muuhun eurooppaan niin pienituloiset on täällä kohtuuttoman hyvässä asemassa. Jyrkkä progressio ja ylisuuret tulonsiirrot tarkoittavat että Suomessa työntekemiseen ei kannusteta vaan siitä rangaistaan kasvattamalla veroprosenttia. Ja sitten on vielä tämä meidän pääministerimme joka kalastelee ääniä ehdottamalla "sotakorvauksia" näille työtä tekeville. Että eipä tulla kitisemään siitä kuka leikin maksaa.

T. Nettomaksaja
No ei tuo kauan pysy tuollaisena jos tätä rataa jatkuu.
Ihmettelenpä vain kuinka pienituloiset mukamas on kohtuuttoman hyvässä asemassa kun itse tienaan 1080euroa käteen ja siitä pitäs myös vuokra 480e siihen vielä sähkö, vesi, autokulut,muut laskut ja ruokaa. Kyllä tuon jälkeen pitää miettiä kaupassa mitä ostaa ja mitä yleensä niillä muutamalla kympillä saa kun kuukausi pitäs pärjätä.
Veron maksaja olen minäkin.

Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 14:12
FROM FROM ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 25.06.08
Sijainti: KANGASALA
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Ihmettelenpä vain kuinka pienituloiset mukamas on kohtuuttoman hyvässä asemassa kun itse tienaan 1080euroa käteen ja siitä pitäs myös vuokra 480e siihen vielä sähkö, vesi, autokulut,muut laskut ja ruokaa. Kyllä tuon jälkeen pitää miettiä kaupassa mitä ostaa ja mitä yleensä niillä muutamalla kympillä saa kun kuukausi pitäs pärjätä.
eihän tossa mitään hätää ole kun vuokrakin vaan PITÄIS maksaa
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 14:22
Rekisteröimätön
Guest

Thumbs up

Edullinen ratkaisu ongelmiin?

Lainaus:
http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...temcode=sis169

Halpa mutta kestävä ratkaisu!
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 18:35
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

no perskutarallaa

Lainaus:
No tuota olen kyllä miettinyt jo moneen otteeseen mutta ei viiti Isän, Äitin ja sisarusten takia tehdä.
Mutta katsotaan kun saan pään täysin viinasta sekasin.
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 14:42
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Lainaus:
Suomessa sosiaaliturva on kohtuullisella tasolla, koulutus ja terveydenhuolto lähes ilmaista. Suomessa pienituloiset tienaavat bruttona enemmän kuin useimmissa muissa maissa. Lisäksi verotuksen progressiivisuuden vuoksi he maksavat prosentuaalisesti vähemmän veroja kuin muissa euroopan maissa. (http://m.taloussanomat.fi/?page=show...wsID=200923853) Suomen tasapäistämispolitiikan vuoksi käteen jäävät erot "pieni- ja suurituloisten" välillä ovat suomessa siis pienet verrattuna muuhun maailmaan.

Totta kai pienituloinen joutuu miettimään tarkasti mihin rahansa laittaa, sama pätee joka paikassa maailmassa. Itsekin olen kituuttanut opintotuella useamman vuoden, joten väittäisin että tiedän mistä puhun.
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 18:38
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Suomessa sosiaaliturva on kohtuullisella tasolla, koulutus ja terveydenhuolto lähes ilmaista. Suomessa pienituloiset tienaavat bruttona enemmän kuin useimmissa muissa maissa. Lisäksi verotuksen progressiivisuuden vuoksi he maksavat prosentuaalisesti vähemmän veroja kuin muissa euroopan maissa. (http://m.taloussanomat.fi/?page=show...wsID=200923853) Suomen tasapäistämispolitiikan vuoksi käteen jäävät erot "pieni- ja suurituloisten" välillä ovat suomessa siis pienet verrattuna muuhun maailmaan.

Totta kai pienituloinen joutuu miettimään tarkasti mihin rahansa laittaa, sama pätee joka paikassa maailmassa. Itsekin olen kituuttanut opintotuella useamman vuoden, joten väittäisin että tiedän mistä puhun.
No tottakai minäkin olen pienellä opintotuella kituuttanut mutta sama kituuttaminen jatkuu vaikka töissä käyn joten huonot on tulevaisuuden näkymät.
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 19:28
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Angry

Niin elinkustannuksia nostetaan "hieman" joka nurkalta ja pakotetaan uusia maksuja.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1808960

Siinä sitä "edullisuutta".

Että terve vaan ylen porukalle yhtään maksua ei minulta tule ennen kuin täällä korvessa näkyy tuo telkkari ja nettiyhteyskin voisi olla enemmän kuin 53,6 kbps.

Ja viisaat, jotka vastailee et laittaa se töpseli seinään tai antenni katolle tms... no en ole eilen syntynyt ja jotain ehkä kokeillutkin.

hmmm.... voiskohan ne pakottaa yle maksua jos ei oo sähköjä?
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 19:49
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti
Niin elinkustannuksia nostetaan "hieman" joka nurkalta ja pakotetaan uusia maksuja.

Siinä sitä "edullisuutta".

hmmm.... voiskohan ne pakottaa yle maksua jos ei oo sähköjä?
Kannattaa sitten piilottaa se sähkögeneraattori ja läppäri lupatarkastajien käynnin ajaksi. Pelkällä päreellä tuskin telkkaria pystyy katsomaan
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 22:46
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HANE Näytä viesti

Pisti silmään "Heinonen kaipasi selkeytystä Ylen tehtävien määrittelyyn. Hän kyseenalaisti muun muassa ... yhteistyön Uusi Suomi -verkkolehden kanssa."
Varmaan pitäis vain iltapäivälehdet jotka kirjoittavat kaikkea muuta kuin uutisia, sekä helsingin sanomat jossa kirjoitetaan mitä päättäjät käskevät..
Vanha 09.12.2009, 21:35
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
No tottakai minäkin olen pienellä opintotuella kituuttanut mutta sama kituuttaminen jatkuu vaikka töissä käyn joten huonot on tulevaisuuden näkymät.
Vielä sen verran "Offroadjounille" että kun kituuttaminen jatkuu, nämä ihme verotukset kiristyy ja palkat ei nouse niin kuin Vanhanen kertoi että "ollaan maltillisia noissa palkankorotuksissa" niin kerroppa millä sitä syödaan kun ei ne parikymmentä euroai enään ruokaankaan jää.
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 22:38
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator

Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Perusasetus

Ei minulla ole mitään yleispätevää ratkaisua mistä ruokaa tai lisärahaa saa. Asiaan voi kuitenkin vaikuttaa valitsemalla oma työ- ja asuinpaikka sen mukaan missä on töitä riittävästi ja työstä maksetaankin paremmin. Esim. Pääkaupunkiseudulla ei tunnu vieläkään olevan riittävästi IT-osaajia, mutta en silti alaa varauksetta suosittele.
Vastaa lainaten
Vanha 09.12.2009, 22:49
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

euro vai prosentti?

Lainaus:
Vielä sen verran "Offroadjounille" että kun kituuttaminen jatkuu, nämä ihme verotukset kiristyy ja palkat ei nouse niin kuin Vanhanen kertoi että "ollaan maltillisia noissa palkankorotuksissa" niin kerroppa millä sitä syödaan kun ei ne parikymmentä euroai enään ruokaankaan jää.
köyhät maksaa 20% ja rikkaat 45% toiselle jää käteen 50/kk ja toiselle 5000/kk kumpi vaihtaa auton ja maksaa veroa 1000 e vuodessa cayennesta ja kumpi -82 hoo jiistä? kumpi asuu westendissä ja kumpi wehmersalmella?kummalla on oikeesti varaa ja kummalla ei?sillä hj kuskillahan on enemmän niitä prosentteja kun se ei maksa niitä valtiolle joten se varmaan vaihtaa auton et se säästää päästöveroissa ni se on entist rikkaampi?kannattasko sen hoojiin veroja nostaa enemmän kun sen Cayennen et se köyhä säästäis vielä enemmän?siinäs kuulitte,me pers aukiset vaan tyhjää kitistään kun Cayenne mies vaan maksaa meijänki viulut..eli kysymys kai oli nyt siitä et kumman pussista pitäs ottaa enempi cayenne miehen vai hj miehen?kumpi olis oikein?
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Sivu luotu: 11:39 (GMT +2).