Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 05.12.2009, 16:26
andy:n Avatar
andy andy ei ole kirjautuneena
Konkari

Rekisteröitynyt: 07.01.09
Sijainti: joensuu
Thumbs down

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Harrastuksen kannalta on huonoa se, että tyypilliset maastoautoiluharrastajat eivät ole kovin sivistyneitä. Alhainen koulutustaso näkyy asenteissa ja keskustelukyvyn puutteessa.
Itse aiheeseen en ota kantaa.
Sanon vaan että onpahan taas joku insinööri päässyt pätemään muita korkeammalla sivistyneisyydellään.
Vanha 05.12.2009, 17:00
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

KIM ennenkun dissaat enempää meitä maastoautoilijoita niin kerron tässä sitten julkisesti sun "enduro" harrastuksesta. Tulee tää tausta sitten muidenkin tietoon. Sellainen asian harrastaja sieltä Lammilta huutelee!

Ja ennenkun alat haukkumaan maastoautoilijoita tyhmiksi ja sivistymättömiksi niin kannattaa muistaa omat lähtökohdat. Koulutushan on sulla hyvä, mutta ei ne poista niitä sun henkilökohtaisia ongelmiasi minkä takia sut potkittiin pois edellisestä meidän yhteisestä harrastuksesta. En niitä aio ruotia täällä sen enempää mutta jos ei itsellä ole kaikki kunnossa niin kannattaako sitten provota porukkaa?! Paitsi jos sitten on itse siinä tilassa ettei tilannettaan tajua.

Ajatus mistä tämän topicin aloitit on ihan hyvä! Tilanteita kannattaa aina miettiä etukäteen ja sitäkin mihin tämä harrastus tulee myöhemmin muuttumaan.
Vanha 05.12.2009, 17:07
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Perusasetus

Ekilogisin auto on se jota ei ole koskaan valmistettukaan, toiseksi ekologisin se mitä käytetään, eikä kolmen vuoden väliajoin saastuttavasti romuteta ja valmisteta uudelleen.

Kuluttaako hybridin valmistaminen vähemmän uusiutumattomia energiavaroja ja energiaa kuin esimerkiksi Lada 1200L:n valmistaminen aikoinaan? Polttoainetta ne käyttävät yhtä paljon per ajosuorite.

Pää pois mainosmiehen/poliitikon perseestä, ja järjellä ajattelemaan! Kaikella tällä vouhotuksella rahastetaan, ja jos vouhotuksella ei joku taho voisi rahastaa, vouhotus lakkaisi heti alkuunsa.
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:16
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

otetaan nyt sekin huomioon että vaikka tuommoinen vanhempi diiseli puheltelee kohtuullisen mustia pilviä(varsinkin hieman syöttöjä nostettaessa) niin se on pääasiassa nokea eli varsinaiset päästöt ovat kuitenkin aika alhaiset. Ja turhaan me suomalaiset täällä hikeennytään, ollaan kuitenkin aika alhaisia saastuttajia verrattuna yhdysvaltoihin ja muihin kehitysmaihin.

ja noista sähköautoistakin vielä sen verran että niin kauan ku ne akut painaa ihan perkeleesti eikä niillä voi ajaa ees 800km ja lataus kestää yli tunnin niin mulle ei semmoista tule. ja noi hybridithän nyt on aivan puhdasta huijausta, joku pikkunen diesel polo kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin esim prius.

ja mitenkä tuo alhainen koulutustaso nyt muka asenteisiin ja puhetaitoihin vaikuttaa? kyllä mulla äiti piti aikoinaan huolen ettei ihan kusipäätä kakarasta tullut.

tottahan se on että perusmaasturisti on itse antikristus ja hänen maasturinsa eli helvetintuli tuhoaa koko maailman.
meni jo ehkä hieman OT
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:16
A-P A-P ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 08.03.04
Sijainti: Rehakka, ei enää niin vapaassa Janakkalassa..
Perusasetus

Lainaus:
Harrastuksen kannalta on huonoa se, että tyypilliset maastoautoiluharrastajat eivät ole kovin sivistyneitä. Alhainen koulutustaso näkyy asenteissa ja keskustelukyvyn puutteessa.
Hjoo, näillä lauseilla sinä osoititkin sitten keskustelukykyä ja korkeaa sivistystä!!!
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:25
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Ei oikeen valjennu meikäläiselle, että mihinkä arvon KIM tällaisella älyttömällä provoilulla oikeen pyrkii, ehkä en ole sitten tarpeeksi älykäs kyetäkseni ymmärtämään kirjoituksiasi. Tämmösiä samanlaisia varajeesuksia on joka paikassa nykyään riesaksi asti. Aiheeseen sen verran että jos päästöjä oikeasti haluaisi penentää niin tehokas konsti olisi lopettaa lentoliikenne kokonaan, sehän se vasta saastuttaa. Mutta eihän se politikoille sovi kun heidän pitäisi luopua yksiyislentokoneistaan. Offailu näitten rinnalla on kuin hyttysen paska itämeressä.

Huh, kylläpä helpotti
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:31
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Pitääkö ihmisen olla helvetisti päntännyt voidakseen toimia ympäristöä säästävästi?
Ei tietenkään. Mutta tietty sivistyneisyys auttaa ymmärtämään myös muiden ajatuksia ja mielipiteitä. Olen joskus huomannut, että äänekkäimmät "yhden asian" ihmiset ovat aika yksinkertaisia. Minusta tuntuu, että mitä enemmän on tietoa niin sitä vähemmän pidetään meteliä. Elämässä taitaa olla myös niin, että mitä enemmän tietää sitä paremmin ymmärtää ettei tiedäkään vielä juuri mitään.

On tietenkin selvä, että kouluja käymätönkin ihminen voi olla sivistynyt ja älykäs. Paljon kouluja käynyt on ainakin oppinut kuuntelemaan ja käsittelemään tietoa. Ja jos osaa kuunnella ja käsitellä tietoa on helpompi oppia keskustelemaan. Minusta sivistyneisyys ei ole pelkkää älyä ja tietoa.

Tuossa vaan tuli tätä ja erästä toista topikkia lukiessa mieleen offiharrastajan stereotyyppi. Tai siis sellainen jota minä kokemuksieni kautta pidän tyypillisenä offiharrastajana.

Itse olen lähinnä wannabeoffaaja, enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan offaria. Jostain syystä ei kuulu tuttavapiiriin. Ja tuosta panzerin tekstistä päätellen niitä on taas yksi vähemmän. Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:50
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja panzer Näytä viesti
KIM ennenkun dissaat enempää meitä maastoautoilijoita niin kerron tässä sitten julkisesti sun "enduro" harrastuksesta. Tulee tää tausta sitten muidenkin tietoon. Sellainen asian harrastaja sieltä Lammilta huutelee!

Ja ennenkun alat haukkumaan maastoautoilijoita tyhmiksi ja sivistymättömiksi niin kannattaa muistaa omat lähtökohdat. Koulutushan on sulla hyvä, mutta ei ne poista niitä sun henkilökohtaisia ongelmiasi minkä takia sut potkittiin pois edellisestä meidän yhteisestä harrastuksesta. En niitä aio ruotia täällä sen enempää mutta jos ei itsellä ole kaikki kunnossa niin kannattaako sitten provota porukkaa?! Paitsi jos sitten on itse siinä tilassa ettei tilannettaan tajua.

Ajatus mistä tämän topicin aloitit on ihan hyvä! Tilanteita kannattaa aina miettiä etukäteen ja sitäkin mihin tämä harrastus tulee myöhemmin muuttumaan.
Mikähän minun enduroharrastuksessani on hävettävää? Minä en ainakaan sitä häpeä. Koska panzer ei lupauksestaan huolimatta kertonut enduroharrastuksestani niin kerron itse. Liittyyhän se osin tähän aiheeseen eli ekoiluun. Yritän pitää itseni fyysisesti jonkinlaisessa kunnossa. Aikaisempi juoksuharrastus on pitänyt jättää vähemmälle. Aloitin kuntoilumielessä enduroharrastuksen ostamalla Yamaha DT mopon ja suojavarusteet. Suojavarusteet käytettynä. Ajan tällä mopolla enduroa. Ihan hyvin sillä pystyy ajamaan kun on vaan sopivat reitit, eikä lähde kaikkein pehmeimpiin paikkoihin. Ajan enimmäkseen omalla pellolla ja metsässä. Muutamia kertoja olen käynyt enduroreiteillä ja sorakuopilla. Kerran kokeilin Heinolan motocross-radalla. Sielläkin pystyi ajamaan, vaikkakin yksi mäki on vaikea päästä ylös kun ei oo tehoa. Ja oli siellä yksi hyppyrikin josta ei uskalla täysillä ajaa kun jousitus pohjaa alastullessa. Minulla ei tarvii kaiken olla suurempaa ja parempaa kuin naapurilla. Eikä mulla ole tapana ostaa harrastusvälineitä velkarahalla vaan omillani.

Tiedoksi panzerille, että kyllä me samassa tiimissä ollaan yhä. Minusta ei ihan niin helpolla pääse eroon. Päälliköllekin löytyy päällikkö. Ihan kiva, että saan sinulta palautetta luonteeni heikkouksista. Voisitko kuitenkin joskus neuvoa ihan kasvotusten missä pitää parantaa ja miten. Tiedän olevani usein ärsyttävä, mutta me ollaan kai kuitenkin samalla puolella?
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:51
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

tässä sulle lisää stereotypiaa..
tukkeutuvien katalysaattorien pelossa revin koko pakoputket pois, kuulostaa ituhipinkin korvaan puhdas vinkkelikasi paremmalta.
päivällä siivosin pikkujoulusafarin jäljiltä takaloosterista hirveän kasan alumiinisia ,33 tölkkejä (liekö jaffaa vai keskitsiä), kessuaskeja, yms muuta roskaa. Ei ole luonnossa!
sitten vaihdoin vähän saastuttavaan korean ihmeeseen jarrupalat, ja mietin että olisi hiton paljon kivempi tehdä ekoteko, hävittää lapsityövoimalla ja uusiutumattomilla materiaaleilla valmistettu korean paska, ja ajella Blazerilla arkiajot... Mutta kun ei vaan luonto anna periksi saastuttaa niin paljoa, eli pakko ajella vähäpäästöisellä pakolliset ajot
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:52
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Perusasetus

Lainaus:
Ei tietenkään. Mutta tietty sivistyneisyys auttaa ymmärtämään myös muiden ajatuksia ja mielipiteitä. Olen joskus huomannut, että äänekkäimmät "yhden asian" ihmiset ovat aika yksinkertaisia. Minusta tuntuu, että mitä enemmän on tietoa niin sitä vähemmän pidetään meteliä. Elämässä taitaa olla myös niin, että mitä enemmän tietää sitä paremmin ymmärtää ettei tiedäkään vielä juuri mitään.

On tietenkin selvä, että kouluja käymätönkin ihminen voi olla sivistynyt ja älykäs. Paljon kouluja käynyt on ainakin oppinut kuuntelemaan ja käsittelemään tietoa. Ja jos osaa kuunnella ja käsitellä tietoa on helpompi oppia keskustelemaan. Minusta sivistyneisyys ei ole pelkkää älyä ja tietoa.

Tuossa vaan tuli tätä ja erästä toista topikkia lukiessa mieleen offiharrastajan stereotyyppi. Tai siis sellainen jota minä kokemuksieni kautta pidän tyypillisenä offiharrastajana.

Itse olen lähinnä wannabeoffaaja, enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan offaria. Jostain syystä ei kuulu tuttavapiiriin. Ja tuosta panzerin tekstistä päätellen niitä on taas yksi vähemmän. Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.
toisinsanoen voisit pitää turpasi kiinni ja lopettaa mutuilun täällä foorumilla ja painua popsimaan jotain vitun porkkanoita sinne missä ei ole saasteita.....heinähattu!
Vanha 05.12.2009, 17:55
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Perusasetus

Lainaus:
Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.
tämä kertookin jo aika paljon.......
Vanha 05.12.2009, 18:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Okei bensahana kiinni ja aiheeseen...

Lainaus:
Jos sitä mielikuvitusmaasturia lähtis suunnittelemaan niin mulla tulee mieleen tällaista.
-pieni turbomoottori jonka tehtävänä on ladata akkuja. Tällöin kone saadaan käymään koko ajan hyötysuhteen kannalta optimaalisella käyntinopeudella. Koneen teho ja virrantuottokapasiteetti tulisi olla sellainen, että autolla voi ajaa maantiellä rauhallisesti jopa ilman akkuja. Riittäiskö johonkin 1500 kg:n autoon joku 1,2 litran kone?
-sähköinen tai sähkömekaaninen voimansiirto. Tällöin voidaan valita ajetaanko pelkällä etuvedolla, takavedolla vai nelivedolla. Älykkäällä tekniikalla saadaan vetoa jaettu esim. 0/0/0/100% tai 25/25/25/25% tai ihan kaikkea noiden väliltä.
-akkujen koko voisi olla sitä luokkaa, että akuilla voitais ajaa n. 30 minuuttia.
-tällaisesta hybridistä on saatavissa hetkellisesti ihan mieletön vääntö joka riittää kiipeämään vaikka pystysuoraan ylös. Paketista saadaan siis kevyt, energiataloudellinen ja 6 litrasen bensakoneen vääntö. Valmistuskustannukset alkaa nykytekniikalla olemaan kilpailukykyiset.
Hieno ajatus,ja ikävän helppo ampua alas.Ja nimen omaan offi/maasto autona,maantie/city maasturiin tuollainen saattaisi toimiakkin mutta...

Jos joka pyörällä on oma moottori niin...

Yhdeltä pyörältä ulos saatava teho,tai vetovoima on sen 25 % ellei joka moottori ole mitoitettu maksimi tehon mukaan jolloin systeemistä tulee järjettömän painava,ja kallis.Kun taas lukollisessa perinteisessä maasturissa sieltä tulee lukot päällä tarvittaessa se 100 %

Edelleenkin ekologisinta olisi hyödyntää jo olemassa olevaa tekniikkaa,ja kenties päästöjä,eli se metaani käyttöinen moottori,maakaasu laitteita saa lähes joka bensa koneeseen,ja metaania tulee jokaiselta suljetulta kaatopaikalta,viemärilaitoksista(käyttävät sen kyllä itse),ja maataloudesta.
Ei uutta ongelma jätettä,vaan kasvihuonekaasut kierrätykseen,ja sitä kautta maapallo pelastuu... Huraa...

Ja sitten pikkujouluihin tuottamaan sitä metaania...
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 18:43
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Täysin tyhjänpäiväistä soopaa tälläinen näennäisekoilu.
Jos nää hipit hasahöyryiltään viittis edes vähän asiaa
tutkia, niin selviäis että jopa ruoan kasvattamisen aiheuttamat
kasvihuonepäästöt on suurempia kuin kilpa-autojen. Tarkoittaa suoraa
metaania eli märehtijöiden pierentää...
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 19:20
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

OK. Joku aikuinen mies ajelee mopolla
keinosiemennysaseman nurkilla täydessä
crossihaarniskassa...Tässähän ihan häkeltyy
tollasen älykön ulosantia lukiessa.
Ei taida lääkitys olla ihan kohdallaan?
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 19:29
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
OK. Joku aikuinen mies ajelee mopolla
keinosiemennysaseman nurkilla täydessä
crossihaarniskassa...Tässähän ihan häkeltyy
tollasen älykön ulosantia lukiessa.
Ei taida lääkitys olla ihan kohdallaan?
Jos ajaa puuhun tai lentää kiveen 40 km/h vauhdissa niin eikö se satu yhtä paljon oli alla mopo, kevari tai isompi pyörä?
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 20:38
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Perusasetus

Lainaus:

Pitää todeta että, olen ammattikoulun käynyt "duunari" joten näkisin että kuulun tuohon kuvailemaasi ryhmään.

Todeta pitää myös että minun autoni vm-81 patrol 3,3 litraisella diesel moottorilla saastuttaa mahdollisesti vähemmän kuin yksikään sinun autosi, syy tähän on se että olen alhaisesti koulutettu metallialan kaveri joka ajaa 6-8kk/vuodesta 100% biodieselillä.

Mitä polttoainetta sinunlainen korkeasti koulutettu maailman pelastaja autojesi tankiin laittaa???
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 21:38
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

Tuo DT ei ole mopo vaan 50cc kuristamaton versio joilla oikeasti ajetaan kisaa tuolla euroopassa.
KIM, voit huoletta tulla käymään pihamaalla niinkuin ennekin. Voin sanoa ihan päin naamaakin ne asiat jotka mulla ja muutamalla muulla KHMAAK miehillä on mielessä. Tämä mun arvostelu sua kohtaan tuli ihan sun oman provoamisesi ansiosta. Jos olisit vain pysynyt asiassa niin olisi jäänyt tämäkin kirjoittamatta! Jos vielä kuulut porukkaan niin meidän piiput osoittaa edelleen samaan suuntaan.
Vanha 05.12.2009, 22:07
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Pitääkö ihmisen olla helvetisti päntännyt voidakseen toimia ympäristöä säästävästi?
Siitä ei ole kyse.

Mutta katso nyt näiden vastauksia täällä kun ihan asiallinen aloituskirjoitus kuitenkin. Saahan sitä olla vastaan tai sitä mieltä ettei tässä ole ideaa, mutta voisi sen silti järkevästi perustella eikä esittää tuollaista ääliötä mitä useat täällä. Ja ei todellakaan siihen mitään ihmeen koulutustasoa tarvita.

Jännä juttu, että eräiden mielestä ekologisuuden lisääminen tarkoittaa yhtä kuin harrastuksen loppuminen. Eihän tästä ole kyse, vaan tyystin eri asiasta.

Ja ne jotka väittää että ajavat niin kauan kuin öljyä riittää, niin totuushan on se ettei öljy mihinkään lopu. Sitten kun se käy vähiin, siitä tulee älyttömän kallista ja veikkaampa että harrastus loppuu siihen paikkaan useimmilta. Siksi ei varmaan ole pahitteeksi miettiä muitakin vaihtoehtoja sen jatkamiseen.

Ja vielä tiedoksi, että itse en ole mikään ilmastonmuutos intoilija. En oikeastaan usko koko muutokseen siitä syystä että tällä hetkellä "tieto" siitä pohjaa todella vahvasti tietokone simulaatioihin. Ja näissä on se ongelma ettei niissä ole otettu läheskään kaikkia tekijöitä huomioon. Toisekseen nyky supertietokoneiden tehot ei riitä edes vesipisaran fysiikan realiaikaiseen simuloimiseen joten ihan turhaa olettaa että jotain ilmastoa pystytään mallintamaan ja vielä vuosien päähän. Jo ensi viikon sään ennustaminen on niin hataralla pohjalla.

Mutta silti, ei tarvitse aivan lapsellisia kommentejä heitellä. Olkaa ennemmin hiljaaj ossei ole järkevää sanottavaa.
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:08
MattiH:n Avatar
MattiH MattiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++

Rekisteröitynyt: 18.07.08
Sijainti: Raahe
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Siitä ei ole kyse.

Mutta katso nyt näiden vastauksia täällä kun ihan asiallinen aloituskirjoitus kuitenkin. Saahan sitä olla vastaan tai sitä mieltä ettei tässä ole ideaa, mutta voisi sen silti järkevästi perustella eikä esittää tuollaista ääliötä mitä useat täällä. Ja ei todellakaan siihen mitään ihmeen koulutustasoa tarvita.
Alotus oli ehkä asiallinen. Aloittajan toisessa viestissä esittämät vähemmän sivistyneet väitteet eivät kyllä ole omiaan ruokkimaan asiallista keskustelua.

Saatto mennä ohi aiheen...
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:14
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++

Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Angry

Mun verenpaineelle ei tee hyvää tällaiset topicit offipalstalla. Tämä on autoharrastajien foorumi, eikö saatana ituhipeille ja ilmastouskovaisille ole muuta paikkaa kirjoitella?
Enkä käsitä miten joku voi olla niin tyhmä että luulee muutaman vanhan maasturin vaikuttavan yhtään mihinkään. Tällaisessa kärpäsenpaskan kokoisessa maassa on ihan vitun sama millä täällä ajaa.
Jos ei jumalauta muuta kiinnostavaa oo ku muutaman auton päästöt ni hypätkää narun jatkoksi!
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:17
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

MIKÄ?

Mikähän on se koulutus jolla voi määritellä kenenkään koulutusta tai sivistyneisyyttä tämmosillä sivuilla?KIM,ei pahalla mutta jos sulla on korvies välissä jotain niin älä yleistä kun yksilöitä olemme kaikki.Ja jos joku ymmärtää väärin ton sun provosointis ni ei pidä provosoida.Jos tarkoitit herättää asiallista keskustelua ni epäonnistuit pahasti.Ei sun ilmasutaitos ole hääppönen,vaikkei se sun älykkyydestäs mitään kerro.Ei ekologisuudessa mitään pahaa ole varmaan kenenkään mielestä mutta sen toitottajat ovat usein kaksinaismoralistisia,ei kenenkään syyttäminen ja sormella osoittelu ole ekologista vaan todellisten vaihtoehtojen tarjoaminen ja käytännön teot.Kerro meille miten maasto autoilemme ekologisemmin,niin että se on mahdollista taloudellisesti ja käytännössä.Toistaiseksi olet ollut vain haitaksi ekologialle!
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:29
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Pidän moottoriurheilua erittäin saastuttavana harrastuksena. Maastoautoilu tuntuu olevan vielä erityisen epäekolokista. Oletan, että maastoautoiluharrastus loppuu muutamassa vuosikymmenessä ellei tekniikka mullistu.

Minua kiinnostaa pohtia miten offaamisesta saa vähemmän saastuttavaa. Ympäristöä voi säästää monella tavalla. Yksi hyvä konsti vois olla, että olis joku pikkututuki arkiajoon ja ajais maasturilla vaan sillon kun sillä "pitää" ajaa. Auton hyvälllä huollolla ja taloudelliisella ajolla ei taida oleellisia säästää. Jos rakennettas uusi offiauto niin miten siitä sais ekon? Hybridi sähkövedolla? Pieni koko?
Offikisassa Jeeppiä tankattin. 11.5 tuntia ajettu ja 26 litraa meni tankkiin. Tuosta on aika vaikea tinkiä. Offartit voi jättää rauhaan, kun kisoista puhutaan. Yksi "offarivihaaja" lintubongari kehui ajavansa 50000 km/vuosi lintujen perässä. Jos vaikka lintubongarit laitettaisiin syytetyjen penkille.

Hesarissa oli pari vuotta sitten juttu, jossa Wrangler Jeep todettiin ekologiseksi autoksi. Perustui auton pitkään käyttöikään.

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:35
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Perusasetus

Tuo sivistys on kyllä kaiken huippu! Jos satut KIM vierailemaan kuopiossa päin niin ota yhteyttä saat tutustua erääseen diplomi-insinööriin ja tämän tutustumisen jälkeen olet aivan varmasti samaa mieltä kanssani eli koulutuksella ei ole sosiaalisten taitojen kanssa mitään tekemistä tai oikeastaan kokemusteni perusteella joillakin (onneksi moni korkeasta koulutuksesta huolimatta on pysynyt ihmisenä) kusi nousee päähän ja pitää yrittää päteä "viisudellaan" ja teknisillä aloilla tämä "viisaus" saan koulutetut näyttämään kusipäiltä ja ääliöiltä kokemusta ei voita mikään kirjoista luettu.

Aikaisempaa kommenttiani selventääkseni ja itse asiaa koskevaa juttua:

Olen myös sitä mieltä, että autourheilunkin on kehityttävä....vaan kun Offroad ei ole niin kaupallinen kuin esim. formulat, josta johtuen kehitys on suurimmakseen yksityisten ihmisten "duunareiden" harteilla, joten tiukemmilla laki-asetuksilla ja päästörajoilla yms. ei kehitystä viedä kovin eteenpäin vaan tehdään kalliimmaksi ja vaikeammaksi eli tulevaisuudessa kun lakia tiukennetaan maastoautoilun osalta ns. punakilvet lisääntyy ja ajoalueet... no aina on joku jolla omaa maata ja sallii kanssa harrastajia.

Nykyiset lait autojen rakentelua koskien suorastaan pakottavat käyttämään vanhaakalustoa ja estävät kehitystä. Jos tätä kommettia joku epäilee voi vertailla asetuksia ajoneuvoista vuoteen -89 ja vaikka vuodesta -96 eteenpäin löytää varsin monta kohtaa, jotka estävät rakentelua(eli kehitystä) tehokkaasti.

Eli se ekolookisempaan kehittyminen ei täällä vinkuen kyllä toteudu. Väitän että moni offroad harrastaja on ekolookisempi kuin moni itseään "vihreänä" pitävä ihminen(jos ny vihreet on ihmisiä)

ps. tässä vaiheessa on otettu jo karjalaa takaisin ehkä pullo tai useampi......
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:36
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen

Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Katso vaikka Dr Phil ohjelmia telkkarista. Tuollaiset yleistykset suoraan kertovat kirjoittajan omaan persoonaan kohdistuvista ongelmista. "MINÄ olen parempi kuin yksikään offari".

Minulla on 30 hehtaaria metsää keräämässä hillidioksiidipäästöt (viime vuonna ostin 5 ha lisää). 2 hehtaaria kerää vuodessa paljon enemmän kuin yksi auto pystyy hiilidoiksiidia tuottamaan. Paljonko sinulla on?

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 05.12.2009 23:44
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 23:40
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++

Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Perusasetus

Älä muuta..

Jappe puhu asiaa.Oikeesti ekologisuuden nimissä ei offareita voi hirveesti kritisoida,enemmän on merkitystä sen offarin kaikella muulla tekemisellä kun itse autoilulla.Ne autothan on useimmiten vanhoja paskoja millä ei muutenkaan ole muuta käyttöä,Saastuttamista on lähinnä löpön/bensan poltto.Paljonkohan löpöä menee golfaamiseen?laskuvarjo hyppyihin?kalareissuihin?Yksi etelän reissu vastaa 20000km henkilö autolla,joten etelänreissu tekemättä joka viidesvuosi ni voi offailla hyvällä omallatunnolla.
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan OFFIAUTO timmy O/M/V Ajoneuvot 10 27.09.2009 19:43
Ostettu Offiauto panzer O/M/V Ajoneuvot 19 29.12.2008 13:36
Tulevaisuuden offiauto? solihull Tekniikka & Jutustelu 7 24.01.2008 01:07
0.VALMIS OFFIAUTO methäman O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2007 15:00
Tulevaisuuden "offiauto"? jeeppi-eki Chit-Chat 9 24.08.2005 18:29

Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).