Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 05.12.2009, 17:31
KIM KIM ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+

Rekisteröitynyt: 09.06.04
Sijainti: Antigua and Barbuda.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja apiaani Näytä viesti
Pitääkö ihmisen olla helvetisti päntännyt voidakseen toimia ympäristöä säästävästi?
Ei tietenkään. Mutta tietty sivistyneisyys auttaa ymmärtämään myös muiden ajatuksia ja mielipiteitä. Olen joskus huomannut, että äänekkäimmät "yhden asian" ihmiset ovat aika yksinkertaisia. Minusta tuntuu, että mitä enemmän on tietoa niin sitä vähemmän pidetään meteliä. Elämässä taitaa olla myös niin, että mitä enemmän tietää sitä paremmin ymmärtää ettei tiedäkään vielä juuri mitään.

On tietenkin selvä, että kouluja käymätönkin ihminen voi olla sivistynyt ja älykäs. Paljon kouluja käynyt on ainakin oppinut kuuntelemaan ja käsittelemään tietoa. Ja jos osaa kuunnella ja käsitellä tietoa on helpompi oppia keskustelemaan. Minusta sivistyneisyys ei ole pelkkää älyä ja tietoa.

Tuossa vaan tuli tätä ja erästä toista topikkia lukiessa mieleen offiharrastajan stereotyyppi. Tai siis sellainen jota minä kokemuksieni kautta pidän tyypillisenä offiharrastajana.

Itse olen lähinnä wannabeoffaaja, enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan offaria. Jostain syystä ei kuulu tuttavapiiriin. Ja tuosta panzerin tekstistä päätellen niitä on taas yksi vähemmän. Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.

Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:51
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Perusasetus

tässä sulle lisää stereotypiaa..
tukkeutuvien katalysaattorien pelossa revin koko pakoputket pois, kuulostaa ituhipinkin korvaan puhdas vinkkelikasi paremmalta.
päivällä siivosin pikkujoulusafarin jäljiltä takaloosterista hirveän kasan alumiinisia ,33 tölkkejä (liekö jaffaa vai keskitsiä), kessuaskeja, yms muuta roskaa. Ei ole luonnossa!
sitten vaihdoin vähän saastuttavaan korean ihmeeseen jarrupalat, ja mietin että olisi hiton paljon kivempi tehdä ekoteko, hävittää lapsityövoimalla ja uusiutumattomilla materiaaleilla valmistettu korean paska, ja ajella Blazerilla arkiajot... Mutta kun ei vaan luonto anna periksi saastuttaa niin paljoa, eli pakko ajella vähäpäästöisellä pakolliset ajot
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 17:52
kaistapää:n Avatar
kaistapää kaistapää ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 21.02.09
Sijainti: kontiolahti
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Ei tietenkään. Mutta tietty sivistyneisyys auttaa ymmärtämään myös muiden ajatuksia ja mielipiteitä. Olen joskus huomannut, että äänekkäimmät "yhden asian" ihmiset ovat aika yksinkertaisia. Minusta tuntuu, että mitä enemmän on tietoa niin sitä vähemmän pidetään meteliä. Elämässä taitaa olla myös niin, että mitä enemmän tietää sitä paremmin ymmärtää ettei tiedäkään vielä juuri mitään.

On tietenkin selvä, että kouluja käymätönkin ihminen voi olla sivistynyt ja älykäs. Paljon kouluja käynyt on ainakin oppinut kuuntelemaan ja käsittelemään tietoa. Ja jos osaa kuunnella ja käsitellä tietoa on helpompi oppia keskustelemaan. Minusta sivistyneisyys ei ole pelkkää älyä ja tietoa.

Tuossa vaan tuli tätä ja erästä toista topikkia lukiessa mieleen offiharrastajan stereotyyppi. Tai siis sellainen jota minä kokemuksieni kautta pidän tyypillisenä offiharrastajana.

Itse olen lähinnä wannabeoffaaja, enkä tunne henkilökohtaisesti montaakaan offaria. Jostain syystä ei kuulu tuttavapiiriin. Ja tuosta panzerin tekstistä päätellen niitä on taas yksi vähemmän. Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.
toisinsanoen voisit pitää turpasi kiinni ja lopettaa mutuilun täällä foorumilla ja painua popsimaan jotain vitun porkkanoita sinne missä ei ole saasteita.....heinähattu!
Vanha 05.12.2009, 17:55
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja KIM Näytä viesti
Kokemukseni offareista perustuu siihen mitä olen offipalstalta lukenut, nähnyt liikenteessä ja kahdessa ajotapahtumassa nähnyt.
tämä kertookin jo aika paljon.......
Vanha 05.12.2009, 18:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Perusasetus

Okei bensahana kiinni ja aiheeseen...

Lainaus:
Jos sitä mielikuvitusmaasturia lähtis suunnittelemaan niin mulla tulee mieleen tällaista.
-pieni turbomoottori jonka tehtävänä on ladata akkuja. Tällöin kone saadaan käymään koko ajan hyötysuhteen kannalta optimaalisella käyntinopeudella. Koneen teho ja virrantuottokapasiteetti tulisi olla sellainen, että autolla voi ajaa maantiellä rauhallisesti jopa ilman akkuja. Riittäiskö johonkin 1500 kg:n autoon joku 1,2 litran kone?
-sähköinen tai sähkömekaaninen voimansiirto. Tällöin voidaan valita ajetaanko pelkällä etuvedolla, takavedolla vai nelivedolla. Älykkäällä tekniikalla saadaan vetoa jaettu esim. 0/0/0/100% tai 25/25/25/25% tai ihan kaikkea noiden väliltä.
-akkujen koko voisi olla sitä luokkaa, että akuilla voitais ajaa n. 30 minuuttia.
-tällaisesta hybridistä on saatavissa hetkellisesti ihan mieletön vääntö joka riittää kiipeämään vaikka pystysuoraan ylös. Paketista saadaan siis kevyt, energiataloudellinen ja 6 litrasen bensakoneen vääntö. Valmistuskustannukset alkaa nykytekniikalla olemaan kilpailukykyiset.
Hieno ajatus,ja ikävän helppo ampua alas.Ja nimen omaan offi/maasto autona,maantie/city maasturiin tuollainen saattaisi toimiakkin mutta...

Jos joka pyörällä on oma moottori niin...

Yhdeltä pyörältä ulos saatava teho,tai vetovoima on sen 25 % ellei joka moottori ole mitoitettu maksimi tehon mukaan jolloin systeemistä tulee järjettömän painava,ja kallis.Kun taas lukollisessa perinteisessä maasturissa sieltä tulee lukot päällä tarvittaessa se 100 %

Edelleenkin ekologisinta olisi hyödyntää jo olemassa olevaa tekniikkaa,ja kenties päästöjä,eli se metaani käyttöinen moottori,maakaasu laitteita saa lähes joka bensa koneeseen,ja metaania tulee jokaiselta suljetulta kaatopaikalta,viemärilaitoksista(käyttävät sen kyllä itse),ja maataloudesta.
Ei uutta ongelma jätettä,vaan kasvihuonekaasut kierrätykseen,ja sitä kautta maapallo pelastuu... Huraa...

Ja sitten pikkujouluihin tuottamaan sitä metaania...
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 18:43
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Täysin tyhjänpäiväistä soopaa tälläinen näennäisekoilu.
Jos nää hipit hasahöyryiltään viittis edes vähän asiaa
tutkia, niin selviäis että jopa ruoan kasvattamisen aiheuttamat
kasvihuonepäästöt on suurempia kuin kilpa-autojen. Tarkoittaa suoraa
metaania eli märehtijöiden pierentää...
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 19:20
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

OK. Joku aikuinen mies ajelee mopolla
keinosiemennysaseman nurkilla täydessä
crossihaarniskassa...Tässähän ihan häkeltyy
tollasen älykön ulosantia lukiessa.
Ei taida lääkitys olla ihan kohdallaan?
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 19:29
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
OK. Joku aikuinen mies ajelee mopolla
keinosiemennysaseman nurkilla täydessä
crossihaarniskassa...Tässähän ihan häkeltyy
tollasen älykön ulosantia lukiessa.
Ei taida lääkitys olla ihan kohdallaan?
Jos ajaa puuhun tai lentää kiveen 40 km/h vauhdissa niin eikö se satu yhtä paljon oli alla mopo, kevari tai isompi pyörä?
Vastaa lainaten
Vanha 05.12.2009, 21:38
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Perusasetus

Tuo DT ei ole mopo vaan 50cc kuristamaton versio joilla oikeasti ajetaan kisaa tuolla euroopassa.
KIM, voit huoletta tulla käymään pihamaalla niinkuin ennekin. Voin sanoa ihan päin naamaakin ne asiat jotka mulla ja muutamalla muulla KHMAAK miehillä on mielessä. Tämä mun arvostelu sua kohtaan tuli ihan sun oman provoamisesi ansiosta. Jos olisit vain pysynyt asiassa niin olisi jäänyt tämäkin kirjoittamatta! Jos vielä kuulut porukkaan niin meidän piiput osoittaa edelleen samaan suuntaan.

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan OFFIAUTO timmy O/M/V Ajoneuvot 10 27.09.2009 19:43
Ostettu Offiauto panzer O/M/V Ajoneuvot 19 29.12.2008 13:36
Tulevaisuuden offiauto? solihull Tekniikka & Jutustelu 7 24.01.2008 01:07
0.VALMIS OFFIAUTO methäman O/M/V Ajoneuvot 3 16.07.2007 15:00
Tulevaisuuden "offiauto"? jeeppi-eki Chit-Chat 9 24.08.2005 18:29

Sivu luotu: 18:11 (GMT +2).