![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ja sitten faktaa eli... 01.01.1968 tai sen jälkeen käyttöön otetussa henkilö- ja pakettiautossa sekä moottoripyörässä tuli olla erikseen hyväksytty lukkolaite ajoneuvon luvattoman käytön estämiseksi, MaA 12 §, 330/57 + Lähde. Katsastajan käsikirja.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lukkolaite voi olla muukin kuin virtalukon yhteydessa oleva lukitus. Panee siihen vaikka erillisen rattilukkokapulan.
|
|
#3
|
||||
|
||||
Sammutin
Kyllä sammutin saa olla vaijerilla.
Täälä pohjosessa jopa vaihteella sammuvat kuorma-autot menee katastuksesta läpi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Tuossa ole kohtuu selvästi? Sivu 39 alalaita... http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
__________________
- eskimo kaenuusta |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Rattilukko ei saa siis kytkeytyä missään ajokissa moottorin käydessä vuosimallista riippumatta. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
60-luvun lopulla oli ainakin chrysler tuotteissa suomessa asennettu varkauden estoksi niin sanottu panssaripuola kun autoissa ei ollut rattilukkoa, eli virtalukko ja puola oli yhdistetty toisiinsa sellaisella paksulla taipuisalla metalli putkella/letkulla minkä sisällä kulki puolalle virta. eli piuhoilla sytytysvirran kytkeminen konehuoneen puolelta ei onnistunut (jos ei sattunut olemaan omaa puolaa mukana)
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Ok. Toi halyhommahan on sitten jees
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Sain putsaamalla kumminkin toimimaan moottorin. Orggis ohjaus paskana mutta täältä löytyvien kuvien avulla sai suht helposti rakennettua uuden ohjauksen moottorille. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mites kun noissa Saabeissa ei sitä rattilukkoa ole, vaan hirmu näppärä pakki-lukko!
Jos vaikka sellasen pykäis... Tiedä sitten,että miten se luvattoman käytön estää,onhan siinä kytkin petaali?? Tai ainaki omassa oli.. Täytyy joku munalukko laittaa vaihdekeppiin.
|
|
#10
|
||||
|
||||
|
Aika monesta 60-70 luvun vaihteen jenkistä puuttuu nykyisin tuo ajon estävä laitos, mutta kyllähän noihin leima aina tulee. Millanen se lie vakiona ollu 70-luvun vaneissa tai ramblereissa? Ite en oo ikinä panssaripuolaa livenä nähny...
Ja toisekseen, eipä oo tullu vielä ensimmäistäkään berttaa vastaan, jossa ois ehjä edic :P Viimeksi ainakin leima tuli, kun teetti uuden avaimen, joka ei lähteny virtalukosta suoraan vetämällä irti. Siinä virtalukon kupeessa kun on se pieni nappi, josta pitää painaa, että saa avaimen pois/rattilukon päälle tai hehkutettua... |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
varkaat yleensä haluaa sen auton mukaansa, eikä vaan fiilistellä käyvässä saabissa kytkin pohjas paikallaan... tai kait ne perse edelläkin liikkuu? saattaa vaan joku kiinnittää huomioo ku painelee hurjistuneella saabilla pakilla karkuun tekopaikalta...
__________________
rocky projekti odottaa kesää. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| käsi gps | sami_k | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 30.01.2011 16:17 |
| Myydään PDA / Käsi GPS | JERKKU | O/M/V Muut | 0 | 20.03.2009 19:42 |
| BJ sammutin | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.11.2006 02:46 |
| sammutin | las-c | Tekniikka & Jutustelu | 37 | 06.02.2005 16:01 |
| O: Sammutin Patroliin | ryobi | O/M/V Muut | 6 | 12.01.2005 11:09 |