Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 05.12.2009, 17:25
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Kyllä sammutin saa olla vaijerilla.
Täälä pohjosessa jopa vaihteella sammuvat kuorma-autot menee katastuksesta läpi.
Elikkäs sillon katsuri kattoo sormien läpi. Ei pitäs tulla leimaa.

Tuossa ole kohtuu selvästi? Sivu 39 alalaita...

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf

__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.12.2009, 18:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Elikkäs sillon katsuri kattoo sormien läpi. Ei pitäs tulla leimaa.

Tuossa ole kohtuu selvästi? Sivu 39 alalaita...

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
Kuorma-autoissa lukkolaite ei ole pakollinen. Henkilö- ja pakettiautoissa pitää olla rattilukko tai muu luvattoman käytön estävä kiinteästi asennettu laite (Pete huom. irtokapula ratissa ei riitä). Nykyisin AKE hyväksyy myös VAT-hyväksytyn ajonestolaitteen (hälärin) rattilukon korvikkeeksi.

Rattilukko ei saa siis kytkeytyä missään ajokissa moottorin käydessä vuosimallista riippumatta.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.12.2009, 20:49
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

60-luvun lopulla oli ainakin chrysler tuotteissa suomessa asennettu varkauden estoksi niin sanottu panssaripuola kun autoissa ei ollut rattilukkoa, eli virtalukko ja puola oli yhdistetty toisiinsa sellaisella paksulla taipuisalla metalli putkella/letkulla minkä sisällä kulki puolalle virta. eli piuhoilla sytytysvirran kytkeminen konehuoneen puolelta ei onnistunut (jos ei sattunut olemaan omaa puolaa mukana)
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2009, 05:05
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
(Pete huom. irtokapula ratissa ei riitä)..
Ok. Toi halyhommahan on sitten jees
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2009, 19:55
-wj- -wj- ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 57
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Eskimo Näytä viesti
Elikkäs sillon katsuri kattoo sormien läpi. Ei pitäs tulla leimaa.

Tuossa ole kohtuu selvästi? Sivu 39 alalaita...

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
Eipä tossa näytä oikotietä olevan.

Sain putsaamalla kumminkin toimimaan moottorin. Orggis ohjaus paskana mutta täältä löytyvien kuvien avulla sai suht helposti rakennettua uuden ohjauksen moottorille.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2009, 23:17
Swifter Swifter ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 22.06.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 21
Perusasetus

Mites kun noissa Saabeissa ei sitä rattilukkoa ole, vaan hirmu näppärä pakki-lukko! Jos vaikka sellasen pykäis... Tiedä sitten,että miten se luvattoman käytön estää,onhan siinä kytkin petaali?? Tai ainaki omassa oli.. Täytyy joku munalukko laittaa vaihdekeppiin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2009, 04:38
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Aika monesta 60-70 luvun vaihteen jenkistä puuttuu nykyisin tuo ajon estävä laitos, mutta kyllähän noihin leima aina tulee. Millanen se lie vakiona ollu 70-luvun vaneissa tai ramblereissa? Ite en oo ikinä panssaripuolaa livenä nähny...

Ja toisekseen, eipä oo tullu vielä ensimmäistäkään berttaa vastaan, jossa ois ehjä edic :P
Viimeksi ainakin leima tuli, kun teetti uuden avaimen, joka ei lähteny virtalukosta suoraan vetämällä irti. Siinä virtalukon kupeessa kun on se pieni nappi, josta pitää painaa, että saa avaimen pois/rattilukon päälle tai hehkutettua...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.12.2009, 20:10
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

[QUOTE=Viipo;621132]Aika monesta 60-70 luvun vaihteen jenkistä puuttuu nykyisin tuo ajon estävä laitos, mutta kyllähän noihin leima aina tulee. Millanen se lie vakiona ollu 70-luvun vaneissa tai ramblereissa? Ite en oo ikinä panssaripuolaa livenä nähny...

joo ei ole ottanut ikinä moisesta asiasta kiinni leimalla vaikka on ollut panssaripuola poistettu.eivät ole olleet oikein kestävän systeemin maineessa, taitaa olla minulla vielä yksi kappale muistona.

yhdessäkään patrollissa ei ole minulla pelannut tuo alkuperäinen sammutin. olen katsastuksessa joskus asiastakin vielä erikseen sanonut mutta tuo vaijerisammutus on aina riittänyt.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2009, 21:00
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllä on täälläkin narusta sammuminen riittänyt...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.12.2009, 21:17
Rolpatti:n Avatar
Rolpatti Rolpatti ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.03.09
Sijainti: Paattinen
Viestit: 722
Perusasetus

Mulla oli sama onkelma viime leimalla ja tälle leimalle litan avaimet vaijerilla kiinni sammuttimeen että kun avaimet ottaa pois virtalukosta sammuu..
__________________
"Pitkän päälle Datsun" (epäiltiin kondomi mainokseksi)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.12.2009, 22:02
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Swifter Näytä viesti
Mites kun noissa Saabeissa ei sitä rattilukkoa ole, vaan hirmu näppärä pakki-lukko! Jos vaikka sellasen pykäis... Tiedä sitten,että miten se luvattoman käytön estää,onhan siinä kytkin petaali?? Tai ainaki omassa oli.. Täytyy joku munalukko laittaa vaihdekeppiin.


varkaat yleensä haluaa sen auton mukaansa, eikä vaan fiilistellä käyvässä saabissa kytkin pohjas paikallaan... tai kait ne perse edelläkin liikkuu? saattaa vaan joku kiinnittää huomioo ku painelee hurjistuneella saabilla pakilla karkuun tekopaikalta...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 08.12.2009, 06:53
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

vaihteella sammuminen on riittänyt meillä päin ja vaijerilla kanssa viimeksi inssi sammutti vaihteella kuulemma oli vaijeri niin jäykkä itse sammutin auton ulkoa sen vaijerista käsin joka konttorilla oma käytäntö tai mielipide
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
käsi gps sami_k Tekniikka & Jutustelu 5 30.01.2011 16:17
Myydään PDA / Käsi GPS JERKKU O/M/V Muut 0 20.03.2009 19:42
BJ sammutin BJ45 Tekniikka & Jutustelu 4 26.11.2006 02:46
sammutin las-c Tekniikka & Jutustelu 37 06.02.2005 16:01
O: Sammutin Patroliin ryobi O/M/V Muut 6 12.01.2005 11:09


Sivu luotu: 21:30 (GMT +2).